Protokól nr 16/2005

 

Protokół nr 16 / 2005
 
Z posiedzenia Rady Społecznej przy SPZPS we Włocławku , które odbyło się dnia 20.06.2005 r. we Włocławku przy ul. Wyszyńskiego 21 / świetlica Oddziału Dziennego Psychiatrycznego budynek „ D” / .
 
Proponowany porządek obrad :
 
1.Otwarcie posiedzenia Rady.
2.Stwierdzenie quorum.
3.Przyjęcie porządku obrad.
4.Przyjęcie protokołu nr 15 /2005 z posiedzenia  Rady Społecznej z dnia 18.05.2005 r.
5.Rozpatrzenie sprawozdania Dyrektora SPZPS we Włocławku z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej.
6.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Porządkowego SPZPS we Włocławku – podjęcie uchwały.
7.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany w Planie pracy Rady Społecznej na 2005 rok – podjęcie uchwały.
8.Rozpatrzenie informacji Dyrektora w sprawie analizy sytuacji w Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w okresie I-V 2005 r. – podjęcie uchwały.
9. Sprawy różne .
10.Wolne wnioski i zapytania.
11.Zakończenie obrad.
 
Ad.1.
Przewodniczący Rady Społecznej SPZPS Pan Piotr Stanny powitał wszystkich członków Rady Społecznej zebranych na obecnym posiedzeniu, zaproszonych gości – Przewodniczącą Związków zawodowych działających na terenie SPZPS – Panią Wiolettę Rydzewską  - OZZP i P , Panią Marię Nowakowską – Zw. Zaw. Prac. Ochr. Zdrowia oraz Panią Skarbnik Powiatu – Barbarę Kubiak .SPZPs na Radzie Społecznej reprezentują Dyrektor Krzysztof Szczepański i Pani Barbara Wiankowska – p.o. Główna Księgowa .
 
Ad.2.
Stwierdzenie quorum. Na dziewięciu członków Rady Społecznej na obrady przybyło pięć osób , co stanowi quorum.
 
Ad.3.
Pan Przewodniczący zapytał , czy są uwagi lub propozycje do proponowanego porządku obrad. Nie było głosów za zmianami porządku obrad.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie porządek obrad.
 
Ad.4.
Pan Przewodniczący zapytał , czy członkowie Rady Społecznej zapoznali się z Protokołem nr 15 , a następnie zarządził głosowanie kto jest za jego przyjęciem.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie  Protokół nr 15.
 
Ad.5.
Pan Piotr Stanny Przewodniczący Rady Społecznej dokonał wprowadzenia do pkt.5 porządku obrad i poprosił Pana Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku o przedstawienie krótkiego sprawozdania z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej. Pan Przewodniczący poinformował również , że na jego ręce wpłynęło pismo z dnia 16.czerwca 2005 roku , mówiące o uzyskaniu osobowości prawnej nowego Związku Zawodowego Pracowników SPZPS we Włocławku, który będzie funkcjonował w jednostce.
 
Pismo dołączono do Protokołu.
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
W okresie pomiędzy naszymi spotkaniami administracja intensywnie zajmowała się sprawami bieżącymi dotyczącymi funkcjonowania jednostki . Ze spraw , o których wspominałem , a obecnie są realizowane to wprowadzanie wypowiedzeń płacowych , mówiących o narastaniu „ Ustawy 203” za rok 2005. Stosowne umowy o płace, co do osób , które nie mają zrealizowanej tej ustawy zostały przedstawiane . Również zostały wręczone wypowiedzenia zmieniające w części , gdzie zakład nie może z racji finansowej  zrealizować .
Kolejnym tematem jakim zajmowaliśmy się to przygotowywanie się do procesu restrukturyzacji jednostki i ubiegania się o środki wynikające z ustawy o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej . Z dniem 01 października tego roku temat narastania zobowiązań wynikających z „ Ustawy 203” przestanie funkcjonować. Następną rzeczą , którą próbuje rozstrzygnąć i postępowanie jest wprowadzane to zawarcie porozumień zmierzające do tego , aby pracownicy zrozumieli ,że ustawa o pomocy publicznej i restrukturyzacji  daje możliwość pozyskania kredytu na podstawową kwotę roszczenia „ustawy 203”. Sądzę ,że pracownicy zrozumieją fakt ,że czym szybciej wszyscy razem z tym problemem sobie poradzimy tym szybciej sytuacja finansowa jednostki stanie się stabilna .
Sprawą , którą również zajmujemy się na bieżąco to analiza wykonywanych kontraktów przez poszczególne poradnie/przychodnie . Taki materiał jest co miesiąc analizowany i można w tym miejscu zaznaczyć ,że jest się czym pochwalić . Została już wyizolowana pewna grupa poradni , które nie są w stanie swoich zadań realizować i zgodnie z zapisami w umowie z Narodowym Funduszem Zdrowia należności niezrealizowane spróbujemy przenieść na te poradnie , w których występuje nadwykonanie. W NFZ jest teraz taka tendencja ,że nie bardzo zgadzają się na przeniesienie płatności pomiędzy poszczególnymi poradniami w danym miesiącu . Jeśli ten ruch ma się odbyć to musi nastąpić na stałe i dotyczyć następnego okresu rozliczeniowego. W przedłożonym sprawozdaniu uwidocznione są nadwykonania nie wypłacone przez NFZ , ale być może uda się nam w ramach negocjacji z Narodowym Funduszem Zdrowia tę kwotę w przyszłych miesiącach odzyskać . Spróbujemy zwrócić się do ZUS-u i Urzędu Skarbowego o nadpłacone pieniądze w kwocie ok. 80 tys. zł.
Kolejną sprawą , która była tematem uchwały Rady Społecznej na ostatnim posiedzeniu to kredyt na spłacenie zaległości wobec pracowników już nie pracujących w Zespole. Dwukrotnie ogłoszony przetarg zakończył się niepowodzeniem, żaden bank nie próbował złożyć oferty , natomiast teraz w skutek postępowania negocjacyjnego są prowadzone rozmowy z dwoma bankami , ale jak na razie nie można określić konkretów. Zapewne to się rozstrzygnie w najbliższych dniach. Sprawa kredytu jest bardzo istotna z tego powodu, że pozwala nam trochę uspokoić sytuację finansową i zaoszczędzić ok. 30 tys. zł. na kosztach komorniczych. Na spotkaniu z pracownikami do mnie docierały głosy  o wypłatę nie tylko tym , którzy nie pracują , ale również zatrudnionym. Moja odpowiedź była następująca , że niestety dla pracowników z tą decyzją trzeba będzie poczekać do momentu skorzystania z ustawy o pomocy publicznej i restrukturyzacji .
Jeszcze jedną sprawę chciałbym zasygnalizować , czyli badanie bilansu jednostki za rok 2004. Biuro Usług  Rachunkowych i Audytorskich „Akribeia” z siedzibą we Włocławku zajmuje się bardzo  intensywnie badaniem bilansu , jednak te prace jeszcze trochę potrwają z racji dużej złożoności spraw jakie są do wyjaśnienia zajmą trochę czasu. Termin jaki był proponowany , czyli 30.06.2005 rok nie będzie dotrzymany. Sądzę ,że to będzie temat do dyskusji po wakacjach. To wszystko wiąże się ze zmianą planu pracy Rady Społecznej , ażeby ocenę budżetu przenieść na termin późniejszy , z racji tego ,że nie da się go zamknąć w pierwszym półroczu tego roku . Jeśli chodzi o sprawy bieżące finansowe to zamykają się one niewielkim plusem łącznie ze spłatą kredytu. Zwracam jedynie uwagę ,że koszty komornicze z tytułu „Ustawy 203” kosztują nas miesięcznie 25 tys. zł. Jestem optymistą i liczę ,że plan restrukturyzacyjny będzie realizowany. Złamanie choć jednego z punktów tej koncepcji spowoduje brak pełnej realizacji i wynik tego planu nie będzie pozytywny. Został również wdrożony program komputerowy co do służb płacowych , co pozwoli na pełniejsze i dokładniejsze rozliczanie tego funduszu , przede wszystkim w kontekście różnic niezrealizowania „Ustawy 203”. Ze spraw organizacyjnych to przymierzamy się do zagospodarowania pustych pomieszczeń przy ulicy Stodólnej . Wystąpiliśmy do Sanepidu o wydanie decyzji , czy te pomieszczenia znajdujące się na pierwszym piętrze spełniają wymogi na poradnie psychiatryczną . Jeśli otrzymamy decyzję pozytywną to planujemy tę poradnię tam przenieść , z racji tego ,że i tak te pomieszczenia skutkują wydatkami z racji podatku i kosztów ogrzewania. W związku z tym po przeniesieniu poradni psychiatrycznej pozostaną pomieszczenia przy ulicy Wyszyńskiego i można by je wykorzystać na dzierżawę innej działalności. Pewnym nieporozumieniem jest również przeniesienie Poradni Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia, ponieważ obecna lokalizacja skutkuje powiększającym się z miesiąca na miesiąc minusowym wynikiem finansowym. W naszych planach jest po otrzymaniu pozytywnej opinii Sanepidu przeniesienie Poradni Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia właśnie do pomieszczeń przy ulicy Stodólnej 70 , zacieśniając Przychodnię Dermatologiczną.
 
Pani Barbara Wiankowska –p.o. Główna Księgowa :
Rozpocznę od realizacji wyroków wynikających z „Ustawy 203” . W miesiącach kwietniu i maju zrealizowaliśmy wyroki na kwotę 170 tys. zł. Jest to kwota włącznie z odsetkami i należnością z tytułu kosztów egzekucyjnych. Sam miesiąc kwiecień to kwota ok. 143 tys. zł. , a w maju ok. 26 tys. zł. z racji braku środków finansowych. Wyroki wpływają do naszej firmy lawinowo.
 
Pan Piotr Grudziński :
Te wyroki i egzekucje komornicze wpływają od osób niepracujących , czy również od pracowników ?
 
Pani Barbara Wiankowska –p.o. Główna Księgowa :
Dotychczasowe dotyczyły osób , które już się z naszą jednostką pożegnały , ale pojawiają się już również od osób obecnie zatrudnionych. Kontrakty realizowane są na bieżąco. Jeśli chodzi o rozliczenie za pięć miesięcy to specjalistyka wykonała plan w 100 %  , psychiatria również w 100 % , rehabilitacja zrealizowała kontrakt w 107 % , specjalistyka w zakresie świadczeń współfinansowanych w 106% i stomatologia zakończyła działalność za okres pięciu miesięcy niewykonaniem w wysokości 1 %. Tylko nieliczne poradnie nie realizują harmonogramów w 100%. Z kwoty otrzymanej z Narodowego Funduszu Zdrowia zamierzamy zapłacić zaległe wynagrodzenia lekarzom zatrudnionym na kontraktach oraz należności za media. Za miesiąc maj nie zapłaciliśmy składki ZUS w całości , natomiast za kwiecień nie została zapłacona składka ZUS od pracodawcy. Na koniec miesiąca czerwca planujemy zapłacić składkę od pracownika za miesiąc maj . Również były kłopoty z zapłaceniem podatku VAT , który został zapłacony w ratach – 100 tys. i pozostałość 40 tys. została przelana dopiero ok. 15.czerwca . Dziś jest 20 czerwca i jest to czas rozliczenia się z PFRON-em i Urzędem Skarbowym , dotyczy to podatku od osób fizycznych i również tych kwot nie zapłaciliśmy z racji braku środków.
 
Pan Przewodniczący :
Otwieram dyskusję.
 
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
Z jakiego tytułu będą nadpłaty w stosunku do ZUS-u i Urzędu Skarbowego ?
 
Pani Barbara Wiankowska –p.o. Główna Księgowa :
Jeśli chodzi o podatek VAT to się wiąże z naliczaniem podatku naliczonego w zakupach od
towarów  w aptekach . Jak Państwu wiadomo odbyła się u nas kontrola z Urzędu Kontroli Skarbowej , która to wykryła nieprawidłowości w odliczaniu podatku VAT zawartego w zakupach z uwagi na nie przeprowadzanie przetargów. Nie mniej jednak pod koniec marca otrzymaliśmy decyzję uchylającą. Poprzedni Pan Dyrektor podjął decyzję o nie odliczaniu tego podatku w miesiącach listopadzie i grudniu do wyjaśnienia sprawy. W związku z tym ,że taką decyzję posiadamy musimy skorygować deklarację za miesiąc listopad i grudzień , dokonując w niej odliczenia podatku naliczonego za zakupy towarów do aptek.
Jeśli chodzi o składki ZUS , w których nastąpiła nadpłata to głównie dotyczy to składki na gwarantowany fundusz świadczeń pracowniczych.. Jednostki służby zdrowia są zwolnione z naliczania tej składki i mówi o tym ustawa o roszczeniach pracowniczych. 
 
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
O jaką kwotę chodzi ?
 
Pani Barbara Wiankowska –p.o. Główna Księgowa :
Jest to kwota 600 zł. miesięcznie . Gdybyśmy się cofnęli do miesiąca stycznia 1999 roku , skorygowali wszystkie deklaracje to wówczas kwota osiągnie wartość 36 tysięcy złotych.
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
Zwracałem się pismem i w rozmowach osobistych do Władz Miasta o umorzenie podatku od nieruchomości i nawet otrzymałem słowne zapewnienie o takowym umorzeniu, po czym nastąpił efekt negatywny polegający na szybkiej decyzji o zajęciu komorniczym naszego konta na rzecz tego podatku . Tą informację również przedstawiłem pracownikom ,ponieważ są jeszcze pracownicy , którzy upatrują świetlaną przyszłość we Władzach Miasta.
 
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
W sprawozdaniu za okres pięciu miesięcy z tytułu VAT-u widnieje kwota 139.865,97 zł , czy to dotyczy VAT-u od sprzedaży majątku  i jaki był termin odprowadzenia ?
 
Pani Barbara Wiankowska –p.o. Główna Księgowa :
Tak dotyczy to sprzedaży majątku , sprzedaż budynku przy Okrzei nastąpiła w kwietniu , natomiast terminem odprowadzenia podatku był 25 maj.
 
Pan Piotr Grudziński :
Chciałbym zapytać o poczynione ruchy kadrowe od ostatniego posiedzenia Rady Społecznej ?
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
Jedyne ruchy jakie zostały poczynione to na etat zostało przyjętych dwóch lekarzy do Poradni Chirurgicznej , w tym jeden z nich został kierownikiem tej poradni.
 
Pan Piotr Grudziński :
Jeśli chodzi o administrację , czy coś się zmieniło ?
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
W administracji nastąpiły tylko przesunięcia pracowników pomiędzy działami . Został również ogłoszony konkurs na stanowisko głównego księgowego. Do chwili obecnej wpłynęły trzy oferty osób zainteresowanych tym stanowiskiem . Będą prowadzone rozmowy , a osoba na to stanowisko nie podejmie się prędzej pracy aniżeli nie zostanie przedstawiony wynik badania wyniku finansowego za 2004 .
 
Pan Piotr Grudziński :
Mam pytanie czy termin 30 czerwca jest terminem realnym zakończenia prac biura badającego bilans ?
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
Nie jest realny.
 
Pan Piotr Grudziński :
Kiedy zostaną zakończone prace ?
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
Myślę ,że końcowy efekt będzie miał miejsce po wakacjach.
 
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
Jak jest zawarta umowa z Biurem Usług Rachunkowych i Audytorskich „AKRIBELA” ?
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
To biuro naprawdę bardzo się stara wywiązać , ale złożoność spraw finansowych naszej jednostki jest tak duża ,że nie zostanie dotrzymany termin do końca miesiąca. Mogą jedynie przedstawić nam cząstkową opinię, ale trudno wymagać żeby była ona w pełni  prawdziwa.
 
Pan Piotr Grudziński :
Do kiedy Rada Powiatu musi przyjąć bilans jednostki za rok 2004 ?
 
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
Ustawa o rachunkowości mówi ,że do końca czerwca .
 
Pan Przewodniczący :
Myślę , że należy dążyć do jak najszybszego zakończenia prac biegłego rewidenta . Chodzi     o odpowiedź na pytanie czy podejmować decyzje zarówno na forum Rady Społecznej jak       i Rady Powiatu posiadając mniej rzetelną wiedzę cząstkową , czy też w oparciu o pełne informacje i jeszcze poczekać .
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
Sprawa niezmiernie trudna , sądzę ,że najszybciej osiągalny termin uzyskania pełnej informacji z zakresu badania bilansu to koniec sierpnia. Nie przyspieszymy tego tempa.
 
Pan Przewodniczący :
Dziękuję za udzielone odpowiedzi. Chciałbym zapytać czy są jeszcze pytania do omawianego materiału ? W związku z tym, że nie ma więcej pytań do Pana Dyrektora, dotyczących sprawozdania z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej, chciałbym zapytać członków Rady Społecznej – Kto z Państwa jest za rozpatrzeniem sprawozdania Pana Dyrektora z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej – proszę o przegłosowanie ?
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie sprawozdanie Dyrektora SPZPS we Włocławku z działalności pomiędzy Radami Społecznymi .
 
Ad.6.
Pan Przewodniczący :
Proponuję przejść do punktu 6 porządku obrad o brzmieniu – Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Porządkowego SPZPS we Włocławku. W materiałach otrzymaliście Państwo projekt uchwały wraz z uzasadnieniem oraz załącznikiem do uchwały w postaci projektu Regulaminu Porządkowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku.
Proponuję Panie Dyrektorze ,aby odniósł się pokrótce do projektu uchwały i Regulaminu Porządkowego SPZPS .
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
Regulamin Porządkowy przestawiony Państwu wynika z potrzeby dostosowania go do nowego Statutu SPZPS, który kończy swój bieg rejestrowy. Ten regulamin nie wiele się różni od poprzedniego , porządkuje i przypisuje go do nowego Statutu. Zmieniło się pewne nazewnictwo.
 
Pan Przewodniczący :
Otwieram dyskusję.
 
Pan Mirosław Orliński :
Przedstawiony nam dokument jest jasny i przejrzysty. Chciałbym jedynie zapytać czy w godzinach popołudniowych pomieszczenia są wykorzystywane na działalność prywatnych gabinetów ?
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
Nie ma zawartej żadnej umowy na tego typu działalność. Nasze działania pozostają tylko w kwestii innej działalności nie refundowanej przez Narodowy Fundusz Zdrowia  , ale przynoszące pewien dochód.
 
Pan Mirosław Orliński :
Może warto by przyjrzeć się takiej działalności, wydzierżawiać pomieszczenia i zarabiać na tym.
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
Nie jestem zbyt przekonany do tego typu rozwiązania. Optuję raczej za otwieraniem , bądź poszerzaniem działalności już istniejących placówek , wykorzystując zatrudniony personel. W chwili obecnej analizujemy potrzebę i ewentualne korzyści z uruchomienia pewnych procedur chirurgii plastycznej.
 
Pan Przewodniczący :
Czy są jeszcze pytania do omawianego materiału ? W związku z tym, że nie ma już żadnych głosów w dyskusji , proponuję przejść do procedury głosowania .Kto z Państwa jest za przyjęciem uchwały nr 123/2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku  w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Porządkowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych – proszę o przegłosowanie .
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie uchwałę nr 123/2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Porządkowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych . 
 
Ad.7.
Pan Przewodniczący:
Proponuję przejść do punktu 7 porządku obrad w brzmieniu – Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany w Planie pracy Rady Społecznej na 2005 r. Zmiana ta dotyczy przeniesienia w części oznaczonej jako II kwartał punktu 6 – „Rozpatrzenie sprawozdania finansowego SPZPS we Włocławku za rok 2004” do części oznaczonej jako III kwartał . Powodem tej zmiany jak już słyszeliśmy są przedłużające się prace biegłego rewidenta w zakresie badania bilansu za rok 2004. 
Czy są jeszcze pytania do omawianego materiału ? W związku z tym, że nie ma już żadnych głosów w dyskusji , proponuję przejść do procedury głosowania .Kto z Państwa jest za przyjęciem uchwały nr 124/2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku  w sprawie zatwierdzenia zmiany Planu Pracy Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych – proszę o przegłosowanie.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie uchwałę nr 124/2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie zatwierdzenia zmiany Planu Pracy Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku na rok 2005.
 
Ad.8.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 8 porządku obrad w brzmieniu – Rozpatrzenie informacji Dyrektora w sprawie analizy sytuacji w Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w okresie I-V 2005 rok wraz z podjęciem stosownej uchwały.
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
W swoich wypowiedziach w dużej części przedstawiłem już analizę sytuacji jednostki w okresie I-V 2005 roku . Zaznaczyć należy ,że nasze wydatki spadają , zapasy magazynowe również . Wydawane są tylko środki na niezbędną , bieżącą działalność związaną z prawidłowym funkcjonowaniem naszej placówki.
 
Pan Piotr Grudziński :
Czy zmniejszyła się liczba osób pobierających dodatek funkcyjny ?
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
Liczba kierowników poszczególnych poradni/przychodni dostosowana jest do nowego Statutu jednostki. Występował jedynie problem dualizmu umów, jednak już zostało rozwiązane . Przeprowadzono rozmowy z poszczególnymi lekarzami , którzy wyrazili zgodę na rezygnację z jednej formy umowy. Ponadto jestem po rozmowach z Panią doktor Kamińską , która wyraziła chęć zatrudnienia się w naszym zakładzie i poprowadzenia Oddziału Dziennego Psychiatrycznego, którym obecnie czasowo kieruje Pan doktor Białek. Ogólnie sytuacja SPZPS-u jest nie łatwa , ale myślę ,że istnieje szansa na wyjście z tego impasu, wymaga jedynie współdziałania między dyrekcją a pracownikami.
 
Pan Przewodniczący :
Czy dostrzega Pan Panie Dyrektorze zasadność utrzymywania magazynów w strukturach SPZPS-u , a co się z tym wiąże potrzebę zatrudniania tam pracowników ? i drugie moje pytanie - Czy dualizm umów dotyczy tylko personelu medycznego , czy były również przypadki dotyczące pracowników z sfery poza medycznej ?
 
Pan Dyrektor Krzysztof Szczepański :
W swoich wypowiedziach wielokrotnie podkreślałem ,że najmniejszym problemem firmy jest personel medyczny . Największy kłopot jest z pracownikami administracyjnymi i tutaj też wystąpił dualizm umowy, ale zostało to rozwiązane . W wykazie osób zatrudnionych uwidocznione jest 28 osób . To jest sytuacja na dłuższy czas nie do przyjęcia , ponieważ jeśli mamy 230 pracowników zatrudnionych to nie więcej niż 7-8 % mogą stanowić pracownicy administracyjni. Jasno z tego wynika ,że liczba osób zatrudnionych w administracji nie może przekraczać 14-15 osób. Jest tu rezerwa etatowa , która będzie wykorzystana .
 
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
W zestawieniu zobowiązań w pozycji pozostałe rozrachunki nie ma uwidocznionych odsetek od „Ustawy 203” do końca kwietnia ? oraz chciałabym zapytać czy zobowiązania  jakie są zmniejszyły się za maj ?
 
Pani Barbara Wiankowska –p.o. Główna Księgowa :
Nie mogę podać obecnie precyzyjnych danych . Zobowiązania mogą ulec zwiększeniu z uwagi na to ,że w ostatnim miesiącu nie dysponowaliśmy odpowiednią ilością środków ,żeby te zobowiązania płacić na bieżąco , mam tu na myśli zobowiązania wobec dostawców . Powodem tego był fakt wydatku 150 tys. zł. na koszty komornicze .
 
Pani Barbara Kubiak – Skarbnik Powiatu Włocławskiego :
Zmniejszyły się zobowiązania z tytułu „Ustawy 203” to myślę ,że niewiele powinny się zwiększyć .
 
Pani Barbara Wiankowska –p.o. Główna Księgowa :
Ogółem na pewno tak, ponieważ na zobowiązania wobec budżetu nie będzie miała wpływu.
 
Pan Przewodniczący:
Czy są jeszcze pytania do omawianego materiału ? W związku z tym, że nie ma już żadnych głosów w dyskusji , proponuję przejść do procedury głosowania .Kto z Państwa jest za przyjęciem uchwały nr 125/2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku  w sprawie rozpatrzenia informacji Dyrektora SPZPS na temat analizy sytuacji jednostki w okresie I-V 2005 roku – proszę o przegłosowanie .
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie uchwałę nr 125/2005 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie rozpatrzenia informacji Dyrektora SPZPS na temat analizy sytuacji jednostki w okresie I-V 2005 roku.
 
 
Ad. 9.
Sprawy różne zawarte w protokole.
 
Ad.10.
Wolne wnioski i zapytania zawarte w protokole.
 
Ad. 11.
Na tym posiedzenie Rady Społecznej zakończono.   
 


Wytworzył: Elżbieta Szczepańska (20 czerwca 2005)
Opublikował: Zbigniew Dankowski (30 stycznia 2006, 11:36:02)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 847

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij