Statut

STATUT
PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W LUBIENIU KUJAWSKIM

Niniejszy statut opracowano i uchwalono na podstawie następujących przepisów prawnych:

1. Ustawa - Konstytucja RP z 16 lipca 1997r (Dz.U. nr 78/1997 poz.483).
2. Ustawa o systemie oświaty z 07.09.1991r (tekst jednolity z 1996r Dz.U. z 1996r nr.67, poz.329: z 1996r Nr.106, poz.496; z 1997r Nr.28, poz.153, Nr.141, poz. 943; z 1998r Nr.117, poz.759, Nr.162, poz.1126) z późniejszymi zmianami.
3. Ustawa z dnia 26.01.1982r Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 1997r Dz.U. Nr.56, poz.357 oraz 2000r Nr.12, poz.136 i Nr.19, poz.239 ) z późniejszymi zmianami.
4. Ustawa - Kodeks Pracy z dnia 26.06.1974 r (tekst jednolity z 1998r Dz.U nr.21, poz.94, Nr.113, poz.717, Nr.106, poz.668, Dz.U z 1999r Nr.997, poz.1152; Dz.U. z 2000r Nr.19, poz.239, Nr. 43, poz.489 )z późniejszymi zmianami.
5. Rozporządzenie MENiS z 11.12.2002r w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych i innych publicznych poradni specjalistycznych (Dz.U nr.5/2003 poz.46).
6. Rozporządzenie MEN z 12.02.2001r w sprawie orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz wydawania opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także szczegółowych zasad  kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego (Dz.U. nr.13/01 poz.114) ze  zmianą z 29.01.2003r.
7. Rozporządzenie MENiS z 29.01.2003r w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz.U.Nr.23, poz.193).
8. Rozporządzenie MEN z 15.01.2001r w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. nr.11/03 ).
9. Rozporządzenie MENiS z 11.12.2002 w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej (Dz.U. nr 223/02 poz.1869).
10.Ustawa z dnia 13.10.1998r - przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz.U. nr.133, poz.872 z późniejszymi zmianami).
11. Decyzja nr 2 Kuratora Oświaty i Wychowania z dnia 29.05.1989r w sprawie powołania Poradni Wychowawczo - Zawodowej w Lubieniu Kujawskim.
12. Decyzja nr 35/93 Kuratora Oświaty we Włocławku z dnia 30.08.1993r o przekształceniu terenowej Poradni Wychowawczo - Zawodowej w Publiczną Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną  w Lubieniu Kujawskim.
13. Decyzja nr 211/94  Kuratora Oświaty we Włocławku z dnia 18.08.1994r zmieniająca decyzję nr. 35/93 z dnia 30.08.1993r w sprawie przekształcenia Terenowej Poradni Wychowawczo - Zawodowej w Lubieniu Kujawskim i określenia terenu jej działania.
14. Uchwała nr 79/2000 Zarządu Powiatu Włocławskiego z dnia 16.06.2000r w sprawie zatwierdzenia zmian terytorialnego obszaru działania Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych w Lubieniu Kujawskim i Lubrańcu.


 

& 1
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna jest placówką oświatową i mieści się w LubieniuKujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 18.
    
& 2

1. Poradnia została utworzona na mocy Decyzji nr 2  z dnia 29.05.1989r Kuratora Oświaty  we Włocławku.
     2. Poradnia działa na podstawie niniejszego Statutu i przepisów powołanych na wstępie.

                                                              & 3
Organem prowadzącym jest Powiat Włocławski a sprawującym nadzór pedagogiczny Kujawsko - Pomorski Kurator Oświaty w Bydgoszczy.

                                                              & 4
Nazwa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna używana jest w pełnym brzmieniu. Dopuszcza się używanie skrótu - Poradnia.

                                                              & 5
Poradnia jest jednostką budżetową Powiatu Włocławskiego.

                                                               & 6
1. Poradnia działa w ciągu całego roku jako placówka w której nie są przewidziane ferie szkolne.
2. Organ prowadzący który prowadzi więcej niż 1 poradnię może w porozumieniu z dyrektorem ustalić terminy przerw w pracy  niektórych poradni w okresie ferii letnich.

                                                              & 7
1. Rejonem działania Poradni jest miasto i gmina Lubień Kujawski, miasto i gmina Chodecz, miasto Kowal, gmina Kowal, gmina Lubanie, gmina Fabianki, gmina Baruchowo, gmina Włocławek.
2. Poradnia prowadzi:
- gabinet logopedyczny w Chodczu
- Punkt konsultacyjny w Baruchowie
- Punkt konsultacyjny w Fabiankach
- Punkt konsultacyjny w Kowalu
- Punkt konsultacyjny w Lubaniu
- Dwa Punkty konsultacyjne w gminie Włocławek

                                        
                                                             & 8
 Poradnia używa pieczęci prostokątnej o treści:

                      Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna
                            ul. Wojska Polskiego 18
                           87 - 840 Lubień Kujawski
                                 tel. 843 - 155

                                                            & 9
1. Poradnia udziela pomocy uczniom, ich rodzicom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania poradni
2. W przypadku dzieci nieuczęszczających do szkoły (przedszkola) oraz ich rodziców pomocy udziela poradnia właściwa ze względu na miejsce zamieszkania dziecka.
3. Na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy organami prowadzącymi poradnie poradnia może udzielać pomocy uczniom, ich rodzicom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek niemających siedziby na terenia działania poradni oraz niezamieszkałym na terenie działania poradni dzieciom, które nie uczęszczają do szkoły (przedszkola) i ich rodzicom.

                                                         & 10
1. Korzystanie z pomocy udzielanej przez poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne.
2. Osoba korzystająca z pomocy poradni ma prawo do:
a) anonimowości
b) zachowania i poszanowania tajemnicy.

                                                       & 11
                                              ZADANIA PORADNI
1. Poradnia udziela dzieciom ( w wieku od urodzenia) i młodzieży pomocy psychologiczno - pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno - pedagogicznej związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży.

2. Do zadań poradni należy w szczególności:
a) wspomaganie wszechstronnego rozwoju  dzieci i młodzieży, efektywności uczenia się, nabywania i rozwijania umiejętności negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów oraz innych umiejętności z zakresu komunikacji społecznej;
b) profilaktyka uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, udzielanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka;
c) terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań  dysfunkcyjnych;
d) pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowania kariery zawodowej;
e) prowadzenie edukacji prozdrowotnej wśród uczniów, rodziców i nauczycieli;
f) pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów;
g) wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny;
h) wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły.


                                                        & 12
1. Poradnia realizuje zadania za zgodą rodziców /opiekunów prawnych/ we  współpracy z:
1. przedszkolami, szkołami, placówkami opiekuńczo - wychowawczymi, a przede wszystkim z wychowawcami klas i pedagogami szkolnymi. W miarę potrzeby współpracuje również ze społecznymi radami szkół, radami rodziców oraz placówkami i stowarzyszeniami pracującymi na rzecz dzieci, młodzieży i rodziny,
2. administracją oświatową, państwową,
3. policją, sądem, placówkami służby zdrowia,
4. organizacjami pozarządowymi,
5. innymi poradniami psychologiczno - pedagogicznymi.

                                                        & 13
1.Poradnia realizuje zadania w szczególności przez:
1) DIAGNOZĘ, między innymi:
- diagnoza sytuacji rodzinnej,
- diagnoza psychologiczno - pedagogiczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,
- diagnoza psychologiczno - pedagogiczna trudności szkolnych ( w tym specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu),
- badania indywidualne psychologiczno - pedagogiczne w celu określenia indywidualnych predyspozycji i uzdolnień związanych z wybieranym zawodem,
- diagnoza logopedyczna (w tym badania przesiewowe klas "0".
2) KONSULTACJĘ;
3) TERAPIĘ, między innymi:
- indywidualna i zespołowa terapia pedagogiczna ( w tym terapia dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu),
- terapia logopedyczna indywidualna i grupowa przy stałej współpracy z rodzicami ( w tym konsultacje logopedyczne),
- terapia psychologiczna dzieci i młodzieży ( w tym doraźna pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wychowawczych),
- terapia rodzin ( w tym wsparcie dla rodziców dzieci z niepełnosprawnością, ukierunkowanie i pomoc dla rodziców dzieci z trudnościami szkolnymi).
4) PSYCHOEDUKACJĘ, między innymi:
- zajęcia adaptacyjno - integracyjne dla młodzieży,
- prelekcje dla rodziców,
- zajęcia z zakresu asertywności.
5) REHABILITACJĘ;
6) DORADZTWO, między innymi:
- ukierunkowanie drogi edukacyjnej i zawodowej uczniów z problemami zdrowotnymi,
- zajęcia przygotowujące do świadomego wyboru zawodu.
7) MEDIACJĘ;
8) INTERWENCJE W ŚRODOWISKU UCZNIA;
9) DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNĄ, między innymi:
- zajęcia warsztatowe z zakresu profilaktyki,
- zajęcia warsztatowe rozwijające umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
10) DZIAŁALNOŚĆ INFORMACYJNĄ.

                                                        & 14
1.W poradni  są organizowane i działają , na zasadach określonych w odrębnych przepisach, zespoły orzekające wydające :
a) orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z
    zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagających
    stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o
    potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych dla dzieci z 
   upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,
b)  orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i     
     młodzieży, których stan zdrowia
    uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
c)  opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od
    chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.

2.W skład zespołu wchodzą:
a) psycholog - opracowujący diagnozę psychologiczną,
b) pedagog - opracowujący diagnozę pedagogiczną,
c) logopeda - opracowujący diagnozę logopedyczną,
d) lekarz - opracowujący  diagnozę lekarską,
e) inni specjaliści w tym spoza poradni , jeżeli ich udział w pracach zespołu jest niezbędny - opracowujący diagnozę w zakresie posiadanej specjalności .
3. Od orzeczenia wnioskodawca może wnieść odwołanie do Kuratora  Oświaty w Bydgoszczy, za pośrednictwem zespołu , który wydał orzeczenie , w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.

                                                          & 15

1. Poradnia wydaje opinie w sprawach:
a) wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego,
b) pozostawienia  ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie,
c) objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
d) dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego
stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się  uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
e) zwolnienia ucznia z głęboką dysleksją  rozwojową z nauki drugiego języka obcego,
f) udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
g) przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,
h) przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, a także klasy pierwszej szkoły średniej na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkoły policealnej i szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia.
i) przystąpienia ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia lub absolwenta,
j) innych określonych w odrębnych przepisach.
2. Opinię wydaje się na pisemny wniosek rodziców dziecka. Na wniosek lub za zgodą rodziców dziecka poradnia przekazuje kopię opinii do przedszkola, szkoły lub placówki, do której uczęszcza dziecko.
3. Jeżeli w celu  wydania opinii jest niezbędne przeprowadzanie badań lekarskich, rodzice powinni przedstawić zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia dziecka.
4. Rodzice mogą dołączyć do wniosku posiadaną dokumentację uzasadniającą w szczególności wyniki obserwacji i badań psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych i lekarskich, oraz opinię wychowawcy.
5. Opinia poradni zawiera:
a) oznaczenie poradni wydającej opinię,
b) imię i nazwisko dziecka, którego dotyczy opinia, datę i miejsce jego urodzenia oraz miejsce zamieszkania, a w przypadku ucznia- również nazwę i adres szkoły oraz oznaczenie klasy, do której uczeń uczęszcza,
c) stanowisko poradni w sprawie, której dotyczy opinia, oraz szczegółowe jego uzasadnienie,
d) wskazanie odpowiedniej formy pomocy, w szczególności pomocy psychologiczno - pedagogicznej udzielanej w przedszkolu, szkole lub placówce, stosownie do potrzeb, oraz szczegółowe uzasadnienie wskazanej formy pomocy.
    6. Opinię podpisuje dyrektor poradni.

                                                      & 16
1. Organami Poradni są:
a) Dyrektor
b) Rada Pedagogiczna
2. Poradnią kieruje dyrektor.
3. Funkcję dyrektora Poradni powierza i z niej odwołuje organ prowadzący.
4. Dyrektor Poradni w szczególności:
1) kieruje bieżącą działalnością placówki oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
2) Bierze bezpośredni udział w podstawowej działalności placówki.
3) Planuje i właściwie organizuje pracę Poradni. Decyzje dyrektora dotyczące bieżącej działalności Poradni wpisywane są do "Księgi Zarządzeń".
4) Wyznacza pracowników pedagogicznych odpowiedzialnych za pracę terenowych Punktów konsultacyjnych; tworzy w/w punkty konsultacyjne.
5) Zawiera umowy z Urzędami Miast i Gmin, Urzędem Pracy, bankami i innymi instytucjami.
6) Sprawuje nadzór pedagogiczny.
7) Realizuje uchwały Rady Pedagogicznej, podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących.
8) Dysponuje środkami określonymi w planie finansowym i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie.
9) Organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę Poradni.
10).Zatrudnia i zwalnia pracowników pedagogicznych i  
     niepedagogicznych zgodnie z odrębnymi przepisami.
11). Przyznaje nagrody i wymierza kary pracownikom.
12). Występuje z wnioskami w sprawach odznaczeń,  
       nagród i wyróżnień dla pracowników, po
       zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej.
13).Dokonuje oceny pracy pracowników
      pedagogicznych.
14). Wypełnia podstawowe powinności wobec
       nauczycieli odbywających staż - zgodnie z
       Rozporządzeniem w sprawie uzyskiwania stopni
       awansu przez nauczycieli.
15). Dba o powierzone mienie.
16). Współdziała ze szkołami wyższymi oraz zakładami
       kształcenia nauczycieli w organizowaniu praktyk
       pedagogicznych.
17). Tworzy atmosferę życzliwości i zgodnego
       współdziałania członków Rady Pedagogicznej w
       podnoszeniu jakości wykonywanych usług.
18). Wydaje polecenia służbowe.

5.Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Poradni w zakresie  
   realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia,
   wychowania i opieki.

6. W skład Rady Pedagogicznej Poradni Psychologiczno
      Pedagogicznej w Lubieniu Kujawskim wchodzą:
- Dyrektor Poradni - jako przewodniczący
- Wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w Poradni.

7. Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego ,z inicjatywy przewodniczącego albo co najmniej 1/3 członków.

8. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
a) zatwierdzanie planu pracy
b) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w placówce
c) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego pracowników pedagogicznych.

9. Do kompetencji opiniodawczych Rady Pedagogicznej należy:
a) opiniowanie organizacji pracy Poradni, w tym tygodniowego rozkładu zajęć pracowników pedagogicznych,
b) opiniowanie projektu planu finansowego placówki,
c) opiniowanie wniosków Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
d) opiniowanie propozycji Dyrektora w sprawach przydziału pracownikom pedagogicznym stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych
e) opiniowanie pracy Dyrektora Poradni

10.Rada pedagogiczna przygotowuje i uchwala projekt Statutu
     Poradni albo jego zmiany.
11.Rada Pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem do organu
     prowadzącego o odwołanie z funkcji Dyrektora.
12. Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą
     większością głosów w obecności co najmniej połowy jej
     członków. Dyrektor wstrzymuje wykonanie uchwał  
     niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania 
     uchwały niezwłocznie zawiadamia organ  prowadzący placówkę 
    oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Organ sprawujący
    nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym
    uchyla uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności  z
    przepisami prawa. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór
    pedagogiczny jest ostateczne.
    
13. Rada Pedagogiczna ustala Regulamin swojej działalności.
14.  Zasady współpracy Dyrektor - Rada Pedagogiczna:
1. Dyrektor zobowiązany jest do:
a) realizacji uchwał Rady;
b) analizowania stopnia realizacji uchwał i wniosków zgłoszonych przez Radę Pedagogiczną;
c) zapoznania Rady Pedagogicznej z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego oraz omawiania sposobu ich realizacji;
d) pobudzanie pracowników pedagogicznych do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz pozytywnego oddziaływania na postawę pracowników;
e) dbania o autorytet Rady, ochrony praw i godności pracowników Poradni.
2. Członkowie Rady Pedagogicznej zobowiązani są do:
a) tworzenia atmosfery życzliwości, dbania o autorytet członków Rady Pedagogicznej
b) realizacji zadań wynikających ze Statutu Poradni oraz innych zadań zleconych przez dyrektora;
c) realizacji uchwał Rady także wtedy, kiedy zgłosili do nich swoje zastrzeżenia,
d) czynnego uczestnictwa we wszystkich posiedzeniach Rady Pedagogicznej
e) przestrzegania aktualnych przepisów prawa oświatowego oraz wewnętrznych zarządzeń dyrektora;
f) nie ujawniania spraw, będących przedmiotem posiedzeń Rady Pedagogicznej.

15. Rozwiązywanie sporów między organami Poradni.
a) w sytuacjach spornych dotyczących spraw organizacyjnych Poradni dyrektor, pracownik lub pracownicy mogą zwrócić się o pomoc do organu prowadzącego,
b) w sytuacjach spornych dotyczących spraw merytorycznych wewnątrz Poradni dyrektor, pracownik lub pracownicy mogą zwrócić się o pomoc do organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
c) w przypadku konfliktu między pracownikami Poradni dyrektor przeprowadza rozmowę z pracownikami, których konflikt dotyczy,
d) w przypadkach trudnych w Poradni może zostać na wniosek dyrektora lub pracowników powołany zespół koleżeński w skład którego wchodzą pracownicy pełnozatrudnieni. Zadaniem zespołu jest doprowadzenie do rozwiązania konfliktu w sposób polubowny,
e) w zakresie odpowiedzialności dyscyplinarnej obowiązują przepisy zawarte w Karcie Nauczyciela i Kodeksie Pracy.

                                                      & 17

1. Na stanowiskach pedagogicznych w Poradni zatrudnia się: psychologów, pedagogów, logopedów, socjologów, doradców zawodowych i rehabilitantów według zasad określonych  w Karcie Nauczyciela.
2. Lekarze medycyny są zatrudniani w Poradni w celu zapewnienia konsultacji lekarskiej.

                                                     & 18

1. Liczbę etatów pracowników pedagogicznych w zależności od zadań określonych w Statucie oraz terenu działania ustala na wniosek dyrektora organ prowadzący Poradnię.
2. Liczbę etatów pracowników administracji i obsługi ustala na wniosek dyrektora w zależności od potrzeb, organ prowadzący Poradnię.
3. Pracownik pedagogiczny Poradni ma prawo do samodzielnego doboru metod i kształtowania własnego warsztatu pracy.
4. Pracownicy Poradni zobowiązani są do:
a) wykonywania pracy sumiennie i starannie,
b) przestrzegania czasu pracy ustalonego w zakładzie,
c) zgodnej współpracy, współtworzenia atmosfery życzliwości i koleżeństwa,
d) przestrzegania przepisów bhp, p.poż.
e) dbania o autorytet Poradni,
f) ochrony mienia Poradni,
g) zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić na szkodę pracodawcę,
h) realizacji zadań statutowych oraz zadań zleconych przez dyrektora, zgodnie z przydzielonym zakresem obowiązków,
i) przestrzegania Regulaminów obowiązujących w zakładzie,

5. Prawa i obowiązki pracowników Poradni określa wewnętrzny Regulamin opracowany zgodnie z Ustawą Karta Nauczyciela i Ustawą Kodeks Pracy.
6. Do zadań pracowników pedagogicznych Poradni (psycholog, pedagog, logopeda) należy:

- prowadzenie badań i działań diagnostycznych w celu określania potencjalnych możliwości dzieci i młodzieży, rozpoznawania ich indywidualnych potrzeb oraz analizowania przyczyn niepowodzeń szkolnych, a także wspierania mocnych stron,
- określanie form i sposobów udzielania dzieciom i młodzieży (w tym uczniom zdolnym) pomocy psychologiczno - pedagogicznej, logopedycznej odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,
- prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno - pedagogicznej, logopedycznej dla dzieci, rodziców, nauczycieli,
- podejmowanie działań profilaktyczno - wychowawczych we współpracy ze szkołami,
- zapewnienie uczniom doradztwa w  zakresie wyboru kierunku kształcenia i zawodu,
- współpraca z nauczycielami i rodzicami dzieci (spotkania z rodzicami, szkolenia rad pedagogicznych).

7. Pracowników administracyjnych zatrudnia się na stanowiskach: głównej księgowej, referenta ds. administracyjnych.
Do zadań głównej księgowej należy prowadzenie podstawowej działalności budżetowej, dokonywanie rozliczeń i sprawozdań finansowych.
Do  referenta należy obsługa administracyjno - biurowa placówki.
W poradni zatrudnia się również pracowników obsługi, których zadaniem jest wykonywanie bieżących spraw techniczno - porządkowych.
Szczegółowe zadania pracowników pedagogicznych, administracji i obsługi określają zakresy obowiązków.

                                                     & 19

1. Szczegółową organizację działania Poradni w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji poradni, opracowany przez Dyrektora do dnia 30 kwietnia każdego roku na podstawie planu pracy oraz planu finansowego placówki.
2. Arkusz organizacji Poradni zatwierdza organ prowadzący.

                                                    & 20

1. W Poradni mogą działać stowarzyszenia i organizacje, których celem statutowym jest wzbogacenie działalności psychologiczno - pedagogicznej.
2. Poradnia może przyjmować słuchaczy zakładów doskonalenia nauczycieli oraz studentów szkół wyższych kształcących nauczycieli (psycholog, pedagog, logopeda) na praktyki pedagogiczne na podstawie pisemnego porozumienia zawartego między dyrektorem Poradni a  zakładem kształcenia nauczycieli.
3. Pomoc dzieciom i młodzieży w Poradni może być udzielana także przez wolontariuszy.

                                                   & 21
Poradnia prowadzi następującą dokumentację:
1. Rejestr główny przyjętych.
2. Roczny plan pracy Poradni.
3. Tygodniowy rozkład zajęć pracowników Poradni.
4. Karty indywidualne badanych dzieci i młodzieży.
5. Księgę posiedzeń Zespołów Orzekających.
6. Księgę Zarządzeń.
7. Księgę Protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej.
8. Dzienniki pracy pracowników pedagogicznych.
9. Dokumentację prowadzonych zajęć terapeutycznych.
10.Inną dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

Rada Pedagogiczna
 Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej
 w Lubieniu Kujawskim uchwaliła niniejszy Statut
 w dniu 27 czerwca 2003r.


 


Wytworzył: mgr Dorota Kamińksa (27 czerwca 2003)
Opublikował: Emila Adryjańczyk (5 grudnia 2003, 14:15:27)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 5315

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij