Strona główna > Uchwały > Zarządu Powiatu > 2013 |
Uchwała nr 357/13
Zarządu Powiatu
z dnia 4 września 2013
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Kowalu.
Na podstawie § 4 ust.1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej /Dz.U. z 2012 r. poz. 964 / oraz § 9 Statutu Domu Pomocy Społecznej w Kowalu /uchwała nr XLIII/469/06 Rady Powiatu we Włocławku z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej w Kowalu/ uchwala się, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Domu Pomocy Społecznej w Kowalu, stanowiącym załącznik do uchwały nr 381/05 Zarządu Powiatu we Włocławku z dnia 11 maja 2005 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Kowalu, wprowadza się następujące zmiany:
1/ w § 1 ust.2 otrzymuje brzmienie:
„ 2. Do zakresu działania Domu należy wykonywanie zadań wynikających w szczególności z:
1/ ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
2/ rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej,
3/ statutu,
4/ niniejszego regulaminu.”
2/ w § 3 w ust.1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1/ zapewnienie mieszkańcom całodobowej opieki oraz zaspokojenie ich niezbędnych potrzeb bytowych, opiekuńczych, wspomagających i edukacyjnych na poziomie obowiązującego standardu,’’,
3/ w § 4 ust.1 otrzymuje brzmienie:
„ 1. Dom dysponuje miejscami dla osób umieszczonych na pobyt stały, miejscami dziennego pobytu dla osób w Środowiskowym Domu Samopomocy oraz miejscami dla osób korzystających z turnusów rehabilitacyjnych.’’,
4/ w § 5 w ust.2 pkt 1 i 3 otrzymują brzmienie:
„ 1/ w zakresie usług bytowych:
a/ miejsce zamieszkania wyposażone w niezbędne meble i sprzęt, pościel i bieliznę oraz środki utrzymania higieny osobistej,
b/ wyżywienie, a także dietetyczne, zgodnie ze wskazaniami lekarza, w ramach obowiązujących norm żywieniowych,
c/ utrzymanie czystości,
d/ odzież i obuwie,
3/ w zakresie usług wspomagających:
a/ zapewnienie możliwości udziału w terapii zajęciowej i rehabilitacji społecznej, a także warunków dla dobrowolnego udziału w pracach na rzecz Domu,
b/ umożliwienie realizacji potrzeb religijnych i kulturalnych,
c/ zapewnienie warunków do rozwoju samorządności mieszkańców, stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,
d/ inicjowanie działań zmierzających do usamodzielnienia mieszkańca w miarę jego możliwości,
e/ pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi Domu w podjęciu pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny, jeżeli mieszkaniec spełnia warunki do takiego usamodzielnienia,
f/ zapewnienie spokoju i bezpieczeństwa na terenie Domu oraz opieki w czasie zajęć organizowanych poza Domem,
g/ finansowaniu mieszkańcowi Domu nieposiadającemu własnego dochodu wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku, w kwocie nie przekraczającej 30% zasiłku stałego, o którym mowa w art. 37 ust.2 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
h/zapewnienie przestrzegania praw mieszkańców Domu oraz zapewnienie mieszkańcom dostępności do informacji o tych prawach,
i/ sprawnym wnoszeniu i załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców Domu,’’,
4/ w § 9:
a/ ust. 2 i 5 otrzymują brzmienie:
„ 2. Dyrektor kieruje Domem przy pomocy:
1/ zastępcy dyrektora
2/ głównego księgowego
3/ kierowników działów.
5. Dyrektora Domu podczas jego nieobecności związanej w szczególności z urlopem, absencją chorobową, wyjazdem służbowym zastępuje zastępca dyrektora.”,
b/ dodaje się ust.6 w brzmieniu:
„ 6. Dyrektor na czas nieobecności swojej i zastępcy dyrektora upoważnia w formie pisemnej innego pracownika Domu do załatwiania spraw w jego imieniu w zakresie określonym w upoważnieniu i informuje o tym Starostę.”,
5/ w § 10 dodaje się ust.3 w brzmieniu:
„ 3. Szczegółowy zakres zadań dla zastępcy dyrektora ustala dyrektor w zależności od potrzeb organizacyjnych jednostki wynikających z przepisów prawa i bieżącej działalności domu a ponadto zastępca dyrektora:
a) współpracuje z Dyrektorem, głównym księgowym i kierownikami działów w zakresie planowania i realizacji najważniejszych zadań Domu,
b) podejmuje inicjatywy mające na celu poprawę funkcjonowania Domu,
6/ § 11 otrzymuje brzmienie:
„ 11.1. W Domu działa Samorząd Mieszkańców, którego reprezentantem jest Rada Mieszkańców.
2. Rada Mieszkańców jest rzecznikiem interesów mieszkańców i partnerem Dyrektora Domu w zaspakajaniu potrzeb mieszkańców.
3. Rada Mieszkańców działa na podstawie Regulaminu przyjętego przez Samorząd Mieszkańców. ‘’,
§ 2. Schemat organizacyjny Domu zastępuje się schematem organizacyjnym stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3.Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Kowalu.
§ 4.Uchwała wchodzi w życie z dniem 4 września 2013 roku.
Zarząd Powiatu w składzie:
1. Kazimierz Kaca
2. Zbigniew Lewandowski
3. Tomasz Chymkowski
4. Roman Gołębiewski
5. Wiktor Muratow
pobierz pełną treść załącznika (168kB)
Opublikował: Elżbieta Insadowska (6 września 2013, 08:03:50)
Ostatnia zmiana: Elżbieta Insadowska (6 września 2013, 08:15:13)
Zmieniono: zapisano załącznik
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1068