![]() |
Uchwała nr XXVIII/301/05
Rada Powiatu
z dnia 16 lutego 2005
w sprawie rozpatrzenia oferty Zarządu Miejskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej spółka z o.o.
Na podstawie § 21 ust. 1 Statutu Powiatu Włocławskiego (Dziennik Urzędowy Woj. Kujawsko - Pomorskiego z 2002 r. Nr 31, poz. 584 z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1. Rada Powiatu we Włocławku powodowana troską o zapewnienie świadczeń zdrowotnych dla mieszkańców Powiatu Włocławskiego oraz Miasta Włocławek rozważa i poddaje analizie każdą formę rozwiązania prawnego i organizacyjnego, które dawałoby podstawę do zracjonalizowania aktualnie funkcjonującej jednostki służby zdrowia – Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku.
Odpowiedzialność za losy pracowników SPZPS i ich rodziny potęguje wśród radnych poczucie zaangażowania i potrzebę poszukiwania rozwiązań, w których aspekt ludzki nie zostanie pominięty.
Realizując obowiązki organu założycielskiego Rada Powiatu we Włocławku kieruje się zasadą racjonalnej gospodarki mieniem powiatu i dostrzega potrzebę dołożenia należytej staranności, aby mienie to służyło wspólnotom samorządowym i było właściwie zarządzane.
Rada Powiatu we Włocławku rozpatrzyła i przeanalizowała pismo prezesa Miejskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Włocławku z dnia 16 grudnia 2004 r. zawierającego ofertę „ przejęcia SPZPS”, a także pismo z dnia 26 stycznia 2005 r. będące uzupełnieniem wcześniej złożonej oferty. Oferta, o dużym stopniu ogólności, została doprecyzowana przez prezesa MZOZ Sp. z o.o. Pana Andrzeja Wasielewskiego w dniu 27 stycznia 2005 r. i 8 lutego 2005 r.
Oferta MZOZ Sp. z o.o. nie spełnia podstawowych wymogów oferty w rozumieniu, zarówno dobrych obyczajów kupieckich, jak i art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego. Nie zawiera bowiem istotnych elementów ewentualnej „umowy przejęcia SPZPS we Włocławku”; nie określa ceny (ceny w znaczeniu skutków finansowych planowanego „przejęcia” – tj. zakupu mienia, regulowania zobowiązań, skutków w sferze prawa pracy itp.).
Analiza owej oferty prowadzić może do jednego wniosku, a mianowicie, że ideą oferty jest przejęcie świadczeń zdrowotnych w przypadku gdyby organ założycielski podjął uchwałę
o likwidacji SPZPS. W związku z tym, działając po myśli art. 43 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej MZOZ Sp. z o.o. deklaruje jedynie przejęcie świadczeń zdrowotnych likwidowanej jednostki, a „komasowanie” form działalności określonych w punkcie 4 oferty, jest jedynie naturalną konsekwencją „przejęcia” kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia. Oferta nie wspomina w ogóle o zobowiązaniach likwidowanej jednostki, nie odnosi się do zobowiązań pracowniczych, publicznoprawnych, nie dotyka materii mienia SPZPS.
Reasumując – stwierdzić należy, iż oferta Zarządu MZOZ Sp. z o.o. nie jest ofertą handlową. Sprowadza się jedynie do propozycji „przejęcia kontraktu z NFZ”, w przypadku likwidacji SPZPS.
Zważywszy, iż Rada Powiatu we Włocławku nie rozważała zasadności podjęcia uchwały
o likwidacji SPZPS, a oferta Zarządu MZOZ Sp. z o.o. sprowadza się do gotowości przejęcia ciągłości świadczeń medycznych jedynie w takim przypadku, to uznać należy, iż oferta ta na dzień dzisiejszy nie może być poddana realizacji.
Rada Powiatu we Włocławku widzi natomiast potrzebę współpracy SPZPS i MZOZ
Sp. z o.o. w celu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych dla mieszkańców Powiatu Włocławskiego i Miasta Włocławek.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Ireneusz Cichocki
Opublikował: Katarzyna Dąbrowska - Czerwińska (18 lutego 2005, 09:34:23)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1062