Strona główna > ORGANY POWIATU > Rada Powiatu > Petycje kierowane do rady > Petycje składane do Rady Powiatu
Kompetencje rady | Skład rady | Komisje Rady | Kontakty | Oświadczenia majątkowe radnych
Kluby radnych | Inne oświadczenia i informacje składane przez radnych
Skargi i wnioski kierowane do rady | Komunikaty o Sesjach Rady Powiatu i posiedzeniach Komisji Rady
Petycje kierowane do rady
Kluby radnych | Inne oświadczenia i informacje składane przez radnych
Skargi i wnioski kierowane do rady | Komunikaty o Sesjach Rady Powiatu i posiedzeniach Komisji Rady
Petycje kierowane do rady
Petycje składane do Rady Powiatu
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.O tym, czy pismo jest petycją, decyduje treść żądania, a nie jego forma zewnętrzna.
Petycja może być złożona przez
osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną
lub grupę tych podmiotów.
Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję (jeśli petycję wnosi grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję),
-
wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby
podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji (jeżeli petycję wnosi
grupa podmiotów należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych
podmiotów),
- oznaczenie adresata petycji,
- wskazanie przedmiotu petycji.
Petycje złożone do rady powiatu,
jeżeli organem właściwym do ich rozpatrzenia jest rada, są kierowane przez
przewodniczącego rady, w ramach uprawnień wynikających z art. 14 ust. 3 ustawy
z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, do komisji rewizyjnej, która jest komisją właściwą do
ich rozpatrzenia i ostatecznego załatwienia (uchwała nr XXVII/272/17 Rady
Powiatu we Włocławku z dnia 22 września 2017 r. w sprawie załatwiania partycji
przez radę powiatu). W przypadku,
gdy petycja dotyczy spraw nie należących do kompetencji rady powiatu jest ona
niezwłocznie przekazywana/przesyłana do podmiotu właściwego do jej
rozpatrzenia.
Petycje mogą być one składane w
formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Petycja składana w formie
pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli
podmiotem wnoszącym petycję nie jest
osoba fizyczna lub, gdy petycję wnosi grupa podmiotów – przez osobę
reprezentującą podmiot wnoszący petycję.
Petycja składana za pomocą
środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem
elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu
oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego
petycję.
W przypadku
petycji składanych w formie pisemnej:
- za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innego podmiotu, należy je kierować na adres: Starostwo Powiatowe we Włocławku, ul. Cyganka 28, 87-800 Włocławek, osobiście w siedzibie Starostwa, należy ją złożyć w Kancelarii Starostwa, I piętro, pokój 23. W przypadku petycji składanych za pomocą środków komunikacji elektronicznej można je składać za pomocą:
-
platformy ePUAP z możliwością zastosowania bezpiecznego
podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego
certyfikatu,
- poczty elektronicznej, kierując je na adres: starostwo@powiat.wloclawski.pl
Szczegółowe zasady składania i
rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach dotyczących
petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. poz.1195).
Wytworzył: Lech Chymkowski - Naczelnik Biura Rady i Ochrony Informacji (6 maja 2016)
Opublikował: Kamil Ściślewski (6 maja 2016, 08:43:09)
Ostatnia zmiana: Katarzyna Dąbrowska - Czerwińska (26 września 2017, 10:26:28)
Zmieniono: zmiana wynika z podjętej przez radę powiatu uchwały nr XXVII/272/17
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1055