Protokół nr 11/2004

Protokół nr 11 / 2004
 
Z posiedzenia Rady Społecznej przy SPZPS we Włocławku , które odbyło się dnia 09.12.2004 r. we Włocławku przy ul. Cyganka 28  / Starostwo Powiatowe –sala nr 43   / .
 
Proponowany porządek obrad :
 
1.Otwarcie posiedzenia Rady.
2.Stwierdzenie quorum.
3.Przyjęcie porządku obrad.
4.Przyjęcie protokołu nr 10 /2004 z posiedzenia  Rady Społecznej z dnia 20.11.2004 r.
5.Rozpatrzenie sprawozdania Dyrektora SPZPS we Włocławku z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej.
6.Rozpatrzenie uszczegółowionej wersji dokumentu „Koncepcje dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku w sytuacji konieczności realizacji ustawy o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu wynagrodzeń, wypłaty wynagrodzeń , wypłaty 13-stek pozostałym pracownikom oraz możliwości pokrycia straty bilansowej we własnym zakresie”.
7.Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Społecznej w sprawie pozytywnej/negatywnej opinii o wyborze koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku ( projekt uchwały zostanie doręczony w dniu posiedzenia Rady Społecznej ).
8.Sprawy różne.
9.Wolne wnioski i zapytania.
10.Zakończenie obrad.
 
 
 
Ad.1.
Pan Przewodniczący powitał wszystkich członków Rady Społecznej zebranych na kolejnym posiedzeniu , zaproszonych gości –Przewodniczących Związków Zawodowych działających na terenie Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych oraz pracowników zatrudnionych w tej jednostce. Pan Przewodniczący powitał również przybyłych z ramienia SPZPS - Panią Barbarę Wiankowską - Główną  Księgową Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych Pana Juliusza Bieńka – Radcę Prawnego SPZPS i Pana Józefa Stanisława Becińskiego – Dyrektora SPZPS we Włocławku.
 
Ad.2.
Stwierdzenie quorum. Na dziewięciu członków Rady Społecznej na obrady stawiło się pięciu, co umożliwiło stwierdzenie quorum.
 
Pan Przewodniczący :
Od tego posiedzenia Rady Społecznej praktyką i dobrym zwyczajem będzie to , iż na każde posiedzenie będziemy zapraszać szefów organizacji związkowych funkcjonujących przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku. Jak widać dzisiaj Państwo z tego zaproszenia skorzystaliście i za to bardzo dziękuję, ale jednocześnie stwarzamy możliwość uczestniczenia innym osobom, pracownikom SPZPS w obradach Rady Społecznej, przysłuchiwania się i jednocześnie zabrania głosu. Do jednego goście zaproszeni nie mają prawa , a mianowicie do głosowania, to są kompetencje i zastrzeżenie tylko i wyłącznie członków Rady Społecznej. Cieszę się ,że i na to Państwo swoim przybyciem odpowiedzieliście. Dzisiejsze posiedzenie Rady Społecznej zgodnie z ustaleniami poprzedniego posiedzenia zostało zwołane niezwłocznie , w trybie przewidzianym dla zwoływania Rady Społecznej po otrzymaniu od Pana Dyrektora Stanisława Becińskiego rozwiniętej koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS. Ta koncepcja, którą Państwo dysponujecie wpłynęła na moje ręce w dniu 30.11.2004 r. , dzisiaj jest 09.12.2004 r. Mam prawo w ciągu siedmiu dni zwołać posiedzenie Rady Społecznej. Dochowując tego terminu to spotkanie zostało zaplanowane na dzień dzisiejszy. Po krótkiej analizie tego dokumentu zwróciłem się do Pana Dyrektora  z pismem i prośbą o przygotowanie informacji uzupełniającej do przedłożonej koncepcji. Prośba moja była podyktowana tym , iż dyskusja jaka będzie się dzisiaj toczyła, była w wystarczający sposób podparta wyczerpującymi informacjami.  Ten dokument tuż przed rozpoczęciem posiedzenia Pan Dyrektor przekazał.
 
Ad. 3.
Pan Przewodniczący powrócił do proponowanego porządku obrad i zapytał , czy są uwagi lub propozycje do niego. Następnie po stwierdzeniu braku propozycji, zarządził głosowanie kto jest za jego przyjęciem .
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie  porządek obrad.
 
Ad.4.
Pan Przewodniczący zapytał , czy członkowie Rady Społecznej zapoznali się z Protokołem nr 10, a następnie zarządził głosowanie kto jest za jego przyjęciem.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęli Protokół nr 10.
 
Ad.5.
Pan Przewodniczący dokonał wprowadzenia do pkt. 5 porządku obrad . Jednocześnie nadmienił , że każdy z członków Rady Społecznej otrzymał w materiałach sprawozdanie Dyrektora SPZPS we Włocławku z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej i poprosił Pana Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku o krótkie wprowadzenie do tej tematyki.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Zgodnie z ustaleniami dokonanymi na posiedzeniu Rady Społecznej przy SPZPS we Włocławku poza kontynuowaniem działalności bieżącej , która w tym okresie sprowadzała się do negocjacji kontraktów na rok 2005 z Narodowym Funduszem Zdrowia dokonano następujących czynności :
-dokonano podziału kwoty 4.415.643,10 zł na poszczególne lata. Kwota ta obejmuje rozliczenie wyniku finansowego z lat ubiegłych , a kwotę tę wykazał biegły w swojej opinii dotyczącej analizy wyników finansowych oraz dokumentów księgowych w SPZPS we Włocławku. Pełny materiał dotyczący tego rozbicia przedstawię dzisiaj na posiedzeniu Rady Społecznej. Zestawienie zapisów wyników za poszczególne lata z wykazaniem 13-stych pensji i należnych wynagrodzeń z tytułu „Ustawy 203” .Wynik bilansowy za rok 1998 był stratą w wysokości 646.877,27 , w tym nie zaliczono niewypłaconej 13-stej pensji w kwocie 155.454,11. Wynik po uwzględnieniu 13-stej pensji stanowił minus 802.331,38 zł. Rok 1999 podany wynik finansowy określał stratę w wysokości 639.534,21 również nie została wliczona 13-sta pensja w wysokości 624.862,96. Wynik po korekcie wynosi minus 1.264.397,17.Rok 2000 – wynik bilansowy podany na koniec tego roku to 1.119.987,29 , który nie zawierał niewypłaconej 13-stki w kwocie 455.877,74 . Na koniec roku 2000 zakład zamknął rok ze stratą 1.575.865,03 . Rok 2001 wykazano stratę w wysokości 481.596,64 , w tym nie wykazano 13-stej pensji w wysokości 286.156,99 oraz według aktualnej wiedzy na dzień dzisiejszy , która z dnia na dzień podlega kolejnym modyfikacją  kwoty z tytułu „Ustawy 203” - 488.487,49 . Wynik bilansowy na rok 2001 wynosił minus 1.017.287,72 , w tym wypłacono „13-stych” pensji na kwotę 238.953,40 . Kwota ta nie została również uwzględniona w wyniku bilansowym, czyli gdyby nie ta 13-stka strata ta byłaby mniejsza. Myśleliśmy ,że uda nam się ten temat zamknąć w roku 2003, jednak się nam to nie udało. Rok 2002 był praktycznie rokiem najlepszym , dlatego ,że ówczesne Kasy Chorych płaciły specjalistyce 10 zł za punkt i system rozliczeń oraz poziom wykonania powodował dość korzystną sytuację. Uwzględniając realia służby zdrowia można ten rok nazwać rokiem pozytywnym. Wynik finansowy był w wysokości 189.592,18 , nie uwzględniał jednak interpretacji „Ustawy 203”, która to interpretacja zmienia się do dnia dzisiejszego. Na dzień, które było tworzone to zestawienie nasze zobowiązanie z tytułu tej nieszczęsnej ustawy określała kwota 462.235,06. Łącznie wynik finansowy za rok 2002 kształtował się w wysokości minus 516.126,91, w tym wypłacono „13-stą pensje” w wysokości 135.700,33  .Rok 2003 to jest kolejny element reformy służby zdrowia pod tytułem Narodowy Fundusz Zdrowia , w którym to straciliśmy ok. jednego miliona zł. na obniżeniu wagi punktowej i systemu rozliczenia świadczeń . Co prawda staraliśmy się zapełnić powstała „dziurę” wykonując większą ilość porad , które to z kolei generowały większe koszty . Rok 2003 skutkował stratą w wysokości 1.560.709,69 zł. , w tym „Ustawa 203”- 450.111,76 i wypłacona „13-sta” pensja – 142.245,86 zł.  
-w terminie do dnia 30.11.2004 r. opracowano i przedstawiono Panu Staroście Włocławskiemu materiał dotyczący dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku, materiał uwzględniający konieczność realizowania tzw. „Ustawy 203” , który to przewiduje między innymi konieczność redukcji  zatrudnienia oraz propozycje innych zamierzeń prowadzących do naprawy stanu finansów naszej jednostki.
-wystąpiono do Banku Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych , PKO B.P., Banku Handlowego, Kredyt Banku oraz Wielkopolskiego Banku Kredytowego z zapytaniem dotyczącym możliwości udzielenia kredytu jednostce, tudzież z prośbą o przedstawienie innych produktów finansowych oferowanych przez w/w banki .      
Aktualnie jedynie Bank PKO B.P. nie widzi możliwości udzielenia SPZPS we Włocławku kredytu długoterminowego. Trwają prace nad pozyskaniem środków finansowych z innych niż kredyt produktów finansowych , a ponadto ogłosimy przetarg na udzielenie takiego kredytu , z racji wymogu koniecznego , bądź w trybie negocjacji. Z uwagi na to, że okres kredytowania byłby dłuższy niż trzy lata ,wymaga to zgody Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i o taką zgodę wystąpimy , ale dopiero po uzyskaniu informacji z banków.
-w dniu 25.11.2004 r. odbyło się spotkanie ze związkami zawodowymi , w trakcie którego przedstawiono sytuację naszej jednostki. Omówiono konieczność redukcji zatrudnienia i konieczność dalszej restrukturyzacji SPZPS.
-po opracowaniu ostatecznej koncepcji funkcjonowania SPZPS we Włocławku określone zostanie kalendarium restrukturyzacji. Dzisiaj jest to uzupełnione i praktycznie będzie to możliwe po głębokiej analizie kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia , o czym mogę Państwa poinformować . Rokowania już się praktycznie zakończyły , poza działem obejmującym specjalistkę, która swym działaniem obejmuje najszerzej reprezentowany jeżeli chodzi o udzielanie usług zdrowotnych podmiot .
-kontynuowano negocjacje z Narodowym Funduszem Zdrowia , które na podstawie dotychczasowych ustaleń nie przewidują znacznego wzrostu przychodu z tytułu kontraktów na rok 2005.
Byłoby to omówienie punktu 5 porządku obrad , czyli sprawozdania z działalności zakładu pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej .
 
W trakcie omawiania pkt. 5 porządku obrad na posiedzenie przybyła Pani Ewa Kończyńska.
 
Pan Przewodniczący stwierdził obecność na obradach Rady Społecznej sześciu członków Rady Społecznej.
 
Pan Przewodniczący :
Chciałbym zapytać członków Rady Społecznej , czy macie Państwo pytania bądź wątpliwości do przedstawionego materiału ? 
W związku ze stwierdzenia braku pytań proponuję przejść do procedury głosowania , kto z Państwa jest za rozpatrzeniem sprawozdania Dyrektora SPZPS we Włocławku z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej ?
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli sprawozdanie Dyrektora SPZPS we Włocławku z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej przy 5 głosach za i 1 głosie wstrzymującym.
 
Ad.6.
 
Pan Przewodniczący:
Proponuję przejść do punktu 6 porządku obrad o brzmieniu rozpatrzenie uszczegółowionej wersji dokumentu „Koncepcje dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku w sytuacji konieczności realizacji ustawy o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu wynagrodzeń, wypłaty wynagrodzeń , wypłaty 13-stek pozostałym pracownikom oraz możliwości pokrycia straty bilansowej we własnym zakresie”. Materiał został dostarczony w dniu posiedzenia, nie mieliśmy możliwości zapoznania się z nim , wobec powyższego proszę Pana Dyrektora o omówienie tegoż materiału.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Podstawowym naszym problemem jest konieczność uregulowania roszczeń pracowniczych wynikających z tytułu ustawy z 16.12 .1994 roku o negocjacyjnym systemie kształtowania przeciętnych wynagrodzeń oraz z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego , czyli tzw. 13-stki. Dotarłem do dokumentów z początku roku 1999 , z których to wynika ,że w zakładzie jak i wśród członków ówczesnej Rady Społecznej była pełna wiedza o fakcie należności tych wynagrodzeń dla pracowników. Wynagrodzenia roczne przez niektóre jednostki służby zdrowia ,po przekształceniu się w Samodzielne Publiczne Zespoły Opieki Zdrowotnej zostały wypowiedziane i zostały zakwalifikowane jako nagrody z zysków. W naszej jednostce stało się to z opóźnieniem i dotyczyło kilkuset pracowników , którym musieliśmy te wynagrodzenia 13-stkowe spłacać , gdyż nie wypowiedziano ich w odpowiednim terminie . Największym jak niejednokrotnie podkreślałem bólem był fakt ,że pracownicy ,którzy pozostali , a zostało ich miej niż połowa musieli zapracować na spłatę tych zobowiązań . Jeżeli chodzi o „Ustawę 203” jej interpretacja do dnia dzisiejszego podlega zmianie . Otóż ustawa uchwalona w 2000 roku , ogłoszona wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego o niezgodności z Konstytucją pod koniec roku 2002 i jej ogłoszenie w styczniu 2003 to pierwsze interpretacje oraz wyroki sądowe , które nie określały  jednoznacznie zasad jej funkcjonowania. Tym interpretacjom końca nie widać , przez cztery lata łudzeni byliśmy obietnicom , że środki są w Narodowym Funduszu Zdrowia , że właśnie tam powinniśmy się zwrócić , co też uczyniłem . Wystosowałem pismo o renegocjacje kontraktu , co było podyktowane odpowiedzią z Ministerstwa Zdrowia . Wysyłaliśmy stosowne pisma do Ministra Zdrowia , od którego otrzymaliśmy odpowiedź ,że to właśnie ówcześnie działające Kasy Chorych powinny renegocjować kontrakty , aby uzyskać środki na wprowadzenie przepisów tej ustawy . Tak trwaliśmy przez rok 2001,2002 i 2003, gdzie cały czas toczyły się dyskusje , czy przekształcić się w spółkę i otrzymać pomoc w spłacie tego zadłużenia , czy też pozostać jako Samodzielny Publiczny i zaskarżyć Skarb Państwa. Ze Związkami Zawodowymi toczyły się rozmowy , na temat próby zawieszenia tych roszczeń z uwzględnieniem tego ,że nie będę korzystał jako przedstawiciel pracodawcy z procedury przedawnienia. Rozmowy były trudne , poparte protokółami  i w efekcie spowodowały lawinę pozwów sądowych . Jestem wdzięczny załodze za okazanie wyrozumiałości i cierpliwości w odniesieniu do wypłat 13-stych pensji , ponieważ udało się nam co do tych należności zawrzeć porozumienie . Takiej ugody w stosunku do należności z tytułu „203”się nie udało zawrzeć. Niewątpliwie ustawa pogorszyła w znacznym stopniu warunki funkcjonowania służby zdrowia. Zakład wystąpił na drogę sądowa , pozywając Narodowy Fundusz Zdrowia na kwotę 2.700 tys. zł , a następnie udało nam się przekierować sprawę pod właściwy adres, czyli przeciwko Skarbowi Państwa. Pomimo różnych wysiłków nie udaje nam się spinać wydatków z dochodami , niestety wydatki wykraczają poza  przychody i na polecenie Rady Społecznej próbowaliśmy opracować koncepcje dalszego funkcjonowania zakładu. Jak już wspominałem czynimy starania o uzyskanie kredytu hipotetycznego . Jest to bardzo trudne i wymaga  czasu, konkretnej dokumentacji . Zatrudnienie w naszej jednostce maleje i rezerwy proste , które są do uruchomienia nie są zbyt duże , nie mniej jednak w porozumieniu z kierownikami określiliśmy je. W roku 2004 odeszło 8,25 etatu w stosunku do roku 2003 i odbyły się praktycznie bez boleśnie, bowiem spowodowane były odejściami na zasiłki przedemerytalne , bądź też na emerytury. W tym roku planujemy zmniejszenie zatrudnienia  , który jest zobrazowany załącznikiem nr 1 i 2 do uzupełnienia „Koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku” , który dostarczyłem w dniu dzisiejszym. Wykaz ten jest sporządzony z wyszczególnieniem komórek  organizacyjnych naszej jednostki, wykazuje oszczędności i należności z tytułu interpretowanej na dotychczasowych zasadach „Ustawy 203”. W tym wykazie znajdują się etaty osób , które odejdą  na emeryturę i pozwolą na poczynienie oszczędności osobowych właśnie z tego tytułu. Jeżeli chodzi o rezygnację z ochrony obiektów na rzecz zatrudnienia poborowych to w obecnej chwili trudno jest określić. Złożyliśmy zapotrzebowanie i otrzymaliśmy zgodę na sześć osób, na które czekamy. W między czasie posiłkujemy się Zakładem Pracy Chronionej , która to firma chroni nasze obiekty za małe pieniążki. Usiłowaliśmy utrzymać premię , ponieważ zdajemy sobie sprawę ,że zarobki w naszym zakładzie nie są wygórowane , jednakże jeśli mamy powiązać to z wynikami i efektami naszej pracy należałoby wprowadzić zamiast premii regulaminowej nowy system , za wyniki finansowe . Nowo powstałe jednostki , które się przekształciły stosują również ten system premiowania . Proponowałbym zawieszenie na okres roku ,dwóch lat funduszu socjalnego , oczywiście w porozumieniu ze Związkami  Zawodowymi . Nasza jednostka przez okres ostatnich czterech lat nie dokonywała pełnego odpisu na wspomniany fundusz z racji braku środków. Planowane jest zakończenie spłaty zakupionego sprzętu – aparatu USG i wideogastroskopu, którego raty rocznie wynosiły ok. 400 tys. zł. Jednakże uważam ,że gdybyśmy nie zakupili tego sprzętu nie byłoby możliwości zakontraktowania świadczeń współfinansowanych , na kwotę ok. 200 tys. zł. rocznie. Kolejna redukcja zatrudnienia możliwa jest po procesie kontraktacji świadczeń . Restrukturyzacja jeśli ma przynieść efekty powinna być dosyć głęboka i obejmować wszystkie elementy. Nie może być tak ,że zmniejszymy zatrudnienie . Z roku na rok zmieniają się warunki kontraktowania świadczeń , zmieniają się opłaty za media . W tym roku jest wprowadzona kolejna zmiana , czyli obniżka stawki za punkt rozliczeniowy o jeden zł. Jednak wychodząc naprzeciw utrudnieniom wnioskowaliśmy , aby kontrakty były zawierane przynajmniej na trzy lata z możliwością renegocjacji na koniec roku , w przypadkach gdy poziom inflacji by się zwiększył lub gdy w jednej poradni nie byłoby tak dużego zainteresowania poradami , natomiast w innych występowałoby większe zapotrzebowanie społeczne , aniżeli zakontraktowane. Jest to jak na razie nasza propozycja do Narodowego Funduszu Zdrowia , a czy zostanie przyjęta tego nie mogę na dzień dzisiejszy określić. Łatwiej byłoby nam , posiadając umowę z NFZ na trzy lata ubiegać się o kredyt, bo niestety Banki niechętnie rozmawiają z zakładem , który ma perspektywę roczną.  Dysponując wiedzą na dzień dzisiejszy decyzja o likwidacji zakładu moim zdaniem jest przed wczesna . Jeżeli by nam się udało rozłożyć w czasie spłatę zobowiązań z tytułu tej ustawy i wreszcie nastąpiłaby ostateczna decyzja jak należy te zobowiązania wyliczać, to koncepcje uzupełnione i dopracowane oraz zaakceptowane przez Państwa można by wprowadzić zgodnie z przedstawionym harmonogramem. W naszej załodze ostatnimi czasy zaczęła się walka interesów. Jest to widoczne, inny interes reprezentuje wyższy personel medyczny , a inny średni personel. Jest to jeśli chodzi o całokształt jednostki zła forma , bo powstaje konflikt interesów i rozpoczyna się proces destrukcji . Takiemu procesowi chciałem zapobiec, jednak nie bardzo mi się to udało . Proces destrukcji został uruchomiony i teraz będzie go trudno zahamować . Dodatkowo okazało się ,że w aptekach ogólnodostępnych powinno się zamawiać kilkanaście pozycji w drodze przetargu. W sytuacji kiedy są ciągłe zmiany na listach leków refundowanych, kiedy pojawiają się coraz to nowe leki i kiedy na pacjenta oddziaływuje reklama  jest praktycznie niemożliwe , dlatego też przedstawimy Radzie Społecznej w najbliższym czasie wniosek o wydanie pozytywnej opinii w kwestii zakończenia działalności aptek i wyrażenia zgody na wydzierżawienie w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego tych komórek . Nasza propozycja zmierza do tego , aby przetarg ograniczyć do naszych pracowników , którzy przejęliby wyposażenie, leki i pracowników na podstawie art.23' .
Kolejnym etapem harmonogramu proponowanych działań to przeprowadzenie konsultacji ze Związkami Zawodowymi i zawarcie porozumienia w trybie art. 2 i 3 ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczegółowych zasadach rozwiązywania umowy o pracę i wręczenie wypowiedzeń tych umów do dnia 31.01.2005 r.  Następnie analiza kosztów działalności poszczególnych poradni/przychodni oraz przedstawienie pracownikom  koncepcji tworzenia spółki lub innego tworu prawnego i kontynuowania działalności w ramach umowy cywilnoprawnej z SPZPS na świadczenie usług medycznych, przy zastosowaniu przepisów art. 35 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej . Analiza działalności przychodni/poradni i przestawienie tych koncepcji do dnia 15.01.2005 r. , postępowanie w trybie art. 35 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej do dnia 28.02.2005 r. Po czym konsultacje ze Związkami Zawodowymi , co do zmian Regulaminu Wynagradzania Pracowników Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku oraz zawieszenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych do dnia 15.01.2005 r. Następnie jak już wspominałem przeprowadzenie postępowania przetargowego dotyczącego wydzierżawienia aptek  do dnia 15.02.2005 r. Chcemy to przeprowadzić właśnie w ten sposób , chociaż obowiązku nie ma. Opracowanie zmian w Regulaminie Wynagradzania , konsultacje zmian ze Związkami Zawodowymi i wprowadzenie w życie nowych zasad wynagradzania do dnia 15.02.2005 r. Chodzi tutaj nie o zmniejszania wynagradzanie ,ale o system premiowania i analiza wyników finansowych po wprowadzeniu zmian i restrukturyzacji SPZPS we Włocławku oraz przedstawienie sprawozdania Radzie Społecznej do dnia 31.03.2005 r.
Jest to w tej chwili koncepcja zmierzające do podjęcia działań ,które pozwoliłyby na dalsze funkcjonowanie tej jednostki. 
 
Pan Przewodniczący :
Dziękuję za omówienie materiału. Rozumiem ,że te dwa dokumenty należy traktować łącznie , tzn. dokument , który Pan Dyrektor przekazał w dniu dzisiejszym oraz dokument , który mieliśmy możliwość analizować wcześniej . Był on przekazany 01.12.2004 r. , czyli tuż po zakończeniu posiedzenia Rady Społecznej w dniu 20.11.2004 r. Otwieram dyskusję .
 
Pani Wioletta Rydzewska :
Serdecznie dziękujemy Panu Przewodniczącemu Rady Społecznej za zaproszenie na dzisiejsze posiedzenie . Myślę , że stanie się to tradycją ,że będziemy mogli się częściej spotykać. Z wielką uwagą i zaangażowaniem przysłuchiwaliśmy się wypowiedzi Pana Dyrektora , ogólnie pracownicy zrzeszeni jak i nie zrzeszeni  w Związkach Zawodowych są zaniepokojeni sytuacją w naszym zakładzie pracy .W roku 2003 przeprowadzone zostało referendum na temat czy chcemy przekształcenia jednostki w spółkę. Wiem ,że większość pracowników wyraziło się pozytywnie na ten temat . W sierpniu 2004 roku przeprowadzono w naszym zakładzie imienną ankietę , której wyniki były dość pozytywne , nawet część pracowników chciała przekazać część swoich należności na udziały w przyszłej spółce. Wszyscy byliśmy przygotowani ,że coś będzie się działo, spotkaliśmy się z Panem Przewodniczącym w sierpniu i rozmawialiśmy o całej sytuacji finansowej zakładu pracy, wspominaliśmy o zadłużeniu w wysokości 3.400 tys. zł. Na spotkaniu Związków Zawodowych z Panem Dyrektorem dnia 25.11 2004 r. gdzie dowiedzieliśmy się o propozycji głębokiej restrukturyzacji , która przede wszystkim wiązałaby się ze zwolnieniami pracowników. Dla nas jest to sytuacja tragiczna , ponieważ pracujemy ze sobą od wielu, wielu lat . Przedstawiona przez Pana Dyrektora propozycja przez Związki Zawodowe i osoby nie zrzeszone nie jest do przyjęcia . Nie wyobrażam sobie to przejmie obowiązki osób zwolnionych, rozumiem zwolnienie osób, które mogą przejść na emeryturę. Jest to zrozumiała sprawa , z tego również będą oszczędności. Osoby te będą miały świadczenie i spokojnie mogą odejść. Z tym ,że wiadomym jest ,że obowiązki przejmą osoby pozostające. Jakość usług świadczona w naszych  przychodniach stoi na bardzo wysokim poziomie. Myślę ,że przy takiej restrukturyzacji jaką się nam proponuje , jakość świadczonych usług spadnie . Będzie to uderzało nie tylko w nas jako pracowników , ale przede wszystkim w pacjentów. My na to nie możemy wyrazić zgody, nie wyobrażam sobie aby z braku personelu cierpieli pacjenci.
 
Pan Bogdan Czajka :
To wszystko co słyszymy nie wnosi żadnych konkretów do obecnej sytuacji finansowej jednostki. Pan Dyrektor zapoznał nas z przewidywanym zyskiem w związku z nowym  kontraktem z Narodowym Funduszem Zdrowia , jakimi funduszami będziemy dysponować oraz jak się ma to do poprzednich strat. To ,że dowiadywaliśmy się o różnego rodzaju sumach to jest już całkiem inna sprawa. To ,że chcielibyśmy ażeby istniał Zespół Przychodni, aby była świetna obsługa to nie ulega wątpliwości , ale patrzmy jakie środki będą do dyspozycji i jaka jest możliwość pozbycia się tego fatalnego, olbrzymiego długu.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
W publikacjach określano ,że jednostki służby zdrowia uzyskają 5,7 % przyrostu w stosunku do środków uzyskanych w roku 2004. Obietnice składane były trochę na wyrost , przynajmniej w naszym przypadku. Negocjacje kontraktu z zakresu rehabilitacji , psychiatrii, stomatologii odbywały się w Bydgoszczy. Na rehabilitacje otrzymaliśmy 1.333.435,80 zł dla porównania w roku 2004 przyznano nam środki w wysokości 1.333.935,80 zł. Na psychiatrię –820.560,00 zł. , kontrakt przewidywał 950.999,50 zł. , a wykonanie na dzień dzisiejszy wypracowaliśmy powyżej miliona .Jeżeli chodzi o ten zakres jest zagrożenie co do podpisania umowy spowodowany tym , czy ubytek trzech etatów lekarski będziemy w stanie uzupełnić . Jeżeli nie to odpadnie nam część kontraktu z psychiatrii , bo nie będziemy w stanie go wykonać . Na stomatologię w roku 2004 mieliśmy zakontraktowane 513.900 ,00 zł., w 2005 proponuje się nam 390.240,00 zł. Jest to ubytek bardzo duży , NFZ zmienił zasady kontraktowania . Przyjął ,że jeden specjalista stomatolog może wykonać tylko 70 tys. pkt. , a w latach ubiegłych mógł 80 tys. i więcej .Mogliśmy dostać większą ilość punktów ,ale zaproponowano nam mniejszą cenę . Taka propozycja jest niebezpieczna , bo to generuje koszty , wymaga większej ilości wykonywanych porad i jest nie racjonalna. Najgorzej wygląda specjalistyka, ponieważ wprowadzono znowu zmniejszenie wartości punktu z 8 zł. na 7 zł. i  poradniom /przychodniom przypisano współczynnik od 0,92 do 1,14 do przeliczania ceny za pkt. Mówi to nam ,że nawet ten najwyższy współczynnik to jest mniej niż 8 zł. , natomiast 0,92 to jest niewątpliwie o wiele mniej niż 8 zł. Co roku komplikuje się system rozliczeń tych świadczeń i praktycznie nie widać końca tych zmian. Minister Balicki wypowiadał się ,że o specjalistkę w następnym roku , czyli 2006 należy zadbać , ponieważ w obecnej chwili do specjalistów tworzą się gigantyczne kolejki . Mówi się dużo o poprawie systemu , o poprawie warunków funkcjonowania od chwili wprowadzenia reformy, natomiast stawki cały czas maleją . Naszym problemem jest to jak my zamierzamy dalej funkcjonować za pieniądze jakie nam oferuje kontrakt. Kontrakt globalnie jest niższy o ok. 100 tys. zł. , jest to bardzo duża kwota . Gdybyśmy mieli te pieniądze to dzisiaj mielibyśmy mniej problemów. W naszych strukturach jest miejsce i na laboratorium ,różnego rodzaju przychodnie , które nie zawsze przynoszą dochody. Jeżeli my nie dostosujemy zatrudnienia do środków jakie otrzymujemy z NFZ z tytułu naszej pracy  to abstrachując od tego ,że jest ona bardzo źle opłacana w całej Polsce, po prostu się nie utrzymamy. Tę redukcję należy zrobić i to nie ulega żadnej wątpliwości.
 
Pani Jolanta Rucińska :
Jednym z punktów naprawy naszej sytuacji będzie utworzenie spółek , podmiotów , które nie zawsze przynoszą dochody. Do takich właśnie należy laboratorium . jeżeli się tak dzieje to na pewno nie spowodowane jest to tym, że jest zła organizacja pracy w nim . Jest to niezależne od pracowników , to jest związane z takim systemem , który jest narzucony odgórnie , taki  jaki funkcjonuje w służbie zdrowia  . W niektórych poradniach łatwo jest zarobić pieniądze, tam gdzie lekarz nie zleca żadnych badań  , natomiast o wiele trudniej jest zarobić pieniądze w poradniach gdzie są wymagane kosztowne badania, a jeszcze trudniej jest w laboratorium gdzie jest potrzebny specjalistyczny , bardzo drogi sprzęt oraz kosztowne odczynniki. Jako laboratorium nie jesteśmy w stanie zarobić na siebie , jest nam bardzo trudno. Jeżeli teraz nam się zaproponuje utworzenie spółki to jest to jednoznaczne ze skazaniem nas na upadek zaraz na starcie. W analityce jest największa konkurencja . Nie ma możliwości utrzymania się . Cały czas mówiło się o tym ,żeby utrzymać jednostkę w całości , bo tylko tak możemy przetrwać.
 
Pani Renata Jaworska :
Mówi się o zwolnieniach pracowników , ale przecież przy zwolnieniach konieczne jest uregulowanie zobowiązań. Więc obawiam się ,że te zwolnienia pociągną następne koszty , a nie przyniosą oszczędności. Czy jest jakaś szansa , abyśmy w ogóle przetrwali ?
 
Pani Wioletta Snopkowska :      
Tak jak  tu wspominano odchodzą pracownicy na emerytury, zasiłki przedemerytalne , a nie zostają przyjęci żadni nowi , my musimy wykonać tą pracę . Zwalniając tych ludzi nasze zobowiązania  pozostają i nadal narastają , czyli jeśli nawet tych pracowników zwolnimy to pozostajemy my , co mamy dalej robić . Skoro kontrakt jest tak niski , nie mamy możliwości pozyskania z zewnątrz żadnych środków, ani nawet uzyskania kredytu to właściwie my się  zatapiamy w długach. Najlepsza z możliwości byłoby uzyskanie pomocy z zewnątrz , tzn. środków od Starostwa jako od organu założycielskiego, ażeby nas w tych kłopotach wspomóc. Nie widzę innej możliwości. Sami Państwo widzicie jak ogromne jest zapotrzebowanie na specjalistkę i nie dotyczy to tylko ludzi mieszkających w powiecie, jest to ogromna rzesza pacjentów z miasta . Może należałoby wpłynąć w jakiś sposób na Prezydenta Miasta , aby włączył się i współfinansował nasz zakład, bo tak naprawdę większość jest ludzi właśnie z miasta , a niżeli z powiatu.
 
Pan Marek Ciechurski :
Jeżeli byśmy spojrzeli  na aspekt racjonalnego gospodarowania pewnymi dobrami  , uważam ,że jest jeszcze dużo do poczynienia w naszej jednostce. Oczywiście poniosłoby to pewne nakłady finansowe , ale w najbliższym czasie bardzo szybko by się zwróciły. Mam tu na myśli czy to energię cieplną , czy też oświetlenie . Są to elementy , które trzeba dofinansować. Sami nie jesteśmy w stanie tego wykonać . Uważam , że ten kierunek i tego typu postępowanie jest najlepsze dla nas jako załogi oraz dla organu założycielskiego. Wspomagając nas w jednym roku będziemy zbierać efekty w kolejnych latach. Są to inwestycje , które się wypłacają w ciągu kilku lat.
 
Pani Renata Jaworska :
Jeżeli dodatkowym źródłem naszego wsparcia jest zaciągnięcie pożyczki , to proszę odpowiedzieć kto ją spłaci ? Jakim cudem uda nam się wypracować środki na jej spłatę ? Z takim zadłużeniem , z takim słabym kontraktem i ze zwolnieniami pracowników , które uważam ,że nie przyniosą nam zysków w roku 2005 i jeszcze z zaciągniętą pożyczką  jak ma się nam udać przetrwać i wyjść na prostą ?
 
Pani Wioletta Rydzewska :
Zapytam wprost czy my jako jednostka podległa Starostwu  możemy liczyć na jego pomoc , czy jesteście w stanie nam w jakikolwiek sposób pomóc ?
 
Pan Piotr Grudziński :
Moim zdaniem jedną z najważniejszych kwestii , o których mówił Pan Dyrektor to sprawa aptek. Przez wiele lat mówiło się ,że to właśnie apteki przynoszą spore zyski i chyba szkoda by było je zamykać . Drugą sprawą również niezmiernie ważną jest brak jednomyślności wśród załogi , zastanawiam się skąd się to bierze. Skąd się biorą podziały na lekarzy i średni personel medyczny . Trzecią sprawą jest to ,że otrzymaliśmy koncepcje dalszego funkcjonowania i w tym momencie moje pytanie do Pani Głównej Księgowej , czy została przeprowadzona dokładna analiza wszystkich tych propozycji , które zostały nam przedstawione- jakie oszczędności przyniosą nam poszczególne punkty tego harmonogramu ? Być może  okaże się rzeczywiście ,że przedstawione oszczędności związane ze zwolnieniami to tylko liczby na papierze .
Kolejna sprawa to kredyt , o którym mówi się nie od dzisiaj. Powiat Włocławski to 34 mln.zł budżetu, z którego musimy utrzymać szkoły , domy pomocy społecznej , drogi. Kredyt w wysokości 5 mln. zł. jak na możliwości Powiatu Włocławskiego  to bardzo duża kwota .Pan Starosta powołał Zespół , który zajmował się stworzeniem koncepcji i metod dalszego funkcjonowania SPZPS-u . W tym raporcie mówi się o możliwości poręczenia tego kredytu . Na pewno nie wchodzi w grę wzięcie kredytu na siebie i przeznaczenie go na Państwa potrzeby , ale poręczenie kredytu jest możliwe i to tego będziemy wszyscy dążyć. Zdajemy sobie sprawę ,że jesteście Państwo w bardzo ciężkiej sytuacji . Mówiono o inwestycjach z zakresu oszczędności energii , moim zdaniem największym problemem , który przytłacza jednostkę to „Ustawa 203” i zaległe , niewypłacone 13-stki. Ktoś powinien odpowiedzieć za te zamieszanie w służbie zdrowia.
 
 
 
Pan Krzysztof Kruszczyński :
Moim zdaniem zaległości na dzień dzisiejszy to 7 mln. zł. , kontrakt przewidywany to 8 mln. zł. Więc powstaje pytanie jak sobie z tym problemem poradzić ?
Te propozycje , które zostały przedstawione przez Pana Dyrektora nie rokują żadnych nadziei na poprawę sytuacji .Jeżeli chcecie Państwo istnieć na rynku usług medycznych to proponuję wziąć tą moją sugestię pod uwagę. Powiat jako jednostka samorządowa nie jest w stanie pokryć wszystkich zaległości , natomiast od Was będzie zależało i od waszej inwencji czy i jak będziecie dalej funkcjonować . Dyskusja powinna zmierzać w tym kierunku czy Państwo jako załoga w całości widzicie możliwość dalszego funkcjonowania . Propozycje jakie tutaj padają mają jakieś racjonalne uzasadnienie, jednak ekonomia jest brutalna . Moim zdaniem nie ma możliwości na to  , aby w tym składzie i tej formie prawnej ten zakład na rynku usług medycznych dalej istniał . Uważam ,że temu tematowi powinniście się Państwo przyjrzeć i we własnym gronie zastanowić się co z tym problemem dalej zrobić .Tego tematu my za Państwa nie załatwimy , w związku z powyższym oczekuję na konkretne propozycje ze strony Państwa .Rozumiem niepokój kadry , ale od Was będzie głównie zależał kształt i funkcjonowanie tego zakładu . Jeżeli takiej świadomości w Państwu nie będzie to będziemy się spotykali jeszcze długo i nic z tego nie wyniknie . Uważam ,że powinniście poważnie wziąć pod rozwagę możliwość utworzenia spółek pracowniczych .
 
Pani Barbara Wiankowska :
Jeśli chodzi o wnikliwą analizę to jest ona w trakcie przygotowywania , te koncepcje powstały ostatnio i my musimy poczekać na Państwa akceptację i szczegółowo podejść do tego tematu.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Kierownictwo niepokoi się o zakład . Natomiast nigdy nie twierdziłem ,że przedstawiona przeze mnie koncepcja nie ma wad. Pragnę podkreślić ,że kłopoty służby zdrowia to nie tylko sprawa Włocławka . Sprawa ma zasięg ogólnopolski. Cały czas pracujemy w oparciu o informacje jakie do nas napływają .
 
Pan Piotr Grudziński :
Muszę Państwu powiedzieć ,że w zasadzie służby miejskie mają swoje problemy i w kłopoty SPZPS-u właściwie  nie próbują się włączać. Ich  Samodzielny Publiczny Zespół Przychodni Specjalistycznych na ulicy Szpitalnej wraz z podległymi jednostkami , rozsianymi po całym mieście nie interesuje. Oni mają swoją służbę zdrowia , którą  zreformowali , ale chyba jeszcze nie do końca. Mieszkańcy Miasta , którzy korzystają z usług SPZPS-u ich nie interesują . Rozmowy w tej sprawie były toczone jeszcze za kadencji poprzednich Starostów i Prezydentów Miasta, ale te rozmowy nie przynosiły żadnych efektów. Nie macie co liczyć Państwo na pomoc ze strony miasta i służb miejskich .
 
Pan Przewodniczący :
Chciałbym odpowiedzieć na zadane pytanie , a mianowicie o możliwość jakiejkolwiek pomocy  strony Powiatu. Z pełną odpowiedzialnością można powiedzieć ,że nie są wykluczone różne formy pomocy, w tym jedna z dzisiaj przywołanych , a mianowicie poręczenie kredytu. To jest bardzo wielkie zobowiązanie , bo jeżeli ten kredyt wzięty choćby na spłatę zobowiązań „Ustawy 203” ,z różnych względów  nie byłby przez Państwo spłacany to niestety te zobowiązania przechodzą   na Powiat. Jak propozycja zmniejszenia zatrudnienia w poszczególnych komórkach organizacyjnych ma się do kontraktu na rok 2005 ?
 
 
Pan Dyrektor S. Beciński:
Z dużą starannością przygotowaliśmy ten wykaz , jest wykonany po konsultacjach z kierownikami przychodni/poradni. Są to ostatki naszych rezerw prostych .Myślę ,że nie będzie to wpływać na jakość wykonywanych świadczeń oraz nie będzie zakłócać prawidłowości wykonywania kontraktu. W tych propozycjach mamy podane konkretne terminy, takie planujemy kierunki działań , które nie zamykają nam drogi w niczym co proponujemy i całą rzecz trzeba przeprowadzić w  zgodnie z ustawą o Związkach Zawodowych , czyli przeprowadzić konsultacje.
 
Pani Elżbieta Ziarek :
W nawiązaniu do tego co powiedział Pan Starosta i odnośnie ewentualnej pomocy , chciałabym powiedzieć ,że Związek Zawodowy „Solidarność” zamierza wystosować pismo do Pana Przewodniczącego Rady Powiatu z prośbą o pomoc dla nas .
 
Pani Renata Jaworska :
Rozumiem , że proponowany kredyt będzie ewentualnie zaciągnięty pod hipotekę. Z dzisiejszych rozważań wynika ,że nie wypracujemy zysków to można wnioskować również ,że to zobowiązanie przejdzie na Powiat . Bank w pewnym momencie zajmie ten majątek i nie będzie miała na to wpływu żadna Rada Powiatu. Może lepszym rozwiązaniem byłoby zorganizowanie jakieś środki ,jakieś wsparcie finansowe ,żeby takich problemów uniknąć.
 
Pani Ewa Kończyńska :
Chciałabym się zapytać dlaczego jest tak mało przedstawicieli lekarzy, czy nie są zainteresowani zakładem ? Uważam ,ze mieliby dużo do powiedzenia jak to zorganizować ,ażeby to działało . Jest to bardzo niepokojące.            
 
Pani Elżbieta Ziarek :
Niedawno odbyło się spotkanie właśnie tu w Starostwie i na nim było kilku lekarzy.
 
Pani Ewa Kończyńska :
Dlatego zadaje pytanie dlaczego nie ma ich dzisiaj, bo jest to odmienna sytuacja ? Uważam ,że każdy kierownik Poradni na tym spotkaniu powinien być.
 
Pan Przewodniczący:
Na ostatnim spotkaniu ze Związkami Zawodowymi i osobami nie zrzeszonymi była postawiona formuła otwarta . Każda osoba ,która zechce przybyć na spotkanie będzie mogła w nim uczestniczyć.
 
Pani Ewa Kończyńska :
Ten zakład nie będzie mógł funkcjonować bez lekarzy specjalistów. Wiem ,że ten zakład będzie funkcjonować , tylko martwi mnie brak zainteresowania ze strony lekarzy. Nie będzie mogła pracować administracja, działy pomocnicze ,średni personel medyczny czy laboratorium jeśli nie będzie specjalistów i nie będą oni zainteresowani istnieniem jednostki . Koncepcja rozbicia na mniejsze podmioty wspólnie zarządzane daje możliwość wyjścia z kłopotów. Więc myślę ,że będzie to tworzone na bazie poradni /przychodni i zatrudnionych tam lekarzy specjalistów. Kierownicy poradni powinni być zainteresowani takim spotkaniem.
 
 
 
 
Pan Marek Ciechurski :
Chciałbym po części odpowiedzieć na pytanie Pani Ewy Kończyńskiej. Na ostatnim spotkaniu Związków Zawodowych z Panem Dyrektorem padło pytanie jaka część przychodni/poradni przynosi dochody , a jaka nie ? Nie otrzymaliśmy konkretnej odpowiedzi , tylko padło porównanie 70% do 30%. Czyli 70% dochodowych , 30% niedochodowych. Moje pytanie wiąże się właśnie z tymi procentowymi wartościami . Jak podzielić te poradnie, aby każda miała szanse na utrzymanie się ? Uważam ,że w takim kształcie jak funkcjonujemy obecnie , pozyskując w jednej poradni większe finanse , w drugiej mniejsze to globalnie jest to do utrzymania .
 
Pan Juliusz Bieniek :
Jesteśmy w punkcie 5 porządku obrad. Zadaniem tej dyskusji jest przyjęcie bądź odrzucenie proponowanego harmonogramu . Padały krytyczne głosy co do tego programu , jednak chciałbym zwrócić uwagę , że jest to tylko propozycja . Ich wejście w życie jest uzależnione od  szeregu aspektów prawnych, czyli konsultacji związkowej , od przeprowadzenia przetargu w trybie  ustawy o zamówieniach publicznych i gospodarki nieruchomościami i konkretne wyliczenia i wskaźniki ekonomiczne z dokładnością do złotówki będą możliwe dopiero po przeprowadzeniu wszelkich procedur . To są tylko i wyłącznie propozycje określające termin.
 
Pan Przewodniczący :
Dziękuję Państwu za dyskusję , chciałbym zapytać czy są jeszcze pytania to tego materiału ?
Wobec stwierdzenia braku dalszych głosów w dyskusji proponuję przejść do procedury głosowania. Kto z Państwa jest za rozpatrzeniem uszczegółowionej wersji dokumentu „Koncepcje dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku w sytuacji konieczności realizacji ustawy o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu wynagrodzeń, wypłaty wynagrodzeń , wypłaty 13-stek pozostałym pracownikom oraz możliwości pokrycia straty bilansowej we własnym zakresie” i jednocześnie proponuję członkom Rady Społecznej poddanie pod głosowanie rozpatrzenie tej propozycji. Konsekwencjom tego punktu będzie rozpatrzenie projektu uchwały Rady Społecznej w tej sprawie. Kto z Państwa jest za rozpatrzeniem uszczegółowionej koncepcji przedłożonej wcześniej i w dniu dzisiejszym przez Pana Dyrektora , celem nadania tej koncepcji dalszych , szybkich prac , proszę o przegłosowanie .
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania rozpatrzyli pozytywnie koncepcje dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku w sytuacji konieczności realizacji ustawy o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu wynagrodzeń, wypłaty wynagrodzeń , wypłaty 13-stek pozostałym pracownikom oraz możliwości pokrycia straty bilansowej we własnym zakresie przy 5 głosach za i 1 wstrzymującym.
 
 
Ad 7.
 
Pan Przewodniczący : 
Proponuję  przejście do punktu 7 porządku obrad , w brzmieniu rozpatrzenie projektu uchwały nr 103/2005 Rady Społecznej w sprawie pozytywnej/negatywnej opinii o wyborze koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku ( projekt uchwały zostanie doręczony w dniu posiedzenia Rady Społecznej ) i tu miał bym pewną propozycję . Do projektu uchwały w § 1proponował bym dopisać wyraża się pozytywną / negatywną opinię w sprawie wyboru koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku stanowiącą załącznik numer 1 i 2 do niniejszej uchwały . Proponuję , aby załącznikiem numer 1 była koncepcja , którą zgłosił Pan Dyrektor w dniu 30.11.2004 i  aby ten dokument opatrzyć takim zapisem , natomiast załącznikiem numer 2 była koncepcja , którą została zgłoszona w dniu dzisiejszym tuż przed posiedzeniem Rady Społecznej . Ten komplet materiałów stanowił by punkt wyjścia do dalszych , niezwłocznych prac nad tymi rozstrzygnięciami. Czy ta propozycja jest akceptowana przez członków Rady Społecznej ? Czy jest to zgodne z Regulaminem Rady Społecznej ?
 
Pan Juliusz Bieniek :
Jest to zgodne z Regulaminem Rady Społecznej .
 
Członkowie Rady Społecznej na zaproponowaną zmianę wyrazili zgodę.
 
Pan Przewodniczący :
Wobec wyrażenia zgody na zaproponowaną zmianę , proponuję przejść do procedury głosowania nad projektem uchwały nr 103/2005 Rady Społecznej w sprawie pozytywnej/negatywnej opinii o wyborze koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku Kto z członków Rady Społecznej jest za rozpatrzeniem i przyjęciem projektu uchwały nr 103/2004 Rady Społecznej w sprawie pozytywnej opinii o wyborze koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku z uwzględnieniem zmian , które zaproponowałem przed głosowaniem. Proszę o przegłosowanie ?
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania wyrazili pozytywną opinię o wyborze koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku z uwzględnieniem zmian i przyjęli uchwałę nr 103/2004 w sprawie pozytywnej opinii o wyborze koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku przy 5 głosach za i 1 wstrzymującym. 
 
Ad.8.
Pan Przewodniczący :
Proponuje przejść do punktu 8 porządku obrad – Sprawy różne i otwieram dyskusję.
 
Pan Stanisław Sadowski :
Wiele kwestii zostało dzisiaj poruszonych. Uważam ,że należy szukać i znaleźć wspólnie rozwiązania tych problemów. Chcielibyśmy , aby SPZPS działał w całości , bo przecież nikt nie podejmie się kierowania poradniom / przychodniom , która generuje straty . To jest zrozumiałe . Najlepiej zarządza się  placówkami dobrze prosperującymi, ale problemy są i należy wybrać optymalne rozwiązanie , najkorzystniejsze dla wszystkich.
 
Pani Ewa Kończyńska :
Żaden organ samorządowy nie da pieniędzy na służbę zdrowia. To Wy musicie dbać o pacjentów i pozyskiwać ich. Z tego macie środki na funkcjonowanie.
 
Pani Renata Jaworska :
Nie zgadzam się ze słowami Pani Doktor Kończyńskiej. Zakład wykonuje świadczenia na wysokim poziomie , ale ogranicza nas kontrakt.
 
Pani Wioletta Snopkowska :
Personel jest otwarty , szanujemy każdego pacjenta, ale wielokrotnie po wykonaniu badań pacjent do nas nie wraca  .W poradniach znajdują się stosy nieodebranych wyników badań. Są to koszty dla poradni, koszty niezależne od nikogo.
 
Pani Ewa Kończyńska ;
Myślę ,że należy skupić poradnie i szukać oszczędności.
 
Pani Wioletta Snopkowska :
My nie ograniczamy przyjęć , lekarze przyjmują cały czas.
 
 
Pani Renata Jaworska :
Nie możemy otrzymać pomocy, a Ośrodek Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych otrzymał ją w postaci dofinansowania do windy.
 
Pan Przewodniczący :
Na to Powiat mógł przeznaczyć środki . Środki były pozyskane ze sprzedaż jednego z Gminnych Ośrodków Zdrowia , który został wyłączony ze struktur SPZPS.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Albo wszyscy utoniemy , albo tylko część. Problem „Ustawy 203” to kłopot , z którym boryka się służba zdrowia w całym kraju.
 
Pan Przewodniczący :
Dajmy sobie trochę czasu.
 
 
Ad.9.
Wolne wnioski i zapytania zawarte w protokole.
 
 
 
Ad.10.
Na tym posiedzenie Rady Społecznej zakończono.
 
 
 

Wytworzył: Elżbieta Szczepańska (9 grudnia 2005)
Opublikował: Zbigniew Dankowski (31 stycznia 2006, 21:39:24)

Ostatnia zmiana: Zbigniew Dankowski (31 stycznia 2006, 21:48:38)
Zmieniono: Zmiana informacji

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 969

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij