Protokół nr 1/2007

Protokół nr 1 / 2007
 
z posiedzenia Rady Społecznej przy SPZPS we Włocławku, które odbyło się dnia 09.01.2007 r. we Włocławku przy ul. Szpitalnej 6 a / gabinet Dyrektora SPZPS budynek „A” /.
 
Proponowany porządek obrad :
 
1.Otwarcie posiedzenia Rady Społecznej.
2.Stwierdzenie quorum.
3.Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokołu nr 23/2006 z posiedzenia Rady Społecznej z dnia 12.09.2006 r.
Przyjęcie protokołu nr 24/2006 z posiedzenia Rady Społecznej z dnia 25.09.2006 r.
Informacja Dyrektora SPZPS we Włocławku na temat realizacji programu restrukturyzacyjnego w świetle zaciągniętej pożyczki  z Banku Gospodarstwa Krajowego.
Informacja Dyrektora SPZPS we Włocławku na temat działalności jednostki po zakończeniu  III kwartału 2006 r. oraz aktualna sytuacja finansowa  według stanu  na dzień 30.11.2006 r. 
Przyjęcie analizy finansowej  za okres  I – III kwartał  2006 r.  – podjęcie uchwały.
Wyrażenie opinii  w sprawie  korekty planu finansowego na 2006 rok.
Wyrażenie opinii na temat planu finansowego na rok 2007 .
Sprawy różne.
Wolne wnioski i zapytania.
Zakończenie obrad.  
 
Ad.1.
Pan Przewodniczący powitał wszystkich zebranych na pierwszym posiedzeniu Rady Społecznej nowej kadencji  oraz przedstawił nowo wybranych członków. Powitał również zaproszonych  gości w osobach  Pani Barbary Kubiak- Skarbnika Powiatu, Pana Lecha Chymkowskiego – Sekretarza Powiatu oraz Pana Krzysztofa Szczepańskiego –Dyrektora SPZPS , Panią Annę Dębicką – Zastępcę Dyrektora SPZPS, Panią Urszulę Krysiak - Główną Księgową Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych i Panią Wandę Wiśniewską – Radcę Prawnego SPZPS  we Włocławku reprezentujących jednostkę.
 
Ad. 2.
Stwierdzenie quorum. Na dziewięciu członków Rady Społecznej na obrady stawiło się ośmioro , co umożliwiło stwierdzenie quorum.
 
Ad.3.
Pan Przewodniczący zapytał , czy są uwagi lub propozycje do proponowanego porządku obrad ,a następnie zaproponował jego poszerzenie . Zaproponował wprowadzenie w punkcie 11 – „Sprawy różne” , zapoznanie i wyrażenie opinii w sprawie wniosku o rozwiązanie stosunku pracy na zasadzie porozumienia stron z dniem 15 stycznia 2007 roku Pana Krzysztofa Szczepańskiego Dyrektora SPZPS. Pismo wpłynęło na ręce Pana Starosty Jana Ambrożewicza dnia 08 stycznia 2007 roku.
 
 
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie porządek obrad poszerzony w punkcie 11 – „Sprawy różne” o zapoznanie i wyrażenie opinii w sprawie wniosku o rozwiązanie stosunku pracy na zasadzie porozumienia stron z dniem 15 stycznia 2007 roku Pana Krzysztofa Szczepańskiego Dyrektora SPZPS.
 
Ad . 4 .
Pan Przewodniczący wysunął wniosek formalny w sprawie  przyjęcia  do wglądu protokołu nr 23/2006 z posiedzenia Rady Społecznej z dnia 12.09.2006 r. oraz poddania go  procedurze głosowania  na następnym posiedzeniu. Wniosek został umotywowany brakiem obecności  większości członków w w/w posiedzeniu.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęli wniosek formalny Pana Przewodniczącego.
 
Ad.5.
Pan Przewodniczący również w tym punkcie porządku obrad wysunął wniosek formalny w sprawie  przyjęcia  do wglądu protokołu nr 24/2006 z posiedzenia Rady Społecznej z dnia 25.09.2006 r. oraz poddania go  procedurze głosowania  na następnym posiedzeniu. Wniosek podobnie jak pkt poprzednim został umotywowany brakiem obecności  większości członków w w/w posiedzeniu.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęli wniosek formalny Pana Przewodniczącego.
 
Ad.6.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 6 porządku obrad , czyli informacji Dyrektora SPZPS we Włocławku na temat realizacji programu restrukturyzacyjnego w świetle zaciągniętej pożyczki z Banku Gospodarstwa Krajowego. Podkreślił ,że w  materiałach członkowie Rady Społecznej otrzymali stosowne sprawozdanie i mieli możliwość zapoznania się z nim. Został jednak oddany głos Panu Dyrektorowi , w kwestii przybliżenia tematu i odpowiedzi na ewentualne pytania .
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański przedstawił program naprawczy przyjęty przez Wojewodę Kujawsko – Pomorskiego. Poinformował ,że jego konsekwencją było zawarcie umowy na pożyczkę z Banku Gospodarstwa Krajowego, z przeznaczeniem na zaspokojenie należności głównych z tytułu roszczeń pracowników wynikających z ustawy o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu wynagrodzeń u przedsiębiorców. Następnie przedstawił warunki otrzymania poszczególnych transz pożyczki oraz ich wysokości i terminy otrzymania. Pan Dyrektor nadmienił o warunkach spłaty zaciągniętej pożyczki oraz o możliwości jej umorzenia w 100% w sytuacji wycofania złożonego przez jednostkę w Prokuraturze Generalnej pozwu i zawarciu ugody z Narodowym Funduszem Zdrowia .
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański wyraził pozytywną opinię na ten temat podpisania ugody i wycofania pozwu motywując to tym ,że sam nie pełnił funkcji Dyrektora w tym czasie , a gospodarka finansowa nie była prowadzona do końca prawidłowo, W związku z tym placówce będzie trudno utrzymać pozew.
Następnie Pan Dyrektor przedstawił etapy realizacji programu naprawczego Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych , czyli spłatę należności głównej pracownikom zatrudnionym i już nie pracującym wraz z przedstawieniem sytuacji obciążeń kosztami egzekucyjnymi i zastępstwa adwokackiego dotyczące regulowania należności przez komornika sądowego. Ponadto została przedstawiona sprawa nie opłacania składek ZUS.
Podsumowując Pan Dyrektor podkreślił ,że ten trudny okres jednostka ma za sobą i została poprawiona płynność finansowa zakładu . Ta poprawa nastąpiła na skutek konkretnych działań, czyli spłaty należności z własnych wygospodarowanych środków oraz z zaciągniętego przez Powiat Włocławski krótkoterminowego kredytu , co pozwoliło wejść w ugodę z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych . Obecnie w posiadaniu zakładu jest zaświadczenie o nie zaleganiu płatności  ZUS , co z kolei pozwoliło zawrzeć kontrakty z NFZ-em . Pan Dyrektor na zakończenie podkreślił ,że program jest w pełni realizowany, zgodnie z przyjętym harmonogramem.
 
Pan Przewodniczący Rady Społecznej podziękował za przestawienie sytuacji  i otworzył dyskusję.
 
Pan Piotr Grudziński członek Rady Społecznej zapytał o przygotowanie ewentualnego wniosku i materiałów dotyczących umorzenia pożyczki z Banku Gospodarstwa Krajowego.
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański poinformował ,że jednostka jest przygotowana do złożenia stosownych dokumentów, brak jest jedynie pozytywnie zaopiniowanej uchwały Rady Społecznej .
 
Pan Piotr Grudziński członek Rady Społecznej wyraził opinię o konieczności jak najszybszej decyzji w tej sprawie.
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański nadmienił ,że proces decyzyjny potrwa , a droga nie kończy się na decyzji Rady Społecznej. Po osiągnięciu pozytywnej opinii Rady Społecznej materiał trafia pod obrady Komisji Zdrowia , a następnie do Rady Powiatu. Po uzyskaniu we wszystkich instancjach pozytywnych opinii informacja trafia do Wojewody Kujawsko –Pomorskiego . Dopiero po uzyskaniu jego pozytywnej opinii można złożyć wniosek o umorzenie.
 
Pani Jadwiga Fijałkowska członek Rady Społecznej zapytała o uregulowania słynnej „Ustawy 203” oraz o przybliżenie sprawy komornika.
 
Pani  Anna Dębicka zastępca Dyrektora przedstawiła zdeterminowaną postawę pracowników , do których nie docierały żadne argumenty . Wymieniła różne próby nawiązania porozumienia z załogą, określając brak możliwości porozumienia. Pani Dyrektor podkreśliła fakt ,że zakład dziś istnieje to wynik rozsądku grupy pracowniczej, która nie zgłosiła się z roszczeniami do komornika. 
 
Pani Urszula Krysiak główna księgowa SPZPS wypowiedziała się na temat zakończenia spłat komorniczych w miesiącu grudniu. 
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański  określił niepewną pozycję negocjatora oraz nakreślił niekorzystne działania pewnej grupy odśrodkowej, która starała się doprowadzić do upadku jednostki.
 
Pan Andrzej Spychalski członek Rady Społecznej zapytał o wypłatę odsetek od „Ustawy 203”
 
Pani Urszula Krysiak główna księgowa SPZPS przedstawiła braki finansowe jednostki , spowodowane obciążeniami komorniczymi i zaległościami w stosunku do ZUS.
 
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański  określił poczynania ekipy rządzącej , które mają na celu dążenia do jak najszybszej wypłaty zaległości . Planowana jest wypłata ratalna począwszy od marca tego roku.
 
Pan Marek Osiński członek Rady Społecznej zapytał czego dotyczą usługi obce wykazane w kosztach działalności operacyjnej.
 
Pani  Anna Dębicka zastępca Dyrektora wyjaśniła ,że dotyczą one umów cywilno-prawnych , zawartych z praktykami lekarskimi, czyli tzw. kontrakty lekarskie.
 
Pan Marek Osiński członek Rady Społecznej zapytał o korzyści dla jednostki płynące z zatrudnienia lekarzy na kontrakty bądź umowę o pracę .
 
Pani Urszula Krysiak główna księgowa SPZPS przedstawiła korzyści zatrudniania lekarzy na kontrakty oraz większe zainteresowanie tą formą zatrudnienia.
 
Pani Jadwiga Fijałkowska członek Rady Społecznej zapytała o sprzedaż aptek.
 
Pani  Anna Dębicka zastępca Dyrektora wyjaśniła sprawę sprzedaży aptek. Zostały one sprzedane jeszcze za kadencji poprzednich władz i obecna dyrekcja nie może za nią odpowiadać . Wyraża jedynie opinię ,że zostały one sprzedane za tanio mając na myśli spłatę długów apteki przez placówkę .
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański  podkreślił ,że nie brał udziału w sprzedaży aptek. Jedynie podejmował rozmowy z wierzycielami zadłużenia.
 
Pani Ewa Kończyńska członek Rady Społecznej wyraziła zdanie o zbyt taniej sprzedaży aptek , zwłaszcza podkreślając ukryte długi.
 
Pan Piotr Grudziński członek Rady Społecznej podkreślił konieczność pozbycia się aptek z racji pewnych uwarunkowań prawnych, które na jednostkę sprowadziły kontrolę a w konsekwencji karę pieniężną za brak przeprowadzania przetargów na zakup leków do aptek.
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański  poinformował o prawie farmaceutycznym , mówiącym o konieczności zakupu leków do aptek na drodze przetargów publicznych oraz płacenia Vatu . Nadmienił również ,że ustawa zmieniała się wielokrotnie w kontekście podmiotu prowadzącego. Niestety sprzedaż aptek nastąpiła wcześniej przed objęciem przez moją osobę funkcji dyrektora . Zostało złożone odwołanie od tej decyzji , podjęto rozmowy ugodowe z firmą farmaceutyczną , w której jednostka była zadłużona oraz firmą windykacyjną.
 
Pan Marek Osiński członek Rady Społecznej zapytał o możliwości pokrycia długów aptek z zysków jakie przynosiły.
 
Pani Barbara Kubiak Skarbnik Powiatu Włocławskiego poinformowała, że obecna ekipa rządząca zakładem może nie posiadać do końca sprecyzowanej wiedzy w tym temacie . Zaznaczyła fakt przekazywania na jej ręce jako Skarbnika Powiatu sprawozdań finansowych, z których wynikało ,że zyski były wtapiane w działalność podstawową.
 
Pan Marek Osiński członek Rady Społecznej zapytał o szansę przywrócenia aptek w struktury SPZPS.
 
Pani  Anna Dębicka zastępca Dyrektora wyjaśniła ,że obecnie nie ma takiej możliwości.
 
Pani Jadwiga Fijałkowska członek Rady Społecznej zauważyła poprawę kondycji finansowej SPZPS Włocławek
 
Pan Andrzej Spychalski członek Rady Społecznej zapytał o punkt programu restrukturyzacyjnego mówiący o restrukturyzacji zatrudnienia .
 
Pani  Anna Dębicka zastępca Dyrektora wyjaśniła ,że ten punkt jest również realizowany w sposób naturalny i delikatny.
 
Pan Andrzej Spychalski członek Rady Społecznej zapytał o rozważania jednostki na temat certyfikatu ISO i możliwości otrzymania większych stawek z NFZ.
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański  poinformował o pewnych poczynionych wstępnych rozmowach w tej sprawie i zapewnił ,że stawki z Narodowego Funduszu Zdrowia poprzez wcielenie systemu nie będą wyższe.
 
Pan Przewodniczący Rady Społecznej zapytał zebranych o kolejne pytania dotyczące materiału. W związku z ich brakiem zaproponował przejście do procedury głosowania.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie informację Dyrektora SPZPS we Włocławku na temat realizacji programu restrukturyzacyjnego w świetle zaciągniętej pożyczki  z Banku Gospodarstwa Krajowego.
 
Ad.7.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 7 porządku obrad , czyli informacji Dyrektora SPZPS we Włocławku na temat działalności jednostki po zakończeniu  III kwartału 2006 r. oraz aktualna sytuacja finansowa  według stanu  na dzień 30.11.2006 r.  Podkreślił ,że członkowie Rady Społecznej w  materiałach otrzymali bilans na dzień 30 listopada 2006 r. wraz z rachunkiem zysków i strat i zobowiązania wg stanu na dzień 30.listopada 2006 r. oraz analiza finansowa za okres 11-stu miesięcy. Został jednak oddany głos Panu Dyrektorowi , w kwestii przybliżenia tematu i odpowiedzi na ewentualne pytania .
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański przedstawił bilans jednostki na dzień 30 listopada 2006 rok. Zwrócił uwagę na zysk , który się powiększył . Nadmienił ,że zysk operacyjny byłby większy , gdyby nie koszty komornicze. Poinformował o zawarciu umów cywilno-prawnych oraz o realizacji dotychczas zawieszonego funduszu socjalnego . Zwrócił uwagę na zmniejszanie zadłużenia zakładu. Podkreślił, że można przewidywać jeszcze lepszy wynik finansowy zwłaszcza ,że zakończył się proces spłacania obciążeń komorniczych . Pan Dyrektor wyraził uznanie dla wszystkich osób , które starały się pomóc jednostce wyjść z impasu i zagrożenia . Atmosferę w placówce określił jako dobrą , pracownicy uspokoili się , zaczęli odzyskiwać wiarę w istnienie firmy.
 
Pan Przewodniczący Rady Społecznej podziękował za przestawienie sytuacji  i otworzył dyskusję.
 
Pani Barbara Kubiak Skarbnik Powiatu Włocławskiego zapytała opozycję  strat nadzwyczajnych.
 
Pani Urszula Krysiak główna księgowa SPZPS wyjaśniła ,że pod tą pozycją kryje się wartość pożyczki.
 
Pan Przewodniczący Rady Społecznej zapytał zebranych o kolejne pytania dotyczące materiału. W związku z ich brakiem zaproponował przejście do procedury głosowania.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie informację Dyrektora SPZPS we Włocławku na temat działalności jednostki po zakończeniu  III kwartału 2006 r. oraz aktualna sytuacja finansowa  według stanu  na dzień 30.11.2006 r. 
 
Ad.8.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 8 porządku obrad , czyli przyjęcia analizy finansowej  za okres  I – III kwartał  2006 r.  wraz z podjęciem stosownej uchwały. .  Zaznaczył ,że członkowie Rady Społecznej w  materiałach otrzymali stosowne do tego tematu dokumenty wraz z projektem uchwały. Zaproponował jednak oddanie głosu Panu Dyrektorowi , w kwestii przybliżenia tematu i odpowiedzi na ewentualne pytania .
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański przedstawił bilans jednostki na dzień 30 września 2006 r. Zaznaczył ,że Rada Społeczna jest organem doradczym i opiniodawczym kierownika publicznego zakładu opieki zdrowotnej , w związku z tym zasadnym jest przedłożenie członkom informacji z analizy finansowej za okres trzech kwartałów 2006 roku.
 
Pan Przewodniczący Rady Społecznej podziękował za przestawienie sytuacji  i otworzył dyskusję.
 
Pani Ewa Kończyńska członek Rady Społecznej zapytała o konieczność istnienia dwóch poradni ginekologicznych i dwóch pracowni laboratoryjnych.
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański określił profile działalności poszczególnych laboratoriów , czyli jedno na ulicy Stodólnej to placówka zajmująca się prątkiem gruźlicy i badaniami z zakresu bakteriologii. Natomiast laboratorium na ulicy Wyszyńskiego to jednostka , która w głównej mierze wykonuje badania dla naszych poradni / przychodni oraz badania na zewnątrz. Pan Dyrektor podkreślił ,że poradnie ginekologiczne zawierają w swych strukturach zarówno poradnie dla kobiet jak i dla dziewcząt. Lekarze zatrudnieni w tych placówkach to tzw. lekarze kontraktowi, którzy pracują w niepełnych wymiarach godzin , na cząstki etatu. 
 
Pan Przewodniczący Rady Społecznej zapytał zebranych o kolejne pytania dotyczące materiału. W związku z ich brakiem zaproponował przejście do procedury głosowania.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie uchwałę nr 1/2007 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie przyjęcia analizy finansowej SPZPS we Włocławku za okres I-III 2006 r.
 
 
 
Ad.9.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 9 porządku obrad , czyli wyrażenia opinii  w sprawie  korekty planu finansowego na 2006 rok. Podkreślił ,że członkowie Rady Społecznej w  materiałach otrzymali skorygowany plan finansowy i mieli możliwość zapoznania się z nim. W związku z tym zaproponował oddać głos Panu Dyrektorowi , w kwestii przybliżenia tematu i odpowiedzi na ewentualne pytania .
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański określił potrzebę korekty planu, bowiem w roku budżetowym zachodzą zmiany , które nie są możliwe do przewidzenia w momencie jego tworzenia. W zwiazku z tym ,że istnieje taka możliwość Pan Dyrektor przedłożył wniosek o jego korektę.
 
Pani Barbara Kubiak Skarbnik Powiatu Włocławskiego podkreśliła konieczność dokonywania zmian w roku budżetowym jakiego dotyczą.
 
Pani Urszula Krysiak główna księgowa SPZPS wyjaśniła ,że trudno określić celnie wydatki według potrzeb, zawsze mogą się zdarzyć sytuacje nieprzewidziane np. zmiany ustaw lub podwyżki .
 
Pani Jadwiga Fijałkowska członek Rady Społecznej zapytała o pozycję usług hotelowych i wyżywienie w ORDN.
 
Pani  Anna Dębicka zastępca Dyrektora wyjaśniła ,że ten punkt jest to pobyt matki z dzieckiem na turnusie rehabilitacyjnym w Ośrodku Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych przy ulicy Radosnej , za który matka ponosi odpłatność.
 
Pan Przewodniczący Rady Społecznej zapytał zebranych o kolejne pytania dotyczące materiału. W związku z ich brakiem zaproponował przejście do procedury głosowania.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie i wyrazili pozytywną opinię w sprawie korekty planu finansowego na rok 2006 .
 
Ad.10.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 10 porządku obrad , czyli wyrażenia opinii na temat planu finansowego na rok 2007 . Zaznaczył ,że członkowie Rady Społecznej w  materiałach otrzymali stosowne do tego tematu dokumenty. Zaproponował jednak oddanie głosu Panu Dyrektorowi , w kwestii przybliżenia tematu i odpowiedzi na ewentualne pytania .
 
Pan Dyrektor Krzysztof  Szczepański przedstawił projekt planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku na rok 2007 oraz zaproponował formę zadawania ewentualnych pytań.
 
Pan Przewodniczący wysunął wniosek ,aby na dzisiejszym posiedzeniu ten projekt przyjąć do wiadomości a na następnym podyskutować o nim i podjąć ewentualnie decyzję o jego przyjęciu bądź nie.
 
Wniosek Pana Przewodniczącego został jednogłośnie przyjęty .
 
Projekt planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku na rok 2007 został jednogłośnie przyjęty do wiadomości.
 
Ad.11.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 11 porządku obrad, „Sprawy różne” , w którym zaproponowano zmianę dotyczącą wniosku o rozwiązanie stosunku pracy na zasadzie porozumienia stron z dniem 15 stycznia 2007 roku Pana Krzysztofa Szczepańskiego Dyrektora SPZPS.
Pan Przewodniczący poinformował ,że pismo wpłynęło na ręce Pana Starosty Jana Ambrożewicza dnia 08 stycznia 2007 roku i w związku z tym istnieje konieczność podjęcia stosownej uchwały.
 
Pan Przewodniczący Rady Społecznej zapytał członków Rady Społecznej czy wyrażają pozytywną opinię  dotyczącą wniosku o rozwiązanie stosunku pracy na zasadzie porozumienia stron z dniem 15 stycznia 2007 roku Pana Krzysztofa Szczepańskiego Dyrektora SPZPS.
 
Członkowie Rady Społecznej jednogłośnie wyrazili pozytywną opinię dotyczącą wniosku o rozwiązanie stosunku pracy na zasadzie porozumienia stron z dniem 15 stycznia 2007 roku Pana Krzysztofa Szczepańskiego Dyrektora SPZPS.
 
Pan Przewodniczący Rady Społecznej wobec wyrażenia pozytywnej opinii przez członków Rady Społecznej na temat rozwiązania stosunku pracy z Panem Krzysztofem Szczepańskim jako Dyrektorem Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku złożył serdeczne podziękowanie za ogromny wkład pracy w dążeniu do ustabilizowania sytuacji jednostki ,którą zarządzał. Serdecznie podziękował za poświęcenie w sprawie ratowania placówki i wyraził przekonanie o dalszej owocnej współpracy.
 
Następnie Pan Przewodniczący zarządził procedurę głosowania nad uchwałą nr 2/2007 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie opinii o rozwiązaniu stosunku pracy z Dyrektorem Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku.
 
Członkowie Rady Społecznej jednogłośnie przyjęli uchwałę nr 2/2007 Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie opinii o rozwiązaniu stosunku pracy z Dyrektorem Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku.
 
Ad.12.
Pan Przewodniczący zaproponował przejście do punktu 12 porządku obrad, wolne wnioski i zapytania . Zaproponował formę zadawania pytań i formułowania wniosków.
 
Pan Piotr Grudziński członek Rady Społecznej zapytał o prace w tworzeniu zespołu paliatywnego. Ponadto wystąpił o przygotowanie informacji na temat wykonania kontraktów w poszczególnych poradniach / przychodniach. Zapytał również o analizę kosztów w poszczególnych placówkach.
 
Pani  Anna Dębicka zastępca Dyrektora wyjaśniła kwestię tworzenia opieki paliatywnej jako postępującą na drodze organizacji przetargu na prace adoptujące pomieszczenia przeznaczone na tą działalność oraz poinformowała , że na następne posiedzenie dostarczymy informację o rocznym wykonaniu kontraktów w poszczególnych poradniach / przychodniach.
 
Pani Urszula Krysiak główna księgowa SPZPS wyjaśniła ,że zostaje wdrażany nowy system księgowy , który ma jasno określać koszty poszczególnych placówek. W związku z tym pełne przedstawienie dochodowości poradni/przychodni będzie możliwe od stycznia 2007 roku.
 
Przedstawiciele Związków Zawodowych działających na terenie SPZPS złożyli na ręce Pana Przewodniczącego Rady Społecznej oraz Wicestarosty Powiatu Włocławskiego pismo wyrażające poparcie załogi w sprawie objęcia stanowiska Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku przez Panią Annę Dębicką, pełniącą aktualnie funkcję zastępcy dyrektora SPZPS.
 
Pismo zostało przyjęte.
 
Pan Przewodniczący Przyjął pismo Związków Zawodowych i zobowiązał się je przedstawić na posiedzeniu Rady Powiatu .
 
Pan Marek Osiński członek Rady Społecznej zwrócił uwagę na kolejki oczekujących na udzielenie porady specjalistycznej, z prośbą o zmniejszenie ich do minimum
 
Pani  Anna Dębicka zastępca Dyrektora wyjaśniła konieczność tworzenia list oczekujących oraz ograniczenia limitowe poradni/przychodni. Zwróciła uwgę ,że jest to problem całej Polski nie tylko nasz.
 
Pani Ewa Kończyńska członek Rady Społecznej poprosiła o zwrócenie uwagi niektórym poradniom / przychodniom , które z początkiem każdego nowego roku żądają nowych skierowań ,a nie jest to wymagalne przez odpowiednie przepisy i zasady kontraktów z NFZ. Podkreśliła ,że ta sytuacja jest bardzo uciążliwa dla lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej. Wyraziła również potrzebę , aby posiedzenia Rady Społecznej były nagrywane na dyktofon.
 
 Ad. 13.
Na tym posiedzenie Rady Społecznej zakończono.   
 
 
 


Protokołowała :
 
 
Elżbieta Szczepańska 


Wytworzył: Elżbieta Szczepańska (19 marca 2007)
Opublikował: Zbigniew Dankowski (19 marca 2007, 14:48:18)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 825

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij