Strona główna  >  Uchwały  >  Zarządu Powiatu  >  2012

Uchwała nr 264/12
Zarządu Powiatu
z dnia 24 września 2012


w sprawie określenia założeń do projektu budżetu Powiatu Włocławskiego na 2013 rok oraz przyjęcia wzorów formularzy do opracowania budżetu.

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.[1]) i § 2 uchwałynr XXXIII/372/10 Rady Powiatu we Włocławku z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Powiatu Włocławskiego, uchwala się, co następuje:



§1. Zarząd Powiatu we Włocławku, przystępując  do prac nad projektem budżetu Powiatu Włocławskiego na 2013 rok, przyjmuje następujące metody kalkulacji:
       I.            Dochody budżetowe.
1.      Dochody własne budżetu powiatu realizowane przez jednostki organizacyjne powiatu:
a)      z majątku powiatu,
Planowane kwoty dochodów z ww. źródeł winny być ustalone w wysokości wynikającej z zawartych umów lub przewidywanych umów dzierżaw, najmu oraz wydanych decyzji. Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych winny być ustalone w oparciu o posiadaną wycenę nieruchomości oraz zbędnego mienia ruchomego, a w przypadku braku wyceny na podstawie szacunku własnego.
b)     pozostałe dochody realizowane przez jednostki budżetowe,
Planowane kwoty winny być ustalone na podstawie przewidywanej liczby świadczonych usług i obowiązujących cen jednostkowych, należnych dochodów na podstawie ustaw lub umów.
2.      Dotacje celowe, w tym:
a)      dotacje celowe z budżetu państwa,
Planowane kwoty winny być przyjęte w wysokościach wynikających z zawiadomienia wojewody Kujawsko-pomorskiego o przyznanych dotacjach z budżetu państwa na realizację zadań rządowych i własnych powiatu.
b)     Pozostałe dotacje
Planowane kwoty winny być przyjęte w wysokościach wynikających z zawartych porozumień, umów.
3.      Subwencja ogólna:
Planowane kwoty subwencji ogólnej winny być przyjęte w wielkościach wynikających z zawiadomienia Ministra Finansów.
4.      Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa:
Planowane kwoty udziałów w podatkach dochodowych od osób fizycznych oraz od osób prawnych winny być ustalone zgodnie z obowiązująca ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem skutków nowych rozwiązań w systemie podatkowym i ich wpływu na wysokości szacowanych dochodów z powyższych podatków.
 
 
    II.            Wydatki budżetowe.
Podstawą planowania wydatków budżetowych na rok 2013 jest przewidywane wykonanie wydatków w 2012 r. w następującym zakresie:
1.      Podstawą planowania wynagrodzeń osobowych na 2013 r. w zakresie odnoszącym się do jednostek oświatowych jest:
a)      zatrudnienie nauczycieli zgodnie z zatwierdzonym arkuszem organizacyjnym szkoły i planem pracy placówek,
b)     wynagrodzenia nauczycieli skalkulowane na podstawie obowiązujących  przepisów w tym zakresie oraz zatwierdzonym Uchwalą Rady nr XXV/279/09 z dnia 25 czerwca 2009r. regulaminem wynagradzania nauczycieli, określenia wysokości nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i wypłacania, z uwzględnieniem planowanego wzrostu dodatków stażowych, dodatków motywacyjnych w wysokości 4% wykonanych wydatków, przewidywanych wypłat nagród jubileuszowych, planowanych odpraw emerytalnych.
2.      Wynagrodzenia dla pozostałych pracowników zatrudnionych w powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz Starostwie Powiatowym we Włocławku- skalkulowane na podstawie stawek wynagrodzeń obowiązujących w dniu 30 września 2012 roku, z uwzględnieniem planowanego wzrostu dodatków stażowych, planowanych nagród jubileuszowych oraz planowanych odpraw emerytalnych. Do kalkulacji funduszu wynagrodzeń należy ująć skutki finansowe z tytułu wzrostu minimalnego wynagrodzenia do kwoty 1.600 zł (w przeliczeniu na pełen etat). Decyzję o ewentualnym wskaźniku wzrostu wynagrodzeń w 2013r. oraz o wysokości środków przeznaczonych na utworzenie w roku  budżetowym Funduszu Premiowego i Funduszu Nagród dla pracowników, podejmie Zarząd Powiatu - po otrzymaniu wskaźników budżetowych na 2013 rok od Ministra Finansów i Wojewody Kujawsko-Pomorskiego oraz wnikliwej analizie wydatków budżetowych.
3.      Dodatkowe wynagrodzenie roczne planuje się w wysokości 8,5% sumy wypłaconych wynagrodzeń w 2012 r., o których mowa w art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160 poz. 1080 z późn. zm.) z zastosowaniem ustawowych wyłączeń.
4.      Składki na ubezpieczenie społeczne planuje się w wysokości określonej w ustawie            o systemie ubezpieczeń.
5.      Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla pracowników nie będących nauczycielami planuje się zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1994 r. Nr 43 poz. 163 z późn. zm.). Do planowania wysokości odpisu podstawowego należy przyjąć kwotę bazową w wysokości  3.075,27 (37,5% - 1.153,23 zł). W odniesieniu do pracowników pedagogicznych, nauczycieli emerytów i rencistów odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych wyliczony zgodnie z Kartą Nauczyciela uwzględniający kwotę bazową 2.717,59 zł (110%- 2.989,35 zł)
6.      Wydatki rzeczowe w Starostwie Powiatowym oraz pozostałych powiatowych jednostkach organizacyjnych należy planować na poziomie 90% uchwały budżetowej na 2012 rok z wyłączeniem wydatków o charakterze jednorazowym. Środki na wydatki związane z zakupem energii elektrycznej , energii cieplnej oraz z zakupem opału z uwzględnieniem wzrostu o wskaźnik 102,7% na poziomie uchwały budżetowej na 2012 r. W przypadku konieczności zwiększenia kwoty planowanej na wydatki rzeczowe zgodnie z przyjętymi zasadami należy osobno przedstawić szczegółowe uzasadnienie wraz z kalkulacją.
7.      Planowane zadania z zakresu administracji rządowej – na podstawie wytycznych przekazanych przez odpowiednie organy tej administracji.
8.      Podstawą planowania wydatków  na 2013 rok przez domy pomocy społecznej będące powiatową jednostką organizacyjną, jest plan wydatków, stanowiący sumę planowanych dochodów z odpłatności mieszkańców, planowanej dotacji na dofinansowanie kosztów utrzymania mieszkańców przyjętych do DPS na podstawie decyzji wydanych przed 1 stycznia 2004 roku oraz planowanych wpływów z gmin na mieszkańców przyjętych na nowych zasadach.
9.      Podstawą planowania wydatków na 2013 rok przez Powiatowy Urząd Pracy we Włocławku jest plan wydatków, stanowiący sumę planowanych dochodów z Funduszu Pracy na finansowanie w 2013r. kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne pracowników PUP, planowanej dotacji z m. Włocławek na wspólne finansowanie PUP oraz środków pochodzących z  dochodów własnych powiatu.
10.  Wydziały Starostwa, w tym Wydział Rozwoju, Edukacji i Promocji Starostwa Powiatowego (w zakresie oświaty i edukacyjnej opieki wychowawczej) oraz Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie we Włocławku (w zakresie pomocy społecznej) odrębnie planują wyłącznie wydatki związane z realizacją zadań merytorycznych wraz ze szczególnym uzasadnieniem przyjętych kwot.
11.  Przedsięwzięcia na programy, projekty lub zadania wieloletnie finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych oraz programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych) powinny być zgodne z podpisanymi umowami. W przypadku konieczności zmian nakładów na poszczególne lata, należy również dokonać odpowiedniej korekty w wykazie przedsięwzięć.
12.  Umowy, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i których płatności przypadają w okresie dłuższym niż rok winny być przedstawione jako wykaz umów wraz z opisem wydatków których dotyczą, określeniem limitu kwoty przypadającej na rok 2013. Kwota wynikająca z danej umowy stanowiącą limit na 2013 powinna znaleźć swoje odzwierciedlenie w planie finansowym wydatków na 2013r.
13.  Złożone przez jednostki organizacyjne powiatu oraz wydziały Starostwa Powiatowego we Włocławku projekty planu finansowego na rok 2013 są propozycjami i mogą być zmienione w trakcie dalszych prac planistycznych, z uwagi na konieczność odpowiedniego zbilansowania dochodów i wydatków.
§2. 1. Zabezpiecza się środki finansowe na remonty bieżące budynków wchodzących w skład zasobu majątku powiatu, na remonty bieżące dróg powiatowych oraz na inwestycje i zakupy inwestycyjne, w kwotach wynikających z możliwości finansowych budżetu powiatu na rok 2013. Zgłoszenia ewentualnych potrzeb w w/w zakresie należy dokonać odrębnym pismem, wraz z uzasadnieniem realizacji zadania.
    2. Zwraca się uwagę na konieczność wnikliwego planowania zadań inwestycyjnych, tak aby w ciągu roku budżetowego nie wprowadzać nowych zadań lub zmian w zadaniach wcześniej przyjętych do realizacji.
§3.  Zabezpiecza się środki finansowe na pokrycie zobowiązań z tytułu obsługi zaciągniętego długu.
 
§4. 1. Zarząd Powiatu przyjmuje wzory formularzy do opracowania budżetu stanowiące załączniki nr 1-5 do niniejszej uchwały.
2. Powiatowe jednostki organizacyjne, inspektor nadzoru budowlanego oraz naczelnicy wydziałów Starostwa Powiatowego do danych liczbowych zawartych w formularzach planistycznych załączają część opisową do planowanych dochodów i wydatków oraz kalkulację funduszu wynagrodzeń- w przypadku planowanego ewentualnego wzrostu wynagrodzeń (np. z tytułu wzrostu dodatków stażowych lub minimalnego wynagrodzenia rocznego) należy pozycje te wyszczególnić w kalkulacji.
§5. Wykonanie uchwały powierza się:
- Skarbnikowi Powiatu
- Kierownikom jednostek organizacyjnych Powiatu
- Naczelnikom Wydziałów Starostwa Powiatowego
 
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem 24 września 2012 r.
 
 

                                                                                  Podpisy Członków Zarządu:

                                                                                  1. Kazimierz Kaca                                                                                   2. Zbigniew Lewandowski   
                                                                                  3. Tomasz Chymkowski        
                                                                                  4. Roman Gołębiewski          
                                                                                  5. Wiktor Muratow               
pobierz pełną treść załącznika (41kB) excel
pobierz pełną treść załącznika (51kB) excel
pobierz pełną treść załącznika (34kB) excel
pobierz pełną treść załącznika (41kB) excel
pobierz pełną treść załącznika (35kB) excel
 
[1] zmiany tekstu  jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 200, poz.1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 162, poz. 1568 , z 2004r. Nr 102,poz.1055, Nr 167, poz. 1759, z 2007r. Nr 173, poz.1218, z 2008 r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz.1458, z 2009r Nr 92, poz. Nr 753,  Nr 157, poz. 1241,  z 2010r. Nr.28, poz.142 i 146,  Nr 40, poz.230, Nr 106, poz. 675 ,  z 2011r. Nr 21, poz.113, Nr 149, poz.887  oraz  Nr 217, poz.1281.
 
 
 

Opublikował: Elżbieta Insadowska (26 września 2012, 08:14:43)

Ostatnia zmiana: Elżbieta Insadowska (9 października 2012, 09:34:13)
Zmieniono: dodano załącznik

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1512

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij