Strona główna  >  Uchwały  >  Zarządu Powiatu  >  2018

Uchwała nr 815/18
Zarządu Powiatu
z dnia 15 października 2018


w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego we Włocławku

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 995; poz. 1000, poz. 1349 i poz. 1432.) uchwala się, co następuje:



§ 1. 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego we Włocławku stanowiącym załącznik do uchwały Nr 196/16 Zarządu Powiatu we Włocławku z dnia z 8 kwietnia 2016 r. zmienionym uchwałami Zarządu Powiatu we Włocławku nr 303/16 z dnia 15 września 2016 r., nr 346/2016 z dnia 31 października 2016 r., nr 409/17 z dnia 5 stycznia 2017 r., nr 440/17 z dnia 17 lutego 2017 r., nr 468/17 z dnia 30 marca 2017 r., nr 546/17 z dnia 19 lipca 2017 r., nr 546/17 z dnia 19 lipca 2017 r. nr 687/18 z dnia 25 stycznia 2018 r., nr 706/18 z dnia 22 lutego 2018 r., nr 748/18 z dnia 19 lipca 2018 r., nr 786/18 z dnia 31 lipca 2018 r. oraz 793/18 z dnia 10 sierpnia 2018 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 13 ust. 2
a) pkt. 18 otrzymuje brzmienie:
„18) Referat do spraw pracowniczych i obsługi kancelaryjnej        - symbol „SP”; ”,
b) uchyla się pkt.19;
2) w § 17 ust. 2 skreśla się  pkt. 57-59;
3) w §19:
a) w ust. 2 uchyla się  pkt 7, pkt 11 i pkt 13,
b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a i 2b w brzmieniu:
„2a. Geodeta Powiatowy realizuje zadania należące do właściwości starosty wynikające z przepisów art. 6a ust.1 pkt. 2b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, opisane w art. 7d ww. ustawy, w szczególności:
1) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
a) prowadzenie dla obszaru powiatu:
- ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust.1a pkt 2,
- geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych, której mowa w art. 4 ust.1a pkt 3, zwanej dalej „powiatową bazą GESUT”,
- gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
b) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych, o których mowa w art.4 ust.1a pkt 7 i 10 oraz ust. 1 b,
c) tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1: 500,  1:1000, 1:2000, 1:5000, o których mowa w art. 4 ust.1e pkt 1 i 2;
2) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
3) zakładanie osnów szczegółowych;
4) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
5) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
6) przygotowanie wniosków o przyznanie dotacji celowych z Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym;
7) prowadzenie czynności administracyjnych związanych z informatyzacją powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
8) nakładanie kary grzywny na osoby nie przestrzegające przepisów ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
2b. Geodeta Powiatowy w zakresie wykonywania obowiązków wynikających bezpośrednio z ustawy podlega bezpośrednio staroście.”;
4) w § 20:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do podstawowego zakresu działania samodzielnych stanowisk do spraw ochrony środowiska należy prowadzenie spraw należących do właściwości starosty i organów powiatu, nie należących w świetle regulaminu do zakresu zadań innych komórek organizacyjnych, wynikających w szczególności z:
1) ustawy Prawo ochrony środowiska;
2) ustawy o odpadach;
3) ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, z wyłączeniem spraw związanych z kompetencjami starosty reprezentującego Skarb Państwa
4) ustawy Prawo geologiczne i górnicze;
5) ustawy Prawo łowieckie;
6) ustawy o lasach;
7) ustawy o ochronie przyrody;
8) ustawy o rybactwie śródlądowym;
9) ustawy o ochronie zwierząt;
10) ustawy o przeznaczaniu gruntów leśnych do zalesienia.”;
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Do zadań samodzielnych stanowisk do spraw ochrony środowiska należy również:
1) prowadzenie spraw związanych z członkostwem powiatu w Związku Stowarzyszeń Włocławskie Centrum Edukacji Ekologicznej;
2) współpraca z innymi instytucjami i podmiotami publicznymi realizującymi zadania publiczne z zakresu ochrony środowiska, leśnictwa, rolnictwa;
3) wykonywanie innych zadań określonych w regulaminie oraz wynikających dla komórki organizacyjnej z zarządzeń i decyzji starosty.”;
5) § 28 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Referat do spraw pracowniczych i obsługi kancelaryjnej realizuje zadania z zakresu prawa pracy oraz obsługi kancelaryjnej nie zastrzeżone w regulaminie do właściwości innych komórek organizacyjnych, związane w szczególności z:
1) wykonywaniem czynności z zakresu prawa pracy w ramach indywidualnego upoważnienia starosty;
2) prowadzeniem spraw pracowniczych pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, w tym związanych z konsekwencjami prawnymi wynikającymi z nie złożenia w terminie oświadczeń majątkowych przez zobowiązanych do tego pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu;
3) prowadzeniem spraw wynikających dla starosty jako pracodawcy i zwierzchnika służbowego z ustawy o orderach i odznaczeniach państwowych, w tym dotyczących występowania z inicjatywą lub wnioskami o nadanie odznaczeń i orderów oraz prowadzeniem ewidencji i rejestrów w tym zakresie;
4) opracowywaniem projektów uchwał organów powiatu z zakresu prawa pracy, oraz wewnętrznych aktów normatywnych starosty z zakresu prawa pracy;
5) wykonywaniem obsługi kancelaryjnej w starostwie poprzez prowadzenie punktów kancelaryjnych, tj.: sekretariatu starosty oraz kancelarii starostwa, w tym:
a) administrowaniem elektroniczną skrzynką podawczą starostwa,
b) obsługa urządzeń do rejestracji i monitorowania obiegu przesyłek i pism w systemach dotyczących elektronicznego obiegu dokumentów według nadanych uprawnień,
c) obsługa interesantów, w szczególności udzielanie informacji telefonicznych dotyczących załatwiania spraw w urzędzie,
d) obsługa spotkań starosty i wicestarosty z interesantami,
e) prowadzenie kalendarza spotkań starosty, w tym:
- przekazywanie informacji o zaproszeniach na spotkania i inne wydarzenia,
- zabezpieczenie we współpracy z innymi stanowiskami merytorycznymi okolicznościowych wystąpień, listów gratulacyjnych, upominków z uwzględnieniem procedur dotyczących wydatkowania środków budżetowych oraz zamówień publicznych,
f) przyjmowanie i zabezpieczanie ofert składanych w toku postępowań dot. zamówień publicznych oraz konkursów ofert, naborów pracowniczych,
g) zapewnianie obsługi interesantów poprzez udzielanie informacji o zakresie kompetencyjnym poszczególnych wydziałów i stanowisk funkcjonujących w starostwie;
h) wydawanie interesantom druków, formularzy oraz wzorów pism służących załatwianiu indywidualnych spraw w starostwie;
i) udzielanie interesantom merytorycznej pomocy w wypełnianiu składanych dokumentów;
j) wykonywanie innych czynności przewidzianych przepisami instrukcji kancelaryjnej oraz wewnętrznymi procedurami właściwych dla punktu kancelaryjnego, w tym prowadzenie odpowiednich rejestrów a także związanych z rozliczeniami kosztów umów dot. obsługi kancelaryjnej
k) prowadzenie spraw dot. umów z operatorami pocztowymi;
6) wykonywaniem innych zadań określonych w regulaminie oraz wynikających z zarządzeń i decyzji starosty.”;
7) skreśla się § 28b.
2. Schemat organizacyjny starostwa stanowiący załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego we Włocławku, o którym mowa w ust. 1, otrzymuje brzmienie, jak w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Włocławskiemu.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 15 października 2018 r.
 
                                                     Zarząd Powiatu w składzie:
                                                     1. Kazimierz Kaca                                         
                                                     2. Marek Jaskulski                                        
                                                     3. Tomasz Chymkowski                               
                                                     4. Jerzy Donajczyk                                       
                                                     5. Tomasz Jezierski 


pobierz pełną treść Załącznika (313kB) word                                     

Opublikował: Elżbieta Insadowska (16 października 2018, 08:34:46)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 131

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij