20.06.2005 R. | 09.08.2005 R. | 15.09.2005 R. | 08.12.2005 R.
Protokół nr 19/2005
Protokół nr 19 / 2005
Z posiedzenia Rady Społecznej przy SPZPS we Włocławku , które odbyło się dnia 08.12.2005 r. we Włocławku przy ul. Wyszyńskiego 21 / świetlica Oddziału Dziennego Psychiatrycznego budynek „ D” /.
Proponowany porządek obrad :
1.Otwarcie posiedzenia Rady Społecznej .
2.Stwierdzenie quorum.
3.Przyjęcie porządku obrad.
4.Przyjęcie protokołu nr 18/2005 z posiedzenia Rady Społecznej z dnia 15.09.2005 r.
5.Rozpatrzenie sprawozdania Dyrektora SPZPS we Włocławku z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej.
6.Analiza sytuacji w Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w III kwartale 2005 r. – podjęcie uchwały.
7.Przyjęcie analizy finansowej z działalności SPZPS za III kwartały 2005 r – podjęcie uchwały.
8.Przedłożenie założeń do planu finansowego SPZPS na rok 2006 – podjęcie uchwały.
9.Propozycje do planu pracy Rady Społecznej przy SPZPS na rok 2006 – podjęcie uchwały.
10.Informacja Dyrektora SPZPS we Włocławku w sprawie ponownego rozpisania przetargu na zamówienie publiczne w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego.
11.Podjęcie uchwały w sprawie pozytywnego zaopiniowania programu dostosowania pomieszczeń i urządzeń Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku do wymagań określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 czerwca 2005 r.
12.Sprawy różne.
13. Wolne wnioski i zapytania.
14.Zakończenie obrad.
Ad.1.
Przewodniczący Rady Społecznej SPZPS Pan Piotr Stanny powitał wszystkich członków Rady Społecznej zebranych na obecnym posiedzeniu, zebranych gości – Panią Skarbnik Powiatu – Barbarę Kubiak. SPZPS na Radzie Społecznej reprezentują Dyrektor Krzysztof Szczepański , zastępca dyrektora – Pani Anna Dębicka i Główna Księgowa – Pani Urszula Krysiak oraz Wanda Wiśniewska – Radca Prawny Zespołu.
Ad.2.
Stwierdzenie quorum. Na dziewięciu członków Rady Społecznej na obrady przybyło pięć osób , co stanowi quorum .
Ad.3.
Pan Przewodniczący zapytał, czy są uwagi lub propozycje do proponowanego porządku obrad. Z uwagi na brak propozycji zmian przystąpiono do głosowania .
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie porządek obrad.
Ad.4.
Pan Przewodniczący zapytał , czy członkowie Rady Społecznej zapoznali się z Protokołem nr 18, a następnie zarządził głosowanie kto jest za jego przyjęciem.
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie Protokół nr 18.
Ad.5.
Pan Piotr Stanny Przewodniczący Rady Społecznej dokonał wprowadzenia do pkt. 5 porządku obrad i poprosił Pana Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku o przedstawienie krótkiego sprawozdania z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej.
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
Czas pomiędzy naszymi spotkaniami to przede wszystkim okres, który wykorzystywaliśmy na podstawową działalność jednostki , czyli udzielanie świadczeń medycznych. Kontrakty były realizowane bez zarzutów , a limity wykonywane ponad wyznaczoną wartość. Z istotnych rzeczy , które mają wpływ na funkcjonowanie Zespołu to niewątpliwie pod względem kadrowym to zatrudnienie od 01 października na stanowisku Głównego Księgowego – Pani Urszuli Krysiak. Kontynuowaliśmy działania zmierzające do realizowania naszego programu restrukturyzacyjnego . W ramach tych działań podpisaliśmy 7 października umowę kredytową z Bankiem Gospodarstwa Krajowego na sumę 1mln 705 tys. zł. i udało się już zrealizować pierwszą transzę tego kredytu , w wysokości 844 tys. zł. na pokrycie słynnych zobowiązań z tytułu „ustawy 203” i tutaj chciałbym podać do wiadomości członków Rady Społecznej informację, że z własnych , wypracowanych środków pokryliśmy kwotę 487 tys. zł. do realizacji tejże ustawy. Z tego kredytu udało się nam wypłacić pracownikom zatrudnionym obecnie w SPZPS-ie, a nie złożyli wniosku do komornika należność główną. Natomiast pozostała ilość , czyli 45 osobom kwota nie została wypłacona. Obecnie po przeprowadzonych rozmowach pięć osób wycofało wnioski u komornika nie ponosząc żadnych konsekwencji, z pozostałą grupą 40 osób trwają nadal rozmowy , ale muszę tu wspomnieć ,że Ci właśnie pracownicy są bardzo uparci i zawzięci w swoich postanowieniach. Nie chcą wycofać swoich roszczeń od komornika i nie chcą w tym zakresie podpisać żadnej ugody działając tym wyraźnie na szkodę zakładu. Spowoduje to ubytek na naszym koncie 129 tys. zł., co stanowią tylko koszty komornicze . Upór tych osób nie pozwala nam rozwiązać tego problemu i na to ,żeby przymierzyć się do wypłacenia drobnego „upominku świątecznego”, w formie dodatkowej premii. Jutro jestem umówiony na rozmowę z komornikiem , który może spojrzy na sprawę bardziej praktycznie i pozwoli uratować te środki . 18 grudnia br. Otrzymamy następną ratę kredytu z Banku Gospodarstwa Krajowego i z wyliczeń Głównej Księgowej wynika ,że kwota ta pozwoliłaby za zaspokojenie roszczeń tych pracowników. Miesiąc listopad jest miesiącem składania ofert do Narodowego Funduszu Zdrowia na rok następny , co zostało uczynione przez naszą jednostkę. Przeszliśmy ten etap i udało się renegocjować kontrakty. Protokoły uzgodnień na rok 2006-2007 zostały podpisane. Bilans tych renegocjacji jest taki jaki zakładaliśmy w naszym programie restrukturyzacyjnym, czyli wpływy z kontraktów z Narodowego Funduszu Zdrowia będą wyższe ok.4-5% .Jest to istotny element w finansach roku 2006. Również ważne było przystąpienie do dwóch przetargów na zamówienia publiczne tj. jeden dotyczący kredytu w wysokości 1 mln. zł. na pokrycie zobowiązań zakładu, który zakończył się niestety nie zgłoszeniem oferty żadnego banku. W obecnej chwili mamy otwartą drogę do zawarcia umowy kredytowej z tzw. wolnej stopy . Jedynie Kujawsko-Dobrzyński Bank Spółdzielczy pobrał dokumenty w celu ewentualnych negocjacji , co do zawarcia umowy na czasookres trzech lat. Drugi przetarg dotyczył dotacji ze Starostwa na zakup sprzętu do Pracowni RTG, który został rozstrzygnięty. Fizycznie 16. grudnia sprzęt ten zaistnieje w pracowni radiologicznej naszego zespołu. Również ważny jest jeszcze fakt podpisania ugody z firmą „Indek” z Bydgoszczy , która kupiła długi za leki aptek w wysokości 180 tys. zł. Ta ugoda została podpisana w obecności notariuszy na dość dogodnych warunkach.
W trakcie omawiania punktu 5 porządku obrad na obrady przybyła Pani Ewa Kończyńska, Pan Mirosław Orliński i Pan Stanisław Sadowski.
Pan Przewodniczący :
Dziękuję i otwieram dyskusję.
Pan Krzysztof Wrzesiński :
Jest wysoce zastanawiające ,że Ci pracownicy nie chcą się zgodzić na ugodę .Przecież chyba wszyscy zdają sobie sprawę , że jest to ich warsztat pracy – żadne argumenty do nich nie przemawiają ?
Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
Niestety żadne argumenty nie trafiają do nich.
Pan Krzysztof Wrzesiński :
Rozumiem , że otrzymaliby tylko część swoich należności ?
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS :
Po otrzymaniu drugiej traszy kredytu wypłacono by tym pracownikom całą należność główną .Zostałby jedynie problem odsetek, ale na dzień dzisiejszy sprawa ta jest jeszcze do uzgodnienia.
Pan Krzysztof Wrzesiński :
Czy do 18 grudnia komornik nie podejmie żadnych działań ?
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS
Prowadzone są rozmowy z komornikiem .
Pan Piotr Grudziński :
Podane były dwie kwoty, czyli pierwsza transza kredytu w wysokości 844 tys. i zobowiązania wobec pracowników pokryte z własnych funduszy 487 tys. , co daje kwotę łączną 1.331 tys. zł.
Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
Należy tutaj sprostować, Pan Dyrektor nie wspomniał o kosztach komorniczych, które to koszty poszły obok tej kwoty . Jest kwota wypłacona i kwota ściągana jednocześnie przez komornika .
Pan Piotr Grudziński :
Wobec tego moje pytanie, czy zrobiliście państwo analizę – jaka jeszcze kwota została do wypłacenia pracownikom ? Drugie moje pytanie dotyczy dotacji ze Starostwa Powiatowego na zakup sprzętu – czy uda się podpisać kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia na badania mammograficzne ? Trzecie moje pytanie dotyczy tych 40 pracowników , którzy nie chcą wycofać wniosku od komornika – do jakiego Związku Zawodowego należą ?
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS
Kwota należności głównej wynikająca z „ustawy 203” – 1.766.318,09 plus do tego składki ZUS w wysokości 20 %, zapłaconych należności głównych jest 1.131.889,28 zł. , niezapłaconych do chwili obecnej jest 634.428,81 zł.
Pan Piotr Grudziński :
Czy mogłaby Pani podać jedną kwotę tych zobowiązań ?
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS
Jest to kwota należności głównej – 634.428,81 plus 337.219,21-koszty komornicze i adwokackie oraz odsetki dla pracowników i ZUS – 20% , czyli w sumie ok. 1.200 tys. zł. W tych kwotach nie jest uwidoczniony ZUS od pracodawcy, nie odprowadzony od kwot już wypłaconych.
Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
Ważną również kwestią jest podpisanie dodatkowego kontraktu na profilaktyczne programy zdrowotne , czyli program profilaktyki raka piersi i raka szyjki macicy. Protokoły ustaleń zostały podpisane. Jeżeli chodzi o pytanie dotyczące do jakich Związków Zawodowych należy grupa pracowników , którzy nie wyrażają zgody na wycofanie swojego wniosku od komornika to są to dwa Związki , działające na terenie SPZPS, czyli nowo utworzony Związek Pracowników SPZPS i Związek Zawodowy „Solidarność”.
Pan Ryszard Machnowski :
Przedstawione materiały ukazują nam nadwykonania w wykonywaniu kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia w kwocie ok. 64 tys. i w kontekście wypowiedzi Pana Dyrektora , którą usłyszeliśmy podczas obrad Komisji Zdrowia to te nadlimity zostały zrefundowane.
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS
Otrzymaliśmy ok. 64 tys. zł. i wystąpiliśmy o następne , o wszystkie jakie tylko wykonaliśmy ponad limity ustalone w kontrakcie. Obiecano nam ,że może coś się uda jeszcze otrzymać.
Pan Ryszard Machnowski :
Czyli jednak warto nadwykonywać ?
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS
Obiecano nam , jesteśmy po rozmowach w tej sprawie.
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
Na podsumowanie tych informacji chciałbym dodać ,że zakończyła się kontrola NIK-u przeprowadzona w kategorii realizacji kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia i obecnie czekamy na protokół pokontrolny .
Pan Przewodniczący :
Mam pytanie dotyczące środków , które już wpłynęły w ramach podpisanej umowy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Wiem ,że firmy , które takie umowy podpisywały są zobowiązane realizować pewne założenia, i stąd moje pytanie – do 27 każdego miesiąca począwszy od miesiąca listopada jednostki zobowiązane są ustalić kwotę odsetek ? Drugie moje pytanie to w kontekście kredytu o jaki zakład się ubiega – w umowie jest zapis mówiący o konieczności powiadamiania BGK o innych działaniach , które mogą wpłynąć na zmianę majątku , sprzedaż majątku jak również działania zmierzające do zaciągnięcia kredytu w innym banku- czy taką informację jednostka już przedstawiła ?
Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
Jeszcze takiej informacji nasz zakład nie przedstawił ,ale zobowiązujemy się to zrobić w najbliższym czasie.
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS
Jeśli chodzi o odsetki to kwota wynosi ok. 20. tys. zł.
Pan Przewodniczący :
Rozumiem, że wszystkie zapisy zawarte w umowie są skrupulatnie przestrzegane w kontekście końcowego rozliczenia z bankiem.
Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
Jesteśmy w stałym kontakcie z Paniami , które rozliczają nasz kredyt i wszystkie formalności załatwiane są na bieżąco.
Pan Przewodniczący :
Dziękuje za odpowiedzi. Chciałbym zapytać czy są jeszcze pytania do omawianego materiału? W związku z tym ,że nie ma więcej pytań dotyczących sprawozdania Dyrektora SPZPS z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej , chciałbym zapytać członków Rady Społecznej – Kto z Państwa jest za rozpatrzeniem tegoż sprawozdania – proszę o przegłosowanie ?
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli sprawozdanie Dyrektora SPZPS we Włocławku z działalności pomiędzy Radami Społecznymi przy 7 głosach za i 1 wstrzymującym.
Ad.6.
Pan Przewodniczący :
Proponuję przejść do punktu 6 porządku obrad o brzmieniu – analiza sytuacji w Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w III kwartale 2005 r. wraz z podjęciem stosownej uchwały. W materiałach otrzymaliście Państwo projekt uchwały wraz z materiałami. Bardzo proszę o wprowadzenie do tej tematyki.
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański przedstawił analizę sytuacji w Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych w oparciu o zawarte kontrakty , otrzymane zwiększenia i przedstawił strukturę zatrudnienia . Pan Dyrektor poinformował o otrzymaniu pozytywnej opinii dotyczącej programu restrukturyzacyjnego i nadmienił o otrzymaniu pierwszej transzy pożyczki z BGK , co pozwoliło poprawić płynność finansową jednostki oraz zaspokoić zobowiązania pracownicze wynikające z „ustawy 203” w kwocie należności głównej pracownikom obecnie zatrudnionym i , którzy nie poddali swojego zobowiązania do egzekucji przez komornika. Zawiadomił również ,że drugą transzę pożyczki spodziewamy się otrzymać 18 grudnia br. i o planowanym jej przeznaczeniu na regulowanie dalszych należności z pracownikami wynikających z „ustawy 203”.
Pan Piotr Grudziński :
Z dołączonego materiału wynika ,że kwota niewykonań w niektórych poradniach / przychodniach stanowi również niebagatelna kwotę. Chciałbym zapytać co jest przyczyną niewykonań kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia ?
Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
Największe niewykonania występują w poradni okulistycznej i gastroenterologicznej. W przychodni okulistycznej znane nie od dziś są problemy kadrowe , które są właśnie główną przyczyną niewykonania kontraktu. Natomiast w poradni gastroenterologicznej spowodowane to było poważnymi awariami drogiego sprzętu.
Pan Przewodniczący :
Dziękuje za odpowiedzi. Chciałbym zapytać czy są jeszcze pytania do omawianego materiału? W związku z tym ,że nie ma więcej pytań , proponuję przejść do procedury głosowania . Chciałbym zapytać członków Rady Społecznej – Kto z Państwa jest za rozpatrzeniem tejże informacji i przyjęciem uchwały nr 133 / 2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie rozpatrzenia informacji Dyrektora SPZPS na temat analizy sytuacji jednostki w III kwartale 2005 roku – proszę o przegłosowanie.
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli uchwałę nr 133 / 2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie rozpatrzenia informacji Dyrektora SPZPS na temat analizy sytuacji jednostki w III kwartale 2005 roku przy 7 głosach za i 1 wstrzymującym .
Ad .7.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 7 porządku obrad w brzmieniu – Przyjęcie analizy finansowej z działalności SPZPS za III kwartały 2005 r. wraz z podjęciem stosownej uchwały. W materiałach otrzymaliśmy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem i załącznikami w postaci bilansu na dzień 30.09.2005 , rachunek zysków i strat, analizę finansową i wynik finansowy , zestawienie przychodów i kosztów , należności od odbiorców i zobowiązań . Bardzo proszę o wprowadzenie do tej tematyki.
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS przedstawiła analizę finansową za III kwartał w odniesieniu do kosztów i przychodów jednostki oraz wynik finansowy . Omówiła szczegółowo rachunek zysków i strat . Przeanalizowała zestawienie należności od odbiorców i zobowiązań i zgłosiła gotowość odpowiedzi na pytania dotyczące tegoż materiału.
Pan Przewodniczący :
Dziękuję i otwieram dyskusję.
Pan Ryszard Machnowski :
Gdyby nie sprzedaż nieruchomości przy ulicy Okrzei to wynik minusowy byłby dużo wyższy.
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS
Byłby minus , ale związany z kosztami operacyjnymi.
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
Ze sprawozdania nam przedstawionego wynika , że na rachunku bankowym były środki , więc chciałabym zapytać dlaczego nie zostały zapłacone zobowiązania wymagalne wobec ZUS ?
Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
Jesteśmy w płatnościach we wrześniu. Nie zostały zapłacone , ponieważ zawsze prioryretowo traktowaliśmy wypłaty wynagrodzeń dla pracowników . Poza tym zawsze należy brać pod uwagę ,że jeśli nie starcza środków np. na zakup odczynników do laboratorium to władze jednostki muszą podjąć decyzję co jest w danym momencie bardziej potrzebne – zakup odczynników i dalsza praca laboratorium czy też zapłata podatku. Również należy wspomnieć ,że po szumie medialnym przy pomocy Związków zawodowych działających na terenie SPZPS-u dokonano potrącenia dwóch transz kredytu wraz z odsetkami przez KDBS, co było niestety „morderczym” ciosem dla jednostki , która jak przecież wiemy borykała się z wieloma problemami finansowymi . Przy czym należy wspomnieć ,że właśnie w tym samym okresie grupa ok. 60 pracowników wystąpiła do komornika o ściągnięcie swojej należności z tytułu „Ustawy 203”.
Pan Piotr Grudziński :
Czy uregulowano już zaległości w wypłatach 13-stych pensji ?
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS
Niestety nie została ta kwota uregulowana.
Pan Piotr Grudziński :
Kolejne pytanie mam do kwoty z Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczące środków jakie miały być przekazane na obronę cywilną i czy jest jakaś szansa na jej odzyskanie ?
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS
Szanse są bardzo niewielkie , natomiast obecnie jestem po rozmowie z główną księgową Urzędu Wojewódzkiego , która przekazała mi nie możemy jeszcze tego sobie wyksięgować z racji terminu wymagalności , który obowiązuje.
Pan Przewodniczący :
Dziękuje za odpowiedzi. Chciałbym zapytać czy są jeszcze pytania do omawianego materiału? W związku z tym ,że nie ma więcej pytań , proponuję przejść do procedury głosowania . Chciałbym zapytać członków Rady Społecznej – Kto z Państwa jest za przyjęciem uchwały nr 134 / 2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie przyjęcia analizy finansowej Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku za III kwartały 2005 r. – proszę o przegłosowanie.
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli uchwałę nr 134 / 2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie przyjęcia analizy finansowej Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku za III kwartały 2005 r. przy 7 głosach za i 1 wstrzymującym .
Ad.8.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 8 porządku obrad w brzmieniu – przedłożenie założeń do planu finansowego SPZPS na rok 2006 wraz z podjęciem stosownej uchwały. W materiałach otrzymaliśmy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem i załącznikiem w postaci planu finansowego na rok 2006. Bardzo proszę o wprowadzenie do tej tematyki.
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS
Bardzo trudno zaplanować wynik na przyszły rok o wartości dodatniej. Założenia jakie zrobiłam porównywalne są z rokiem 2005. Jedynie w funduszu płac założenia są nieco wyższe. Spowodowane jest to odprawami jakie będziemy musieli wypłacić osobą odchodzącym na emerytury.
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
Uważam ,że przychody są wykazane zbyt optymistycznie .
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS
Pewne kwoty wypływają z renegocjacji z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
Wydatki również są przedstawione moim zdaniem zbyt optymistycznie , natomiast w kosztach finansowych / odsetki / zbyt mało. Członkom Rady Społecznej należałoby przedstawić realniejsze informacje.
Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
Planowanie jest rzeczą trudną, zauważyliśmy ,że stawka w usługach hotelowych jest zaniżona i planujemy to poprawić . Obecnie również są finalizowane umowy na sterylizację , badania laboratoryjne, planowana jest zmiana cennika usług co pozwoli pozyskać nowych świadczeniobiorców.
Pan Przewodniczący :
Proponuję pięć minut przerwy , co pozwoli kierownictwu jednostki przedłożyć propozycje zmian w planie finansowym.
Przerwa w obradach. Obrady Rady Społecznej wznowiono po przerwie .W drugiej części spotkania udział wzięli :
1.Pan Piotr Stanny – Przewodniczący Rady Społecznej
2.Pan Piotr Grudziński – członek
3.Pani Ewa Kończyńska – członek
4.Pan Mirosław Orliński – członek
5.Pan Ryszard Machnowski - członek
6.Pan Krzysztof Wrzesiński – członek
oraz
zaproszeni goście :
1.Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu
i z ramienia SPZPS :
1.Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
2.Pani Urszula Krysiak - Główna Księgowa
3.Pan Krzysztof Szczepański – Dyrektor
Pani Urszula Krysiak – Główna Księgowa SPZPS przedstawiła nowe założenia do planu finansowego.
Pan Przewodniczący :
Otwieram dyskusję.
Pan Piotr Grudziński :
Chciałbym zapytać o projekt otwarcia chirurgii jednego dnia ?
Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
Chirurgia jednego dnia to produkt przypisany przez Narodowy Fundusz Zdrowia do jednostek stacjonarnych .
Pan Mirosław Orliński :
Proponuję podejmować działania , które przyniosą zyski. Maksymalnie wykorzystać potencjał ludzi i pomieszczeń. Tworzyć nowe poradnie/przychodnie , które przyniosłyby wymierne efekty.
Pan Ewa Kończyńska :
Podjąć zdecydowane kroki , aby zniszczyć minus w wyniku finansowym jednostki. Ograniczyć bądź nawet zamknąć poradnie/przychodnie , które przynoszą skutki ujemne. Zakład tak powinien funkcjonować , aby przynosić zysk. Są to niestety twarde elementy ekonomii.
Pan Ryszard Machnowski:
Uważam, że racjonalizacja działań jednostki zachowując ustawę o ZOZ to odpowiedni kierunek działania tego zakładu.
Pani Ewa Kończyńska :
Dopracować działalność pewnych poradni/przychodni , a z pewnością przyniosą one oczekiwane efekty . Mówię tutaj np. o okulistyce i psychiatrii.
Pan Krzysztof Szczepański – Dyrektor
Zatrudniamy pięciu lekarzy specjalistów z zakresu psychiatrii. Z opinii jakie do mnie docierają cieszą się oni dużym uznaniem, czego zresztą dowodem są nadwykonania z zakresu psychiatrii. W ostatnim czasie zatrudniliśmy dodatkowo Panią okulistkę , która pozwoli myślę rozładować kolejkę oczekujących na poradę okulistyczną. Młodzi lekarze nie mają możliwości ukończenia specjalizacji. Cały czas badany jest rynek medyczny i poszukiwani są nowi specjaliści.
Pan Przewodniczący :
Dziękuje za odpowiedzi. Chciałbym zapytać czy są jeszcze pytania do omawianego materiału? W związku z tym ,że nie ma więcej pytań , proponuję przejść do procedury głosowania . Chciałbym zapytać członków Rady Społecznej – Kto z Państwa jest za przyjęciem uchwały nr 135 / 2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie przyjęcia założeń do planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku na rok 2006 z wniesionymi poprawkami– proszę o przegłosowanie.
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli uchwałę nr 135 / 2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie przyjęcia założeń do planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku na rok 2006 z zgłoszonymi poprawkami przy 5 głosach za i 1 wstrzymującym.
Ad.9.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 9 porządku obrad w brzmieniu – Propozycje do planu pracy Rady Społecznej przy SPZPS na rok 2006 wraz z podjęciem stosownej uchwały. W materiałach otrzymaliśmy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem i załącznikiem w postaci planu pracy Rady społecznej na rok 2006 . Otwieram dyskusję i proszę o wnoszenie wniosków do tegoż planu.
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
Wnioskuję o wykreślenie punktu 1 z pierwszego kwartału – Przyjęcie planu finansowego SPZPS na 2006 r., ponieważ ten punkt był już dzisiaj przez nas omawiany i zatwierdzony uchwałą nr 135/2005. Proponuję również do każdego z kwartałów wprowadzić punkt mówiący o konieczności przedstawiania bieżącej analizy działalności SPZPS oraz w I kwartale wprowadzenie punktu – analiza sytuacji w IV kwartale 2005 r. ,a wykreślenie go z IV kwartału. Będzie już wtedy zakończony rok i przedstawione informacje pokażą sytuację SPZPS-u.
Pan Krzysztof Szczepański – Dyrektor
Wnioskuję o przeniesienie punktu – Sprawozdanie Dyrektora SPZPS z wykonania uchwał Rady Społecznej podjętych w roku 2005 z II kwartału do I kwartału.
Pan Piotr Grudziński :
Wnioskuję o przeniesienie punktu – Analiza sytuacji w Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w I kwartale 2006 z I kwartału do II kwartału i w odniesieniu do tego odpowiednio analizę za II kwartał do III kwartału , za III kwartał do IV kwartału.
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
Wnioskuję o dopisanie do punktu „Sprawozdanie z przeprowadzonej analizy skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń SPZPS” słów „ za rok 2005”.
Pan Mirosław Orliński :
Wnioskuję o dopisanie do I kwartału punktu o analizie wykorzystania majątku jednostki , nieruchomości i ruchomości w kontekście realizowania statutowych zadań SPZPS we Włocławku.
Pan Ryszard Machnowski:
Wnioskuję o wprowadzenie do III kwartału planu pracy Rady Społecznej punktu mówiącego o informacji o realizacji programu restrukturyzacyjnego Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku oraz przedstawienie sprawozdania z zaciągniętego kredytu w Banku Gospodarstwa Krajowego.
Pan Przewodniczący :
Proponuję przegłosować wszystkie wnioski jednocześnie. Kto z Państwa członków Rady Społecznej jest za przyjęciem wszystkich zgłoszonych wniosków w sprawie zmian w planie pracy Rady Społecznej na rok 2006 – proszę o przegłosowanie.
Członkowie Rady Społecznej jednogłośnie przyjęli wszystkie wnioski zmian w planie pracy Rady Społecznej na rok 2006.
Pan Przewodniczący :
Proponuję przejść do procedury głosowania . Chciałbym zapytać członków Rady Społecznej – Kto z Państwa jest za przyjęciem uchwały nr 136 / 2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku na 2006 rok ze zmianami wnioskowanymi w czasie dyskusji.
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie uchwałę nr 136 / 2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku na 2006 rok ze zmianami wnioskowanymi w czasie dyskusji.
Ad.10.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 10 porządku obrad w brzmieniu – Informacja Dyrektora SPZPS we Włocławku w sprawie ponownego rozpisania przetargu na zamówienie publiczne w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego. Bardzo proszę o wprowadzenie do tej tematyki.
Pan Krzysztof Szczepański – Dyrektor
Przetarg w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego jest ogłoszony już po raz drugi. Za pierwszym razem nie cieszył się niestety dużym zainteresowaniem. Jedynie Kujawsko-Dobrzyński Bank Spółdzielczy wykazał zainteresowanie , ale określił dodatkowo klauzulę o zabezpieczeniu poręczeniem Powiatu Włocławskiego jako jednostki nadrzędnej lub zabezpieczenie hipoteką majątku SPZPS-u.
Pan Przewodniczący :
Otwieram dyskusję.
Pan Przewodniczący:
W związku z tym ,że nie ma pytań do przedstawionego materiału, proponuję przejść do procedury głosowania . Chciałbym zapytać członków Rady Społecznej – Kto z Państwa jest za przyjęciem informacji Dyrektora SPZPS we Włocławku w sprawie ponownego rozpisania przetargu na zamówienie publiczne w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego.
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie informację Dyrektora SPZPS we Włocławku w sprawie ponownego rozpisania przetargu na zamówienie publiczne w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego.
Ad.11.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 11 porządku obrad w brzmieniu – Podjęcie uchwały w sprawie pozytywnego zaopiniowania programu dostosowania pomieszczeń i urządzeń Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku do wymagań określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 czerwca 2005 r. Bardzo proszę o wprowadzenie do tej tematyki.
Pan Krzysztof Szczepański – Dyrektor
Ustawa nałożyła na jednostkę stworzenia takiego programu dostosowania pomieszczeń i urządzeń , co uczyniliśmy. Każdy z Państwa w materiałach otrzymał ten program. Myślę ,że nie muszę go szczegółowo omawiać , ponieważ mieliście Państwo czas na zapoznanie.
Pan Przewodniczący :
Otwieram dyskusję.
Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
Program ten będziemy realizować w niewielkim zakresie , w miarę swoich możliwości finansowych. Został przygotowany dla potrzeb tego programu wstępny kosztorys, który opiewa na kwotę jednego miliona zł.
Pani Ewa Kończyńska :
Realnie patrząc to koszty będą potężne i przypuszczam ,że zamkną się nie w milionie , ale co najmniej dziesięciu, patrząc na zapisy w tym planie . Może korzystniej byłoby zburzyć istniejące baraki i pobudować na ich miejscu nowe.
Pan Piotr Grudziński :
Wiemy dokładnie jakie kłopoty były z zakupem windy dla Ośrodka Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych , a z tego co się zorientowałem plan zakłada kupno kilku – skąd wziąć na to fundusze, skoro jednostka nie stoi finansowo zbyt silnie ? Jakie konsekwencje grożą jednostce w sytuacji nie realizowania planowanych zmian ?
Pani Anna Dębicka – zastępca dyrektora :
Większość jednostek służby zdrowia na terenie całego kraju ma podobne warunki lokalowe.
Konsekwencją nie realizowania tego programu będzie brak wpisu do rejestru wojewody, a co dalej za tym idzie brak możliwości zawierania kontraktów z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Pan Mirosław Orliński :
Uważam ,ze należy przyjąć ten program i dać jednostce szansę na dalsze funkcjonowanie.
Pan Przewodniczący :
Dziękuje za odpowiedzi. Chciałbym zapytać czy są jeszcze pytania do omawianego materiału? W związku z tym ,że nie ma więcej pytań , proponuję przejść do procedury głosowania . Chciałbym zapytać członków Rady Społecznej – Kto z Państwa jest za przyjęciem uchwały nr 137 / 2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie pozytywnego zaopiniowania programu dostosowania pomieszczeń i urządzeń Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku do wymagań określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 czerwca 2005 r.- proszę o przegłosowanie.
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie uchwałę nr 137 / 2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie pozytywnego zaopiniowania programu dostosowania pomieszczeń i urządzeń Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku do wymagań określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 czerwca 2005 r.
Ad. 12.
Sprawy różne zawarte w protokole.
Ad.13.
Wolne wnioski i zapytania .
Pan Ryszard Machnowski zgłosił wniosek o dokonaniu w I kwartale 2006 roku przeszacowania i urealnienia majątku , co poprawi wiarygodność jednostki oraz wprowadzenie nowych wartości do ksiąg majątkowych.
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie wniosek Pana Ryszarda Machnowskiego.
Ad. 14.
Na tym posiedzenie Rady Społecznej zakończono.
Wytworzył: Elżbieta Szczepańska (8 grudnia 2005)
Opublikował: Zbigniew Dankowski (26 stycznia 2006, 23:01:41)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 940