Strona główna > POWIATOWE JEDNOSTKI PRAWNE - BIP > Samodzielny Publiczny Zespół Przychodni Specjalistycznych we... > RADA SPOŁECZNA SPZPS > POSIEDZENIA RADY SPOŁECZNEJ > 2003 > 17.11.2003 R. > Protokół nr 3/2003
21.02.2003 R. | 14.03.2003 R. | 28.04.2003 R. | 30.06.2003 R.
28.08.2003 R. | 17.11.2003 R. | 18.12.2003 R.
28.08.2003 R. | 17.11.2003 R. | 18.12.2003 R.
Protokół nr 3/2003
Protokół nr 3 / 2003z posiedzenia Rady Społecznej przy SPZPS we Włocławku , które odbyło się dnia
17.11.2003 r. we Włocławku przy ul. Wyszyńskiego 21 / świetlica Oddziału Dziennego Psychiatrycznego budynek „ D” /.
Proponowany porządek obrad :
1. Otwarcie posiedzenia Rady.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu nr 2 / 2003 z posiedzenia Rady Społecznej w dniu 28.08.2003 r.
5.Informacja Dyrektora SPZPS z realizacji zadań i gospodarowania mieniem SPZPS w
2003 r.
6.Rozpatrzenie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z analizy skarg i wniosków złożonych w okresie od 01.01.2003 r. do 30.09.2003 r. przez osoby korzystające ze świadczeń SPZPS.
7.Informacja Dyrektora SPZPS o sytuacji finansowej jednostki i założeniach do planu finansowego na rok 2004.
8.Rozpatrzenie sprawozdania finansowego SPZPS za 3 kwartały 2003 r.
9.Sprawy różne.
10.Wolne wnioski i zapytania.
11 Zakończenie obrad.
Ad 1. Pan Przewodniczący powitał wszystkich zebranych na drugim posiedzeniu Rady Społecznej nowej kadencji.
Ad 2.
Stwierdzenie quorum.
Ad 3.
Pan Przewodniczący zapytał, czy są uwagi lub propozycje do proponowanego porządku obrad , a następnie zarządził głosowanie, kto jest za jego za przyjęciem .
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęli porządek obrad.
Ad 4.
Pan Przewodniczący zapytał czy członkowie Rady Społecznej zapoznali się z Protokołem
nr 2 , a następnie zarządził głosowanie za jest za jego przyjęciem.
W wyniku głosowania Członkowie Rady Społecznej przyjęli Protokół nr 2- przy 4 osobach za i 1 wstrzymującej.
Ad 5.
Pan Przewodniczący poprosił Dyrektora S. Becińskiego o zapoznanie członków Rady Społecznej z informacją z realizacji zadań gospodarowania mieniem SPZPS w 2003 r.
Pan Dyrektor S. Beciński :
Warunki z jakimi spotkaliśmy się na początku roku 2003 zaskoczyły nas. Stawki za porady na bieżący rok zmniejszyły się o 20 % , co spowodowało ubytek 1.6000.000 zł. przy kontrakcie 8.000.000 zł .Cena za punkt rozliczeniowy z 10 zł. została zmniejszona na 8 zł. W rezultacie musieliśmy poczynić w tym kierunku stosowane działania, zmierzające do zapełnienia powstałej luki. Działania nasze zmierzyły do poczynienia oszczędności, co pozwoliło chociaż w części pokryć szkody. W trakcie roku udało nam się poprzez aneksowanie umów w pewnych dziedzinach tzn. nadwykonania i przez możliwości jakie Narodowy Fundusz Zdrowia określił , czyli możliwość przesunięć między poszczególnymi poradniami zminimalizowaliśmy powstałą lukę, aczkolwiek nie zapełniło to w całości braków powstałych w wyniku obniżenia stawek. Przy wykonywaniu większej ilości porad koszty jednostkowe rosną , koszty zmienne , czyli zakupu materiałów opatrunkowych również się powiększają. Na plus możemy zapisać sobie, że w obecnej sytuacji pomimo trudności finansowych realizujemy wszystkie zobowiązania z tytułu płatności publiczno-prawnych tj. składek ZUS i podatku od nieruchomości są regulowane na bieżąco. Zaległości w opłatach podatku dotyczyły roku 2002, gdzie jednostka była traktowana jako jednostka prowadząca działalność gospodarczą. Wystąpiliśmy do Urzędu Miasta o umorzenie , ale otrzymaliśmy odpowiedź odmowną.
Na plus możemy również zaliczyć sobie to ,że poza drobnymi przypadkami pacjent w naszych poradniach przychodniach nie oczekuje na udzielenie porady kilku miesięcy jak z naszej wiedzy ma miejsce u naszych sąsiadów w Toruniu.
Na naszą sytuację wpływ miała konieczność przeprowadzenia wielu remontów , chociaż zgodnie z ustawą o Samorządzie z 1999 r. obowiązek remontowania pomieszczeń i zakupu sprzętu spoczywa również na Samorządzie. Ze względu na to, iż znamy również trudną sytuację samorządową obowiązki te przejęliśmy sami. Remonty w okresie 2003 r. pochłonęły spore środki tj. ok. 60 tys. zł. Z pozostałych rzeczy , które zrobiliśmy to wypłaciliśmy zaległe 13-ste pensje , które są zaszłością z roku 1998 w wysokości ok.142 tys. zł. , odprawy emerytalne , pośmiertne, gratyfikacje jubileuszowe w wysokości ok.155 tys. zł.
W ramach sprzętu posiadamy, korzystamy z aparatu USG- cyfrowy aparat ultrasonograficzny, który w tym roku mógł zarabiać na robieniu badania doplerowskiego przepływu naczyń. Spłata tegoż aparatu wynosi zgodnie z umową 195 tys. zł. W lutym 2005 r. będzie stanowił własność SPZPS.
Będziemy również właścicielami aparatu densytometrycznego, który na koniec października został spłacony w wysokości 207 tys. Aparat ten wykonał ok. 8.000 badań , co spowodowało, że on praktycznie się spłacił. Od stycznia będzie nam przynosił wcale nie małe dochody.
W styczniu również wpłacimy ostatnią ratę za ten aparat w wysokości 12.200 i przejdzie na zupełną własność.
Ze względu na to , iż sprzęt w posiadaniu jednostki jest stary , wyeksploatowany naprawy kosztowały jednostkę ok. 11 tys. zł. Na naprawę sprzętu nie medycznego wydaliśmy ok. 12.200 tys. zł. Nasze należności u odbiorców wynoszą 857 tys. zł. Należy tutaj stwierdzić ,że
Nam również nie płacą za wykonywanie badań. W związku z tym od miesiąca grudnia nie będziemy wykonywać badań jednostką zalegającym z opłatami.
Złożyliśmy pozew do sądu wobec Narodowego Funduszu Zdrowia. Jednocześnie pracownicy zatrudnieni nie chcieli udzielić progresji czasowej dotyczącej wypłaty 203 i 110 i sami rozpoczęli proces składania pozwów przeciwko SPZPS dotyczących wypłat zaległych wynagrodzeń .Nie muszę tutaj przypominać , iż w roku 1998 wystąpiłem z propozycją przekształcenia jednostki w spółkę prawa handlowego , co spotkało się z odmową i skutkuje pogorszeniem sytuacji z miesiąca na miesiąc z racji tego ,że są wzajemne roszczenia – nasze w stosunku do Narodowego Funduszu zdrowia , natomiast pracowników w stosunku do SPZPS.
Jeżeli chodzi o inne sprawy związane z funkcjonowaniem jednostki to nie udało się nam odnowić współpracy z miastem dotyczącej Poradni Uzależnienia od Alkoholu . Władze Miasta same zaplanowały otwarcie Poradni Odwykowej , co moim zdaniem jest typowym brakiem szacunku do podatników, ponieważ miasto świadczy wszystko z podatków , które płaci społeczność. Powołanie kolejnej poradni na terenie Włocławka , chociaż brak jest pracy w istniejącej już placówce jest dużym nieporozumieniem. Mieliśmy na ten temat opinie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Wojewódzkiego Konsultanta , który stwierdził , że jedna poradnia prowadzona wspólnie jako miejsko-powiatowa rozwiąże problem w zupełności.
Jeżeli chodzi o środki finansowe to 61 % otrzymywane są w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia , a 39 % to zarobione własnym sumptem , czyli sprzedaż w aptekach i wynajem pomieszczeń , dzierżawa powierzchni parkingowej co pozwala zapełniać dziurę , powstałą w wyniku zmniejszenia stawki za poradę. Jest to dość duży dopływ gotówki i szkoda , że musimy tymi środkami „ łatać” dziurę , choć mogłyby one być wykorzystane na rozwój , unowocześnianie oraz wzbogacanie naszej oferty , chociaż w zakresie diagnostyki.
Jeśli chodzi o dotacje , bo i takimi się posługujemy otrzymaliśmy dość pokaźną kwotę na zakup gastrofiberoskopu od Państwowego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który przekazał 25 tys. zł. , Urząd Gminy Baruchowo – 2.500 tys. zł. i deklarację , że w m-cu styczniu 3.000 tys. , Urząd Gminy Lubanie kwotę 5.500 tys. plus deklarację ,że w miesiącu styczniu będą kolejne pieniądze oraz Urząd Miasta i Gminy Kowal łącznie 6.000 tys. zł.
Rok jeszcze nie minął , ale można uznać , że kolejnym sukcesem jest zainstalowanie windy , w celu usunięcia barier architektonicznych w Ośrodku Dzieci Niepełnosprawnych . Od czterech lat staraliśmy się tego dokonać , ale dotychczas nam się to nie udawało , ponieważ nikt nie chciał wspomóc i wyasygnować środków na ten cel , przykładem jest tu Miasto , któremu zaproponowaliśmy , żeby zaległe podatki nam umorzyło , a my te środki w całości przeznaczymy na ten cel.. Byłoby to jak gdyby włączenie się Miasta w naszą działalność.
W obecnej sytuacji jesteśmy dostarczycielem netto środków do Urzędu Miasta i praktycznie corocznie podatki , które tam wpływają nie są redystytuowane i wspomagana jednostka , która świadczy w 70 % usługi na rzecz mieszkańców Włocławka. Jest to moim zdaniem coś co powinno ulec zmianie. Jednostka służby zdrowia , która obsługuje mieszkańców miasta nie spotkała się z żadnym zainteresowaniem ze strony władz miejskich. Mówienie , że umorzyło się nam podatki , te które naliczone zostały wadliwie jednostką służby zdrowia jako prowadzącym działalność gospodarczą jest trochę niepoważne. Uzyskane środki na instalację windy były od sponsorów prywatnych : Polska Grupa Farmaceutycznych przekazała 8.000 tys. zł. , prywatny człowiek z Warszawy – 3.000 tys. zł ., Przedsiębiorstwo Handlowe Mares Włocławek –3.150 tys. zł. , Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych –10.000 tys. zł. , pozostali drobni ofiarodawcy – 2790 tys. zł , co dało łączną kwotę 27.tys. zł i w połączeniu z pomocą jaką nam obiecał Urząd Marszałkowski , która nam chwilę obecną nie jest sfinalizowana odpowiednią umową pozwoliło nam na uruchomienie tej windy.
Mamy duże kłopoty z węzłem cieplnym w Ośrodku Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych przy ul. Radosnej , gdzie tracimy dużo ciepła i w takiej sytuacji przystąpiliśmy do podpisania umowy z MPEC-em , w celu jej modernizacji. Nasza kuchnia działająca na terenie tegoż Ośrodka sporządza na rzecz MPEC-u posiłki regeneracyjne.
W ramach tych posiłków MPEC zobowiązał się przeprowadzić nam generalny remont tegoż węzła wraz z oprzyrządowaniem , co pozwoli nam oszczędności z tytułu wydatków związanych z ogrzewaniem budynku .
Kolejną sprawą jest zmiana operatora telefonicznego, w miejsce telekomunikacji wchodzi Netia. Z uwagi na to, że osoba zatrudniona na stanowisku telefonistki odchodzi na emeryturę, a Netia zaproponowała zainstalowanie centrali automatycznej, którą spłacać możemy przez okres dwóch lat.
Jeżeli chodzi o pozostałe zakupy ,potrzeby byłyby duże , ponieważ posiadany sprzęt jest już nieci wyeksploatowany , niektóry liczy sobie ok. 20 lat i sami nie będziemy w stanie ich pokryć, chyba , że stawki za udzielane porady przez naszych lekarzy specjalistów wzrosną znacznie. W obecnej sytuacji redukowane są wszelkie prace remontowe, z racji oszczędnościowej.
Na koniec chciałabym przypomnieć, że cały czas przygotowujemy się do tego , aby przekształcić jednostkę w spółkę prawa handlowego. Mamy wycenę wszystkich naszych budynków, nieruchomości i budowli. Jest to wycena na rok bieżący sporządzona przez rzeczoznawcę majątkowego . Mienie jest warte 7.100 tys. zł. , natomiast jej wartość księgowa 3.164 tys. zł.
Pan Przewodniczący :
Dziękuję Panu Dyrektorowi za omówienie materiału i zapytuję czy są jakieś pytania do tegoż materiału .
Poseł Lech Kuropatwiński :
1.Jak daleko były posunięte rozmowy z Miastem dotyczące Poradni Odwykowej ?
2.W jaki sposób Urząd Marszałkowski wyraził chęć pomocy jednostce ?
3.Zobowiązania 203 i 110 wobec pracowników, czy coś w tej sprawie się w Pana jednostce zmieniło ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Zacznę od pytania dotyczącego rozmów z Miastem o współfinansowania Poradni Odwykowej. Ta współpraca dotyczy nie tylko chwili obecnej, ale również roku 2001 , połowy roku 2002 oraz połowy roku 2003.Jednak ta współpraca z roku na rok przyjmowała coraz mniejsze wartości. Jeśli chodzi o rok 2001 współpraca układała się bardzo korzystnie, dzięki przychylności ówczesnego Naczelnika Służby Zdrowia – Panu Brauzemu. Miasto wówczas dofinansowało kwotę sto trzydzieści kilka tys. zł. i oprócz tego kilkadziesiąt tysięcy zł. było przekazane w ramach sprzętu ze stacji pogotowia ratunkowego, który to sprzęt wzbogacił stanowiska detoksykacyjne.
W roku 2002 ta współpraca kształtowała się na poziomie 40 tys. zł., natomiast w 2003 poziom współfinansowania obniżył się do kwoty 25 tys. zł., która to kwota z niezrozumiałych powodów nie została nam wypłacona.
Jeśli chodzi o pytanie drugie dotyczące sposobu pomocy Urzędu Marszałkowskiego w stosunku do instalacji windy w Ośrodku Dzieci Niepełnosprawnych to przedstawia się to następująco : jest sprawą oczywistą ,że winda ta ma pomóc tym dzieciom, które wielokrotnie nie mają zdolności poruszania się i uruchomienie jej usprawniłoby możliwość przemieszczania się tych dzieci. Jest obietnica , że sprawa zostanie załatwiona pozytywnie. W obecnej chwili czekamy na podpisanie stosownej umowy, lecz moment oddala się i coraz bardziej obawiam się , aby doszło do jej sfinalizowania. Dotację z Urzędu Marszałkowskiego dla Włocławka są bardzo nieliczne. Włocławek jest pomijany tylko należałoby się zastanowić z jakiego powodu.
Mówi się o likwidacji PFRONU, myślę ,że byłoby to pozytywne działanie. Jeżeli PFRON przyglądając się naszej sytuacji od czterech lat nie potrafi pomóc to znaczy ,że jest zbędny. W sprawie windy pisaliśmy do p. Jolanty Kwaśniewskiej, do Pana Jerzego Owsiaka , do poprzedniego Pana Starosty, do Urzędu Miasta , do Urzędu Marszałkowskiego i do PFRONU.
Z wszystkich tych instytucji dostaliśmy odpowiedzi odmowne.
Odpowiedź na trzecie pytanie jest trudna , ponieważ sąd ma kłopot w określeniu kto ma odpowiadać za podwyżkę 203 i 110 . Sąd powołał biegłego, który ma pomóc określić jak się do tego ustosunkować . Z najnowszej interpretacji wynika, że roszczenia 203 zł dotyczą tylko roku 2001, natomiast 110 dotyczą roku 2002 i na tym się kończą. Jeśli chodzi o średnie podwyżki to jednostka jest w porządku, ponieważ zostały poczynione kroki podnoszące wynagrodzenia lekarzom, którzy w chwili obecnej występują również na drogę sądową . Dopóki nie będzie prawomocnego wyroku sądowego nie jesteśmy w stanie określić tych zobowiązań. Wszystkie „ garby” , które wynikają ze złego przygotowania reformy służby zdrowia jednostka musi ponosić .
Pan Przewodniczący zapytał o uwagi i pytania do przedstawionego materiału i zarządził głosowanie.
Członkowie Rady Społecznej jednogłośnie przyjęli informację Dyrektora z realizacji zadań i gospodarowania mieniem oraz podjęli uchwałę numer 81.
Ad 6.
Pan Przewodniczący zaproponował, aby punkt dotyczący przyjęcia informacji z przeprowadzonej analizy skarg i wniosków złożonych w okresie od 01.01.03 do 30.09.03 przez osoby korzystające ze świadczeń SPZPS-u przyjąć taką konwencję ,że materiały złożone posiadają dane odnośnie ilości złożonych skarg oraz wagę i rodzaj , więc można na zasadzie pytań do Pana Dyrektora temat zamknąć.
Pani Ewa Kończyńska :
Jeżeli jest tak mało skarg to należy się tylko cieszyć i pogratulować Panu Dyrektorowi.
Pan Dyrektor S. Beciński :
Są to skargi, które oficjalnie wpłynęły, zostały zarejestrowane i została udzielona pisemna odpowiedź. Jeśli chodzi o codzienne pretensje to są rozwiązywane na bieżąco . Wiele z nich wynika z braku specjalistów. Jak już wcześniej niejednokrotnie mówiłem mamy wiele kłopotów w zatrudnianiu lekarzy. Pokusiłem się do podania informacji w Gazecie Kujawskiej o potrzebie zatrudnienia np.: lekarza specjalisty z zakresu okulistyki , neurologii dziecięcej, alergologii. Niestety nikt się nie zgłosił . W Przychodni Okulistycznej pracują ludzie dojrzali, a młodych specjalistów nie potrafimy przyciągnąć, ponieważ proponujemy zbyt małe uposażenie. Za tak małe pieniądze nie chcą pracować , wolą sami podpisywać kontrakty. Radzimy sobie z tym problemem zatrudniając emerytów , aby była ciągłość opieki specjalistycznej .
Pan Przewodniczący :
Wszystkie te skargi są zarejestrowane, rozpatrzone zgodnie z KPA i procedura została zakończona.
Pan Dyrektor S. Beciński :
Oczywiście, że tak.
Pan Przewodniczący spytał o uwagi do przedstawionych informacji z przedstawionej analizy skarg i wniosków złożonych od 01.01.03 do 30.09.03 przez osoby korzystające ze świadczeń Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku i za przyjęciem uchwały numer 82.
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęli informację z przedstawionej analizy skarg i wniosków złożonych od 01.01.03 do 30.09.03 przez osoby korzystające ze świadczeń Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku oraz przyjęli uchwałę numer 82.
Ad 7 i Ad 8.
Pan Przewodniczący :
Kolejne punkty dotyczą informacji Dyrektora SPZPS o sytuacji finansowej jednostki i założeniach do planu finansowego na rok 2004 oraz rozpatrzenie sprawozdania finansowego SPZPS za 3 kwartały 2003 r. Chciałbym zapytać czy przyjmiemy konwencję pytań do Pana Dyrektora , czy też omawiania zagadnienia ? Jednak bardzo proszę Pana Dyrektora o wprowadzenie .
Pan Dyrektor S. Beciński :
Jeśli chodzi o założenia do planu finansowego na rok 2004 przedstawione zostały na załączniku, który państwo otrzymaliście w materiałach i są to faktycznie założenia .
Informacje zawarte w punkcie przychody oparte są na bazie roku 2002 i 2003 w planowaniu założeń do planu finansowego na rok 2004. Punkt wynajem pomieszczeń - to wszystkie kwoty z wyszczególnieniem firm wynajmujących od nas powierzchni i jest to kwota znaczna ok. 160 tys..zł. W latach ubiegłych pomieszczenia te nie były zagospodarowane , płaciło się od nich podatki od nieruchomości, płaciło wszelkie media , a nie przynosiły one żadnych dochodów.
Świadczymy również usługi transportowe, jest to kwota 15.300,00 zł. i jest to związane z pracą naszych laboratoriów. Świadczymy również również usługi sterylizacji, które to przynoszą dochody w wysokości 21 tys. zł.
W pozycji przychód ORDN wchodzi sprzedaż wspominanych już posiłków do MPEC-u oraz część hotelowa, która tam funkcjonuje. Na tę kwotę składa się drobna odpłatność za hipoterapię .
Występuje również pozycja usługi ksero i zaświadczenia – zaświadczenia wydawane są na żądanie sądu lub innych instytucji i obciążane są kwotą 30 zł. Natomiast jeśli chodzi o kserokopie dokumentacji medycznej z racji na to ,że wielokrotnie po zabraniu nie powracała do nas zmuszeni jesteśmy ją wykonać. Umożliwia ona ewentualne dalsze leczenie pacjenta oraz obronę w razie skarżenia lekarza z tytułu niewłaściwego leczenia. Z tego tytułu pacjent płaci 10 zł oraz istnieje możliwość zwolnienia z opłaty po uprzednim napisaniu krótkiego podania. Tych zwolnień jest ok. 20 % ogólnej liczby wykonywanych kserokopii.
Pozycja koszty są również liczone w oparciu o lata poprzednie , czyli są tu zawarte np.: usługi obce, które zawierają wszystkie usługi i tak wynagrodzenia pracowników na umowę zlecenie, naprawa sprzętu diagnostycznego .
Podatki są wyliczone wg stawek , które obecnie obowiązują takie jednostki jak nasza. Wynagrodzenia jest to znaczna kwota . W pozycji ubezpieczenia społeczne i pozostałe świadczenia na rzecz pracowników zawarty został zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, który w tym roku dzięki porozumieniu ze Związkami Zawodowymi jest uruchomiony do kwoty zwolnionej od podatku.
Następna pozycja z załącznika to dzierżawa sprzętu- tu głównie chodzi o dzierżawę aparatu USG, którą płacimy już dwa lata i został nam ostatni rok do spłaty, aby mógł stać się naszą własnością .
W pozycji numer 10 , czyli wartość sprzedanych towarów w aptekach wg. cen zakupu można sobie porównać jakie dochody przynoszą nam apteki . Jest kwota 580 tys. zł.
Pani Ewa Kończyńska :
Czyli jaką stosujecie marżę ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Marża jest ustalona, my nie mamy dowolności w jej ustalaniu .
Pani Ewa Kończyńska :
Więc o jakiej mówimy ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Najniższa z możliwych, dlatego mamy takie obroty w aptekach.
Pozycja koszty sprzedawanych usług medycznych zawierają płatne badania densytometryczne, mammograficzne, badania RTG oraz niekiedy porady . Niektóre zakłady wykupują dla swoich pracowników porady lekarski.
Koszty finansowe związane są z zaciągniętym kredytem. Założony wynik w kwocie 104.700,00 zł jest nie do końca pewny , bowiem nie wiemy co nas czeka po rozmowach negocjacyjnych do kontraktu na rok 2004 z Narodowym Funduszem Zdrowia. Myślę ,że dopiero wtedy będzie można poddać to wszystko analizie. Jesteśmy zmuszeni do założeń, aby nie „ wisieć” w przysłowiowej próżni.
Pan Dyrektor S. Beciński :
Najbliższy czas pokaże, czy te założenia są słuszne ?
Pani Joanna Idczak :
Nie bardzo zrozumiałam , jest pokazana sprzedaż towarów w aptekach w kwocie 4.850 , wartość sprzedanych towarów 4.173 i do tego należy doliczyć inne koszty , czyli wynagrodzenia pracowników, koszty mediów. Mam pytanie czy apteki są odrębnym gospodarstwem ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Apteki nie są odrębnymi gospodarstwami, znajdują się w naszej strukturze. Wynagrodzenia pracowników tu nie wchodzą , znajdują się w pozycji wynagrodzenia , ponieważ pracownicy aptek są naszymi pracownikami .
Pani Joanna Idczak :
Czy jest kalkulacja zysku netto apteki ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Oczywiście ,że tak. Apteki prowadzą własną odrębną księgowość. Z jedną jednak różnicą , że apteki nie prowadzą księgowości z podziałem na place, ZUS itp. , bo to jest globalny fundusz i uwzględniony w kosztach osobowych całej jednostki.
Pani Joanna Idczak :
Pracownicy apteki są pracownikami SPZPS i nie są doliczani do zysku jako koszty.
Pan Dyrektor S. Beciński :
Nie , z racji tego , że apteka jest ogniwem naszej jednostki, a pracownicy są pracownikami SPZPS.
Pani Joanna Idczak :
Więc zysk w kwocie 500 tys. zł. to różnica między wartością zakupu towarów a sprzedażą tych towarów.
Pan Dyrektor S. Beciński :
Dokładnie tak. Jeżeli wynagrodzenia w jednostce służby zdrowia nie przekraczają 60 % to taka jednostka jest zdrowa, natomiast jeśli przekraczają to należy wdrożyć program naprawczy.
Pani Ewa Kończyńska :
A ile to jest procent te 5.700 tys. zł. ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
W naszej jednostce jest mniej niż 60 %.
Pan Krzysztof Wrzesiński :
W pozycji usługi obce , czy tu nie ma żadnej rezerwy ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Niestety nie , dlatego ,że są to usługi np.: przeglądy sprzętu medycznego i my nie możemy sobie wybierać dowolnej firmy , może tego dokonywać tylko firma posiadająca zezwolenie i atest.
Pan Krzysztof Wrzesiński :
Czy nie można tego dokonywać drogą przetargu ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Są przeprowadzane przetargi , tylko ,że firmy te bardzo się cenią. Tutaj my żadnych oszczędności nie jesteśmy w stanie poczynić. Wiele napraw moglibyśmy wykonać we własnym zakresie , ale wymóg zezwolenia i atestu jest konieczny.
Pan Krzysztof Wrzesiński :
Jak są rozliczane dojazdy, mam pewne informacje ,że są zatrudniani pracownicy z okolic Bydgoszczy i Torunia i mają refundowane koszty dojazdu ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Absolutnie nie, ma Pan mylne informacje. Nie ma żadnych środków wypłacanych za dojazdy. Jeśli chodzi o ryczały samochodowe , otrzymują je tylko pracownicy , którzy zajmują się konserwacją urządzeń elektrycznych oraz pracownik , który nadzoruje pracę sprzątaczek.
Pani Ewa Kończyńska :
Są przecież firmy, które trudnią się sprzątaniem.
Pan Dyrektor S. Beciński :
Już to przerabialiśmy, Ale były ciągłe skargi na jakość sprzątania , a po za tym dostaliśmy półroczną dotację z Urzędu Pracy na wynagrodzenia sprzątaczek. Ważną sprawą jest sprzątanie, bo przecież w każdej chwili może nas odwiedzić Sanepid i gdy stwierdzi jakieś uchybienia może nam zamknąć przychodnię.
Pani Ewa Kończyńska :
Przeraża mnie pozycja i kwota energii elektrycznej, poza tym ubezpieczenia AC i OC to ile jest tych samochodów ubezpieczonych oraz ostatnie pytanie dotyczy usług ksero , czy nie obowiązuje do nich kasa fiskalna ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Kwota energii elektrycznej jest proszę spojrzeć na procentowy wskaźnik. Nie jest on taki duży przy siedmiu tys. m kwadratowych. Jeśli chodzi o ubezpieczenia to nie są ubezpieczenia tylko samochody również pracownicy. Przy usługach ksero nie jest wymagana kasa fiskalna, ponieważ za każdą wpłatę wydawany jest dowód Kasa Przyjmie i na podstawie tego naliczany jest podatek Vat i odprowadzany. Poza tym dowód KP jest drukiem ścisłego zarachowania.
Pani Ewa Kończyńska :
Ile jest samochodów służbowych w SPZPS-sie ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Są trzy karetki i jeden samochód Nissan. Nasze samochody spełniają rolę środka transportu dla ludzi z Poradni Psychiatrycznej. Do niedawna płaciliśmy duże pieniądze na rzecz Pogotowia Ratunkowego za dowozy naszych pacjentów do Szpitali Psychiatrycznych.
Pani Ewa Kończyńska :
Co to są te podróże służbowe i ryczałty ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Są to zwroty kosztów podróży , delegacji lekarzom i nie tylko , którzy wyjeżdżają doskonalić się dla potrzeb jednostki.
Pan Przewodniczący :
Czy są jeszcze jakieś pytania ?
Jeśli nie ma proponuję , aby te dwa punkty i uchwały przegłosować w kolejności, ponieważ bardzo płynnie przeszliśmy do ich omawiania.
Pani Ewa Kończyńska :
Co to są odsetki od kredytu ?
Pan Dyrektor S. Beciński :
Ten kredyt był zaciągnięty na zapłatę 13-stych pensji i od tego są naliczane odsetki.
Pani Ewa Kończyńska :
Żeby nie te dodatkowe zobowiązania to jednostka funkcjonowałaby dobrze. Należałoby pociągnąć do odpowiedzialności osoby , które odpowiadały za zespół w określonym czasie.
Poseł Lech Kuropatwiński :
Jeśli jednostka się sprywatyzuje co będzie się dalej działo. Myślę ,że nie jest to zdrowe, za około dwa lata jednostka pewnie ulegnie likwidacji.
Pan Przewodniczący :
Jakiekolwiek przekształcenie nie jest receptą na uzdrowienie. Jeśli się przekształcimy to nie jest koniec kłopotów i problemów.
Pan Przewodniczący poprosił o przegłosowanie kolejno dwu punktów porządku obrad tj. punktu 7 , czyli informacji Dyrektora SPZPS o sytuacji finansowej jednostki i założeń do planu finansowego na rok 2004 oraz podjęcie uchwały numer 83.
Wynik głosowania : Jedna osoba wstrzymała się , a pięciu pozostałych członków Rady Społecznej przyjęło punkt - informacji Dyrektora SPZPS o sytuacji finansowej jednostki i założeń do planu finansowego na rok 2004 oraz podjęli uchwałę numer 83.
Pan Przewodniczący poprosił o przegłosowanie następnego punktu numer 8 , czyli rozpatrzenie sprawozdania finansowego SPZPS za 3 kwartały 2003 r. i podjęcie uchwały numer 84.
Wynik głosowania : Jedna osoba wstrzymała się , a pięciu pozostałych członków Rady Społecznej przyjęło punkt - rozpatrzenie sprawozdania finansowego SPZPS za 3 kwartały 2003 r. i podjęli uchwałę numer 84.
Ad.9 .
Sprawy różne zawarte zostały w protokole.
Ad. 10.
Wnioski i zapytania zawarte zostały w protokole.
Ad. 14.
Na tym posiedzenie Rady Społecznej zakończono.
Wytworzył: Elżbieta Szczepańska (17 listopada 2003)
Opublikował: Zbigniew Dankowski (1 lutego 2006, 10:24:54)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 812