Odpowiedzi na pytania do SIWZ na dostawę artykułów medycznych - 15.01.2014
Włocławek, dnia 15.01.2014r.
SPZPS-DN-72/ZP/MED/01/2014
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę artykułów medycznych niezbędnych do pracy w poradniach Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku.
Znak sprawy: SPZPS/ZP/MED/01/2014
Samodzielny Publiczny Zespół Przychodni Specjalistycznych we Włocławku informuje:
Pytanie
Czy w pakiecie nr
2, poz. 5 Zamawiający ma na myśli wskaźniki paskowe do autoklawu
pakowane
a’ 250 szt.podwójnych pasków, co daje 500 szt.
testów w opakowaniu? W razie odpowiedzi negatywnej zwracamy się z
prośbą o wyrażenie zgody na złożenie oferty na testy paskowe
pakowane a’ 500 szt. w kartoniku.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Zwracamy się do
Zamawiającego z prośbą o odstąpienie od wymogu dołączenia do
pakietu nr 2
poz. 12 potwierdzenia klasy wydanego przez jednostkę
notyfikowaną. Testy do sterylizacji nie są wyrobami medycznymi, a
jedynie testami diagnostycznymi i ich badanie i ocena przez
niezależne laboratoria nie jest wymagana żadnymi normami. Ponadto
Zamawiający nie wymaga dołączenia takiego dokumentu do pozostałych
testów do sterylizacji nie będących wyrobami medycznymi, a więc
do pozycji 1, 3-5 oraz 13-15.
Zwracamy się z prośbą o wyrażenie zgody na złożenie potwierdzenia zgodności z normami wydanego przez producenta testu.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Czy w pakiecie nr 2, poz. 12 Zamawiający wyrazi zgodę na złożenie oferty na testy emulatory pakowane a’ 250 szt. z odpowiednim przeliczeniem ceny?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet nr 1, poz. 1-6
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wydzielenie w/w pozycji i utworzenie osobnego pakietu dla rękawic diagnostycznych.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet nr 1, poz. 1
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie rękawic - grubość na palcu 0.11-0.12mm, dłoni 0.10-0.11mm, mankiecie 0.07-0.08mm.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet nr 1, poz. 3
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie rękawic nie posiadających wewnętrznej warstwy poliuretanowej i grubości o wartości środkowej 0.05mm.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet nr 1, poz. 5 i 6
Zwracamy się z
uprzejmą prośbą o dopuszczenie rękawic zarejestrowanych jako
wyrób medyczny
i środek ochrony indywidualnej kat. I pakowanych
a’200 sztuk z jednoczesnym przeliczeniem ilości opakowań.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet nr 1, poz. 5 i 6
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie rękawic - grubość na palcu 0.10-0.11mm, dłoni 0.06-0.07mm, mankiecie 0.05-0.06mm.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wyłączenie rękawów papierowo-foliowych do sterylizacji (Poz. 6-11) oraz utworzenie odrębnego pakietu? Podzielenie pakietu umożliwiłoby większej ilości oferentom złożenie ofert atrakcyjnych pod względem ceny, walorów funkcjonalno-użytkowych oraz jakości. Umożliwienie złożenia ofert różnym firmom pozwoli Zamawiającemu na dokonanie wyboru oferty zgodnej z SIWZ i najkorzystniejszej cenowo.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Czy Zamawiający w poz. 10 dopuści do oceny rękaw papierowo-foliowy o wymiarach 200mm x 200m?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Czy Zamawiający w poz. 11 dopuści do oceny rękaw papierowo-foliowy o wymiarach 200mm x 200m?
Odpowiedź: Tak.
Nastąpiła omyłka, Zamawiający w
pakiecie nr 2 w pozycji nr 11 wymaga rękawa
o wymiarach 100m x
200mm z fałdą.
Pytanie
Czy Zamawiający dopuści do oceny rękawy foliowo-papierowe o wskaźnikach i z informacją o kierunku otwierania umieszczonych na papierze, pod folią w obrębie fabrycznego zgrzewu?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy Pakiet nr 8 i 6
Czy Zamawiający dopuści do podawania cen jednostkowych (netto i brutto, lub tylko netto, lub tylko brutto) za 1 szt. wyrobów z dokładnością do trzech lub czterech miejsc po przecinku?
Zgodnie z
orzecznictwem Zespołu Arbitrów (Orzecznictwo Zespołu Arbitrów -
sygn. akt UZP/ZO/0-2546/06) „dopuszcza się podawanie cen z
dokładnością do trzech, a nawet 4 m-c po przecinku, dla wyrobów
masowych, wówczas, cena jednostkowa jest elementem kalkulacyjnym
ceny wynikowej,
a nie ceną transakcyjną (nie ma, bowiem
możliwości zakupienia jednej sztuki ezy, końcówki czy szkiełka)”.
Ponadto,
wymóg określenia w formularzu cenowym cen jednostkowych
(zarówno netto i brutto)
z dokładnością do drugiego miejsca
po przecinku, może powodować, że cena jednostkowa netto
i
brutto będzie taka sama, dlatego też w takich wypadkach zasadne
jest dopuszczenie cen jednostkowych netto i brutto, a przynajmniej
brutto z dokładnością do trzech lub czterech miejsc po przecinku –
„jeśli cena jednostkowa netto i brutto miałaby być taka sama,
możliwe jest wyrażenie ceny jednostkowej w tysięcznych i
dziesięciotysięcznych częściach złotego” (wyrok Krajowej Izby
Odwoławczej z 26 stycznia 2009 r., sygn. akt KIO/UZP 8/09).
Jeśli Zamawiający nie wyrazi
zgody na podawanie cen jednostkowych
(zarówno netto i brutto)
z dokładnością do trzech lub
czterech miejsc po przecinku, prosimy o dopuszczenie podawania cen za
100 sztuk bądź za opakowanie handlowe dla wszystkich pozycji
ujętych w pakiecie nr 8 i 6.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Dotyczy Rozdział I pkt. 3. Pakiet 8
W związku z tym, iż probówki systemu próżniowego zawierają odczynniki, których okres trwałości jest czasami krótszy niż 12 miesięcy (probówki z cytrynianem), wobec czego będzie niemożliwe spełnienie wymogu dostawy produktów z 12 miesięcznym terminem ważności, a ponadto umowa zawierana jest z wykonawcą na okres 12 miesięcy, a zamówienia będą składane sukcesywnie, czyli według aktualnych potrzeb, czy Zamawiający wyrazi zgodę na skrócenie terminu ważności dostarczanych produktów do 8 m-cy, a dla probówek koagulologicznych (pozycja 2 pakiet 8) 6 mcy?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące projektu umowy:
Dotyczy §2 ust. 1 oraz treść SIWZ Rozdział I pkt. 3.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z „5 dni” na „5 dni roboczych”?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące projektu umowy:
Dotyczy §2 ust. 5
Z uwagi specjalne ceny oferowane Zamawiającemu przez wykonawców, kalkulowane na podstawie ilości podanych przez Zamawiającego w przetargu, czy Zamawiający nie rozważy możliwości zmiany zapisu na: „Zamawiający zastrzega sobie prawo do częściowej realizacji Umowy, jednak niezrealizowana wartość umowy nie może być większa niż 20% wartości umowy”.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące projektu umowy:
Dotyczy §4 ust. 4
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie do paragrafu 4 sformułowania, iż „Zamawiający będzie składał zamówienia według bieżących potrzeb, przy czym wartość zamówienia jednostkowego nie powinna być mniejsza niż 150 zł. netto”
Prośbę motywujemy
to tym, że dla zamówień poniżej 150 zł. koszty transportu na
które składają się m.in.: koszty opakowania transportowego,
robocizny, koszty wydrukowania listów przewozowych
i faktury,
koszty dostarczenia towaru przez przewoźnika, są wyższe niż
wartość marży uzyskanej ze sprzedaży towaru o takiej wartości.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące projektu umowy:
Dotyczy §5 ust. 1 a)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie wysokości kary umownej do wysokości 0,1 % wartości brutto niedostarczonej partii towarów za każdy dzień zwłoki, z uwagi na nieadekwatność ich wysokości do danego niespełnienia świadczenia umowy?
Wprawdzie nie istnieją przepisy regulujące wysokości kar umownych, jednak przy ustaleniu wysokości kar Zamawiający powinien opierać się na zasadzie równości i ekwiwalentności stron, a tym samym wymagać od Wykonawcy płacenia kar w takiej samej lub nieznacznie wyższej wysokości, w jakiej sam Zamawiający może ewentualnie płacić za zwłokę w płaceniu za towar.
Zamawiający nie powinien wykorzystywać swojej dominującej pozycji ustalając wysokość kar umownych. Kary umowne powinny mieć charakter dyscyplinujący w stosunku do Wykonawcy, a nie prowadzić do wzbogacenia się Zamawiającego, a taką funkcję zaczynają pełnić w momencie, gdy okazuje się, iż wartość kary umownej może przekroczyć wartość zapłaty należną Wykonawcy za dostarczony towar. Nadto liczenie kary umownej w wysokości 0,3% jest wysoce niesprawiedliwe i na gruncie prawa cywilnego obecna wysokość odsetek, którą Zamawiający narzuca, może zostać uznana za świadczenie nienależne, dające w skali roku odpowiednio, 109,50% wartości zamówionej dostawy. W tym miejscu należy przywołać treść art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego, który stanowi, iż w przypadku, gdy zobowiązanie zostało wykonane w znacznej części dłużnik może żądać zmniejszenia kary umownej, to samo dotyczy przypadku, gdy kara jest rażąco wygórowana. Dlatego też w przypadku braku zgody Zamawiającego na zmniejszenie kar umownych w momencie gdy będą one naliczane, Wykonawca będzie zmuszony podjąć odpowiednie kroki prawne celem miarkowania tych kar, a co za tym idzie ochrony swoich interesów.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące projektu umowy:
Dotyczy §5 ust. 1 b)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie wysokości kary umownej do wysokości 0,1 % wartości brutto wadliwych towarów za każdy dzień zwłoki, z uwagi na nieadekwatność ich wysokości do danego niespełnienia świadczenia umowy?
Wprawdzie nie istnieją przepisy regulujące wysokości kar umownych, jednak przy ustaleniu wysokości kar Zamawiający powinien opierać się na zasadzie równości i ekwiwalentności stron, a tym samym wymagać od Wykonawcy płacenia kar w takiej samej lub nieznacznie wyższej wysokości, w jakiej sam Zamawiający może ewentualnie płacić za zwłokę w płaceniu za towar.
Zamawiający nie powinien wykorzystywać swojej dominującej pozycji ustalając wysokość kar umownych. Kary umowne powinny mieć charakter dyscyplinujący w stosunku do Wykonawcy, a nie prowadzić do wzbogacenia się Zamawiającego, a taką funkcję zaczynają pełnić w momencie, gdy okazuje się, iż wartość kary umownej może przekroczyć wartość zapłaty należną Wykonawcy za dostarczony towar. Nadto liczenie kary umownej w wysokości 0,3% jest wysoce niesprawiedliwe i na gruncie prawa cywilnego obecna wysokość odsetek, którą Zamawiający narzuca, może zostać uznana za świadczenie nienależne, dające w skali roku odpowiednio, 109,50% wartości zamówionej dostawy. W tym miejscu należy przywołać treść art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego, który stanowi, iż w przypadku, gdy zobowiązanie zostało wykonane w znacznej części dłużnik może żądać zmniejszenia kary umownej, to samo dotyczy przypadku, gdy kara jest rażąco wygórowana. Dlatego też w przypadku braku zgody Zamawiającego na zmniejszenie kar umownych w momencie gdy będą one naliczane, Wykonawca będzie zmuszony podjąć odpowiednie kroki prawne celem miarkowania tych kar, a co za tym idzie ochrony swoich interesów.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące projektu umowy:
Dotyczy §5 ust. 1 c)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z „10%” na „5%”?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące projektu umowy:
Dotyczy §6 ust. 1
Prosimy o wykreślenie słowa telefonicznie z paragrafu 6.
Składanie reklamacji drogą telefoniczną działa na niekorzyść obu Stron, ponieważ powoduje niepotrzebne nieporozumienia. Pamiętajmy również, iż Ustawa Prawo zamówień publicznych nie dopuszcza formy porozumiewania się telefonicznego, zatem również korespondencja dotycząca umów przetargowych powinna również odbywać się drogą pisemną.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące projektu umowy:
Dotyczy §6 ust. 2
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z „3 dni” na „7 dni roboczych”?
Czy Zamawiający dopuści zmianę terminu, w którym Wykonawca ma załatwić reklamację na termin realny tj.
- dla reklamacji ilościowych – realny termin rozpatrzenia i załatwienia reklamacji to 5 dni robocze od chwili jej otrzymania,
- dla reklamacji jakościowych - realny termin rozpatrzenia i załatwienia reklamacji to 7 dni roboczych od chwili otrzymania próbek reklamowanego towaru.
Wykonawca, aby rozpatrzyć reklamację jakościową musi najpierw zbadać zwrócony towar i następnie podjąć decyzję o uznaniu reklamacji. Załatwienie reklamacji wymaga spełnienia określonych procedur, co jest czasochłonne, dlatego też właściwe rozpatrzenie reklamacji i wymiana towaru w ciągu 3 dni jest trudne do wykonania.
W razie pozostawienia dotychczasowego zapisu wątpliwa będzie jego ważność w świetle przepisów kodeksu cywilnego, bowiem zapis nosi znamiona świadczenia niemożliwego.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
Pakiet 6 pozycja 6
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie pozycji 6 do osobnego pakietu?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
Pakiet 6 pozycje 27-30
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie pozycji 27-30 do osobnego pakietu?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
Pakiet 8 pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści probówki z EDTA K-2?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
Pakiet 8 pozycja 2
W związku z tym, iż probówki systemu próżniowego zawierają odczynniki, których okres trwałości jest czasami krótszy niż 12 miesięcy (probówki z cytrynianem), wobec czego będzie niemożliwe spełnienie wymogu dostawy produktów z 12 miesięcznym terminem ważności, a ponadto umowa zawierana jest z wykonawcą na okres 12 miesięcy, a zamówienia będą składane sukcesywnie, czyli według aktualnych potrzeb, czy Zamawiający wyrazi zgodę na skrócenie terminu ważności dostarczanych produktów do 8 m-cy, a dla probówek koagulologicznych (pozycja 2 pakiet 8) 6 mcy?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
Pakiet 8 pozycja 3
Czy Zamawiający dopuści probówki, obj. 3 ml, wym. 13x75 mm z żółtym korkiem?
Różnica 0,5 ml jest niewielka i nie powinna mieć większego znaczenia dla Zamawiającego, gdyż nie wpływa na wynik badania. Kolor korka natomiast jest ściśle określony przepisami w zależności od rodzaju badania, dla probówek z żelem jest to kolor żółty.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
Pakiet 8 pozycja 3
Czy Zamawiający dopuści probówki, obj. 5 ml, wym. 13x100 mm z żółtym korkiem?
Kolor korka natomiast jest ściśle określony przepisami w zależności od rodzaju badania, dla probówek z żelem jest to kolor żółty.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
Pakiet 8 pozycja 5
Czy Zamawiający dopuści probówki obj. 1,6 ml?
Probówka o podanej objętości zapewnia prawidłowe przeprowadzenie badania oraz ogranicza ilość krwi pobranej od pacjenta.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
Pakiet 8 pozycja 7
Czy Zamawiający dopuści igły 0,8x38 mm?
Różnica długości ostrza nie powinna mieć większego znaczenia dla Zamawiającego.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
Pakiet 8 pozycja 8
Czy Zamawiający dopuści igły 0,9x38 mm?
Różnica długości ostrza nie powinna mieć większego znaczenia dla Zamawiającego.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Czy Zamawiający dopuści holder z przeźroczystego PP, ponieważ kolor holdera nie ma wpływu na funkcję jaką pełni.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Czy Zamawiający miał na myśli w Pakiecie 6 poz. 26 szczoteczki cytologiczne odpowiadające aktualnym wymaganiom Ministerstwa Zdrowia i Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego dotyczące standardu postępowania w zakresie pobierania rozmazów cytologicznych?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wyłączenie z Pakietu nr 6 pozycje: 4, 21, 26, 27, 28, 29, 30, 33 i 34 do odrębnego Pakietu? Prośbę swoją motywujemy tym, że pozwoli to na utworzenie pakietu z jednej grupy asortymentowej (ginekologia), co umożliwi na startowanie w wymienionym przetargu większej liczbie oferentów.
Stworzony Pakiet nr 6 o tak obszernym zakresie, preferuje jako oferentów wyłącznie duże hurtownie, a eliminuje możliwość zgłoszenia oferty przez mniejsze specjalistyczne firmy.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Dotyczy Pakiet nr
2, pozycja nr 1: Uprzejmie prosimy o potwierdzenie, iż
Zamawiający wymaga zaoferowania etykiet zgodnych z obowiązującymi
normami, a więc posiadających wskaźniki
o wymiarach min 1 cm2
(minimalna powierzchnia dotyczy każdego pojedynczego
wskaźnika).
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr 3: Czy Zamawiający dopuści taśmę w rolkach po 50mb? Wielkość zapotrzebowania zostanie odpowiednio przeliczona.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr 10: Czy w miejsce rękawa o wymiarach 200m x 210mm Zamawiający dopuści rękaw 200m x 200mm?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr 11: Uprzejmie prosimy o potwierdzenie czy nie nastąpiła omyłka i czy w poz.11 nie powinien znajdować się rękaw 100m x 200mm z fałdą? W przypadku negatywnej odpowiedzi prosimy o dopuszczenie rękawa 200 mm gładkiego w rolce 200 mb z odpowiednim przeliczeniem wymaganej ilości.
Odpowiedź:
Tak. Nastąpiła omyłka, Zamawiający
w pakiecie nr 2 w pozycji nr 11 wymaga rękawa
o wymiarach 100m x
200mm z fałdą.
Pytanie
Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr 12: Zamawiający dopuści testy w opakowaniach po 250 sztuk? Wielkość zapotrzebowania zostanie odpowiednio przeliczona.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr 12: Uprzejmie prosimy o odstąpienie od wymogu przedstawienia przez Wykonawcę potwierdzenia klasy przez niezależną organizację notyfikowaną z uwagi na to, iż;
-
stawianie przez Zamawiającego takiego wymogu narusza przepis
art. 30. ust. 1. i 4., ustawy Prawo zamówień publicznych,
które w swej części między innymi zobowiązuje
Zamawiającego do opisywania przedmiotu zamówienia z zachowaniem
Polskich Norm, co
w tym przypadku Zamawiający
obowiązany jest formułować swe wymogi w zgodzie
z normą
ISO 11140, która w całej swej treści nie przewiduje w żadnym
przypadku wymogu certyfikowania wyrobów niemedycznych
przez niezależne jednostki notyfikowane,
-
stawianie przez Zamawiającego takiego wymogu narusza przepisy; art.
7.ust.1., i art. 29. ust.1 i 2, ustawy Prawo zamówień
publicznych, z uwagi na powszechnie znany fakt, iż wymagane
przez Zamawiającego przedmiotowe potwierdzenie posiada w
Polsce tylko jeden Wykonawca, zatem formułowanie przez
Zamawiającego treści SIWZ, o takim wymogu powoduje, iż
zadanie dedykowane jest w kierunku tego jedynego Wykonawcy, co
utrudnia uczciwą konkurencję i skutkuje, tym że ten
jedyny Wykonawca zostaje przez Zamawiającego wykreowany w tym
zadaniu na Wykonawcę o przymiocie monopolisty
w dostawie
usług objętych tym zadaniem.
- takie postępowanie Zamawiającego uniemożliwia potencjalnym Wykonawcom złożenia ofert cenowo niższych nawet do kilkudziesięciu procent , co skutkuje zawyżoną wartością zadania, czym zaprzecza kryterium oceny ofert jakim jest 100% - cena jako realizację celów powołanej wyżej ustawy to jest efektywnego i gospodarnego dysponowania środkami publicznymi.
Wobec powyższego przedkładamy zapytanie o następującej treści;
Czy, Zamawiający miast wymaganego potwierdzenia klasy przez niezależną organizację notyfikowaną dopuści złożenie dokumentów o których mowa w § 6. ust.3., Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r., w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dz. U. z 2013 r., poz. 231).
Odpowiedź: Tak. Zamawiający odstępuje od w/w wymogu.
Pytanie
Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr 12: Czy Zamawiający dopuści testy nieposiadające powierzchni samoprzylepnej?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr 14: Sposób wykonania substancji wskaźnika nie ma wpływu na ocenę właściwości cyklu sterylizacji. Wskaźniki muszą jedynie dostarczyć wyraźnie dostateczny dowód ekspozycji po poddaniu działaniu czynnika sterylizującego o określonych parametrach (PNENISO 11140). Czy – wobec powyższego - Zamawiający dopuszcza zaoferowanie testu klasy 5 o innym sposobie wykazania zmiany tj. poprzez zmianę zabarwienia wskaźnika po procesie sterylizacji?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy Pakiet nr 2, pozycja nr 14, 15: Zamawiający dopuści testy w opakowaniach po 250 sztuk? Wielkość zapotrzebowania zostanie odpowiednio przeliczona.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy Załącznika nr 2: W razie otrzymania ułamkowej ilości opakowań, prosimy o podanie, czy wycenić ułamkową ilość opakowań, czy zaokrąglać w górę, bądź zgodnie z zasadami matematyki ( do 0,5 w dół, a powyżej 0,5 w górę).
Odpowiedź: Zamawiający wymaga wyceny opakowań w zaokrągleniu zgodnym z zasadami matematyki.
Pytanie
Pakiet nr 1 poz. 1
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w ww. pozycji rękawic lateksowych bezpudrowych z wewnętrzną warstwą polimerową, o grubości palca - min. 0,12 mm, dłoni min. 0,09 mm, mankietu min. 0,06 mm, pozostałe parametry oferowanych rękawic będą zgodne z opisem przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet nr 1 poz. 3
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w ww. pozycji rękawic winylowych bezpudrowych bez wewnętrznej warstwy poliuretanowej, o grubości palca - min. 0,05 mm, dłoni min. 0,08 mm, pozostałe parametry oferowanych rękawic będą zgodne z opisem przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet nr 1 poz. 1, 2, 3, 4
Zwracamy się do
Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie możliwości wyceny op. –
100 szt.
z jednoczesnym przeliczeniem wymaganych ilości.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet nr 1 poz. 5
Zwracamy się do
Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w ww. pozycji rękawic
nitrylowych
o grubości na palcu 0,10 – 0,14 mm, dłoni 0,06 –
0,09 mm, mankietu 0,05 – 0,08 mm, w kolorze indygo (lekko
fioletowy), pozostałe parametry oferowanych rękawic będą zgodne z
opisem przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet nr 1 poz. 6
Zwracamy się do
Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w ww. pozycji rękawic
nitrylowych
o grubości na palcu 0,10 – 0,14 mm, dłoni 0,06 –
0,09 mm, mankietu 0,05 – 0,08 mm, w kolorze indygo (lekko
fioletowy), w standardowym opakowaniu (kartonik) z otworem na górze
opakowania umożliwiającym wyjmowanie rękawic, opakowanie nie jest
kompatybilne z naściennym uchwytem, pozostałe parametry oferowanych
rękawic będą zgodne z opisem przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet nr 1 poz. 6
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o odstąpienie od wymogu aby opakowania rękawic zawierały po 250 szt. (rozm. XS – L) i 240 szt. rękawic (rozmiar XL) oraz aby opakowania rękawic a’ 250 szt. i a’ 240 szt. były kompatybilne z naściennym uchwytem oraz miały możliwość wyjmowania rękawic za mankiet od spodu, ponieważ taki opis przedmiotu zamówienia preferuje konkretnego dostawcę rękawic, który dostarczył lub dostarczy Zamawiającemu naścienne uchwyty oraz posiada niestandardowe opakowania rękawic nitrylowych tj. 250 i 240 szt. (standardowe opakowania zawierają po 100 i po 200 szt. rękawic). Obecny opis przedmiotu zamówienia stanowi naruszenie art. 7 ust. 1 i art. 29 ustawy prawo zamówień publicznych, ponieważ wskazuje na produkt konkretnego wykonawcy.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet nr 1 poz. 6
Zwracamy się do
Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie jakich rozmiarów rękawic
oczekuje w ww. pozycji ponieważ opis przedmiotu zamówienia wskazuje
rozmiar S, M, L, ale informacja
o opakowaniach odnosi się
również do rozmiaru XS i XL?
Odpowiedź: Zamawiający oczekuje rozmiarów: S, M, L.
Pytanie
Pakiet nr 1 poz. 5, 6
Zwracamy się do
Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie możliwości wyceny op. –
200 szt.
z jednoczesnym przeliczeniem wymaganych ilości.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet nr 1 poz. 9
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w ww. pozycji rękawic neoprenowych, sterylnych, bezpudrowych z rolowanym mankietem, z warstwą polimerową, w kolorze lekko brązowym, teksturowanych na powierzchni dłoni i palców, o grubości na palcu 0,21 mm (+/- 0,02), dłoni 0,20 mm (+/- 0,02) i długości min. 295 mm.
Są to rękawice przeznaczone dla osób uczulonych na lateks, wykonane z nieuczulającego materiału tak jak nitryl, o identycznych parametrach jak w opisie przedmiotu zamówienia (różnią się wyłącznie materiałem i kolorem).
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Projekt umowy - §2 ust. 1
Prosimy o zmianę terminu dostaw na 5 dni roboczych.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Projekt umowy - §2 ust. 4
Prosimy o określenie minimalnego zakresu zamówienia, to znaczy takiego, do realizacji którego Zamawiający będzie zobowiązany, np. w procencie wartości pełnego zakresu zamówienia. Niedopuszczalnym jest opisywanie zamówienia bez wskazania tej jego części, której realizacja będzie pewna, a nie opcjonalna. Takie stanowisko znajduje potwierdzenie w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej (sygn. akt KIO/UZP 22/07, KIO/UZP 1447/10, KIO/UZP 2376/10) oraz jest zgodne ze stanowiskiem Urzędu Zamówień Publicznych (Opinia prawna: "Prawo opcji" w ustawie Prawo zamówień publicznych - Informator Urzędu zamówień publicznych Nr 4/2011, str. 16-19 - dostępny do pobrania w wersji elektronicznej na stronie UZP).
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Projekt umowy - §2 ust. 2
Prosimy o rozważenie dopuszczenia zmiany cen obowiązujących strony umowy w następujących przypadkach (albo przynajmniej w niektórych z nich): 1) zmiana stawek celnych, 2) udokumentowana zmiana cen producenta, 3) istotna zmiana kursów walut, np. o co najmniej 10% w stosunku do kursu z dnia upływu terminu składania ofert (wg tabeli NBP).
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Dotyczy pakietu nr 4:
Czy w poz. 1 Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie gazy x 200 mb, co pozwoli na zaoferowanie korzystniejszej ceny?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy pakietu nr 4:
Czy w
poz. 12 Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie kompresów
pakowanych a’100 szt.
z przeliczeniem wymaganych ilości?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy pakietu nr 4:
Czy w poz. 12 Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie kompresów o wymiarach 7 x 7 cm?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy pakietu nr 4:
Czy w poz. 29 Zamawiający dopuści plastry o długości 1m z przeliczeniem wymaganych ilości?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy pakietu nr 4:
Czy w poz. 36 Zamawiający dopuści opatrunek o wymiarach 8 cm x 5 cm x 0,1 cm?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy pakietu nr 4:
Czy w poz. 36 Zamawiający dopuści opatrunek o wymiarach 8 cm x 5 cm x 1 cm?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Dotyczy pakietu nr 4:
Czy w poz. 36 Zamawiający dopuści opatrunek pakowany a’20 szt. z podaniem ceny za 10 szt.?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dotyczy pakietu nr 4:
Czy w
poz. 38 Zamawiając dopuści opatrunek o wymiarach 10 x 20 cm, w
opakowaniach a’50 szt.
z przeliczeniem wymaganych ilości i
zaokrągleniem do pełnych opakowań w górę lub podaniem ceny za 30
szt.?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pytania dotyczące wymaganych dokumentów:
Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający w przypadku pakietu 4 dopuści możliwość załączenia opisów lub kopii kart katalogowych?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pytania dotyczące sposoby obliczania ceny:
Czy wartość brutto poszczególnych pozycji należy obliczyć wg. wzoru: cena jednostkowa netto x ilość + wartość podatku VAT?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga wyceny zgodnie z zasadami matematyki.
Pytanie
Pytania dot. treści umowy
Czy bieg terminu dostaw podstawowych oraz reklamacyjnych przypadać może w dni robocze, przy czym za dni robocze w rozumieniu wzoru umowy będą uważane dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pytania dot. treści umowy
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopisanie w § 4 ust. 2 zdania o następującej lub podobnej treści: „W wyjątkowych sytuacjach, spowodowanych przyczynami o charakterze obiektywnym, przyjęcie towaru może nastąpić po godzinie 14.00”. Dopisanie powyższego zdania nie zmienia zasadniczo godziny dostaw towaru, pozwala jednak w wyjątkowych sytuacjach (np. utrudnienia w ruchu spowodowane wypadkami drogowymi lub czynnikami atmosferycznymi) na przyjęcie towaru poza wyznaczonymi godzinami dostaw.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pytania dot. treści umowy
Czy Zamawiający zgadza się zapisać możliwość zmiany cen w przypadku przekraczającej 3% zmiany średniego kursu NBP walut EUR lub USD w stosunku do kursu z dnia zawarcia umowy oraz w przypadku gdy suma miesięcznych wskaźników cen i usług konsumpcyjnych opublikowanych przez Prezesa GUS za okres od dnia zawarcia umowy przekroczy 3%?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Dot. Pakietu 3 poz. 14
Czy Zamawiający w w/w pozycji dopuści szew z igłą 22mm, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Dot. Pakietu 3 poz. 14
Czy Zamawiający w w/w pozycji dopuści szew z igłą o krzywiźnie ½ koła, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 3, pozycja 6
Czy zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie szwu wykonanego z kwasu poliglikolowego, powleczonego polikaprolaktonem i stearynianem wapnia o czasie wchłaniania 60-90dni i profilu podtrzymywania: 70% po 14 dniach, 50% po 21 dniach i 20% po 28 dniach, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 3, pozycja 11
Czy zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie szwów o dł. 75cm?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 3, pozycja 11
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie igły kosmetycznej o trzech bokach tnących, najnowszej generacji typu Xflex? Wykonana jest ona z najlepszej jakości stali oraz pokryta na całej długości silikonem. Dzięki specjalnej konstrukcji ostrza z wydłużonym czubkiem, wkłucie igły jest znacznie łatwiejsze i nie pozostawia śladów przekłucia tkanki skórnej.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet 3, pozycje 12-14
Czy zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie szwu wykonanego z kwasu poliglikolowego, powleczonego polikaprolaktonem i stearynianem wapnia o czasie wchłaniania 60-90dni i profilu podtrzymywania: 70% po 14 dniach, 50% po 21 dniach i 20% po 28 dniach, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 3, pozycja 12
Czy zamawiający dopuści zaoferowanie igły o długości 20mm lub 26mm?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 3, pozycja13
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie igły o długości 20mm lub 26mm?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 3, pozycje 12-14
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie igły okrągłej ½ koła, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 4, pozycja 12
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie kompresu niejałowego 17- nitkowego, 12-warstwowego?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 4, pozycja 23
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie opaski o długości 3m?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 4, pozycje 33-34
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie elastycznej opaski opatrunkowej o długości 7m w stanie spoczynku 25m s w stanie rozciągniętym?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 4, pozycja 36
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie produktu równoważnego?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 5, pozycja 13-15
Czy Zamawiający oczekuje strzykawek 3-częściowych?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet 5, pozycja 13-15
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie strzykawek z tłokiem wykonanym z polipropylenu w kolorze zielonym?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet 5, pozycja 19
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie strzykawek w opakowaniu a’50szt.?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 5, pozycje 21-23
Czy zamawiający dopuści zaoferowanie kaniuli wykonanej z FEP (teflonu) w opakowaniu a’ 100szt.?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 5, pozycja 24
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie nasadki b- safe pakowanej pojedynczo?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 6, pozycja 5
Czy zamawiający dopuści zaoferowanie ezy pakowanej po 5sztuk?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 6, pozycja 12
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie pipety sterylnej z podziałką pakowane a’5szt.?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet 6, pozycja 16
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie pojemnika żółtego lub 2l?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 7, pozycja 3
Czy Zamawiający oczekuje fartucha sterylnego?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 7, pozycja 4
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie fartucha o gramaturze 20g w rozmiarze „L”?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Pakiet 7, pozycja 5
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie fartucha w rozmiarze 71x116cm lub 71x180cm?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 7, pozycja 10
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie serwety w rozmiarze 60x80cm lub 80x80cm?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 7, pozycja 12
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie serwety stomatologicznej pakowanej po 50sztuk?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 7, pozycja 13
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie serwety stomatologicznej pakowanej po 100sztuk?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 7, pozycja 14
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie wkładów jednorazowych okrągłych 29cm typu uchatka (średnica z uszami ok. 35cm?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
Pakiet 7, pozycja 17
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie zagłówka w opakowaniu a’25szt. z przeliczeniem wymaganych ilości?
Odpowiedź: Tak.
Dyrektor SPZPS
mgr Anna Dębicka
Wytworzył: Łukasz Sypczyński (15 stycznia 2014)
Opublikował: Tomasz Wasilewski (15 stycznia 2014, 09:37:38)
Ostatnia zmiana: Tomasz Wasilewski (8 kwietnia 2014, 11:59:39)
Zmieniono: Przeniesienie do archiwum.
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 578