Strona główna  >  Uchwały  >  Zarządu Powiatu  >  2008

Uchwała nr 228/08
Zarządu Powiatu
z dnia 19 marca 2008


w sprawie organizacji zakresu i sposobu sprawowania nadzoru nad Powiatowym Zarządem Dróg we Włocławku oraz prowadzenia kontroli wykonania przez tę jednostkę zadań rzeczowych i finansowych.

Na podstawie art.32 ust 2 pkt 2 i art.33 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.z 2001 r.Nr 142,poz.1592 z późn.zm.[1]) oraz § 60 ust.1 pkt 3 Statutu Powiatu Włocławskiego(Dz. Urz. Województwa Kujawsko-Pomorskiego z 2002 r. Nr 31,poz.584 z późn. zm.[2]) uchwala się, co następuje :


§ 1. Uchwała określa sposób wykonania uchwały Rady Powiatu we Włocławku Nr 6V/65/07 z dnia 23 marca 2007 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego we Włocławku, w części dotyczącej organizacji, zakresu i sposobu sprawowania nadzoru nad Powiatowym Zarządem Dróg we Włocławku z siedzibą w Jarantowicach w ramach właściwości określonej w § 19 ust. 7 pkt 1 tego regulaminu oraz prowadzenia kontroli wykonania przez tę jednostkę zadań rzeczowych i finansowych.
 
      § 2.  Użyte w dalszej części uchwały określenia, niezależnie od przypadku i liczby,
oznaczają:
1) zarząd powiatu- Zarząd Powiatu we Włocławku;
2) starosta – Starostę Włocławskiego;
3) Starostwo – Starostwo Powiatowe we Włocławku;
4) regulamin starostwa – Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego we Włocławku;
5) wydział właściwy w sprawach komunikacji i dróg – Wydział Komunikacji i Dróg działający  w strukturze organizacyjnej starostwa;
6) PZD- Powiatowy Zarząd Dróg we Włocławku z siedzibą w Jarantowicach;
7) dyrektor – dyrektor PZD;
8)regulamin PZD – Regulamin Organizacyjny Powiatowego Zarządu Dróg we Włocławku z siedzibą w Jarantowicach.
 
    § 3. Nadzór nad działalnością PZD sprawuje starosta przy pomocy wicestarosty i wydziału
właściwego w sprawach komunikacji i dróg.
 
    § 4.  Zakres sprawowanego nadzoru obejmuje poprawność oraz terminowość realizacji
następujących zadań PZD:
1) opracowywania projektów planów rozwoju sieci dróg powiatowych;
2)opracowywania projektów rocznych planów rzeczowo-finansowych, dotyczących finansowania budowy, remontów, bieżącego utrzymania i ochrony dróg powiatowych oraz drogowych obiektów inżynierskich ;
3) opracowywania projektów planów nabywania nieruchomości pod pas drogowy dróg powiatowych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości;
4) wykonywania zadań wynikających z przyjętych przez zarząd powiatu rocznych planów rzeczowo-finansowych i innych planów oraz opracowania i przekazywania zarządowi powiatu bieżących informacji z realizacji tych planów oraz innych informacji na każde żądanie zarządu powiatu;
5) opracowywania planów i informacji z realizacji dotyczących wycinki drzew w pasie drogowym dróg powiatowych oraz gospodarowania drewnem pozyskanym z wycinki drzew;
6) przygotowania procedur przetargowych oraz przeprowadzania przetargów na zadania rzeczowe wynikające z obowiązujących planów rzeczowo-finansowych;
7) przeprowadzania okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego.
 
    § 5. W ramach realizacji zadań, o których mowa w § 4, dyrektor:
1)  przedkłada naczelnikowi wydziału właściwego w sprawach komunikacji i dróg projekty
     planów i informacji, o których mowa w § 4 pkt 1-5, przed wniesieniem ich pod obrady
     zarządu powiatu lub przekazaniem wicestaroście;
2) z odpowiednim wyprzedzeniem informuje na piśmie naczelnika wydziału właściwego w sprawach komunikacji i dróg o:
      a) planowanych procedurach przetargowych  na zadania  inwestycyjne i remontowe
          przewidziane do realizacji  w roku budżetowym,
      b) planowanych kontrolach, o których mowa w § 4 pkt 7,
3)  umożliwia naczelnikowi wydziału właściwego w sprawach komunikacji i dróg lub jego przedstawicielom:
     a)udział w charakterze obserwatora w przeprowadzeniu procedur przetargowych, o których mowa w pkt 2 lit. a,
      b) udział w kontrolach, których mowa w pkt 2 lit.b.
 
    § 6.  W ramach sprawowanego nadzoru naczelnik wydziału właściwego w sprawach
komunikacji i dróg;
1)  koordynuje przygotowywanie przez dyrektora planów i informacji, o których mowa w § 4 pkt 1- 5, opiniuje je i wnosi do nich swoje uwagi;
2)  zabezpiecza udział przedstawiciela wydziału właściwego w sprawach komunikacji i dróg, w charakterze obserwatora, w przeprowadzeniu procedur, o których mowa  w § 5 pkt 3 lit.a;
3)  zabezpiecza udział przedstawiciela wydziału właściwego w sprawach  komunikacji i dróg w kontrolach, o których mowa w § 5 pkt 3 lit.b;
4)  na bieżąco informuje wicestarostę o wynikach sprawowanego nadzoru oraz realizuje jego zalecenia w sprawach wykonywania tego nadzoru.
 
    § 7.   1. Zakres sprawowanego nadzoru obejmuje również przeprowadzanie kontroli
wykonania przez PZD zadań rzeczowych i finansowych określonych w planach, o których
mowa w  § 4 pkt 4.
             2. Sposób przeprowadzania kontroli, o których mowa w ust.1, określa starosta w trybie § 41 regulaminu starostwa.
 
   § 8.   Uchwała wchodzi w życie z dniem 19 marca 2008 roku.


Zarząd Powiatu w składzie:

Jan Ambrożewicz
Kazimierz Kaca  
Marek Osiński      
Piotr Zbonikowski
Jerzy Donajczyk    


Opublikował: Elżbieta Insadowska (27 marca 2008, 13:50:23)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1413

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij