Odpowiedzi na pytania do SIWZ - 18.01.2016

Włocławek, dnia 18.01.2016r.

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę artykułów medycznych niezbędnych do pracy w poradniach Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku.

Znak sprawy: SPZPS/ZP/MED/01/2016

Samodzielny Publiczny Zespół Przychodni Specjalistycznych we Włocławku informuje:

Pytanie

Poz. 10 – Czy Zamawiający dopuści igłę do nakłuć lędźwiowych w rozmiarze 18G x 3,5 (1,3 x 88 mm)?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Poz. 12-13 – Czy Zamawiający ma na myśli igły bezpieczne?

Odpowiedź: Nie.

Pytanie

Poz. 14-16 – Czy Zamawiający dopuści strzykawki z tłokiem w kolorze niebieskim?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Poz. 20 – Czy Zamawiający dopuści strzykawki w opakowaniu a’ 100 szt. z jednoczesnym przeliczeniem ilości opakowań?

Odpowiedź: Zamawiający dopuści strzykawki w opakowaniu a’ 100 szt. z jednoczesnym przeliczeniem ilości opakowań, jeżeli strzykawki będą spełniać wszystkie pozostałe parametry określone w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 5

Poz. 1 i 2 – Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie przyrządów do IS i TS bez dodatkowych skrzydełek. Pozostałe parametry bez zmian.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 6

Poz.23 - 24 – Czy Zamawiający ma na myśli resuscytator silikonowy wielorazowego użytku czy też resuscytator winylowy jednorazowego użytku?

Odpowiedź: Resuscytator silikonowy wielorazowego użytku.

Pytanie

Pakiet nr 6

Poz. 10 – Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie papieru zastępczego czy też wymagany jest papier oryginalny?

Odpowiedź: Zamawiający wymaga papieru oryginalnego.

Pytanie

Pakiet nr 6

Poz. 36 – Czy Zamawiający dopuści elektrodę w rozmiarze 5 x 7 cm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet nr 6

Poz. 37 – Czy Zamawiający dopuści elektrodę w roz. 35 x 55 z żelem ciekłym i nacięciem na mocowanie kabla?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 6

Poz. 37 – W przypadku odmownej odpowiedzi na w/w pytanie czy Zamawiający dopuści elektrodę 35 x 45 mm, bez języczka do mocowania kabla, spełniającą pozostałe wymogi SIWZ?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 5

Poz. 1, 2 – Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie przyrządu, który zamiast dodatkowych skrzydełek posiada pierścień na komorze kroplowej, który ułatwia wbicie kolca aparatu do opakowania z płynem?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 5

Poz. 1, 2 – W przypadku odmownej odpowiedzi na w/w pytanie zwracamy się z prośbą o wydzielenie niniejszych pozycji do odrębnego pakietu. Jest to wyrób firmy ZARYS, który jest producentem opisanych przyrządów do infuzji i samodzielnie startuje w postępowaniach przetargowych. W związku z powyższym nie jest możliwe zdobycie oferty przez innych Oferentów chcących przystąpić do Państwa postępowania przetargowego.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 5

Poz. 14-16 – Czy Zamawiający dopuści strzykawki w całości wykonane z polipropylenu?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 5

Poz. 22 – 24 – czy Zamawiający dopuści kaniule wykonane z FEP?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet nr 5

Poz. 22 – 24 – W przypadku odmownej odpowiedzi na w/w pytanie zwracamy się z prośbą
o dopuszczenie kaniul wykonanych z poliuretanu.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 6

Poz. 17 – czy Zamawiający dopuści pojemnik na odpady medyczne o pojemności 3 l
o okrągłym kształcie ?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dot. projektu umowy

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie poniższego zapisu w § 2:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do częściowej realizacji umowy, jednak niezrealizowana wartość umowy nie może być większa niż 20% wartości umowy”.

Zgodnie z opinią UZP instytucja prawa zakłada, że zamawiający każdorazowo określa minimalny poziom zamówienia, który zostanie na pewno zrealizowany, co pozwala wykonawcom na rzetelne i właściwe dokonanie wyceny oferty, wskazując jednocześnie dodatkowy zakres, którego realizacja jest uzależniona od wskazanych w kontrakcie okoliczności i stanowi uprawnienie zamawiającego, z którego może, ale nie musi on skorzystać. W orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej z dnia U stycznia 2008 r. (sygn. akt KIO/UZP 22/07) Izba wskazała, że niedopuszczalną praktyka jest określenie przez zamawiającego jedynie górnej granicy swojego zobowiązania, bez wskazania nawet minimalnej ilości, czy wartości, którą na pewno wyda na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia. Taki sposób określenia przedmiotu zamówienia nie spełnia wymogów art. 29 ust 2 ustawy Pzp, który nakazuje, aby przedmiot zamówienia był opisany w sposób wyczerpujący
i konkretny", izba uznała ponadto w tym przypadku, że „zamawiający zastosował praktykę handlową, która pozostawia wykonawcę w niepewności, co do zakresu, jaki uda mu się zrealizować w ramach umowy, oraz uniemożliwia kalkulację ceny umownej. W efekcie na wykonawcę zostaje przerzucone całe ryzyko gospodarcze kontraktu, co z kolei stoi w sprzeczności z zasada równości stron umowy".
Instytucja prawa opcji pozwala zatem na precyzyjne określenie poziomu zamówienia, który zostanie przez zamawiającego zrealizowany, co pozwala wykonawcom na prawidłowe dokonanie wyceny oferty (por. wyrok KIO z dnia 23 lipca 2010 r., sygn. akt KIO/UZP 1447/10, wyrok KIO z dnia, sygn. akt KIO/UZP 2376/10).

Dodatkowo, chcielibyśmy zwrócić uwagę Zamawiającego na fakt, iż powyższa konstrukcja kwestionowanego zapisu stoi w rażącej dysproporcji względem zapisu § 5 ust. 1c, w którym Zamawiający określił wysokość kary umownej, liczonej od wartości niezrealizowanej wartości umowy brutto. Jeżeli Zamawiający zakłada zmniejszenie konsumpcji przedmiotu zamówienia, pozbawiając jednocześnie Wykonawców „wynagrodzenia uzupełniającego” lub „innych roszczeń”, to wydaje się być zasadnym wprowadzenie równowagi dla drugiej strony kontraktu zarówno poprzez modyfikację § 2 jak i § 5 ust. 1c przedmiotowej umowy.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Dot. projektu umowy

W nawiązaniu do zapisów SIWZ, sugerujących konieczność uwzględnienia w cenie oferty wszystkich kosztów związanych z realizacja zamówienia, zwracamy się z prośbą o podanie prognozowanej ilości zamówień, składanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy
w sprawie zamówienia publicznego.

Powyższe stanowi niezbędne informacje, konieczne do właściwego przygotowania oferty przetargowej w zakresie dokonania właściwej wyceny asortymentu w koszt którego Wykonawcy powinni wkalkulować koszt wykonywanych dostaw.

Dodatkowo wnosimy o wprowadzenie do projektu umowy zapisu o następującym brzmieniu:

Zamawiający oświadcza, że w trakcie realizacji umowy przewiduje realizacje maksymalnie …. dostaw miesięcznie, co daje liczbę ….. dostaw przez pełen okres obowiązywania niniejszej umowy.
W przypadku złożenia większej ilości zamówień od ilości prognozowanych w okresie miesięcznym, Zamawiający wyraża zgodę na realizację zamówienia w terminie dostosowanym do prognoz.”

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Dot. projektu umowy

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisów umownych w § 2 ust. 1 i wydłuży termin dostawy do 5 dni roboczych od daty złożenia zamówienia ?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na rezygnację w zał nr 2 pakiet nr 8 pkt. 11 tabelki asortymentowej
z uchwytów jednorazowego użytku z zabezpieczeniem na rzecz igieł z zabezpieczeniem w rozmiarze 
8 i 7 w żądanych ilościach.?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Czy Zamawiający dopuści do podawania cen jednostkowych za 1 szt. wyrobów z dokładnością do czterech miejsc po przecinku? Zgodnie bowiem z linią orzecznictwa dopuszcza się podawanie cen
z dokładnością do czterech miejsc po przecinku, dla wyrobów masowych, wówczas, cena jednostkowa jest elementem kalkulacyjnym ceny wynikowej, a nie ceną transakcyjną (nie ma, bowiem możliwości zakupienia jednej sztuki probówki). (Orzecznictwo Zespołu Arbitrów - sygn. akt UZP/ZO/0-2546/06)

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga.

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2, poz.4. Zamawiający wymaga, aby testy miały formę jednorazowej ampułki ze szczepem Geobacillus stearothermophilus o populacji 106 z końcowym odczytem 24 godziny?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2, poz. 5 Zamawiający ma na myśli wskaźniki paskowe do autoklawu pakowane
a’ 250 szt. podwójnych pasków, co daje 500 szt. testów w opakowaniu? W razie odpowiedzi negatywnej zwracamy się z prośbą o wyrażenie zgody na złożenie oferty na testy paskowe pakowane a’ 500 szt. w kartoniku.

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2, poz.  6 - 11 Zamawiający wymaga, aby na rękawach umieszczony był piktogram przekreślonej liczby 2, który informuje o tym, iż zaoferowany produkt jest jednorazowego użytku?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga.

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2, poz.  6 - 11 Zamawiający wymaga aby na rękawach papierowo – foliowych znajdowała się informacja o zabarwieniu pól testowych przed i po sterylizacji, co całkowicie wyeliminuje omyłkę interpretacyjną?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2, poz. 10 Zamawiający dopuści rękawy o rozmiarze 200m x 200mm co nieznacznie odbiega od proponowanego rozmiaru w SIWZ?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2, poz. 11 Zamawiający miał na myśl rękaw w rozmiarze 200m x 200mm?

Odpowiedź: Nie. Nastąpiła omyłka, Zamawiający w pakiecie nr 2 w pozycji nr 11 wymaga rękawa
o wymiarach 100m x 200mm z fałdą.

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2, poz. 12 Zamawiający wymaga, aby test emulacyjny klasy VI wykonany był
w technologii interpretacji substancji przesuwalnej, co w 100% eliminuje pomyłkę interpretacyjną oraz w zdecydowany sposób wydłuża jego archiwizację?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2, poz. 14. Czy Zamawiający wymaga, aby test integrator klasy V wykonany był
w technologii interpretacji substancji przesuwalnej co w 100% eliminuje pomyłkę interpretacyjną oraz w zdecydowany sposób wydłuża jego archiwizację?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2 poz. 13 Zamawiający wymaga, aby pakiet testowy składał się karty testowej umieszczonej pomiędzy arkuszami specjalnego papieru i pianki?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2 poz.13 Zamawiający wymaga, aby informacje zawarte na karcie testowej i na etykiecie były w języku polskim?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Czy w poz.14 Zamawiający wymaga, aby każdy pakiet Bowie & Dick opakowany był w woreczek strunowy zabezpieczający test w transporcie i przechowywaniu przed zanieczyszczeniami
i uszkodzeniem?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga.

Pytanie

Dotyczy treści SIWZ punkt 12 § 2 podpunkt B:

Czy Zamawiający dopuści podanie ceny  jednostkowej za 1 szt. produktu z dokładnością do trzech lub czterech miejsc po przecinku?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr. 8:

Zamawiający w pakiecie nr 8 w pozycji 14 chce rurki do pomiaru OB. do probówek z pozycji 6 czyli do probówek do OB. 3,8% cytrynian sodowy o obj. 1,6 ml., wym. 13x75 mm. korek czarny bezpieczny, probówka szklana, a nie jak wymienił w SIWZ do pozycji nr 5 czyli Probówka do koagulologii z 3,2% cytrynianem sodu o obj. 1,8 ml., wym. 13x75 mm, korek niebieski bezpieczny.

Odpowiedź: Tak. Nastąpiła omyłka.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr. 8:

Zamawiający w pakiecie 8 w parametrach granicznych wymaga w punkcie 2 ’’Wszystkie produkty pochodzą od jednego producenta za wyjątkiem rurek do pomiaru OB. z pozycji 15’’, a powinno być
w pozycji 14 gdyż rurki do OB. znajdują się w pozycji 14.

Odpowiedź: Tak. Nastąpiła omyłka.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr. 8:

Zamawiający w pakiecie 8 w parametrach granicznych wymaga w punkcie 4 ’’ Wszystkie elementy systemu zamkniętego (igła, uchwyt, probówka) muszą być ze sobą kompatybilne i pochodzić od jednego producenta, muszą gwarantować wzajemną, prawidłową współpracę, za wyjątkiem rurek do pomiaru OB. z pozycji 15’’, a powinno być w pozycji 14 gdyż rurki do OB. znajdują się w pozycji 14.

Odpowiedź: Tak. Nastąpiła omyłka.

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 1-5.

Prosimy o wydzielenie w/w pozycji do osobnego pakietu i utworzenie osobnej części dla rękawic diagnostycznych. Państwa zgoda pozwoli na złożenie wielu konkurencyjnych ofert i tym samym zapewni wybór najkorzystniejszej oferty oraz najlepsze wydatkowanie środków finansowych.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 1

Prosimy o dopuszczenie rękawic z wewnętrzną warstwą polimerową.

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 1

Prosimy o dopuszczenie rękawic o grubości na palcu 0,11mm - 0,12mm, dłoni 0,09mm - 0,10mm, mankiecie min. 0,07mm.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 5.

Prosimy o dopuszczenie rękawic o grubości na palcu 0,09mm - 0,11mm pozostałe parametry bez

zmian.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 5.

Prosimy o dopuszczenie rękawic pakowanych a'200 szt. z jednoczesnym przeliczeniem ilości opakowań.

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 5.

Prosimy o odstąpienie od wymogu aby rękawice były polimerowane od strony roboczej.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 5.

Prosimy o dopuszczenie rękawic zarejestrowanych jako wyrób medyczny oraz środek ochrony osobistej kategorii I.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytanie 1 – Pakiet 5, poz. 22

Zwracam się z prośbą o dopuszczenie kaniuli wykonanych z FEP. Zarówno FEP=teflon jak i PTFE= teflon. Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pytanie 2 – Pakiet 5, poz. 22

Zwracam się z prośbą o dopuszczenie kaniuli wykonanych z biokompatybilnego poliuretanu. Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pytanie 3 – Pakiet 5, poz. 22

Zwracam się z prośbą o dopuszczenie kaniuli wykonanych z FEP, zarówno FEP=teflon jak i PTFE= teflon. Kaniula typu bezpiecznego, posiada polimerowe, filigranowe zabezpieczenie igły po użyciu (co chroni personel przed zakłuciem). Posiada także otwór boczny w igle, co pozwala na natychmiastową ocenę prawidłowego wkłucia (krew natychmiast pojawia się między igłą a cewnikiem), rozmiar G26 przepływ 15 ml/min i rozmiar G24 przepływ 22 ml/min.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytanie 5 – Pakiet 5, poz. 12, 13, 25

Zwracam się z prośbą o wydzielenie w/w pozycji z pakietu. Pozwoli to na złożenie Zamawiającemu atrakcyjnej oferty cenowej przez większą liczbę wykonawców.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytanie 6 – Pakiet 5, poz. 1, 2

Czy Zamawiający dopuszcza przyrząd do przetaczania płynów z komora kroplową długość
62 mm (część przeźroczysta komory kroplowej 55mm)? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pytanie 7 – Pakiet 5, poz. 1, 2

Czy Zamawiający dopuszcza przyrządy bez PVC? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytanie 8 – Pakiet 5, poz. 1, 2

Czy Zamawiający dopuszcza przyrządy bez dodatkowych skrzydełek? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytanie 9 – Pakiet 5, poz. 1, 2

Czy Zamawiający oprócz informacji o braku ftalanów wymaga, aby przyrządy posiadały podaną długość drenu na opakowaniu jednostkowym?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga.

Pytanie

Pytanie 10 – Pakiet 5, poz. 1, 2

Czy Zamawiający wymaga, aby przyrządy posiadały logo producenta na zaciskaczu rolkowym,
co umożliwi lepsza identyfikację asortymentu?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga.

Pytanie

Pytanie 11 – Pakiet 5, poz. 1, 2

Czy Zamawiający wymaga, aby przyrządy posiadały zabezpieczenie igły biorczej po użyciu,
co zwiększa bezpieczeństwo i wygodę pracy Personelu?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga.

Pytanie

Pytanie 12 – Pakiet 5, poz. 1, 2

Czy Zamawiający dopuszcza opakowanie foliowe, które stanowi jeszcze lepsze zabezpieczenie przyrządów niż foli-papier?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytanie 13 – Pakiet 5, poz. 14-16

Czy Zamawiajacy dopuszcza strzykawki ze skalą przedłużoną o 20%, tj. 2-3 ml. 5-6ml, 10-12ml. Pozostałe parametry zgodne z SIWZ

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytanie 14 – Pakiet 5, poz. 14-16

Czy zamawiający dopuszcza tłok w kolorze kontrastującym – niebieskim. Pozostałe parametry zgodne
z SIWZ.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Dotyczy Rozdział  I pkt. 3. Pakiet 8

Zamawiający wyrazi zgodę na skrócenie terminu ważności dostarczanych produktów do 8 m-cy, a dla probówek koagulologicznych (pozycja 2 pakiet 8) 6 m-cy?

Probówki systemu próżniowego zawierają odczynniki, których okres trwałości jest czasami krótszy niż 12 miesięcy (probówki z cytrynianem), wobec czego będzie niemożliwe spełnienie wymogu dostawy produktów z 12 miesięcznym terminem ważności, a ponadto umowa zawierana jest z wykonawcą na okres 12 miesięcy, a zamówienia będą składane sukcesywnie, czyli według aktualnych potrzeb.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Dotyczy Rozdział I pkt. 12

Czy Zamawiający dopuści do podawania cen jednostkowych za 1 szt. wyrobów z dokładnością do trzech lub czterech miejsc po przecinku?

Zgodnie, bowiem z najnowszą linią orzecznictwa dopuszcza się podawanie cen z dokładnością do trzech, a nawet 4 m-c po przecinku, dla wyrobów masowych, wówczas, cena jednostkowa jest elementem kalkulacyjnym ceny wynikowej, a nie ceną transakcyjną (nie ma, bowiem możliwości zakupienia jednej sztuki końcówki, czy szkiełka). (Orzecznictwo Zespołu Arbitrów - sygn. akt UZP/ZO/0-2546/06)

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga.

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §2 ust. 1 oraz treść SIWZ Rozdział I pkt. 3.

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z „5 dni” na „5 dni roboczych”?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §2 ust. 5

Z uwagi specjalne ceny oferowane Zamawiającemu przez wykonawców, kalkulowane na podstawie ilości podanych przez Zamawiającego w przetargu, czy Zamawiający nie rozważy możliwości zmiany zapisu na: „Zamawiający zastrzega sobie prawo do częściowej realizacji Umowy, jednak niezrealizowana wartość umowy nie może być większa niż 20% wartości umowy”.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §4 ust. 4

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie do paragrafu 4 sformułowania, iż „Zamawiający będzie składał zamówienia według bieżących potrzeb, przy czym wartość zamówienia jednostkowego nie powinna być mniejsza niż 150 zł. netto”

Prośbę motywujemy to tym, że dla zamówień poniżej 150 zł. koszty transportu na które składają się m.in.: koszty opakowania transportowego, robocizny, koszty wydrukowania listów przewozowych
i faktury, koszty dostarczenia towaru przez przewoźnika, są wyższe niż wartość marży uzyskanej ze sprzedaży towaru o takiej wartości.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §5 ust. 1 a)

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej w razie zwłoki lub braków ilościowych do wysokości „0,1% wartości ceny brutto niezrealizowanej części zamówienia za każdy dzień zwłoki w dostawie”, z uwagi na nieadekwatność ich wysokości do danego niespełnienia świadczenia umowy?

Wprawdzie nie istnieją przepisy regulujące wysokości kar umownych, jednak przy ustaleniu wysokości kar Zamawiający powinien opierać się na zasadzie równości i ekwiwalentności stron, a tym samym wymagać od Wykonawcy płacenia kar w takiej samej lub nieznacznie wyższej wysokości, w jakiej sam Zamawiający może ewentualnie płacić za zwłokę w płaceniu za towar.

Zamawiający nie powinien wykorzystywać swojej dominującej pozycji ustalając wysokość kar umownych. Kary umowne powinny mieć charakter dyscyplinujący w stosunku do Wykonawcy, a nie prowadzić do wzbogacenia się Zamawiającego, a taką funkcję zaczynają pełnić w momencie, gdy okazuje się, iż wartość kary umownej może przekroczyć wartość zapłaty należną Wykonawcy za dostarczony towar. Nadto liczenie kary umownej w wysokości 0,3% jest wysoce niesprawiedliwe i na gruncie prawa cywilnego obecna wysokość odsetek, którą Zamawiający narzuca, może zostać uznana za świadczenie nienależne, dające w skali roku odpowiednio 109,8% wartości zamówionej dostawy.
W tym miejscu należy przywołać treść art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego, który stanowi, iż w przypadku, gdy zobowiązanie zostało wykonane w znacznej części dłużnik może żądać zmniejszenia kary umownej, to samo dotyczy przypadku, gdy kara jest rażąco wygórowana. Dlatego też w przypadku braku zgody Zamawiającego na zmniejszenie kar umownych w momencie gdy będą one naliczane, Wykonawca będzie zmuszony podjąć odpowiednie kroki prawne celem miarkowania tych kar, a co za tym idzie ochrony swoich interesów.  

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §5 ust. 1 b)

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie wysokości kary umownej do wysokości 0,1% wartości brutto wadliwych towarów za każdy dzień zwłoki, z uwagi na nieadekwatność ich wysokości do danego niespełnienia świadczenia umowy?

Wprawdzie nie istnieją przepisy regulujące wysokości kar umownych, jednak przy ustaleniu wysokości kar Zamawiający powinien opierać się na zasadzie równości i ekwiwalentności stron, a tym samym wymagać od Wykonawcy płacenia kar w takiej samej lub nieznacznie wyższej wysokości, w jakiej sam Zamawiający może ewentualnie płacić za zwłokę w płaceniu za towar.

Zamawiający nie powinien wykorzystywać swojej dominującej pozycji ustalając wysokość kar umownych. Kary umowne powinny mieć charakter dyscyplinujący w stosunku do Wykonawcy, a nie prowadzić do wzbogacenia się Zamawiającego, a taką funkcję zaczynają pełnić w momencie, gdy okazuje się, iż wartość kary umownej może przekroczyć wartość zapłaty należną Wykonawcy za dostarczony towar. Nadto liczenie kary umownej w wysokości 0,3% jest wysoce niesprawiedliwe i na gruncie prawa cywilnego obecna wysokość odsetek, którą Zamawiający narzuca, może zostać uznana za świadczenie nienależne, dające w skali roku odpowiednio, 109,8% wartości zamówionej dostawy. W tym miejscu należy przywołać treść art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego, który stanowi, iż w przypadku, gdy zobowiązanie zostało wykonane w znacznej części dłużnik może żądać zmniejszenia kary umownej, to samo dotyczy przypadku, gdy kara jest rażąco wygórowana. Dlatego też w przypadku braku zgody Zamawiającego na zmniejszenie kar umownych w momencie gdy będą one naliczane, Wykonawca będzie zmuszony podjąć odpowiednie kroki prawne celem miarkowania tych kar, a co za tym idzie ochrony swoich interesów.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §5 ust. 1 c)

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z „10%” na „5%”?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §6 ust. 1

Prosimy o wykreślenie słowa telefonicznie z paragrafu 6.

Składanie reklamacji drogą telefoniczną działa na niekorzyść obu Stron, ponieważ powoduje niepotrzebne nieporozumienia. Pamiętajmy również, iż Ustawa Prawo zamówień publicznych nie dopuszcza formy porozumiewania się telefonicznego, zatem również korespondencja dotycząca umów przetargowych powinna odbywać się drogą pisemną.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §6 ust. 2

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z „3 dni” na „7 dni roboczych”?

Czy Zamawiający dopuści zmianę terminu, w którym Wykonawca ma załatwić reklamację na termin realny tj.

- dla reklamacji ilościowych – realny termin rozpatrzenia i załatwienia reklamacji to 5 dni roboczych od chwili jej otrzymania,

- dla reklamacji jakościowych - realny termin rozpatrzenia i załatwienia reklamacji to 7 dni roboczych od chwili otrzymania próbek reklamowanego towaru. 

Wykonawca, aby rozpatrzyć reklamację jakościową musi najpierw zbadać zwrócony towar i następnie podjąć decyzję o uznaniu reklamacji. Załatwienie reklamacji wymaga spełnienia określonych procedur, co jest czasochłonne, dlatego też właściwe rozpatrzenie reklamacji i wymiana towaru w ciągu 3 dni jest trudne do wykonania.

W razie pozostawienia dotychczasowego zapisu wątpliwa będzie jego ważność w świetle przepisów kodeksu cywilnego, bowiem zapis nosi znamiona świadczenia niemożliwego.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pytania dotyczące formularza asortymentowo-cenowego - PAKIET NR 8 - SYSTEM PRÓŻNIOWY DO POBIERANIA KRWI

Czy Zamawiający odstąpi od wymogu, aby wszystkie produkty pochodziły od jednego producenta, jako nieuzasadnionego technicznie, niezgodnego z obowiązującym prawem i utrudniającego uczciwą konkurencję oraz wyrazi zgodę na zmianę zapisu tego wymogu na:

Asortyment określony w Pakiecie 8 powinien pochodzić od jednego wytwórcy – w przypadku zaoferowania części systemu różnych wytwórców - wykonawca  składa oświadczenie, że wszystkie elementy systemu są ze sobą kompatybilne i że zweryfikowano wzajemną kompatybilność wyrobów medycznych zgodnie z instrukcjami wytwórców i przeprowadzono wskazane w nich działania zgodnie
z tymi instrukcjami”

Ustawa z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych nie wymaga, aby współpracujące ze sobą wyroby medyczne pochodziły od jednego producenta, wręcz bardzo wyraźnie wskazuje, że mogą pochodzić one od różnych producentów i wytwórców. Jedyny wymóg jaki nakłada Ustawa z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych, to wymóg określony w art. 30 ust 1 pkt. 1, zgodnie z którym, wykonawca tj. „podmiot, który w celu wprowadzenia do obrotu jako system lub zestaw zabiegowy zestawia razem wyroby medyczne oznakowane znakiem CE, nie przekraczając ich przewidzianego zastosowania i ograniczeń w używaniu określonych przez ich wytwórców” potwierdza złożonym oświadczeniem, że „zweryfikowano wzajemną kompatybilność wyrobów medycznych zgodnie
z instrukcjami wytwórców i przeprowadzono wskazane w nich działania zgodnie z tymi instrukcjami”. Dlatego też nie producenci, a wykonawca powinien złożyć oświadczenie kompatybilności, bo to wykonawca (a nie producenci) odpowiada przez Zamawiającym za zaoferowane w postępowaniu produkty i za prawidłowe ich działanie.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pytania dotyczące formularza asortymentowo-cenowego - PAKIET NR 8 - SYSTEM PRÓŻNIOWY DO POBIERANIA KRWI

Pakiet nr 8 Pozycja 12

Czy Zamawiający określając długość ostrza ma na myśli całkowitą długość ostrza, w tym dla igieł
z wizualizacją również jego część znajdującą się wewnątrz komory wizualizacyjnej?

Aby zachować obowiązujący na świecie standard długości igły 1,1/2” (~38mm) dla igieł z wizualizacją wkłucia, część ostrza znajduje się wewnątrz komory wizualizacyjnej, przez co odkryta część ostrza nie osiąga nigdy 38mm. Dzięki temu jednak uzyskuje się prawidłowe i wyraźne ujście krwi do komory świadczące o prawidłowym wkłuciu się w żyłę pacjenta.

Jeśli Zamawiający ma na myśli jedynie odkrytą część ostrza, to czy dopuści dla igieł z wizualizacją by była ona nie krótsza niż 25mm, bowiem taką długość ostrza mają igły o długiej komorze wizualizacyjnej?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga.

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pytania dotyczące formularza asortymentowo-cenowego - PAKIET NR 8 - SYSTEM PRÓŻNIOWY DO POBIERANIA KRWI

Pakiet nr 8 Pozycja 13

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie wkłuć motylkowych z wężykiem o długości 29cm?

Igły motylkowe nr 8 są używane standardowo do pobierania krwi od pacjentów dorosłych.
W przypadku pobierania krwi od pacjentów dorosłych, optymalną długością drenu jest długość
co najmniej 29cm. Taka długość drenu pozwala na wygodne pobieranie krwi za pomocą igły motylkowej. Natomiast długość drenu poniżej 20cm jest długością niestandardową dla igieł motylkowych nr 8 i nie zapewnia takiego komfortu podczas pobierania krwi jak długość drenu 29cm, zarówno dla personelu medycznego jak i pacjenta.

Należy również zwrócić uwagę, że długość drenu ma tylko znaczenie praktyczne, nie wpływa natomiast na szybkość pobierania krwi, gdyż różnica w pojemności drenu o długości 19cm, a drenu
o długości 29cm, to zaledwie ok. 130 ul krwi.

Jeśli Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowanie igieł motylkowych nr 8 z długością drenu 29 cm. To czy wyrazi zgodę na zaoferowanie igieł nr 7 o długości drenu 180 mm (+/- 10%)?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pytania dotyczące formularza asortymentowo-cenowego - PAKIET NR 8 - SYSTEM PRÓŻNIOWY DO POBIERANIA KRWI

Pakiet nr 8 Pozycja 15

Czy zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie pozycji 15 do osobnego pakietu?

Probówki do Mikrometody nie są elementem systemu próżniowego do pobierania krwi,
a pozostawienie pozycji 15 w pakiecie 8 utrudnia uczciwą konkurencję i zagwarantowanie otrzymania większej ilości konkurencyjnych ofert oraz wyłonienia oferty najkorzystniejszej, spełniającej oczekiwania Zamawiającego.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet 1, poz. 1

Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zaoferowania rękawic z wewnętrzną warstwą polimerową
o nieznacznie różniącej się grubości na palcu 0,14mm, przy zachowaniu pozostałych parametrów.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet 1, poz. 5

Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zaoferowania rękawic nitrylowych o grubości na palcu 0,12mm oraz dłoni 0,08mm, zapewniających taką samą wrażliwość dotykową oraz lepsze bezpieczeństwo użytkownika.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet 1, poz. 6

Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zaoferowania rękawic nitrylowych o grubości na palcu 0,12mm oraz dłoni 0,08mm, zapewniających taką samą wrażliwość dotykową oraz lepsze bezpieczeństwo użytkownika, w opakowaniu a’200 sztuk (XS-XL) kompatybilnym z naściennym uchwytem.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet 1, poz. 9

Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zaoferowania rękawic syntetycznych neoprenowych, bezpudrowych, z rolowanym mankietem, z warstwą polimerową (poliuretan, silikon), kolor kremowy, mikroteksturowane, o grubości na palcu 0,160mm, na dłoni 0,150mm oraz długości min. 300mm.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet 1, poz. 9

Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zaoferowania rękawic syntetycznych poliizoprenowych, bezpudrowych, z rolowanym mankietem, z warstwą polimerową (poliuretan, silikon), kolor zielony, mikroteksturowane, o grubości na palcu 0,209mm, na dłoni 0,187mm oraz długości min. 300mm.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet 1, poz. 9

Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zaoferowania rękawic syntetycznych poliizoprenowo - neoprenowych, bezpudrowych, z rolowanym mankietem, z warstwą polimerową (poliuretan, silikon), kolor kremowy, mikroteksturowane, o grubości na palcu 0,215mm, na dłoni 0,200mm oraz długości min. 305mm.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie z Pakietu nr 4 pozycji 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 16, 17, 18, 19, 20 co umożliwi udział w przetargu większej liczbie Wykonawców, a Zamawiającemu otrzymanie korzystnej oferty cenowej?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Czy Zamawiający miał na myśli w Pakiecie Nr 6 poz. 27 szczoteczki cytologiczne do jednoczesnego pobierania wymazów z kanału szyjki macicy, tarczy i strefy transformacji, odpowiadające aktualnym wymaganiom zasadniczym dla wyrobów medycznych  Ministerstwa Zdrowia zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2011r. i Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego dotyczące standardu postępowania w zakresie pobierania rozmazów cytologicznych?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie w formularzu cenowym  nazwy producenta oraz numeru katalogowego oferowanych artykułów medycznych?  Pozwoli to na weryfikację czy oferowany przedmiot jest zgodny z opisem zawartym w SIWZ oraz  na identyfikację produktu przy realizacji umowy na etapie dostawy.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie z Pakietu Nr  6 poz. 27 ? Wydzielenie w/w pozycji
z pakietu umożliwi wzięcie udziału w przetargu większej liczby oferentów, a tym samym, pozytywnie wpłynie na możliwość wyłonienia przez Zamawiającego  najkorzystniejszej oferty.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  3: Czy Zamawiający dopuści taśmę w opakowaniu 1 rolka – 50mb? Wielkość zapotrzebowania zostanie odpowiednio przeliczona.

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  8: Czy w miejsce rękawa o wymiarze 200m x 120mm Zamawiający dopuści rękaw 200m x 125mm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  10: Czy w miejsce rękawa o wymiarze 200m x 210mm Zamawiający dopuści rękaw 200m x 200mm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  11: Uprzejmie prosimy o potwierdzenie czy nie nastąpiła omyłka i czy w poz.11 nie powinien znajdować się rękaw 100m x 200mm z fałdą? W przypadku negatywnej odpowiedzi prosimy o dopuszczenie rękawa 200mm gładkiego w rolce 200 mb z odpowiednim przeliczeniem wymaganej ilości.

Odpowiedź: Tak. Nastąpiła omyłka, Zamawiający w pakiecie nr 2 w pozycji nr 11 wymaga rękawa
o wymiarach 100m x 200mm z fałdą.

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  6-11: Czy Zamawiający dopuści rękawy posiadające informację
o kierunku otwierania umieszczone na linii zgrzewu, na papierze od strony folii.

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  13: Czy Zamawiający dopuści w miejsce testów Bowie Dick pakietowych, symulacyjne testy Bowie Dick do stosowania z przyrządem PCD.

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 1 Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie gazy x 200 mb, co pozwoli na zaoferowanie korzystniejszej ceny?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 2 – 8 Zamawiający wymaga zaoferowania gazy oraz kompresów sterylizowanych parą wodną, jako metodą najbardziej bezpieczną dla personelu i pacjenta, eliminującą możliwość zalegania w materiale resztek trującego tlenku etylenu?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, ale nie wymaga.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 12 Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie kompresów o wymiarach 7 x 7 cm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 12 Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie kompresów pakowanych a’100 szt.
z przeliczeniem wymaganych ilości?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 26 i 27 Zamawiający dopuści przylepce pokryte klejem kauczukowym z dodatkiem łagodzącego tlenku cynku?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 29 Zamawiający dopuści plastry o długości 1m z przeliczeniem wymaganych ilości?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 35 Zamawiający dopuści opatrunek pakowany po 50 szt. z przeliczeniem wymaganych ilości?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 36 Zamawiający dopuści opatrunek o nazwie Gelitaspon (zamiennik
o identycznych właściwościach) o wymiarach 8 cm x 5 cm x 0,1 cm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 36 Zamawiający dopuści opatrunek pakowany a’20 szt. z podaniem ceny za 10 szt.?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 38 Zamawiając dopuści opatrunek o wymiarach 8cm x 15cm lub 10cm x 20 cm,
w opakowaniach a’50 szt. z przeliczeniem wymaganych ilości i zaokrągleniem do pełnych opakowań
w górę?

Odpowiedź: Zamawiając dopuści opatrunek o wymiarach 10cm x 20cm.

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 39 Zamawiający dopuści przylepiec na tkaninie bawełnianej?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pytania dotyczące wymaganych dokumentów:

Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający w przypadku pakietu 4 dopuści możliwość załączenia opisów lub kopii kart katalogowych?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pytania dotyczące wymaganych dokumentów:

Czy Zamawiający mógłby wyjaśnić jak wypełnić ostatnią kolumnę formularza cenowego: „Dokument/dokumenty, na podstawie których środek został dopuszczony do obrotu”, gdyż Zamawiający nie wymaga dołączenia do oferty dokumentów dopuszczających do obrotu oferowanych wyrobów?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące sposoby obliczania ceny:

Czy wartość brutto poszczególnych pozycji należy obliczyć wg. wzoru: cena jednostkowa netto x ilość + wartość podatku VAT?

Odpowiedź: Zamawiający wymaga wyceny zaoferowanych artykułów zgodnie z zasadami matematyki.

Pytanie

Pytania dot. treści umowy

Czy bieg terminu dostaw podstawowych oraz reklamacyjnych przypadać może
w dni robocze, przy czym za dni robocze w rozumieniu wzoru umowy będą uważane dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pytania dot. treści umowy

Czy Zamawiający zgadza się zapisać możliwość zmiany cen w przypadku przekraczającej 3% zmiany średniego kursu NBP walut EUR lub USD w stosunku do kursu z dnia zawarcia umowy oraz
w przypadku gdy suma miesięcznych wskaźników cen i usług konsumpcyjnych opublikowanych przez Prezesa GUS za okres od dnia zawarcia umowy przekroczy 3%?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Dotyczy Pakietu nr 3, poz. 1 – 5, 7 – 11

Czy Zamawiający w w/w pozycjach dopuści igłę odwrotnie tnącą, pozostałe parametry zgodnie z siwz?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Dotyczy Pakietu nr 3, poz. 12

Czy Zamawiający w w/w pozycji dopuści igłę odwrotnie tnącą kosmetyczną z precyzyjnym ostrzem (typu micro point), szczególnie polecaną do chirurgii plastycznej i kosmetycznej? Dwie powierzchnie zaostrzonego wysmuklonego ostrza igły ES oferują zwiększoną ostrość igły oraz pozwalają na gładkie
i stopniowe przejście przez tkanki redukując jednocześnie jej traumatyzację.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Dotyczy Pakietu nr 3, poz. 12

Czy Zamawiający w w/w pozycjach dopuści igłę odwrotnie tnącą kosmetyczną, pozostałe parametry zgodnie z siwz?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Dotyczy Pakietu nr 3, poz. 13

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie do przetargu szwów chirurgicznych z igłą o długości 20 mm.

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 1, pozycja 1

Czy Zamawiający dopuści rękawice lateksowe bezpudrowe z wewnętrzną warstwą pokrytą polimerem, pozostałe parametry bez zmian?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 1, pozycja 1, 2, 3, 4

Czy Zamawiający dopuści wycenę za opakowanie handlowe a’100sztuk, z przeliczeniem zamawianej ilości?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 1, pozycja 3

Czy Zamawiający dopuści rękawice zgodne z normą EN 455, a odstąpi od konieczności zaoferowania rękawic zgodnych z normą ASTM F 1671?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 1, pozycja 5

Czy Zamawiający dopuści wycenę za opakowanie handlowe a’200sztuk, z przeliczeniem zamawianej ilości?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 1, pozycja 6

Czy Zamawiający dopuści wycenę za opakowanie handlowe a’250sztuk, z przeliczeniem zamawianej ilości?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 3, pozycja 6

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie szwu wykonanego z kwasu poliglikolowego, powleczonego polikaprolaktonem i stearynianem wapnia o czasie wchłaniania 60-90dni i profilu podtrzymywania: 70% po 14 dniach, 50% po 21 dniach i 20% po 28 dniach, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 3, pozycja 11

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie szwów o dł. 75cm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 3, pozycja 11

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na igłę kosmetyczną o trzech bokach tnących, najnowszej generacji typu ENOVA wykonaną ze stali 300, pozostałe parametry bez zmian?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 3, pozycje 13-15

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie szwu wykonanego z kwasu poliglikolowego, powleczonego polikaprolaktonem i stearynianem wapnia o czasie wchłaniania 60-90dni i profilu podtrzymywania: 70% po 14 dniach, 50% po 21 dniach i 20% po 28 dniach, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 3, pozycja 13-14

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie igły o krzywiźnie ½ koła i długości 20mm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 3, pozycje 15

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie igły o krzywiźnie ½ koła?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 4, pozycja 12

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie kompresu niejałowego 17- nitkowego, 12-warstwowego?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 4, pozycja 23

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie opaski o długości 3m?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 4, pozycje 33

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie elastycznej opaski opatrunkowej o szerokości 1,5- 3,5 cm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 4, pozycje 34

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie elastycznej opaski opatrunkowej o szerokości 4,0- 6,5 cm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 4, pozycja 36

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie produktu równoważnego?

Odpowiedź: Zamawiający dopuści zaoferowanie produktu równoważnego spełniającego wszystkie warunki zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet 5, pozycja 20

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie strzykawek o pojemności 20 ml posiadających czytelną skalę co 0,5 ml, pakowanych po 100 sztuk, z przeliczeniem ilości zapotrzebowania do 25 opakowań?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 5, pozycja 22-24

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie kaniuli wykonanej z wysokiej jakości FEP (teflonu) w opakowaniu a’ 100szt.?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 5, pozycja 25

Czy Zamawiający dopuści podanie ceny za 1 sztukę nasadki "b-safe" z przeliczeniem ilości zapotrzebowania do 100 sztuk?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 6, pozycja 4

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie utrwalacza do badań cytologicznych o pojemności 200 ml?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet 6, pozycja 5

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie ezy sterylnej pakowanej po 20 sztuk?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający dopuści ezy sterylne pakowane maksymalnie po 5 sztuk.

Pytanie

Pakiet 6, pozycja 16

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie pojemnika na odpady medyczne 2 dm3?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 6, pozycja 17

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie pojemnika na odpady medyczne 3,5 dm3?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 6, pozycja 30

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie szkiełek podstawowych o wymiarach 25x76 mm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 3

Czy Zamawiający oczekuje fartucha sterylnego?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 4

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie fartucha o gramaturze 20g w rozmiarze „L”?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 5

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie fartucha w rozmiarze 71x116cm lub 71x180cm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 10

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie serwety w rozmiarze 60x80cm lub 80x80cm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 12

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie serwety stomatologicznej pakowanej po 50sztuk?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 13

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie serwety stomatologicznej pakowanej po 100sztuk?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 14

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie wkładów jednorazowych okrągłych 29cm typu uchatka (średnica z uszami ok. 35cm?

Odpowiedź: Tak.

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 17

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie zagłówka w opakowaniu a’25szt. z przeliczeniem wymaganych ilości?

Odpowiedź: Tak.

 


                                                                                                    Dyrektor SPZPS

                                                                                                  mgr Anna Dębicka


 

 

 



Wytworzył: Łukasz Sypczyński (18 stycznia 2016)
Opublikował: Tomasz Wasielewski (18 stycznia 2016, 09:40:18)

Ostatnia zmiana: Tomasz Wasielewski (12 lutego 2016, 10:13:33)
Zmieniono: Przeniesienie do archiwum.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 126

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij