Odpowiedzi na pytania do SIWZ na dostawę densytometru - 23.04.2013
Włocławek, dnia 23.04.2013r.
SPZPS-DN- 570 /ZP/DENS/04/2013
Odpowiedzi na pytania do przetargu nieograniczonego na zakup i dostawę densytometru dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku ul. Szpitalna 6A.
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup i dostawę densytometru dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku ul. Szpitalna 6A.
Znak sprawy: SPZPS/ZP/DENS/04/2013
Samodzielny Publiczny Zespół Przychodni Specjalistycznych we Włocławku informuje:
Pytanie
OBRAZOWANIE, pkt 4 – Czy Zamawiający dopuści aparat skanujący poszczególne lokalizacje w czasie: kręgosłup AP<15 s, szyjka kości udowej <15 s, cale ciało/skład ciała < 5 min.?
Odpowiedź: Kręgosłup AP<15 s – TAK, szyjka kości udowej <15 s – TAK, cale ciało/skład ciała < 5 min. – NIE.
Pytanie
OBRAZOWANIE, pkt 10 – Czy Zamawiający dopuści aparat o długości stołu 220cm?
Różnica 5cm nie wpływa negatywnie na możliwości instalacji w pomieszczeniu o szer. 245cm
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
INNE FUNKCJE UŻYTKOWE, pkt 2 – Czy Zamawiający dopuści aparat o długości stołu 220cm?
Różnica 5cm nie wpływa negatywnie na możliwość instalacji w pomieszczeniu o szer. 245cm.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Opcja rozbudowy na dzień składania ofert – pkt 3 – Czy Zamawiający dopuści system z opcją rozbudowy w przyszłości o oprogramowanie TBS? Na chwilę obecną tylko aparat firmy GE spełnia wymagany parametr, który to nie jest zatwierdzony przez IOF (The International Osteoporosis Fundation).
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
Zwracamy się z prośbą o wydłużenie terminu wykonania zamówienia, poprzez określenie go do 45 dni od daty podpisania umowy.
Wyjaśniamy, że
przedmiot zamówienia obejmuje nie tylko zakup i dostawę
densytometru, ale również adaptację pomieszczenia na potrzeby
pracowni densytometrii (zgodnie z zakresem określonym
w SIWZ) i
w związku z tym, termin 35 dni na realizację, może okazać się
nie wystarczający. Natomiast za nieterminową dostawę, Wykonawcy
grożą wysokie kary umowne, bo w wysokości aż 0,4% łącznej
wartości umowy brutto za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia, a w
przypadku opóźnienia w terminie dostawy zaledwie o 3 dni -
odstąpienie od umowy i kara w wysokości aż 20% łącznej wartości
umowy brutto.
Ponadto należy
wziąć pod uwagę, że Wykonawca do realizacji umowy, nie może
przystąpić wcześniej, niż po podpisaniu umowy przez Strony,
chociażby z tego względu, że przedmiot zamówienia pochodzi od
producenta zagranicznego, a więc jest produkowany pod konkretne
zamówienie (zgodnie
z konfiguracją określoną przez
Zamawiającego/Użytkownika).
Odpowiedź: Tak. Zamawiający przedłuża termin wykonania zamówienia do 45 dni.
Pytanie
W związku z tym,
że Wykonawca jest autoryzowanym i wyłącznym w Polsce,
przedstawicielem producenta w zakresie sprzedaży i serwisowania
oferowanego przedmiotu zamówienia, (posiadającym stosowne
pełnomocnictwo producenta) rozumiemy i jednocześnie prosimy o
potwierdzenie, że
w takim przypadku, to Wykonawcy składa
oświadczenie , że oferowany sprzęt spełnia parametry określone w
SIWZ (Załącznik nr 1 do Umowy)?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
W związku z tym,
że Wykonawca jest autoryzowanym i wyłącznym w Polsce,
przedstawicielem producenta w zakresie sprzedaży i serwisowania
oferowanego przedmiotu zamówienia, (posiadającym stosowne
pełnomocnictwo producenta) rozumiemy i jednocześnie prosimy o
potwierdzenie, że
w takim przypadku, to Wykonawcy składa
oświadczenie w sprawie gwarancji (Załącznik nr 2 do Umowy)?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
W nawiązaniu do pkt. 3.4. „Warunki serwisu gwarancyjnego” SIWZ oraz ust.14 § 4 wzoru Umowy, zwracamy się z prośbą o odstąpienie od zapisu: „… wraz z wymianą wszystkich części zamiennych”
Wyjaśniamy, że
podczas przeglądu gwarancyjnego, (który producent zaleca raz na 12
miesięcy) producent densytometru nie przewiduje wymiany
jakichkolwiek części zamiennych, czy materiałów eksploatacyjnych.
Jeśli aparat działa bezawaryjnie, wg producenta jest całkowicie
niezasadne
i bezpodstawne, w trakcie trwania przeglądu
wymienianie jakiejkolwiek części zamiennej. Dlatego producent nie
wymienia bez uzasadnienia żadnych części zamiennych.
Wymiana wszystkich części zamiennych, gdy urządzenie działa bezawaryjnie jest całkowicie bezpodstawne i w takiej sytuacji naraża Zamawiającego, wyłącznie na poniesienie dodatkowych, bardzo wysokich kosztów związanych z wliczeniem wszystkich części zamiennych (stanowiących wartość drugiego densytometru) do ceny oferty.
W związku z tym, prosimy o odstąpienie od wymogu wymiany wszystkich części zamiennych podczas ostatniego przeglądu gwarancyjnego, jako całkowicie nieuzasadnionego.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
W nawiązaniu do
pkt. 3.5. „Warunki serwisu gwarancyjnego” SIWZ oraz ust.10 § 4
wzoru Umowy, zwracamy się z prośbą o uściślenie w/w zapisów,
poprzez uwzględnienie dni roboczych (tj. od pn-pt
i z
wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w czasie określonym na
stawiennictwo serwisu
w siedzibie Zamawiającego, celem wykonania
naprawy oraz w czasie przewidzianym na usunięcie awarii, usterki lub
wady.
Wyjaśniamy, że serwis nie świadczy usług serwisowych i nie wykonuje napraw w dni wolne od pracy (soboty) oraz dni ustawowo wolne od pracy (niedziele i święta).
Odpowiedź: Tak. Zamawiający pojęcie „dzień” rozumie jako dzień roboczy.
Pytanie
W nawiązaniu do
powyższego pytania oraz zapisów pkt. 3.6. „Warunki serwisu
gwarancyjnego” SIWZ oraz ust.15 § 4 wzoru Umowy, zwracamy się z
prośbą o uściślenie w/w zapisów, poprzez uwzględnienie dni
roboczych (tj. od pn-pt i z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy),
w przypadku naprawy wymagającej sprowadzenia części
zamiennych z zagranicy.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający pojęcie „dzień” rozumie jako dzień roboczy.
Pytanie
W nawiązaniu do zapisów pkt. 3.8. „Warunki serwisu gwarancyjnego” SIWZ oraz ust.11. § 4 wzoru Umowy, zwracamy się z prośbą o odstąpienie od wymogu dostarczenia w czasie 7 dni na czas przedłużającej się naprawy, urządzenia zamiennego, jako niezasadnego w przypadku densytometru rentgenowskiego, które jako urządzenie rentgenowskie na stałe montowane do podłoża, wymaga zgody Sanepidu na użytkowanie.
Wyjaśniamy, iż
dostarczenie aparatu zastępczego na czas przedłużającej się
naprawy, ponad 7 dni
i w ciągu zaledwie 7 dni, od zgłoszenia
awarii, w przypadku tak specjalistycznego aparatu jakim jest
densytometr rentgenowski, jest niezasadne w tak krótkim czasie, ze
względu na szereg czynności związanych z tym procesem. Najpierw
należy zdemontować uszkodzony densytometr, przygotować ponownie
pomieszczenie pod instalację zastępczego aparatu, zainstalować go,
przeprowadzić kalibrację, ale najważniejsze uruchomić aparat.
Uruchomienie aparatu zastępczego jest możliwe po wcześniejszym
uzyskaniu przez Zamawiającego pozwolenia od Sanepidu na uruchomienie
i eksploatowanie tego aparatu, co wiążę się z pewnym okresem
oczekiwania, który wynosi od kilku do nawet kilkunastu dni., a w tym
czasie można już naprawić uszkodzony densytometr.
Nadmieniamy, że w przypadku opóźnienia w wykonywaniu napraw, Zamawiający przewidział sankcje wobec Wykonawcy – karę umowną w wysokości 0,2% wartości umowy brutto, za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia.
W związku z powyższym, bardzo prosimy o przychylenie się do naszej prośby i od odstąpienie pkt. 3.8. „Warunki serwisu gwarancyjnego” SIWZ oraz ust.11. § 4 wzoru Umowy wzoru Umowy, jako niezasadnych w tym przypadku.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ. Zamawiający wydłuża w/w termin tj. z 7 dni do 14 dni.
Pytanie
W nawiązaniu do zapisów pkt. 3.7. „Warunki serwisu gwarancyjnego” SIWZ oraz ust.16 § 4 wzoru Umowy, zwracamy się z prośbą o odstąpienie od w/w zapisów.
Wyjaśniamy, że wykonywanie napraw w okresie gwarancji przez inny podmiot (nieautoryzowany przez producenta densytometru), skutkuje natychmiastową utratą gwarancji na densytometr. Tylko autoryzowany przez producenta densytometru, serwis Wykonawcy jest wyłącznie upoważniony do dokonywania wszelkiego rodzaju napraw gwarancyjnych, gdyż jest odpowiednio przeszkolony przez producenta, posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie serwisowania konkretnego modelu densytometru.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
W nawiązaniu do
zapisu pkt. 3.1. „Warunki serwisu pogwarancyjnego” SIWZ, zwracamy
się z prośbą
o uściślenie w/w zapisu następująco:
„Wykonawca jest zobowiązany odpłatnie zapewnić minimum trzyletnią obsługę serwisową po upływie okresu udzielonej gwarancji”
Wyjaśniamy, że wszelkie usługi serwisowe po zakończonej gwarancji, czyli w okresie pogwarancyjnym, reguluje zawarta przez Strony umowa na serwis pogwarancyjny, który jest świadczony odpłatnie po podpisaniu przez Strony umowy na serwis pogwarancyjny, na warunkach wcześniej ustalonych.
W związku z powyższym prosimy o uściślenie w/w punktu poprzez dodanie słowa: „odpłatnie”.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie
W nawiązaniu do zapisów pkt. 3.10. „Warunki serwisu gwarancyjnego” SIWZ oraz ust.8 § 4 wzoru Umowy, zwracamy się z prośbą o uściślenie w/w zapisów następująco:
„Wykonawca wymieni nieodpłatnie Sprzęt na wolny od wad po trzeciej istotnej naprawie, tego samego podzespołu sprzętu, wyłączającej aparat z eksploatacji.”
Wyjaśniamy, że
producent densytometru, po jednej naprawie wymienia uszkodzony
podzespół na nowy, co gwarantuje pełną sprawność całego
urządzenia. Nie ma więc podstaw do wymiany
i producent nie
wymienia całego systemu na nowy densytometr, po trzeciej naprawie,
tj. czwartym uszkodzeniu tego samego istotnego podzespołu, gdy
aparat nie wykazuje żadnych wad i pracuje bezawaryjnie.
W związku z powyższym, bardzo prosimy o przychylenie się do naszej prośby poprzez wyrażenie zgody na w/w zapis.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje ustalenia zawarte w SIWZ.
Pytanie
W nawiązaniu do
zapisu ust.3 § 5 wzoru Umowy, zwracamy się z prośbą o obniżenie
kary
w przypadku opóźnienia w dostawie do 0,2% łącznej
wartości umowy brutto.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający obniża w/w karę do 0,2% łącznej wartości umowy brutto.
Pytanie
W nawiązaniu do
zapisu ust.5 § 5 wzoru Umowy, zwracamy się z prośbą o obniżenie
kary
w przypadku odstąpienia od umowy do wysokości 10% łącznej
wartości umowy brutto.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający obniża w/w karę do 10% łącznej wartości umowy brutto.
Pytanie
Kara w wysokości 20% łącznej wartości umowy brutto, jest bardzo wysoka. Standardowo, w umowach na dostawy sprzętu medycznego, w przypadku jw. określane są kary od 5% do max 10% wartości przedmiotu umowy brutto.
Nadmieniamy, że kara powinna mieć wyłącznie charakter dyscyplinujący.
W związku z tym, bardzo prosimy o przychylenie się do naszej prośby poprzez obniżenie kary za odstąpienie od umowy, do wysokości 10% łącznej wartości umowy brutto.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający obniża w/w karę do 10% łącznej wartości umowy brutto.
Pytanie
Mając na uwadze tzw. równe traktowanie Stron, a tym samym zabezpieczenie interesów także Wykonawcy, prosimy o określenie kary, dla Zamawiającego, w wysokości, jak dla Wykonawcy, za odstąpienie od umowy przez Strony, z przyczyn, za które odpowiada Zamawiający.
Odpowiedź: Tak. Za odstąpienie od umowy z przyczyn, za które odpowiada Zamawiający, zapłaci Wykonawcy karę w wysokości 10% łącznej wartości umowy brutto.
Dyrektor SPZPS
Anna Dębicka
Wytworzył: Łukasz Sypczyński (23 kwietnia 2013)
Opublikował: Tomasz Wasilewski (23 kwietnia 2013, 13:55:25)
Ostatnia zmiana: Tomasz Wasilewski (31 maja 2013, 09:00:08)
Zmieniono: Przeniesienie do archiwum.
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 984