Odpowiedzi na pytania do SIWZ na dostawę artykułów medycznych - 15.01.2014

Włocławek, dnia 15.01.2014r.

SPZPS-DN-72/ZP/MED/01/2014

                       

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę artykułów medycznych niezbędnych do pracy w poradniach Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku.

 

Znak sprawy: SPZPS/ZP/MED/01/2014

 

Samodzielny Publiczny Zespół Przychodni Specjalistycznych we Włocławku informuje:

 

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2, poz. 5 Zamawiający ma na myśli wskaźniki paskowe do autoklawu pakowane
a’ 250 szt.podwójnych pasków, co daje 500 szt. testów w opakowaniu? W razie odpowiedzi negatywnej zwracamy się z prośbą o wyrażenie zgody na złożenie oferty na testy paskowe pakowane a’ 500 szt. w kartoniku.

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o odstąpienie od wymogu dołączenia do pakietu nr 2
poz. 12 potwierdzenia klasy wydanego przez jednostkę notyfikowaną. Testy do sterylizacji nie są wyrobami medycznymi, a jedynie testami diagnostycznymi i ich badanie i ocena przez niezależne laboratoria nie jest wymagana żadnymi normami. Ponadto Zamawiający nie wymaga dołączenia takiego dokumentu do pozostałych testów do sterylizacji nie będących wyrobami medycznymi, a więc do pozycji 1, 3-5 oraz 13-15.

Zwracamy się z prośbą o wyrażenie zgody na złożenie potwierdzenia zgodności z normami wydanego przez producenta testu.

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Czy w pakiecie nr 2, poz. 12 Zamawiający wyrazi zgodę na złożenie oferty na testy emulatory pakowane a’ 250 szt. z odpowiednim przeliczeniem ceny?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 1-6

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wydzielenie w/w pozycji i utworzenie osobnego pakietu dla rękawic diagnostycznych.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 1

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie rękawic - grubość na palcu 0.11-0.12mm, dłoni 0.10-0.11mm, mankiecie 0.07-0.08mm.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 3

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie rękawic nie posiadających wewnętrznej warstwy poliuretanowej i grubości o wartości środkowej 0.05mm.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 5 i 6

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie rękawic zarejestrowanych jako wyrób medyczny
i środek ochrony indywidualnej kat. I pakowanych a’200 sztuk z jednoczesnym przeliczeniem ilości opakowań.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet nr 1, poz. 5 i 6

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie rękawic - grubość na palcu 0.10-0.11mm, dłoni 0.06-0.07mm, mankiecie 0.05-0.06mm.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wyłączenie rękawów papierowo-foliowych do sterylizacji (Poz. 6-11) oraz utworzenie odrębnego pakietu? Podzielenie pakietu umożliwiłoby większej ilości oferentom złożenie ofert atrakcyjnych pod względem ceny, walorów funkcjonalno-użytkowych oraz jakości. Umożliwienie złożenia ofert różnym firmom pozwoli Zamawiającemu na dokonanie wyboru oferty zgodnej z SIWZ i najkorzystniejszej cenowo.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Czy Zamawiający w poz. 10 dopuści do oceny rękaw papierowo-foliowy o wymiarach 200mm x 200m?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Czy Zamawiający w poz. 11 dopuści do oceny rękaw papierowo-foliowy o wymiarach 200mm x 200m?

Odpowiedź: Tak. Nastąpiła omyłka, Zamawiający w pakiecie nr 2 w pozycji nr 11 wymaga rękawa
o wymiarach 100m x 200mm z fałdą.

 

Pytanie

Czy Zamawiający dopuści do oceny rękawy foliowo-papierowe o wskaźnikach i z informacją o kierunku otwierania umieszczonych na papierze, pod folią w obrębie fabrycznego zgrzewu?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 8 i 6

Czy Zamawiający dopuści do podawania cen jednostkowych (netto i brutto, lub tylko netto, lub tylko brutto) za 1 szt. wyrobów z dokładnością do trzech lub czterech miejsc po przecinku?

Zgodnie z orzecznictwem Zespołu Arbitrów (Orzecznictwo Zespołu Arbitrów - sygn. akt UZP/ZO/0-2546/06) „dopuszcza się podawanie cen z dokładnością do trzech, a nawet 4 m-c po przecinku, dla wyrobów masowych, wówczas, cena jednostkowa jest elementem kalkulacyjnym ceny wynikowej,
a nie ceną transakcyjną (nie ma, bowiem możliwości zakupienia jednej sztuki ezy, końcówki czy szkiełka)”.

Ponadto, wymóg określenia  w formularzu cenowym cen jednostkowych (zarówno netto i brutto)
z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, może powodować, że cena jednostkowa netto
i brutto będzie taka sama, dlatego też w takich wypadkach zasadne jest dopuszczenie cen jednostkowych netto i brutto, a przynajmniej brutto z dokładnością do trzech lub czterech miejsc po przecinku – „jeśli cena jednostkowa netto i brutto miałaby być taka sama, możliwe jest wyrażenie ceny jednostkowej w tysięcznych i dziesięciotysięcznych częściach złotego” (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 26 stycznia 2009 r., sygn. akt KIO/UZP 8/09).

Jeśli Zamawiający nie wyrazi zgody na podawanie cen jednostkowych (zarówno netto i brutto)
z dokładnością do trzech lub czterech miejsc po przecinku, prosimy o dopuszczenie podawania cen za 100 sztuk bądź za opakowanie handlowe dla wszystkich pozycji ujętych w pakiecie nr 8 i 6.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Dotyczy Rozdział  I pkt. 3. Pakiet 8

W związku z tym, iż probówki systemu próżniowego zawierają odczynniki, których okres trwałości jest czasami krótszy niż 12 miesięcy (probówki z cytrynianem), wobec czego będzie niemożliwe spełnienie wymogu dostawy produktów z 12 miesięcznym terminem ważności, a ponadto umowa zawierana jest z wykonawcą na okres 12 miesięcy, a zamówienia będą składane sukcesywnie, czyli według aktualnych potrzeb, czy Zamawiający wyrazi zgodę na skrócenie terminu ważności dostarczanych produktów do 8 m-cy, a dla probówek koagulologicznych (pozycja 2 pakiet 8) 6 mcy?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §2 ust. 1 oraz treść SIWZ Rozdział I pkt. 3.

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z „5 dni” na „5 dni roboczych”?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

 

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §2 ust. 5

Z uwagi specjalne ceny oferowane Zamawiającemu przez wykonawców, kalkulowane na podstawie ilości podanych przez Zamawiającego w przetargu, czy Zamawiający nie rozważy możliwości zmiany zapisu na: „Zamawiający zastrzega sobie prawo do częściowej realizacji Umowy, jednak niezrealizowana wartość umowy nie może być większa niż 20% wartości umowy”.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §4 ust. 4

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie do paragrafu 4 sformułowania, iż „Zamawiający będzie składał zamówienia według bieżących potrzeb, przy czym wartość zamówienia jednostkowego nie powinna być mniejsza niż 150 zł. netto”

Prośbę motywujemy to tym, że dla zamówień poniżej 150 zł. koszty transportu na które składają się m.in.: koszty opakowania transportowego, robocizny, koszty wydrukowania listów przewozowych
i faktury, koszty dostarczenia towaru przez przewoźnika, są wyższe niż wartość marży uzyskanej ze sprzedaży towaru o takiej wartości.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §5 ust. 1 a)

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie wysokości kary umownej do wysokości 0,1 % wartości brutto niedostarczonej partii towarów za każdy dzień zwłoki, z uwagi na nieadekwatność ich wysokości do danego niespełnienia świadczenia umowy?

Wprawdzie nie istnieją przepisy regulujące wysokości kar umownych, jednak przy ustaleniu wysokości kar Zamawiający powinien opierać się na zasadzie równości i ekwiwalentności stron, a tym samym wymagać od Wykonawcy płacenia kar w takiej samej lub nieznacznie wyższej wysokości, w jakiej sam Zamawiający może ewentualnie płacić za zwłokę w płaceniu za towar.

Zamawiający nie powinien wykorzystywać swojej dominującej pozycji ustalając wysokość kar umownych. Kary umowne powinny mieć charakter dyscyplinujący w stosunku do Wykonawcy, a nie prowadzić do wzbogacenia się Zamawiającego, a taką funkcję zaczynają pełnić w momencie, gdy okazuje się, iż wartość kary umownej może przekroczyć wartość zapłaty należną Wykonawcy za dostarczony towar. Nadto liczenie kary umownej w wysokości 0,3% jest wysoce niesprawiedliwe i na gruncie prawa cywilnego obecna wysokość odsetek, którą Zamawiający narzuca, może zostać uznana za świadczenie nienależne, dające w skali roku odpowiednio, 109,50% wartości zamówionej dostawy. W tym miejscu należy przywołać treść art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego, który stanowi, iż w przypadku, gdy zobowiązanie zostało wykonane w znacznej części dłużnik może żądać zmniejszenia kary umownej, to samo dotyczy przypadku, gdy kara jest rażąco wygórowana. Dlatego też w przypadku braku zgody Zamawiającego na zmniejszenie kar umownych w momencie gdy będą one naliczane, Wykonawca będzie zmuszony podjąć odpowiednie kroki prawne celem miarkowania tych kar, a co za tym idzie ochrony swoich interesów.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §5 ust. 1 b)

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie wysokości kary umownej do wysokości 0,1 % wartości brutto wadliwych towarów za każdy dzień zwłoki, z uwagi na nieadekwatność ich wysokości do danego niespełnienia świadczenia umowy?

Wprawdzie nie istnieją przepisy regulujące wysokości kar umownych, jednak przy ustaleniu wysokości kar Zamawiający powinien opierać się na zasadzie równości i ekwiwalentności stron, a tym samym wymagać od Wykonawcy płacenia kar w takiej samej lub nieznacznie wyższej wysokości, w jakiej sam Zamawiający może ewentualnie płacić za zwłokę w płaceniu za towar.

Zamawiający nie powinien wykorzystywać swojej dominującej pozycji ustalając wysokość kar umownych. Kary umowne powinny mieć charakter dyscyplinujący w stosunku do Wykonawcy, a nie prowadzić do wzbogacenia się Zamawiającego, a taką funkcję zaczynają pełnić w momencie, gdy okazuje się, iż wartość kary umownej może przekroczyć wartość zapłaty należną Wykonawcy za dostarczony towar. Nadto liczenie kary umownej w wysokości 0,3% jest wysoce niesprawiedliwe i na gruncie prawa cywilnego obecna wysokość odsetek, którą Zamawiający narzuca, może zostać uznana za świadczenie nienależne, dające w skali roku odpowiednio, 109,50% wartości zamówionej dostawy. W tym miejscu należy przywołać treść art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego, który stanowi, iż w przypadku, gdy zobowiązanie zostało wykonane w znacznej części dłużnik może żądać zmniejszenia kary umownej, to samo dotyczy przypadku, gdy kara jest rażąco wygórowana. Dlatego też w przypadku braku zgody Zamawiającego na zmniejszenie kar umownych w momencie gdy będą one naliczane, Wykonawca będzie zmuszony podjąć odpowiednie kroki prawne celem miarkowania tych kar, a co za tym idzie ochrony swoich interesów. 

 Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §5 ust. 1 c)

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z „10%” na „5%”?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §6 ust. 1

Prosimy o wykreślenie słowa telefonicznie z paragrafu 6.

Składanie reklamacji drogą telefoniczną działa na niekorzyść obu Stron, ponieważ powoduje niepotrzebne nieporozumienia. Pamiętajmy również, iż Ustawa Prawo zamówień publicznych nie dopuszcza formy porozumiewania się telefonicznego, zatem również korespondencja dotycząca umów przetargowych powinna również odbywać się drogą pisemną.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące projektu umowy:

Dotyczy §6 ust. 2

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z „3 dni” na „7 dni roboczych”?

Czy Zamawiający dopuści zmianę terminu, w którym Wykonawca ma załatwić reklamację na termin realny tj.

- dla reklamacji ilościowych – realny termin rozpatrzenia i załatwienia reklamacji to 5 dni robocze od chwili jej otrzymania,

- dla reklamacji jakościowych - realny termin rozpatrzenia i załatwienia reklamacji to 7 dni roboczych od chwili otrzymania próbek reklamowanego towaru. 

Wykonawca, aby rozpatrzyć reklamację jakościową musi najpierw zbadać zwrócony towar i następnie podjąć decyzję o uznaniu reklamacji. Załatwienie reklamacji wymaga spełnienia określonych procedur, co jest czasochłonne, dlatego też właściwe rozpatrzenie reklamacji i wymiana towaru w ciągu 3 dni jest trudne do wykonania.

W razie pozostawienia dotychczasowego zapisu wątpliwa będzie jego ważność w świetle przepisów kodeksu cywilnego, bowiem zapis nosi znamiona świadczenia niemożliwego.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pakiet 6 pozycja 6

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie pozycji 6 do osobnego pakietu?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pakiet 6 pozycje 27-30

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie pozycji 27-30 do osobnego pakietu?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pakiet 8 pozycja 1

Czy Zamawiający dopuści probówki z EDTA K-2?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pakiet 8 pozycja 2

W związku z tym, iż probówki systemu próżniowego zawierają odczynniki, których okres trwałości jest czasami krótszy niż 12 miesięcy (probówki z cytrynianem), wobec czego będzie niemożliwe spełnienie wymogu dostawy produktów z 12 miesięcznym terminem ważności, a ponadto umowa zawierana jest z wykonawcą na okres 12 miesięcy, a zamówienia będą składane sukcesywnie, czyli według aktualnych potrzeb, czy Zamawiający wyrazi zgodę na skrócenie terminu ważności dostarczanych produktów do 8 m-cy, a dla probówek koagulologicznych (pozycja 2 pakiet 8) 6 mcy?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pakiet 8 pozycja 3

Czy Zamawiający dopuści probówki, obj. 3 ml, wym. 13x75 mm z żółtym korkiem?

Różnica 0,5 ml jest niewielka i nie powinna mieć większego znaczenia dla Zamawiającego, gdyż nie wpływa na wynik badania. Kolor korka natomiast  jest ściśle określony przepisami w zależności od rodzaju badania, dla probówek z żelem jest to kolor żółty.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pakiet 8 pozycja 3

Czy Zamawiający dopuści probówki, obj. 5 ml, wym. 13x100 mm z żółtym korkiem?

Kolor korka natomiast  jest ściśle określony przepisami w zależności od rodzaju badania, dla probówek z żelem jest to kolor żółty.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pakiet 8 pozycja 5

Czy Zamawiający dopuści probówki obj. 1,6 ml?

Probówka o podanej objętości zapewnia prawidłowe przeprowadzenie badania oraz ogranicza ilość krwi pobranej od pacjenta.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pakiet 8 pozycja 7

Czy Zamawiający dopuści igły 0,8x38 mm?

Różnica długości ostrza nie powinna mieć większego znaczenia dla Zamawiającego.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

Pakiet 8 pozycja 8

Czy Zamawiający dopuści igły 0,9x38 mm?

Różnica długości ostrza nie powinna mieć większego znaczenia dla Zamawiającego.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Czy Zamawiający dopuści holder z przeźroczystego PP, ponieważ kolor holdera nie ma wpływu na funkcję jaką pełni.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Czy Zamawiający miał na myśli w Pakiecie 6 poz. 26 szczoteczki cytologiczne odpowiadające aktualnym wymaganiom Ministerstwa Zdrowia i Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego dotyczące standardu postępowania w zakresie pobierania rozmazów cytologicznych?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wyłączenie z Pakietu nr 6 pozycje: 4, 21, 26, 27, 28, 29, 30, 33 i 34 do odrębnego Pakietu? Prośbę swoją motywujemy tym, że pozwoli to na utworzenie pakietu z jednej grupy asortymentowej (ginekologia), co umożliwi na startowanie w wymienionym przetargu większej liczbie oferentów.

Stworzony Pakiet nr 6 o tak obszernym zakresie, preferuje jako oferentów wyłącznie duże hurtownie, a eliminuje możliwość zgłoszenia oferty przez mniejsze specjalistyczne firmy.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  1: Uprzejmie prosimy o potwierdzenie, iż Zamawiający wymaga zaoferowania etykiet zgodnych z obowiązującymi normami, a więc posiadających wskaźniki
o wymiarach min 1 cm2  (minimalna powierzchnia dotyczy każdego pojedynczego wskaźnika).

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  3: Czy Zamawiający dopuści taśmę w rolkach po 50mb? Wielkość zapotrzebowania zostanie odpowiednio przeliczona.

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  10: Czy w miejsce rękawa o wymiarach 200m x 210mm Zamawiający dopuści rękaw 200m x 200mm?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  11: Uprzejmie prosimy o potwierdzenie czy nie nastąpiła omyłka i czy w poz.11 nie powinien znajdować się rękaw 100m x 200mm z fałdą? W przypadku negatywnej odpowiedzi prosimy o dopuszczenie rękawa 200 mm gładkiego w rolce 200 mb z odpowiednim przeliczeniem wymaganej ilości.

Odpowiedź: Tak. Nastąpiła omyłka, Zamawiający w pakiecie nr 2 w pozycji nr 11 wymaga rękawa
o wymiarach 100m x 200mm z fałdą.

 

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  12: Zamawiający dopuści testy w opakowaniach po 250 sztuk? Wielkość zapotrzebowania zostanie odpowiednio przeliczona.

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  12: Uprzejmie prosimy o odstąpienie od wymogu przedstawienia przez Wykonawcę potwierdzenia klasy przez niezależną organizację notyfikowaną z uwagi na to, iż;

- stawianie przez Zamawiającego takiego wymogu narusza przepis  art. 30. ust. 1. i  4., ustawy Prawo zamówień publicznych, które w swej części między innymi  zobowiązuje Zamawiającego do opisywania przedmiotu zamówienia z zachowaniem Polskich Norm,  co
w tym przypadku  Zamawiający  obowiązany jest formułować  swe wymogi w zgodzie
z normą  ISO 11140,  która w całej swej treści nie przewiduje w żadnym przypadku wymogu certyfikowania   wyrobów niemedycznych  przez niezależne jednostki notyfikowane,

- stawianie przez Zamawiającego takiego wymogu narusza przepisy; art. 7.ust.1., i   art. 29. ust.1 i 2, ustawy Prawo zamówień publicznych, z uwagi na powszechnie  znany fakt, iż wymagane przez Zamawiającego przedmiotowe  potwierdzenie posiada w Polsce tylko jeden Wykonawca,  zatem formułowanie przez Zamawiającego treści SIWZ, o takim  wymogu powoduje, iż zadanie dedykowane jest w kierunku tego jedynego Wykonawcy, co utrudnia uczciwą konkurencję i skutkuje, tym  że  ten jedyny Wykonawca zostaje przez Zamawiającego wykreowany w tym zadaniu na Wykonawcę  o przymiocie monopolisty
w dostawie usług objętych tym zadaniem.

- takie postępowanie Zamawiającego  uniemożliwia potencjalnym Wykonawcom   złożenia ofert  cenowo niższych nawet do kilkudziesięciu procent , co skutkuje zawyżoną  wartością zadania, czym   zaprzecza kryterium  oceny ofert jakim jest 100% - cena jako realizację celów powołanej wyżej ustawy  to jest efektywnego i gospodarnego dysponowania środkami publicznymi.

Wobec powyższego przedkładamy zapytanie o następującej treści;

Czy,  Zamawiający miast wymaganego potwierdzenia klasy przez niezależną organizację notyfikowaną  dopuści złożenie  dokumentów o których mowa w § 6. ust.3., Rozporządzenia  Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r., w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dz. U. z  2013 r., poz. 231).

Odpowiedź: Tak. Zamawiający odstępuje od w/w wymogu.

 

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  12: Czy Zamawiający dopuści testy nieposiadające powierzchni samoprzylepnej?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  14: Sposób wykonania substancji wskaźnika nie ma wpływu na ocenę właściwości cyklu sterylizacji. Wskaźniki muszą jedynie dostarczyć wyraźnie dostateczny dowód ekspozycji po poddaniu działaniu czynnika sterylizującego o określonych parametrach (PNENISO 11140). Czy – wobec powyższego - Zamawiający dopuszcza zaoferowanie testu klasy 5 o innym sposobie wykazania zmiany tj. poprzez zmianę zabarwienia wskaźnika po procesie sterylizacji?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr  14, 15: Zamawiający dopuści testy w opakowaniach po 250 sztuk? Wielkość zapotrzebowania zostanie odpowiednio przeliczona.

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy Załącznika nr 2: W razie otrzymania ułamkowej ilości opakowań, prosimy o podanie, czy wycenić ułamkową ilość opakowań, czy zaokrąglać w górę, bądź zgodnie z zasadami matematyki ( do 0,5 w dół, a powyżej 0,5 w górę).

Odpowiedź: Zamawiający wymaga wyceny opakowań w zaokrągleniu zgodnym z zasadami matematyki.

 

Pytanie

Pakiet nr 1 poz. 1

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w ww. pozycji rękawic lateksowych bezpudrowych z wewnętrzną warstwą polimerową, o grubości palca - min. 0,12 mm, dłoni min. 0,09 mm, mankietu min. 0,06 mm, pozostałe parametry oferowanych rękawic będą zgodne z opisem przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet nr 1 poz. 3

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w ww. pozycji rękawic winylowych bezpudrowych bez wewnętrznej warstwy poliuretanowej, o grubości palca - min. 0,05 mm, dłoni min. 0,08 mm, pozostałe parametry oferowanych rękawic będą zgodne z opisem przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet nr 1 poz. 1, 2, 3, 4

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie możliwości wyceny op. – 100 szt.
z jednoczesnym przeliczeniem wymaganych ilości.

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet nr 1 poz. 5

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w ww. pozycji rękawic nitrylowych
o grubości na palcu 0,10 – 0,14 mm, dłoni 0,06 – 0,09 mm, mankietu 0,05 – 0,08 mm, w kolorze indygo (lekko fioletowy), pozostałe parametry oferowanych rękawic będą zgodne z opisem przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet nr 1 poz. 6

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w ww. pozycji rękawic nitrylowych
o grubości na palcu 0,10 – 0,14 mm, dłoni 0,06 – 0,09 mm, mankietu 0,05 – 0,08 mm, w kolorze indygo (lekko fioletowy), w standardowym opakowaniu (kartonik) z otworem na górze opakowania umożliwiającym wyjmowanie rękawic, opakowanie nie jest kompatybilne z naściennym uchwytem, pozostałe parametry oferowanych rękawic będą zgodne z opisem przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet nr 1 poz. 6

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o odstąpienie od wymogu aby opakowania rękawic zawierały po 250 szt. (rozm. XS – L) i 240 szt. rękawic (rozmiar XL) oraz aby opakowania rękawic a’ 250 szt. i a’ 240 szt. były kompatybilne z naściennym uchwytem oraz miały możliwość wyjmowania rękawic za mankiet od spodu, ponieważ taki opis przedmiotu zamówienia preferuje konkretnego dostawcę rękawic, który dostarczył lub dostarczy Zamawiającemu naścienne uchwyty oraz posiada niestandardowe opakowania rękawic nitrylowych tj. 250 i 240 szt. (standardowe opakowania zawierają po 100 i po 200 szt. rękawic). Obecny opis przedmiotu zamówienia stanowi naruszenie art. 7 ust. 1 i art. 29 ustawy prawo zamówień publicznych, ponieważ wskazuje na produkt konkretnego wykonawcy. 

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet nr 1 poz. 6

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie jakich rozmiarów rękawic oczekuje w ww. pozycji ponieważ opis przedmiotu zamówienia wskazuje rozmiar S, M, L, ale informacja
o opakowaniach odnosi się również do rozmiaru XS i XL?

Odpowiedź: Zamawiający oczekuje rozmiarów: S, M, L.

 

Pytanie

Pakiet nr 1 poz. 5, 6

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie możliwości wyceny op. – 200 szt.
z jednoczesnym przeliczeniem wymaganych ilości.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet nr 1 poz. 9

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w ww. pozycji rękawic neoprenowych, sterylnych, bezpudrowych z rolowanym  mankietem, z warstwą polimerową, w kolorze lekko brązowym, teksturowanych na powierzchni dłoni i palców, o grubości na palcu 0,21 mm (+/- 0,02), dłoni 0,20 mm (+/- 0,02) i długości min. 295 mm.

Są to rękawice przeznaczone dla osób uczulonych na lateks, wykonane z nieuczulającego materiału tak jak nitryl, o identycznych parametrach jak w opisie przedmiotu zamówienia (różnią się wyłącznie materiałem i kolorem).

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Projekt umowy - §2 ust. 1

Prosimy o zmianę terminu dostaw na 5 dni roboczych.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Projekt umowy - §2 ust. 4

Prosimy o określenie minimalnego zakresu zamówienia, to znaczy takiego, do realizacji którego Zamawiający będzie zobowiązany, np. w procencie wartości pełnego zakresu zamówienia. Niedopuszczalnym jest opisywanie zamówienia bez wskazania tej jego części, której realizacja będzie pewna, a nie opcjonalna. Takie stanowisko znajduje potwierdzenie w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej (sygn. akt KIO/UZP 22/07, KIO/UZP 1447/10, KIO/UZP 2376/10) oraz jest zgodne ze stanowiskiem Urzędu Zamówień Publicznych (Opinia prawna: "Prawo opcji" w ustawie Prawo zamówień publicznych - Informator Urzędu zamówień publicznych Nr 4/2011, str. 16-19 - dostępny do pobrania w wersji elektronicznej na stronie UZP).

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Projekt umowy - §2 ust. 2

Prosimy o rozważenie dopuszczenia zmiany cen obowiązujących strony umowy w następujących przypadkach (albo przynajmniej w niektórych z nich): 1) zmiana stawek celnych, 2) udokumentowana zmiana cen producenta, 3) istotna zmiana kursów walut, np. o co najmniej 10% w stosunku do kursu z dnia upływu terminu składania ofert (wg tabeli NBP).

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 1 Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie gazy x 200 mb, co pozwoli na zaoferowanie korzystniejszej ceny?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 12 Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie kompresów pakowanych a’100 szt.
z przeliczeniem wymaganych ilości?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 12 Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie kompresów o wymiarach 7 x 7 cm?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 29 Zamawiający dopuści plastry o długości 1m z przeliczeniem wymaganych ilości?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 36 Zamawiający dopuści opatrunek o wymiarach 8 cm x 5 cm x 0,1 cm?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 36 Zamawiający dopuści opatrunek o wymiarach 8 cm x 5 cm x 1 cm?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 36 Zamawiający dopuści opatrunek pakowany a’20 szt. z podaniem ceny za 10 szt.?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dotyczy pakietu nr 4:

Czy w poz. 38 Zamawiając dopuści opatrunek o wymiarach 10 x 20 cm, w opakowaniach a’50 szt.
z przeliczeniem wymaganych ilości i zaokrągleniem do pełnych opakowań w górę lub podaniem ceny za 30 szt.?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pytania dotyczące wymaganych dokumentów:

Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający w przypadku pakietu 4 dopuści możliwość załączenia opisów lub kopii kart katalogowych?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pytania dotyczące sposoby obliczania ceny:

Czy wartość brutto poszczególnych pozycji należy obliczyć wg. wzoru: cena jednostkowa netto x ilość + wartość podatku VAT?

Odpowiedź: Zamawiający wymaga wyceny zgodnie z zasadami matematyki.

 

Pytanie

Pytania dot. treści umowy

Czy bieg terminu dostaw podstawowych oraz reklamacyjnych przypadać może w dni robocze, przy czym za dni robocze w rozumieniu wzoru umowy będą uważane dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pytania dot. treści umowy

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopisanie w § 4 ust. 2 zdania o następującej lub podobnej treści: „W wyjątkowych sytuacjach, spowodowanych przyczynami o charakterze obiektywnym, przyjęcie towaru może nastąpić po godzinie 14.00”. Dopisanie powyższego zdania nie zmienia zasadniczo godziny dostaw towaru, pozwala jednak w wyjątkowych sytuacjach (np. utrudnienia w ruchu spowodowane wypadkami drogowymi lub czynnikami atmosferycznymi) na przyjęcie towaru poza wyznaczonymi godzinami dostaw.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pytania dot. treści umowy

Czy Zamawiający zgadza się zapisać możliwość zmiany cen w przypadku przekraczającej 3% zmiany średniego kursu NBP walut EUR lub USD w stosunku do kursu z dnia zawarcia umowy oraz w przypadku gdy suma miesięcznych wskaźników cen i usług konsumpcyjnych opublikowanych przez Prezesa GUS za okres od dnia zawarcia umowy przekroczy 3%?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Dot. Pakietu 3 poz. 14

Czy Zamawiający w w/w pozycji dopuści szew z igłą 22mm, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Dot. Pakietu 3 poz. 14

Czy Zamawiający w w/w pozycji dopuści szew z igłą o krzywiźnie ½ koła, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 3, pozycja 6

Czy zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie szwu wykonanego z kwasu poliglikolowego, powleczonego polikaprolaktonem i stearynianem wapnia o czasie wchłaniania 60-90dni i profilu podtrzymywania: 70% po 14 dniach, 50% po 21 dniach i 20% po 28 dniach, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 3, pozycja 11

Czy zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie szwów o dł. 75cm?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 3, pozycja 11

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie igły kosmetycznej o trzech bokach tnących, najnowszej generacji typu Xflex? Wykonana jest ona z najlepszej jakości stali oraz pokryta na całej długości silikonem. Dzięki specjalnej konstrukcji ostrza z wydłużonym czubkiem, wkłucie igły jest znacznie łatwiejsze i nie pozostawia śladów przekłucia tkanki skórnej.

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet 3, pozycje 12-14

Czy zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie szwu wykonanego z kwasu poliglikolowego, powleczonego polikaprolaktonem i stearynianem wapnia o czasie wchłaniania 60-90dni i profilu podtrzymywania: 70% po 14 dniach, 50% po 21 dniach i 20% po 28 dniach, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 3, pozycja 12

Czy zamawiający dopuści zaoferowanie igły o długości 20mm lub 26mm?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 3, pozycja13

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie igły o długości 20mm lub 26mm?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 3, pozycje 12-14

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie igły okrągłej ½ koła, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 4, pozycja 12

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie kompresu niejałowego 17- nitkowego, 12-warstwowego?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 4, pozycja 23

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie opaski o długości 3m?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 4, pozycje 33-34

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie elastycznej opaski opatrunkowej o długości 7m w stanie spoczynku 25m s w stanie rozciągniętym?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 4, pozycja 36

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie produktu równoważnego?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 5, pozycja 13-15

Czy Zamawiający oczekuje strzykawek 3-częściowych?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet 5, pozycja 13-15

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie strzykawek z tłokiem wykonanym z polipropylenu w kolorze zielonym?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet 5, pozycja 19

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie strzykawek w opakowaniu a’50szt.?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 5, pozycje 21-23

Czy zamawiający dopuści zaoferowanie kaniuli wykonanej z FEP (teflonu) w opakowaniu a’ 100szt.?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 5, pozycja 24

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie nasadki b- safe pakowanej pojedynczo?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 6, pozycja 5

Czy zamawiający dopuści zaoferowanie ezy pakowanej po 5sztuk?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 6, pozycja 12

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie pipety sterylnej z podziałką pakowane a’5szt.?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet 6, pozycja 16

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie pojemnika żółtego lub 2l?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 3

Czy Zamawiający oczekuje fartucha sterylnego?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 4

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie fartucha o gramaturze 20g w rozmiarze „L”?

Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.

 

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 5

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie fartucha w rozmiarze 71x116cm lub 71x180cm?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 10

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie serwety w rozmiarze 60x80cm lub 80x80cm?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 12

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie serwety stomatologicznej pakowanej po 50sztuk?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 13

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie serwety stomatologicznej pakowanej po 100sztuk?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 14

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie wkładów jednorazowych okrągłych 29cm typu uchatka (średnica z uszami ok. 35cm?

Odpowiedź: Tak.

 

Pytanie

Pakiet 7, pozycja 17

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie zagłówka w opakowaniu a’25szt. z przeliczeniem wymaganych ilości?

Odpowiedź: Tak.

Dyrektor SPZPS

mgr Anna Dębicka



Wytworzył: Łukasz Sypczyński (15 stycznia 2014)
Opublikował: Tomasz Wasilewski (15 stycznia 2014, 09:37:38)

Ostatnia zmiana: Tomasz Wasilewski (8 kwietnia 2014, 11:59:39)
Zmieniono: Przeniesienie do archiwum.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 578

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij