Odpowiedź na pierwszą interpelację Grzegorza Biernackiego złożoną na XVI Sesji Rady Powiatu z dnia 14.04.2004 r.

W odpowiedzi na interpelację zgłoszoną przez  Pana Radnego podczas obrad XVI Sesji Rady Powiatu we Włocławku, uprzejmie wyjaśniam, iż Rada Powiatu uchwałą nr XII/102/99  z dnia 29 listopada 1999r. powierzyła obowiązki Powiatowego Rzecznika Konsumentów Pani Teresie Bieniek – radcy prawnemu Starostwa Powiatowego.
Zgodnie z art. 35 i art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2003r. Nr 86, poz. 804 z późn. zm.): Rzecznika Konsumentów powołuje się spośród osób z wyższym wykształceniem, w szczególności prawniczym lub ekonomicznym, i z co najmniej pięcioletnią praktyką zawodową. Ponadto Rzecznik Konsumentów jest bezpośrednio podporządkowany Radzie i ponosi przed nią odpowiedzialność. Rzecznik Konsumentów jest zatrudniony w starostwie powiatowym, natomiast warunki pracy  płacy rzecznika określa Rada Powiatu. Obecnie godziny pracy Rzecznika Konsumentów są ściśle związane z pracą radcy prawnego.
Przyjęte w 1999 roku rozwiązanie połączenia stanowisk radcy prawnego i Powiatowego Rzecznika Konsumentów było rozwiązaniem optymalnym. Radca prawny spełniał bowiem wymagania kwalifikacyjne określone ustawą. Utworzenie i funkcjonowanie tego stanowiska wymagało stworzenia warunków i określenia trybu pracy, które dotychczas nie były znane. Nie można bowiem zapominać, że żadna z wcześniejszych regulacji prawnych nie przewidywała stanowiska Rzecznika Konsumentów. Rozszerzenie zakresu godzin pracy Rzecznika Konsumentów bądź wprowadzenie innych rozwiązań zmierzających do zwiększenia możliwości korzystania z usług Rzecznika Konsumentów była przeze mnie rozważana i analizowana w kontekście rozwiązań organizacyjnych i skutków finansowych.
Należy bowiem zauważyć, iż aktualne rozwiązanie organizacyjne funkcjonowania Rzecznika  Konsumentów nie wywoływało żadnych skutków finansowych w budżecie powiatu, poza niewielkimi kosztami prowadzenia korespondencji z konsumentami. Jednocześnie zapewniam, iż zagadnienie funkcjonowania Powiatowego Rzecznika Konsumentów zostanie przedstawione Radzie w formie stosownych projektów uchwał.

Starosta Włocławski Piotr Stanny

interpelacja


Wytworzył: Piotr Stanny (28 kwietnia 2004)
Opublikował: Bogdan Nowicki (6 maja 2004, 12:09:07)

Ostatnia zmiana: Bogdan Nowicki (6 maja 2004, 12:39:43)
Zmieniono: dodano "pierwszą"

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1543

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij