2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015
2016 | 2017 | 2018 | 2019

Zarządzenie Nr 22/2016 Starosty Włocławskiego z dnia 11 kwietnia 2016 r. w sprawie: wdrożenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego we Włocławku

Zarządzenie Nr 22/2016
Starosty Włocławskiego
z dnia 11 kwietnia 2016  r.

w sprawie: wdrożenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego we Włocławku



Na podstawie § 8 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego we Włocławku, zarządza się co następuje:

§ 1. Zarządzenie określa zakres zdań oraz terminy wdrożenia w życie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego we Włocławku uchwalonego przez Zarząd Powiatu we Włocławku w dniu 8 kwietnia 2016 roku uchwałą nr 196/16, zwanej dalej „uchwałą”.

§ 2. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:
1) starosta – Starostę Włocławskiego;
2) starostwo – Starostwo Powiatowe we Włocławku;
3) sekretarz – Sekretarza Powiatu;
4) regulamin – Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego we Włocławku stanowiący załącznik do uchwały nr XXXV/329/14 Rady Powiatu we Włocławku z dnia 1 sierpnia 2014 r.;
5) nowy regulamin – Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego we Włocławku, o którym mowa w § 1;
6) instrukcja kancelaryjna – załącznik nr 1 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67);
7) pracownik – osobę zatrudnioną w starostwie niezależnie od formy nawiązania stosunku pracy;
8) stanowisko urzędnicze – stanowisko urzędnicze w rozumieniu Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. z. 1786);
9) stanowisko pomocnicze i obsługi – stanowisko pomocnicze i obsługi w rozumieniu Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. z. 1786);
10) pracownik zajmujący samodzielne stanowisko pracy – pracownika zatrudnionego na stanowisku, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 9-12 regulaminu i nowego regulaminu;
11) komórki organizacyjne – wydziały i stanowiska określone w § 13 ust. 1 regulaminu oraz wydziały i samodzielne stanowiska pracy określone w § 13 ust. 1 nowego regulaminu;
12) naczelnik wydziału – pracownika zatrudnionego na stanowisku naczelnika wydziału oraz pracownika, któremu starosta powierzył pełnienie obowiązków naczelnika wydziału;
13) zarządzenie – niniejsze zarządzenie.

§ 3.1. Naczelnicy wydziałów i pracownicy zajmujący stanowiska pracy, o których mowa w § 13 ust. 1 regulaminu, uwzględniając strukturę organizacyjną i zakres zadań ustalony w nowym regulaminie dla poszczególnych komórek organizacyjnych, z dniem wejścia w życie zarządzenia, niezwłocznie dokonają inwentaryzacji prowadzonych spraw, rejestrów i ewidencji, a następnie, z zastrzeżeniem ust. 2:
1) przygotują wykazy prowadzonych spraw, rejestrów i ewidencji, które nie zostały przekazane do archiwum zakładowego i które zgodnie z zakresem zadań określonym w nowym regulaminie podlegają przekazaniu do innych komórek organizacyjnych;
2) niezwłocznie po wejściu w życie uchwały protokólarnie przekażą sprawy, rejestry i ewidencje, o których mowa w pkt 2, naczelnikom wydziałów i pracownikom zajmującym samodzielne stanowiska pracy, o których mowa w § 13 ust. 1 nowego regulaminu, zgodnie z ich właściwością wynikającą z tego regulaminu.
2. Szczegółowy sposób i tryb przekazywania dokumentacji, o którym mowa w ust. 1, i postępowania z nią określa instrukcja kancelaryjna.

§ 4. 1. Naczelnik wydziału, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 1 nowego regulaminu, w terminie do 7 dni od dnia wejścia w życie uchwały w porozumieniu z naczelnikami innych wydziałów i pracownikami zatrudnionymi na samodzielnych stanowiskach zweryfikuje indywidualne upoważnienia starosty udzielone poszczególnym pracownikom do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych, do przetwarzania danych osobowych oraz do wykonywania określonych obowiązków w zakresie gospodarki finansowej wydanych na podstawie art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, a następnie:
1) sporządzi wykazy pracowników, posiadających odpowiednie upoważnienia;
2) wykazy, o których mowa w pkt 1, udostępni sekretarzowi oraz naczelnikom wydziałów utworzonych w ramach nowego regulaminu.
2. Na podstawie wykazów, o którym mowa w ust. 1, sekretarz i naczelnicy właściwych wydziałów niezwłocznie podejmą, w ramach obowiązujących procedur, działania zmierzające do cofnięcia podległym i nadzorowanym pracownikom nieaktualnych upoważnień i udzielenia nowych.

§ 5. 1. Naczelnicy wydziałów, o których mowa w § 13 ust. 1 nowego regulaminu, w terminie do 14 dni od dnia wejścia w życie uchwały przygotują i przedłożą staroście projekty regulaminów organizacyjnych wydziałów, sporządzone zgodnie z wymaganiami określonymi w nowym regulaminie. Do dnia wejścia nowych regulaminów organizacyjnych wydziałów będą obowiązywać dotychczasowe, z wyłączeniem postanowień sprzecznych z nowym regulaminem, wobec których nowy regulamin stosuje się bezpośrednio. 
2. W terminie do 7 dni od daty zatwierdzenia regulaminu wewnętrznego wydziału, naczelnik wydziału przygotuje zakresy czynności dla podległych pracowników.
3. Bezpośredni nadzór nad realizacją zadania, o którym mowa w ust. 2, sprawuje pracownik zatrudniony na stanowisku, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 12 nowego regulaminu, który na bieżąco informuje sekretarza i starostę o postępie prac w tym zakresie.

§ 6. Pracownik, o którym mowa w § 5 ust. 3, w porozumieniu z sekretarzem, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 7 dni od dnia wejścia w życie uchwały, przygotuje projekty zakresów czynności dla naczelników wydziałów oraz pozostałych pracowników, dla których taki wymóg wynika z nowego regulaminu.

§ 7. 1. Naczelnicy wydziałów i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy, o których mowa w § 13 ust. 1 nowego regulaminu, z zachowaniem trybu określonego w odpowiednim zarządzeniu starosty, każdy w ramach swojej właściwości, bezpośrednio po wejściu w życie uchwały, niezwłocznie wprowadzą do powiatowej strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej wszelkie zmiany wynikające z wdrożenia regulaminu.
2. Naczelnicy wydziałów i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy, o których mowa w § 13 ust. 1 nowego regulaminu, zapoznają w ciągu 3 dni wszystkich podległych pracowników z nowym regulaminem. Następnie przedłożą staroście pisemną informację o zapoznaniu wszystkich pracowników z nowym regulaminem.
 
§ 8.1. Sprawy w toku na dzień wejścia w życie nowego regulaminu przejmują i kontynuują komórki organizacyjne przejmujące zadania.
2. Szczegółowy zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych określają przepisy Rozdziału 5 nowego regulaminu. 
3. Za sprawne, kompletne i terminowe przejęcie zadań, dokumentacji i spraw w toku, o których mowa w ust. 1 odpowiadają Naczelnicy wydziałów i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy, o których mowa w § 13 ust. 1 nowego regulaminu, przejmujących zadania.
4. Naczelnicy wydziałów i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy, o których mowa w § 13 ust. 1 nowego regulaminu, odpowiadają za sprawne przejęcie zadań oraz zobowiązani są do bieżącego informowania sekretarza o wszelkich zakłóceniach i ewentualnych nieprawidłowościach wykraczających poza zakres ich kompetencji.
 
§ 8 Nadzór nad realizacją zadań określonych w zarządzeniu oraz innych związanych z wdrożeniem regulaminu należy do zadań sekretarza, któremu niniejszym udziela się w tym zakresie pełnomocnictwa starosty do podejmowania wszelkich działań w celu terminowego i sprawnego jego wdrożenia.
 
§ 9. Sekretarz w realizacji zadań, o których mowa w § 10, może wydawać polecenia obowiązujące naczelników wydziałów i pracowników zajmujących samodzielne stanowiska pracy.
2. Polecenia, o których mowa w ust. 1, nie mogą dotyczyć rozstrzygnięć co do istoty sprawy załatwianej w drodze decyzji administracyjnej oraz indywidualnych spraw pracowniczych.
3. Starosta może wstrzymać wykonanie poleceń, o których mowa w ust. 1, o ile będą one wykraczały poza zakres określony zarządzeniem.

§ 12. Zadania i obowiązki określone w zarządzeniu dla sekretarza, podczas jego nieobecności, realizuje wicestarosta.

§ 13. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 12 kwietnia 2016 roku.



                                                                                                          Starosta Włocławski
                                                                                                              Kazimierz Kaca

 

Wytworzył: Starosta Włocławski (11 kwietnia 2016)
Opublikował: Emilia Kordylewska (19 kwietnia 2016, 09:10:20)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 143

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij