Strona główna > WYSTĄPIENIA, STANOWISKA I ODPOWIEDZI FUNKCJONARIUSZY PUBLICZNYCH... > Interpelacje radnych i odpowiedzi na interpelacje radnych > Odpowiedzi na interpelacje > Odpowiedź na pierwszą interpelację Pana Romana Gołębiewskiego...
Odpowiedź na pierwszą interpelację Pana Romana Gołębiewskiego zgłoszoną na III Sesji Rady Powiatu we Włocławku w dniu 29 stycznia 2015 r.
W odpowiedzi na Pańską interpelację skierowaną do Zarządu Powiatu podczas
obrad III Sesji Rady
Powiatu we Włocławku, która odbyła się 29 stycznia 2015 roku, o następującej
treści :
„ Jak Zarząd Powiatu planuje prawidłowo realizować projekt realizowany przez powiat włocławski pod nazwą: „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Włocławskim”? Na tę chwilę projekt nie posiada koordynatora, ponieważ poprzedni koordynator podjął pracę w Starostwie Powiatowym we Włocławku, a zasady tego projektu zabraniały łączenia tych dwóch funkcji. Natomiast zastępca koordynatora objął mandat Burmistrza Lubienia Kujawskiego. Czy w związku z tym można łączyć funkcję zastępcy koordynatora z funkcją burmistrza? Czy te funkcje obecnie są łączone oraz czy jest to możliwe pod względem prawnym? Jaki jest dalszy plan działania Zarządu Powiatu w zakresie funkcjonowania koordynatora i zastępcy koordynatora tego projektu?
„ Jak Zarząd Powiatu planuje prawidłowo realizować projekt realizowany przez powiat włocławski pod nazwą: „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Włocławskim”? Na tę chwilę projekt nie posiada koordynatora, ponieważ poprzedni koordynator podjął pracę w Starostwie Powiatowym we Włocławku, a zasady tego projektu zabraniały łączenia tych dwóch funkcji. Natomiast zastępca koordynatora objął mandat Burmistrza Lubienia Kujawskiego. Czy w związku z tym można łączyć funkcję zastępcy koordynatora z funkcją burmistrza? Czy te funkcje obecnie są łączone oraz czy jest to możliwe pod względem prawnym? Jaki jest dalszy plan działania Zarządu Powiatu w zakresie funkcjonowania koordynatora i zastępcy koordynatora tego projektu?
Uprzejmie
informuję, że kwestie związane z zarządzaniem projektem są każdorazowo pisemnie
konsultowane z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji pełniącym rolę Instytucji
Pośredniczącej II stopnia dla Priorytetu III POKL. W przedmiotowej sprawie ORE
wyraził zgodę na rezygnację koordynatora z zarządzania projektem oraz mając na
uwadze krótki okres, jaki pozostał do zakończenia projektu powierzenie zadań
koordynatora projektu jego zastępcy. Nie bez znaczenia przy podjęciu tej
decyzji był również fakt iż z dniem 1 września 2014 roku dotychczasowy
koordynator projektu został zatrudniony na stanowisku Naczelnika Wydziału
Inwestycji i Rozwoju Starostwa Powiatowego we Włocławku, który w zakresie
swoich obowiązków ma między innymi nadzorowanie
i koordynowanie realizowanych przez powiat projektów w zakresie zgodności
prowadzonych działań z dokumentacją projektu, zawartymi umowami o
dofinansowanie, wnioskami aplikacyjnymi i przepisami prawa, a także nadzorowanie
bieżących postępów ich realizacji, co podkreśla IP2 w piśmie z dnia 22 października 2014 roku.
Natomiast mając na
uwadze objęcie przez zastępcę koordynatora mandatu Burmistrza Lubienia
Kujawskiego w świetle przepisów prawa
nie ma zakazu podejmowania przez wójtów innych zajęć lub czynności.
Mogą oni np. zawierać umowy cywilnoprawne (dzieło, zlecenie) w celu wykonania
jakichś usług lub dodatkowych czynności. Nie mogą oni jedynie wykonywać zajęć
pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonują w
ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami
wynikającymi z ustaw.
W związku z powyższym uznać należy, że w omawianej sytuacji nie zachodzi jakakolwiek sprzeczność z przepisami powszechnie obowiązującymi i wykonywanie przez osobę pełniącą funkcję Burmistrza Gminy innych zadań jest dopuszczalne. Ponadto jak już wspomniano mając na uwadze krótki termin, jaki pozostał do zakończenia projektu zasadnym jest, aby zastępca koordynatora posiadający całościową wiedzę z zakresu przedmiotowej realizacji projektu dokonał jego formalnego zakończenia oraz rozliczenia. Zarząd Powiatu nie planuje podejmować w tym zakresie innych szczególnych czynności.
W związku z powyższym uznać należy, że w omawianej sytuacji nie zachodzi jakakolwiek sprzeczność z przepisami powszechnie obowiązującymi i wykonywanie przez osobę pełniącą funkcję Burmistrza Gminy innych zadań jest dopuszczalne. Ponadto jak już wspomniano mając na uwadze krótki termin, jaki pozostał do zakończenia projektu zasadnym jest, aby zastępca koordynatora posiadający całościową wiedzę z zakresu przedmiotowej realizacji projektu dokonał jego formalnego zakończenia oraz rozliczenia. Zarząd Powiatu nie planuje podejmować w tym zakresie innych szczególnych czynności.
Wytworzył: Starosta Włocławski (19 lutego 2015)
Opublikował: Marta Szarecka (20 lutego 2015, 09:21:23)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 296