PRZETARG OFERTOWY NA DZIERŻAWĘ POMIESZCZEŃ Z PRZEZNACZENIEM NA PROWADZENIE APTEKI OGÓLNODOSTĘPNEJ - 24.05.2016

SPECYFIKACJA WARUNKÓW PRZETARGU NA DZIERŻAWĘ POMIESZCZEŃ Z PRZEZNACZENIEM NA PROWADZENIE APTEKI OGÓLNODOSTĘPNEJ.

Ogłaszający przetarg: Samodzielny Publiczny Zespół Przychodni Specjalistycznych we Włocławku

Adres: ul. Szpitalna 6A, 87-800 Włocławek

Kontakt: Tel.: 54 416-53-97, fax: 54 416-53-23, www.bip.powiat.wloclawski.pl,

NIP: 888-22-32-566

Regon: 910332953

Tryb postępowania: pisemny przetarg ofertowy.

Okres dzierżawy:

Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku działając na podstawie art. 37 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 roku, Nr 261, poz. 2603 ze zm.) oraz Uchwały Nr XV/144/16 Rady Powiatu we Włocławku z dnia 12.05.2016r. w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę na okres 5 lat pomieszczeń na prowadzenie apteki ogólnodostępnej przy ul. Łady 10 i ul. Szpitalnej 6A, ogłasza przetarg pisemny nieograniczony na dzierżawę pomieszczeń przeznaczonych na prowadzenie apteki ogólnodostępnej o powierzchni 141,42m2, położonych przy ulicy Łady 10 w Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku na okres 5 lat.

I.   Przedmiot przetargu:

Przedmiotem przetargu jest ustalenie miesięcznej stawki czynszu dzierżawy za 1m2 powierzchni użytkowej. Cena wywoławcza za 1m2 powierzchni użytkowej wynosi 35 zł netto (słownie złotych: trzydzieści pięć 00/100 zł) + podatek VAT.

II.     Warunki stawiane Dzierżawcy:

Warunki minimalne:

Ø                   Minimalny czynsz dzierżawy za 1m2: 35 zł netto miesięcznie + podatek VAT,

Ø                   Czynsz minimalny dzierżawy został ustalony na kwotę 4949,70 zł netto + podatek VAT (słownie złotych: cztery tysiące dziewięćset czterdzieści dziewięć 70/100) miesięcznie. Czynsz nie obejmuje kosztów świadczeń dodatkowych (w tym opłat eksploatacyjnych), które będą obciążać Dzierżawcę niezależnie od należności czynszowej, jak również kwoty kaucji zabezpieczającej, do której wniesienia będzie zobowiązany Dzierżawca.

Ø                   W trakcie adaptacji przedmiotu dzierżawy miesięczny czynsz będzie naliczany w połowie wysokości kwoty netto zaoferowanej w ofercie. Po zakończeniu adaptacji przedmiotu dzierżawy i rozpoczęciu działalności w postaci apteki ogólnodostępnej czynsz będzie naliczany zgodnie z kwotą zaoferowaną w ofercie w terminie przewidzianym umową.

Ø                   Celem zabezpieczenia ewentualnych roszczeń Wydzierżawiającego w stosunku do Dzierżawcy, wynikających z niniejszej umowy, Dzierżawca zobowiązany będzie do wpłacenia, w dniu zawarcia umowy, przelewem na rachunek Wydzierżawiającego w Banku PKO BP 03 1440 1101 0000 0000 0817 6687 (tytułem: „KAUCJA ZA DZIERŻAWĘ APTEKI UL. ŁADY 10) kaucję w wysokości 10000 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy). Dzierżawca w dniu podpisania umowy przedstawi Wydzierżawiającemu potwierdzenie dokonanego przelewu.

Ø                   Z dniem wygaśnięcia lub rozwiązania niniejszej umowy, bez względu na tryb i przyczynę rozwiązania umowy, poczynione nakłady na Przedmiot dzierżawy, w tym rezultat przeprowadzonych robót budowlanych, stała zabudowa oraz zainstalowane trwale urządzenia stanowiące efekt adaptacji przedmiotu dzierżawy, stanowią własność Wydzierżawiającego i Dzierżawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia względem Wydzierżawiającego. Dzierżawca zrzeka się wobec Wydzierżawiającego jakichkolwiek roszczeń o zwrot poczynionych nakładów lub też o zapłatę ich wartości. Przeniesienie własności, o którym mowa powyżej, nie obejmuje rzeczy ruchomych, które nie są trwale połączone z przedmiotem dzierżawy.

Ø                   Istotne postanowienia umowy określa wzór umowy stanowiący Załącznik nr 2.

Warunki dodatkowe:

a)      Dzierżawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia we własnym zakresie i na własny koszt adaptacji przedmiotu dzierżawy zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2013r. poz. 1409, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 6 września 2001r. Prawo Farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2008r. Nr 45, poz. 271, z późn. zm.), w tym do opracowania, na własny koszt i we własnym zakresie.

b)      Dzierżawca zobowiązany będzie do prowadzenia apteki ogólnodostępnej przez czas trwania umowy, po spełnieniu, na własny koszt i ryzyko, wszystkich niezbędnych wymagań wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym ustawy z dnia 6 września 2001r. Prawo Farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2008r. Nr 45, poz. 271, z późn. zm.), a w szczególności po uzyskaniu zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej.

c)       Proces adaptacji przedmiotu dzierżawy i rozpoczęcie prowadzenia apteki ogólnodostępnej nastąpi wg następującego harmonogramu:

Ø       Rozpoczęcie adaptacji przedmiotu dzierżawy – w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy;

Ø  Zakończenie adaptacji przedmiotu dzierżawy oraz rozpoczęcie prowadzenia apteki ogólnodostępnej – do 60 dni od daty podpisania umowy. W sytuacji obiektywnej konieczności Wydzierżawiający może wydłużyć termin realizacji.

III.     Informacje dotyczące sposobu przygotowania, składania i otwarcia ofert:

  1. Ofertę należy sporządzić pisemnie w języku polskim.

  2. Oferta musi zawierać:

  •        imię, nazwisko i adres oferenta albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, jeżeli oferent jest osobą prawną lub innym podmiotem,
  •       datę sporządzenia oferty,
  •       oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,
  •       oferowaną cenę i sposób jej zapłaty,
  •       oświadczenie, że oferent spełnia wszelkie wymogi wskazane w przepisach prawa, umożliwiające prowadzenie apteki (w przypadku oferty na prowadzenie apteki ogólnodostępnej)
  •       uzupełniony formularz ofertowy, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia,
  •       podpisany, zaakceptowany wzór umowy – Załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia;
  1. Dla uznania ważności, oferta musi zawierać wszystkie wymagane w ogłoszeniu oryginalne dokumenty lub poświadczone za zgodność z oryginałem ich kserokopie. Poświadczenie musi być opatrzone imienną pieczątką i podpisem osoby upoważnionej oraz napisem: „za zgodność z oryginałem.

  2. Strony oferty muszą być ponumerowane i czytelnie oznaczone. Załączniki oferty stanowią jej integralną część.

  3. Oferta powinna być podpisana przez Dzierżawcę lub upoważnioną osobę, a każda strona oferty powinna być parafowana.

  4. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie z oznaczeniem przedmiotu przetargu

DZIERŻAWA POMIESZCZEŃ PRZEZNACZONYCH

NA PROWADZENIE APTEKI OGÓLNODOSTĘPNEJ – ŁADY 10

  1. Każdy Dzierżawca przedstawi tylko jedną ofertę. Dzierżawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. W/w koszty nie podlegają zwrotowi w przypadku odrzucenia oferty lub unieważnienia postępowania przetargowego.

  2. Dzierżawcy zobowiązani są przedstawić ofertę zgodną z wymaganiami niniejszego ogłoszenia pod rygorem odrzucenia.

  3. Dopuszcza się wezwanie Dzierżawcy do uzupełnienia oferty po terminie składania ofert.

  4. Oferta nie spełniająca warunków przetargu i nie uzupełniona w terminie podlega odrzuceniu.

  5. Oferty należy składać do dnia 03 czerwca 2016r. do godz. 10:00 na adres: Samodzielny Publiczny Zespół Przychodni Specjalistycznych we Włocławku ul. Szpitalna 6A.

  6. Otwarcie ofert nastąpi w Sekretariacie Dyrektora w dniu 03 czerwca 2016r.
    o
    godz. 10:15.

  7. Wszystkie oferty otrzymane przez ogłaszającego przetarg po terminie składania ofert zostaną zwrócone bez otwierania.

IV.    Wyjaśnienia:

1.       Wyjaśnienia dotyczące ogłoszenia będą udzielane wyłącznie w formie pisemnej (fax potwierdzony pocztą) niezwłocznie na pisemne zapytanie Dzierżawcy.

2.       Wydzierżawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą mailową.

3.       Pomieszczenia zostaną udostępnione do wizji lokalnej w dniu 31 maja 2016r. w godzinach 10:00 – 12:00.

4.       Informacji dotyczących przedmiotu przetargu udziela Łukasz Sypczyński – specjalista ds. administracji i zamówień publicznych, tel. 54/4165309.

V.     Kryteria i wagi poszczególnych kryteriów:

Umowa zostanie zawarta z Dzierżawcą, którego oferta będzie odpowiadała wymogom określonym w niniejszym ogłoszeniu oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą pod względem wysokości czynszu dzierżawy.

Kryteria oceny ofert – Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do       szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:

1.       oferta, spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją,

2.       oferta została złożona, w określonym przez Zamawiającego terminie,

3.    Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego.

Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium:

            Kryterium: Czynsz dzierżawy netto – 100 %

Czynsz dzierżawy netto”będzie punktowane przez członków Komisji przetargowej w oparciu
o niżej podane wyliczenie arytmetyczne:

(Cof.b./Cn.) x 100 x 100% = ilość punktów, gdzie:

            Cof.b. – czynsz dzierżawy netto badanej oferty,

            Cn. – najwyższy czynsz dzierżawy netto spośród ofert nieodrzuconych,

100 – wskaźnik stały,

   100% – procentowe znaczenie kryterium ceny.

Wynik – oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Umowa zostanie podpisana z Dzierżawcą, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów.

VI.   Wymagania podmiotowe Dzierżawców:

W celu uczestnictwa w przetargu Dzierżawca zobowiązany jest załączyć do oferty:

  1. Aktualny odpis z właściwego rejestru (odpis KRS, wpis do ewidencji działalności gospodarczej), wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

  2. Zaświadczenie, że Dzierżawca nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  3. Pełnomocnictwa do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu wymienionego w punkcie 1 – w oryginale lub poświadczone notarialnie opatrzone adnotacją „za zgodność z oryginałem” pieczęcią Wykonawcy, imienną pieczątką osoby upoważniającej na podstawie dokumentu wymienionego w punkcie 1 oraz jej podpisem.

  4. Umowa spółki cywilnej, w przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna.

VII.    Dodatkowe informacje:

  1. Oferta złożona w toku przetargu pisemnego przestaje wiązać, gdy została wybrana inna oferta lub gdy przetarg został unieważniony bez wybrania którejkolwiek oferty.

  2. Z wybranym Dzierżawcą zostanie podpisana umowa.

  3. Dzierżawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że ogłaszający przetarg otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty przed terminem składania ofert.

  4. Koperty zewnętrzne zawierające zmiany lub wycofanie muszą być dodatkowo oznakowane określeniami „zmiana” lub „wycofanie”.

  5. Dzierżawca nie może dokonywać zmian w ofercie lub jej wycofać po upływie terminu składania ofert.

  6. W przypadku złożenia dwóch lub więcej ofert o tej samej wartości ogłaszający przetarg wezwie Dzierżawców do złożenia ofert dodatkowych.

  7. O wynikach przetargu dzierżawcy zostaną powiadomieni pisemnie.

  8. Wynajmujący zamieści informację o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie internetowej oraz w siedzibie Wynajmującego.

  9. Dzierżawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest do podpisania umowy w siedzibie Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu.

  10. Jeżeli Najemca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza uchyli się od zawarcia umowy, Wynajmujący wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych ofert uznanych za ważne.

  11. Ogłaszający przetarg nie przewiduje protestów i odwołań.

  12. Ogólne warunki umowy zostały zawarte w jej wzorze, który stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia.

  13. Ogłaszający przetarg zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyn, prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert oraz odrzucenia oferty niezgodnej z warunkami określonymi w ogłoszeniu.

Załączniki:

  1. Załącznik nr 1 – formularz ofertowy

  2. Załącznik nr 2 - wzór umowy

Zatwierdzam:

                                                                                               

                                                                                    Dyrektor SPZPS

                                                                                    mgr Anna Dębicka

                                                                                   Włocławek, dnia 24.05.2016r.



Pliki do pobrania:
Formularz ofertowy (32kB) word
Wzór umowy (58kB) word

Wytworzył: Łukasz Sypczyński (24 maja 2016)
Opublikował: Tomasz Wasielewski (24 maja 2016, 10:56:01)

Ostatnia zmiana: Tomasz Wasielewski (14 września 2016, 09:32:17)
Zmieniono: Przeniesienie do archiwum.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 192

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij