Protokół nr 12/2005

Protokół nr 12 / 2005
 
Z posiedzenia Rady Społecznej przy SPZPS we Włocławku , które odbyło się dnia 20.01.2005 r. we Włocławku przy ul. Wyszyńskiego 21 / świetlica Oddziału Dziennego Psychiatrycznego budynek „ D” / .
 
Proponowany porządek obrad :
 
1. Otwarcie posiedzenia Rady.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu nr 11 /2004 z posiedzenia  Rady Społecznej z dnia 09.12.2004 r.
5.Rozpatrzenie sprawozdania p.o. Dyrektora SPZPS we Włocławku z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej.
6.Zapoznanie Rady Społecznej z wynikami kontroli przeprowadzonych w 2004 r. w SPZPS we Włocławku.
7.Rozpatrzenie „ Koncepcji dalszego funkcjonowania Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku” , przedstawionej przez p.o. Dyrektora -  Agnieszkę Sadowską.
8.Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Społecznej w sprawie wyrażenia pozytywnej/negatywnej opinii o przyjęciu „ Koncepcji dalszego funkcjonowania Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku”.
9.Rozpatrzenie projektu uchwały na wniosek Dyrektora SPZPS w sprawie pozytywnego/negatywnego zaopiniowania ograniczenia działalności Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych , polegającego na zakończeniu działalności aptek.
10.Rozpatrzenie informacji o podjętej przez Zarząd Powiatu we Włocławku Uchwale Nr 309/05 z dnia 12.01.2005 r. w sprawie przeprowadzenia konkursu dla wyłonienia kandydata na stanowisko Dyrektora SPZPS we Włocławku oraz podjęcie przez Radę Społeczną decyzji o jej przedstawicielu w składzie komisji konkursowej.
11.Sprawy różne.
12.Wolne wnioski i zapytania.
13.Zakończenie obrad.
 
Ad.1.
Pan Przewodniczący powitał wszystkich członków Rady Społecznej zebranych na kolejnym posiedzeniu , zaproszonych gości – Przewodniczących Związków Zawodowych działających na terenie Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych oraz Pana Przewodniczącego Rady Powiatu – Pana Ireneusza Cichockiego. Pan Przewodniczący powitał również przybyłych z ramienia SPZPS – Panią Barbarę Wiankowską – p.o. Główną Księgowa Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych , Pana Juliusza Bieńka- Radcę Prawnego SPZPS i bardzo serdecznie Panią Agnieszkę Sadowską – p.o. Dyrektora SPZPS we Włocławku.
 
Ad.2.
Stwierdzenie quorum. Na dziewięciu członków Rady Społecznej na obrady stawiło się sześciu, co umożliwiło stwierdzenie quorum. 
 
 
 
 
 
Ad.3.
Pan Przewodniczący zapytał , czy są uwagi lub propozycje do proponowanego porządku obrad. Następnie po stwierdzeniu braku propozycji, zarządził głosowanie kto jest za jego przyjęciem.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli jednogłośnie porządek obrad.
 
Ad. 4.
Pan Przewodniczący zapytał , czy członkowie Rady Społecznej zapoznali się z Protokołem nr 11, a następnie zarządził głosowanie kto jest za jego przyjęciem.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęli Protokół nr 11.
 
Ad.5.
Pan Przewodniczący dokonał wprowadzenia do pkt. 5 porządku obrad i poprosił Panią p.o. dyrektora Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku przedstawienie krótkiego sprawozdania z działalności pomiędzy Radami Społecznymi od momentu przyjęcia obowiązków do dnia dzisiejszego w kontekście najważniejszych spraw mających miejsce w jednostce i podjętych decyzji .
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Witam Państwa bardzo serdecznie na dzisiejszym posiedzeniu. Pragnę zaznaczyć ,że nie zostałam wybrana na stanowisko p.o. Dyrektora w dobrym momencie dla SPZPS-u .Było i jest dużo problemów , zakończyły się w jednostce trzy  kontrole . Po ich zakończeniu okazało się , że musimy przystępować do zamówień publicznych w odniesieniu do zakupów leków w aptekach. Wobec powyższego pierwszą sprawą jaką musiałam poczynić było przeprowadzenie rozmów z dostawcami leków o rozłożenie kwot należności na raty . Wiadomym jest ,że jesteśmy w trudnej sytuacji finansowej , więc zrozumiałym jest ,że spłacenie dość dużej kwoty jednorazowo jest dużym problemem. Odbyłam te spotkania w siedzibie naszej firmy . Wszyscy podeszli do tego bardzo pozytywnie, ale jak na razie mamy zawartą ugodę z największym wierzycielem, którzy zgodził się rozłożyć nasze należności na dziesięć rat. Prowadzone rozmowy doprowadziły do tego ,że kolejny wyraził zgodę na 5 rat , ponieważ kwota jaką musimy spłacić jest nieco mniejsza. Pozostali jeszcze nie określili swojego stosunku do powyższej sprawy. Decyzja UKS-u nałożyła na naszą firmę obowiązek zapłacenia zobowiązania podatkowego w kwocie łącznej 457 tys. zł. plus odsetki. W dniu 11 stycznia 2005 r. złożyliśmy odwołanie od tej decyzji oraz prośbę o wstrzymanie jej wykonania. Spodziewamy się odpowiedzi do 11lutego br. W związku z kontrolami i koniecznością przeprowadzania zamówień publicznych na dostawy leków podjęłam decyzję o zawieszeniu działalności aptek do chwili wyjaśnienia sprawy. . Wiadomym jest ,że jest to dość pilna sprawa . Panie , które pracują w tych aptekach zgłosiły chęć ich wydzierżawienia. Są to pracownicy długoletni i prowadzę rozmowy dotyczące ewentualnych zasad przejęcia wyposażenia i zasobów leków.
Do tej pory zostały podpisane umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, są one mniejsze o ok. 100 tys. zł. w stosunku do roku ubiegłego, ale zawarte są na 3 lata z możliwością negocjacji. Mamy również małe problemy z lekarzami psychiatrii. Doktor Ciesielska , która obejmowała stanowisko kierownika Przychodni Psychiatrycznej złożyła wymówienie z pracy , ale na jaj miejsce znaleźliśmy zastępstwo. Jeszcze wcześnie złożyli wymówienia również inni lekarze psychiatrzy i odeszli z końcem grudnia.
 
Pan Przewodniczący :
Czy możemy poznać nazwisko lekarza , który będzie zastępował dr Ciesielską ?
      
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Jest to dr Jarosław Białek , który obejmuje to stanowisko od 01.02.2005 r. Dotychczas był ordynatorem w Szpitalu w Lipnie.
W dniu 11.01.br. byłyśmy z Główną księgową jednostki w Kujawsko- Dobrzyńskim Banku Spółdzielczym w sprawie przeprowadzenia rozmów o zwiększenie kredytu na rachunku bieżącym. Jednym z głównych elementów zabezpieczenia  tego kredytu miały też stanowić leki w aptekach. Również i w tej sprawie odebrałyśmy dość pozytywny stosunek . wypisany został wniosek , w którym dodatkowym zabezpieczeniem stałaby się hipoteka naszych obiektów .
 
Pan Przewodniczący :
Bardzo dziękuję za omówienie tematu i otwieram dyskusję.
 
Pan Bogdan Czajka :
Ile jest wart towar w aptekach ?
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Towar w aptekach jest wart ok. 100 tys. zł.
 
Pan Krzysztof Wrzesiński :
Osoby pracujące wyrażają chęć przejęcia aptek jak pani Dyrektor przedstawiła i rozumiem ,że w tym momencie pracują na swój rachunek Porozumienie będzie dotyczyło wydzierżawienia pomieszczeń , wyposażenia i odsprzedaży leków oraz przejęcia osób pracujących w nich wraz z zobowiązaniami . Chciałbym zapytać jak to się bilansuje z należnościami ?
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Porozumienie będzie dotyczyć wydzierżawienia pomieszczeń , wyposażenia i przejęcia pracowników wraz z należnościami.   
 
Pan Krzysztof Wrzesiński :
W chwili obecnej nie dysponujecie Państwo informacjami dotyczącymi należności z tytułu 203 i 13-stych pensji właśnie dla tych osób i jak się to odnosi do majątku przejmowanego ?
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Należności co do osób zatrudnionych w aptekach wynoszą ok. 87 tys. zł. , a jak mówiłam sam zasób leków znajdujących się na stanie aptek ma wartość ok. 100 tys. zł., nie mówiąc już o wyposażeniu .
 
Pani p.o. Główna Księgowa Barbara Wiankowska :
Szczegółowe zestawienia będą sporządzone nieco później.
 
Pan Stanisław Sadowski :
Jak będą płacone leki ? Rozumiem ,że będą płacone w 100 %, po cenie zakupu.
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Tak, po cenie zakupu.
 
Pan Krzysztof Wrzesiński :
Można poznać przyczyny kłopotów w psychiatrii ?
 
 
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Pierwsze rezygnacje z pracy lekarzy psychiatrii nastąpiły w m-cu październiku 2004 r. , natomiast dr Ciesielska złożyła wypowiedzenie w dniu 12.01.2005 r.
 
Pan Przewodniczący :
Rozumiem ,że nie ma zagrożenia realizacji kontraktu w ramach psychiatrii, będzie płynność przyjmowania pacjentów .
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Nie ma zagrożenia, od 01.02.br. przychodzi na stanowisko kierownika Przychodni dr Białek , wraca do nas dr Antczak, która poprowadzi Oddział Dzienny Psychiatryczny. W zeszłym roku wygrała konkurs na ordynatora tegoż oddziału. Poza tym przyjeżdżają z Torunia do pracy młodzi lekarze w trakcie specjalizacji psychiatrycznej.
 
Pan Przewodniczący :
Dziękuję bardzo . Czy są jeszcze pytania ?
 
Pan Piotr Grudziński :
Wszyscy wiemy , że od Pana Prezesa Wasilewskiego z Miejskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej wpłynęła propozycja przejęcia SPZPS. Wiadomym jest nie tylko z pisma jakie wpłynęło właśnie od Pana Prezesa , ale również z artykułów prasowych, że są prowadzone rozmowy. Stąd moje pytanie , czy Pani Dyrektor uczestniczyła w jakichkolwiek rozmowach pomiędzy SPZPS-em , a Prezesem Wasilewskim , bądź z Władzami Miasta ? Jeśli Pani Dyrektor nie uczestniczyła to czy orientuje się Pani – czy ktoś z jednostki brał udział w tego rodzaju spotkaniach ?
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Nie uczestniczyłam w żadnych spotkaniach, nie wpłynęła do mnie również żadna propozycja spotkania i rozmów . Oficjalnie nie dostałam żadnego powiadomienia o takich spotkaniach . Trudno mi jest jednak powiedzieć , czy ktoś z jednostki brał udział tego typu rozmowach.
 
Pan Piotr Grudziński :
W ostatnim czasie dopływają do członków Rady społecznej informacje ,że przedstawiciele Związków Zawodowych odbywają spotkania z Prezydentem Skrzypkiem . Takie spotkanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku. Na tych spotkaniach padały obietnice , deklaracje zarówno z jednej jak i z drugiej strony . Stąd też moje pytanie do Pani Dyrektor, nie do Związków Zawodowych – jeżeli coś takiego miało miejsce to jest to sprawa wysoce naganna, zarówno w odniesieniu do Pana Prezydenta Skrzypka jak również do osób , czy to przedstawicieli Związków Zawodowych , które się z Panem Prezydentem spotkały. Nie ważne na czyje zaproszenie i z czyjej inicjatywy było zorganizowane. Niemniej jednak odbyło się poza wiedzą jakąkolwiek jak się okazuje Pani Dyrektor, również poza wiedzą Rady Społecznej i również przede wszystkim poza wiedza Organu Założycielskiego, jaką jest Rada Powiatu. Jeżeli takie spotkanie miało miejsce i ktoś uczestniczył w nim , to konsekwencje w stosunku do tych osób powinny być wyciągnięte, jeśli to spotkanie miało miejsce w godz. pracy tych osób  , a z tego co wiemy to właśnie tak było. Dlatego też moja prośba o zainteresowanie się tą sprawą i spróbować dojść do tego od strony formalnej.
 
 
 
Pan Stanisław Sadowski :
Dziwię się zainteresowaniu Pana Prezydenta Skrzypka losami SPZPS-u, dlatego ,że jak pamiętam występowaliśmy wielokrotnie z propozycjami pomocy do Władz  Miasta . Podkreśla się dumnie w prasie ,że 70 % pacjentów SPZPS to mieszkańcy miasta , że większość waszych pracowników to mieszkańcy miasta. Bardzo się dziwię ,że wcześniejszy Pan Prezydent i ówczesny tego nie dostrzegali , tylko nagle obserwować można tak wielkie zainteresowanie . Nagle się obudziło Miasto i Pan Prezydent , a kiedy wcześniej monitorowaliśmy , prosiliśmy o wsparcie nie było żadnej reakcji , żadnego odzewu na nasz apel. Myślę ,że powinniśmy wspólnie z Panem Starostą ,Związkami Zawodowymi ratować SPZPS ,a byłbym ostrożny w kwestii pozbywania się tej jednostki. Można prowadzić rozmowy, ale uważam ,że nie tak szybko pozbywajmy się jednostki , która jako nieliczna skupia w swojej strukturze tak dużą rzeszę specjalistów.
 
Pan Piotr Grudziński :
Czy dotarły do Pani informacje oficjalne o uczestnictwie przedstawicieli Związków Zawodowych na spotkaniu z Prezydentem Skrzypkiem ?
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Żadnych oficjalnych informacji nie otrzymałam.
 
Pan Piotr Grudziński :
Jeśli nie ma Pani oficjalnych informacji prosiłbym o przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego , które pozwoli ustalić czy takie spotkanie miało miejsce i czyim udziałem oraz udzielenie na ten temat wyjaśnień .
 
Pani Elżbieta Ziarek – Przewodnicząca NSZZ „Solidarność” :
Również uważam za wysoce naganny fakt odbycia się takiego spotkania bez wiedzy Pani Dyrektor.
 
W trakcie omawiania punktu 5 porządku obrad na obrady przybyła Pani Ewa Kończyńska .
 
Pani Renata Jaworska – pracownik Ośrodka rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych :
Sytuacja jaka miała miejsce w ubiegłym roku i troska pracowników oraz duże zamieszanie wokół SPZPS spowodowało fakt odbycia się tych spotkań. Ludzie po prostu obawiają się co będzie dalej, dług jak się okazuje stale jest powiększany nowymi informacjami .Prawda jest taka ,że faktycznie doszło do spotkań z Panem Prezydentem, nie dla tego ,że chcemy sprawić ,ażeby ten zakład wydostał się z Powiatu. Proszę zrozumieć pracowników, zwracaliśmy się z prośbami do Organu Założycielskiego o pomoc , to jednak kończyło się tylko na rozmowach.
 
Pan Przewodniczący :
Proszę o umiarkowanie w wypowiedziach, wszelkie wnioski i uwagi będziemy poruszać w punkcie – spraw różnych. Poleciłem Pani Dyrektor zorganizowanie spotkania z szefami Związków Zawodowych i wyjaśnienia wszystkim drogi postępowania w przypadku chęci skorzystania przez pracowników z możliwości uczestnictwa w obradach Rady Społecznej. Wierzę , że w trosce o dobro załogi pracownicy będą pamiętać o tym ,że obowiązuje  droga służbowa i nie należy jej pomijać w swoim postępowaniu. Chciałbym powrócić do realizacji przyjętego porządku obrad i w związku z tym chciałbym zapytać , czy są jeszcze pytania dotyczące tego punktu, a mianowicie -  Rozpatrzenie sprawozdania p.o. Dyrektora Samodzielnego publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady Społecznej. Jeżeli nie ma dalszych pytań chciałbym zapytać kto z Państwa jest za przyjęciem sprawozdania p.o. Dyrektora Pani Agnieszki Sadowskiej ? Proszę o przegłosowanie .
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli sprawozdanie p.o. Dyrektora SPZPS we Włocławku z działalności pomiędzy posiedzeniami Rady społecznej przy 6 głosach za i 1 głosie wstrzymującym.
 
 
Ad .6.
Pan Przewodniczący :
Proponuję przejść do punktu 6 porządku obrad o brzmieniu – zapoznanie Rady Społecznej z wynikami kontroli przeprowadzonych w 2004 r. W Samodzielnym publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku.
Jest od pewnego czasu tak ,że każde spotkanie Rady Społecznej, każde posiedzenie Zarządu Powiatu oraz Komisji zdrowia to są również nowe informacje do nas docierające i nowe dokumenty, które Państwo otrzymujecie. W kontekście próby całkowitego rozwiązania sytuacji w SPZPS-się uznałem za stosowne , by członkowie rady społecznej otrzymali trzy ważne dokumenty . Są to dokumenty z kontroli przeprowadzonych w 2004 r. W jednostce , a kontroli , które w istocie rzeczy dają pewien obraz tego co na przestrzeni ostatnich kilkunastu, kilkudziesięciu miesięcy  działo się w SPZPS-się. Pierwszy dokument to jest wystąpienie pokontrolne skierowanie na ręce Pana Dyrektora w dniu 20.10.2004 po kontroli, która przeprowadziły służby Starostwa Powiatowego, drugim dokumentem jest dokument datowany 31.08.2004 r. Biuro Usług Rachunku i Audytorskich „Lubella” i trzeci , o którym już wspomniała Pani dyrektor to jest decyzja Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Bydgoszczy dotyczącej dwóch aptek, funkcjonujących w ramach Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku. Trudno dyskutować o faktach, które przedstawiają te dokumenty. Czy macie państwo jakieś pytania do tych protokołów? Proponuje przyjąć je do wiadomości. Dokumenty te będą pomocne przy podejmowaniu decyzji na posiedzeniu Rady Powiatu. Dokumenty te nadały pewien bieg decyzji, które należało podejmować. Proponuje przejść do punktu kolejnego porządku obrad.
 
 
Ad .7.
Pan Przewodniczący:
Proponuję wprowadzenie do tego punktu. On został sformułowany został w następujący sposób: Rozpatrzenie dalszego funkcjonowania Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku przedstawiony przez pełniącą obowiązki dyrektora panią Agnieszkę Sadowską. Może zrodzić się u Państwa pytanie dlaczego ten dokument,  dlaczego jedna koncepcja, czy innej nie było? Otóż pragnę wszystkich Państwa poinformować, iż Pani dr Ciesielska w ubiegłym tygodniu złożyła mi wizytę informując, iż jest pełnomocnikiem, czy też została upoważniona przez grupę lekarzy do tego, aby poprosić mnie bym umożliwił lekarzom zaprezentowanie swojej własnej koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS. Moja odpowiedź była następująca: „Proszę przekazać środowisku lekarskiemu, które z taką propozycją wystąpiło, aby po pierwsze spróbowali przygotować tę koncepcję w  formie pisemnej, po drugie - aby o tej koncepcji powiadomić Panią Dyrektor, ponieważ tak naprawdę Rada Społeczna jest organem pomocnym Dyrektorowi jednostki i jeżeli te dokumenty będą złożone , to  poproszę Radę Społeczną na etapie przyjmowania porządku obrad o poszerzenie o taki punkt porządku obrad .
Rozmawiałem już tuż przed rozpoczęciem posiedzenia Rady Społecznej z Panią Dyrektor czy ta koncepcja została zgłoszona i przygotowana. Pani Dyrektor zaprzeczyła, że nie. W związku z tym porządku obrad nie poszerzaliśmy, bo nie było tej inicjatywy zapisanej i pozostał nam tylko jeden dokument, autorska koncepcja Pani Dyrektor. Pragnę wspomnieć, że na moje ręce tuż przed wyjazdem na posiedzenie Rady Społecznej wpłynął dokument podpisany przez  kilkadziesiąt osób, zatrudnionych przez SPZPS i chciałbym odczytać to pismo .
” Zaniepokojeni kolejną propozycją lekarzy utworzenia z dotychczasowych struktur SPZPS spółek partnerskich stanowczo protestujemy przeciwko takim rozwiązaniom. Spółki partnerskie zdecydowanie preferują jedno tylko do końca wyboru lekarzy rozwiązanie, w rzeczywistości stanowią poważne zagrożenie dla utrzymania pracy dla pozostałych grup zawodowych. Tylko duża struktura jaką jest SPZPS stwarza szansę na przetrwanie istotnych dla integralności jednostkom dotychczas z trudem samo finansującym się jednakże niezbędnym dla zapewnienia właściwego standardu świadczenia usług medycznych.” . Znajduje się  również adnotacja - do wiadomości p.o. Dyrektor SPZPS Agnieszki Sadowskiej. Bardzo bym prosił Panią Dyrektor aby spróbowała zaprezentować za chwilę koncepcję, która została zmieniona w stosunku do tego co zaproponował ś.p. Dyrektor Stanisław Beciński. Pani Dyrektor poprosiła o wycofanie poprzedniej koncepcji, by móc szczegółowo ją przeanalizować i mieć czas na to by mogła przedstawić swoją. Bardzo bym prosił Panią Dyrektor by zaprezentowała swoją koncepcje przed członkami Rady Społecznej.
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Pani Dyrektor przedstawiła swoją koncepcję.
Podstawowym założeniem mojej koncepcji jest to, że każda restrukturyzacja byłaby dla zakładu bardzo kosztowna a na to zakładu nie stać, więc podstawowe założenie jest takie, żebyśmy zostali w takiej formie w jakiej jesteśmy czyli jako samodzielny zakład opieki zdrowotnej i jedyne co możemy tutaj zrobić to poczynić pewne oszczędności, czyli prowadzić zakład w ten sposób aby podawać przychody i wydatki, które zakład osiąga. Już w tym miesiącu uzyskaliśmy wynik plusowy, z tym że w obecnej sytuacji zakładu - to nie wystarcza ponieważ jest zbyt wiele zobowiązań, z lat poprzednich, które trzeba regulować. Wszystkie te zobowiązania są przedstawione w dokumentach, które Państwo otrzymali. Są to m.in. zobowiązania z tytułu dostaw leków, następnie zobowiązania z tytułu 13-tych pensji ciągnące się od wielu lat, dalej kredyt bankowy i pozostałe zobowiązania wymagalne, których obecnie nie jesteśmy w stanie zapłacić, również ustawy 203 .Jedynym ratunkiem jest uruchomienie pożyczek ze Skarbu Państwa. Zobowiązania z tytułu dostaw leków zamierzamy uregulować rozkładając je na raty, nie ujęłam tutaj długu w stosunku do Urzędu Skarbowego ,ale tak jak wspomniałam wcześniej złożyliśmy odwołanie i mam nadzieję, że dług zostanie umorzony - przynajmniej w części. Przede wszystkim oszczędności zamierzam osiągnąć na wydzierżawieniu aptek. Mam na myśli świadczenia z funduszu płac wobec  osób zatrudnionych w aptekach . Apteki osiągały przychód w granicach 10 tyś. miesięcznie, z dzierżawy uzyskamy kwotę równą temu, jeśli nie wyższą, tym bardziej ,że odejdzie utrzymanie pracowników. Następnie uwidoczniona jest kwota z tytułu 13-tej pensji i  ustawy „203” . Proponuję zmienić Regulamin Wynagradzania i tutaj też mam nadzieję, że Związki Zawodowe wyrażą zgodę na to, ażeby zmniejszyć premię. Nie chciałabym całkowicie pozbawiać pracowników premii. Chciałabym pozostawić ją w wysokości 6-8 % w zależności od tego do jakiego porozumienia dojdziemy. W skali roku byłaby to kwota w granicach 120tys. Zawieszenie Funduszu Świadczeń Socjalnych daje oszczędność ok.110 tys. po za tym zwolnienia pracowników przynajmniej w takim ograniczonym zakresie, stanowiło by to oszczędności ok. 116 tys. zł.. Nie są to oszczędności duże, przynajmniej w pierwszym roku, natomiast będą one owocowały w latach przyszłych. Wszystko to będzie możliwe do zrealizowania  w momencie gdy będziemy mieli uruchomiony wyższy kredyt ,ponieważ na początku będą potrzebne pieniądze na odprawy. Planujemy też podpisać i  jest to właściwie główny element koncepcji   porozumienie pomiędzy pracownikami a Dyrekcją zakładu o wypowiedzeniu i zawieszeniu narastania fali zadłużania z tytułu ustawy 203. Wszystkie przedstawione propozycje oszczędności stanowią kwotę w granicach 800 tys. zł. Ten rok będzie ciężki, ale sądzę, że w następnym roku te oszczędności będą dawać efekty. To są realne możliwości, które widzę, bo wiadomo, że nie ma takiego cudu, ,który spowoduje, że z dnia na dzień dług zniknie. Mamy jeszcze jeden budynek  wystawiany na sprzedaż i gdyby udało się go sprzedać byłoby to dużym ratunkiem dla zakładu. Dziękuję. 
 
Pan Bogdan Czajka :
Tylko na razie nie ma chętnych na ten budynek
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Obecnie było tylko ogłoszenie w prasie regionalnej , ale mam nadzieję, że po  umieszczeniu ogłoszenia w prasie ogólnopolskiej znajdzie się niebawem jakiś nabywca.
 
Pan Przewodniczący:
Dziękujemy bardzo Pani Dyrektor. Poprosimy teraz o pytania i  zapraszamy do dyskusji.
 
Pan Bogdan Czajka:
Chciałbym zapytać czy wśród proponowanych  10 osób są pracownicy  aptek.
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Nie, w aptekach jest 7 etatów.
 
Pan Bogdan Czajka :
Wspomniała Pani o możliwości  podpisania umów i zawieszeniu zobowiązań, czyli tych pieniędzy nie trzeba będzie wypłacać ?
 
Pan Juliusz Bieniek – Radca Prawny SPZPS:
Zgodnie z uchwałą 7 Sędziów Sądu Najwyższego wpisanych do Księgi Zasad Prawnych rzeczywiście nie jest możliwe wypowiedzenie skutków wzrostu wynagrodzeń z tytułu ustawy 203 , ale Sąd Najwyższy w tej uchwale wypowiedział się , że ustawodawca miał na myśli ustalenie minimalnego wynagrodzenia dla pielęgniarek i położnych . Skoro ta ustawa weszła w czasie , kiedy minimalne wynagrodzenie było znacznie niższe niż obecnie . Zatem należy do tego minimalnego wynagrodzenia dodać kwotę wynagrodzenia 203 zł. i z punktu widzenia matematycznego wynika ,że ustawa gwarantuje to minimalne wynagrodzenie na poziomie 1.073 zł. Natomiast do tej granicy w świetle uchwały tegoż Sądu Najwyższego można dokonać wypowiedzeń zmieniających w zakresie wynagrodzenia dla pracowników służby zdrowia , nie naruszając „Ustawy 203”, czyli w świetle ustawy tychże siedmiu sędziów Sądu Najwyższego możliwe jest nie tylko wypowiedzenie – aż wypowiedzenie generalnie skutków podwyżek do tej kwoty 1.073 zł. , ale również wypowiedzenie wzrostu wynagrodzeń następującego w latach poprzednich.
 
Pan Krzysztof Wrzesiński :
Czy prawdziwe są informacje o tym ,że pracownicy nie otrzymali wynagrodzenia za m-c grudzień ?
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Tak, nie wszyscy. Dotyczy to lekarzy pracujących w naszej placówce na kontraktach.
 
Pan Krzysztof Wrzesiński :
W świetle Pani wypowiedzi opierającej się na przedstawionej koncepcji wnioskuję ,że najlepiej byłoby utworzyć małe zakłady. Rozumie obawy pracowników , którzy są zatrudnieni w jednostce, ale ten dług jest. Proponowany program naprawy mógł by być wprowadzony trzy lata temu i oszczędności w wysokości 810 tys. zł. nie regulują zobowiązań wobec pracowników. Jeżeli mielibyśmy to wypłacić jako Powiat  to co najmniej potrzebne byłoby pięć lat. Obawiam się ,że stanęlibyśmy przed faktem ,że część lekarzy nie będzie chciała dalej pracować w tak funkcjonującej jednostce.
 
 
Pan Piotr Grudziński :
Moje pytanie dotyczy wspomnianych przez Panią Dyrektor produktów finansowych jakie pomogłyby jednostce na zapłatę pewnych zobowiązań. Kolejne pytanie dotyczy ograniczenia zatrudnienia . Czy w tej przedstawionej grupie znajdują się osoby , które mogą odejść na emeryturę ? Ile jest osób , wśród tych wykazanych dziesięciu , które niebawem osiągną prawo do emerytury ?
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Produkty finansowe , o których wspominałam , czyli „Elektron” i „Magelan” są to pożyczki udzielane na pokrycie zobowiązań . Te firmy zajmują się taką właśnie działalnością  Jeżeli nie będziemy w stanie spłacić zobowiązań to właśnie te firmy spłacą wierzytelności np.: firmą farmaceutycznym . Jeżeli zakład nie będzie w stanie spłacić tych zobowiązań to rozłożą nam to na dogodne raty – 5 lub 10, udzielając ich na okres dłuższy aniżeli zaproponują nam to firmy farmaceutyczne. Musimy się z tych zobowiązań wywiązać , a właśnie te produkty pomogą nam sprostać tym wyzwaniom.
 
Pan Juliusz Bieniek – Radca Prawny SPZPS:
Uzupełniając informację Pani Dyrektor są to firmy rynku kapitałowego, nie zajmujące się skupowaniem wierzytelności , ale regulacją zobowiązań. Zawarcie z taką firmą  umowy , na mocy której przejmie ona obowiązujące zapłaty w stosunku do danych podmiotów stanie się z kolei naszym zobowiązaniem , ale już w stosunku do tej firmy. Korzyścią dla zakładu jest fakt rozłożenia ich na większą ilość rat , ponieważ jest to od 2-15 rat oczywiście oprocentowanych. Nie jest to kredyt , ani pożyczka , ale zobowiązanie do spłacenia.
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Kryteria jakie są stosowane w chwili obecnej co do premii dają pewne pole manewru i  przedstawiają się następująco :  - do 5 % za wynik finansowy zakładu,
-następne 5 % za wykonanie przez Poradnie/Przychodnie              limitu,
-kolejne 5%za osiągnięty wynik finansowy przez Poradnie/Przychodnie             
 
Wobec przedstawionych kryteriów wynika ,że premie były zróżnicowane. Podczas mojego ostatniego spotkania ze Związkami Zawodowymi , ze strony jednego ze Związków padła propozycja zawieszenia premii.
 
Pan piotr Grudziński :
Rozumiem ,że pracownicy wyrażają wstępnie na to zgodę ?
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Wstępnie wyrażają. Chcielibyśmy , ażeby te premie nie były tak zróżnicowane.
 
Pani Renata Jaworska – pracownik Ośrodka Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych:
Myślę, że ludzie musza wiedzieć czy mamy jakąś szansę istnienia dalej. W ORDN-nie otrzymywaliśmy po 13-14% premii , ponieważ wyrabialiśmy nawet nadlimity. Propozycja 8 % to w niektórych wypadkach 70 zł i ich brak dla niektórych jest to dość znaczna kwota. Można jednak pokusić się o stwierdzenie , że jeśli pracownicy będą wiedzieli szansę dalszej pracy to na pewno gotowi są z nich zrezygnować .
 
 
 
Pan Piotr Grudziński :
Na ostatnim posiedzeniu Rady społecznej jeszcze pan Dyrektor wspominał o kosztach procesowych jakie będzie musiał zakład ponieść w związku z wyrokami dotyczącymi realizacji „Ustawy 203”, Po zapoznaniu się z pewnymi dokumentami widzę , że istnieje szansa na powolne wyjście SPZPS-u  z długu ,ponieważ wydatki są mniejsze niż przychody. W niewielu zakładach tak jest. Dlatego uważam ,że istnieje szansa dla SPZPS-u , ale musi to być poparte działaniami z Państwa strony. Cieszy mnie fakt deklaracji ze strony pracowników , widać szansę na poprawę stanu finansów jednostki, jest to gotowość do poświęceń . Liczymy na pełną współpracę ze strony Państwa, jeżeli program naprawczy Pani Dyrektor zostanie przyjęty. Będzie to sukces nie nasz , ale przede wszystkim Państwa. Najważniejszym elementem poprawy sytuacji finansowej jednostki jest przecięcie narastania zobowiązań z tytułu „Ustawy 203”, o czym wszyscy dokładnie wiemy. Wiemy również ,że w Sejmie jest ustawa , która ma pomóc jednostka służby zdrowia. Możemy na to liczyć ,że zakłady służby zdrowia zostaną oddłużone. Najważniejsze dzisiaj jest spłacić bieżące zobowiązania i wypracować takie możliwe oszczędności, które pozwolą spokojnie funkcjonować . Również ważnym elementem jest wypracowanie wspólnego stanowiska pracowników i Dyrekcji jednostki ,żeby sytuacja i nastroje wśród załogi powróciły do normy.
 
Pan Ireneusz Cichocki:
Koncepcje Pani Dyrektor bardzo wnikliwie przeanalizowałem oraz zapoznałem się z protokołami pokontrolnymi. Właśnie w tych protokołach został zawarty zarzut o niedopełnienie obowiązku procedury przetargowej w związku z zakupami leków do aptek.  Chciałbym jednak zapytać czy w związku z chęcią skorzystania przez jednostkę z usług firm „Elektron” i „Magelan” nie należy również przestrzegać ustawy o zamówieniach publicznych? Trwająca tutaj dyskusja na temat negocjacji  pracowników z Prezydentem Skrzypkiem nie przyniosła żadnych efektów. 27 stycznia odbędzie się sesja Rady Powiatu, na którą zostali zaproszeni zarówno Pan Prezes Andrzej Wasilewski  jak i Pani p.o. Dyrektora SPZPS Agnieszka Sadowska. Będą mieli możliwość zaprezentowania swoich koncepcji ratowania SPZPS-u. Jedynym organem gdzie mogą zapaść konkretne decyzje jest właśnie organ założycielski jakim jest dla SPZPS-u Powiat.
 
Pan Stanisław Sadowski :
Rozumiem, że te przedstawione w koncepcji oszczędności w wysokości 810 tys. zł. rocznie są realne. Myślę ,że takie oszczędności pozwolą powoli wyjść  z kryzysowej sytuacji . Musi to jednak trochę potrwać.  Wydaje mi się jednak, że należy poprzeć koncepcję Pani Dyrektor. Nie rozumiem dlaczego Władze Miasta tak nagle zainteresowały się sytuacją SPZPS-u. Wielokrotnie zwracaliśmy się do nich z prośbą o pomoc , ale nigdy nie było jakiegokolwiek odzewu z ich strony. Nie możemy jednak przedłużać podjęcia decyzji w nieskończoność . Mam nadzieję ,że Rada Powiatu  po wysłuchaniu  koncepcji przedstawionych przez Pana Prezesa Andrzeja Wasilewskiego oraz Pani p.o. Dyrektora Agnieszki Sadowskiej podejmie stosowne decyzje w odniesieniu do jednostki. Związki Zawodowe winny również zaufać koncepcji Pani Dyrektor. Uważam ,że Rada   Społeczna powinna pozytywnie zaopiniować przedstawioną koncepcję. 
 
Pan Krzysztof Wrzesiński :
Czy problem prywatyzacji został obecnie odrzucony na dalszy plan , pomimo ,że jak wiadomo coraz głośniej mówi się o prywatyzacji służby zdrowia. Mówicie Państwo o konieczności utrzymania miejsc pracy , przecież każdy lekarz wykonujący kontrakt podpisany z Narodowym Funduszem Zdrowia będzie musiał zatrudnić pielęgniarkę więc uważam ,że istniałaby sensowna możliwość przejęcia części pracowników zatrudnionych w SPZPS-się i stworzenia spółek .
 
 
Pan Bogdan Czajka :
Owszem część pracowników na pewno znalazłoby zatrudnienie , biorąc pod uwagę normy jakie NFZ nakłada w przypadku popisywania kontraktów, ale co z pozostałymi ?  
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Odpowiadając na pytanie Pana Przewodniczącego Rady Powiatu dotyczące obowiązku przeprowadzania przetargu na produkty firm „Magelan” i „Elektron” chciałabym poinformować ,że tak wnikliwie nie interesowaliśmy się, ale jeżeli uzyskamy Państwa poparcie będziemy to bardzo dogłębnie analizować. Nadmieniłam o tym jako jednej z możliwości.
 
Pani Elżbieta Ziarek – Przewodnicząca NSZZ „Solidarność” :
Przeprowadziłam konsultację z pracownikami zrzeszonymi w moim związku i efekt jest taki ,że zdecydowana większość jest za tą koncepcją , ale jest też grupa osób , które ewidentnie wymagają pomocy ze strony Powiatu.
Jeśli chodzi o negocjacje dotyczące zawieszenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i wprowadzenia zmian w Regulaminie Pracy i Płacy dotyczących premii to chciałabym powiedzieć ,że pracownicy zrzeszeni w Związkach Zawodowych to tylko część załogi . Tak więc nie można jednoznacznie określić stanowiska w tej sprawie . Chciałabym zapytać czy na tych dziesięciu osobach proces zwolnień się zakończy ?
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Prawdopodobnie tak.
 
Pani Elżbieta Ziarek – Przewodnicząca NSZZ „Solidarność” :
Czy w tej przedstawionej liczbie jest tzw.  personel biały , czy dotyczy to administracji ?
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Jak wspomniałam wcześniej biały personel nie będzie brany pod uwagę w chwili ograniczania zatrudnienia.
 
Pan Bogdan Czajka :
W odpowiedzi na prośby o pomoc dla SPZPS-u ze strony Powiatu chciałbym przypomnieć ,że SPZPS jest to jednostka samodzielna jak wskazuje na to sama nazwa i w związku z tym powinna się samodzielnie finansować.
 
 
 
Pani Maria Nowakowska – Przewodnicząca Zw. Zaw. Prac. Ochr. Zdrowia :
 Również przeprowadziłam rozmowy z członkami swojego związku oraz nie tylko związkami i mogę  powiedzieć ,że pracownicy pójdą na wiele ustępstw , ponieważ chcą dalej pracować, ale też oczekujemy chociaż minimalnej pomocy ze strony Powiatu. 
 
Pan Stanisław Sadowski :
Czy jest możliwe przy pozostaniu w takiej formie prawnej dofinansowanie jednostki ze strony organu założycielskiego jakim jest Powiat ?
 
 
Pan Juliusz Bieniek – Radca Prawny SPZPS:
Mówi się ,że dopóki nie ma zakończonej likwidacji – ustawa nie zezwala na wydatkowanie jakichkolwiek środków związanych z bieżącą działalnością SPZPS-u. Ominięcie tego zapisu grozi odpowiedzialnością z art. 138 Ustawy o Finansach Publicznych z  odpowiedzialnością przed Rzecznikiem Dyscypliny Finansów Publicznych .  Pan Juliusz Bieniek – Radca Prawny SPZPS:
 
Pan Stanisław Sadowski :
Jaki konkretnie jest dług jednostki ?
 
Pan Juliusz Bieniek – Radca Prawny SPZPS:
2 mln 900 tys. Plus bieżące zobowiązania, czyli w granicach od 3mln.500 tys. Do 4mln.
 
Pan Przewodniczący :
Dziękuję Panu Radcy Prawnemu SPZPS za wypowiedź dotyczącą pomocy ze strony Powiatu w spłacie zobowiązań z tytułu „Ustawy 203”. Czym innym jest pomoc Powiatu w zakupie sprzętu dla jednostki.
Czy są jeszcze głosy w dyskusji ?
 
Pan Piotr Grudziński :
Chciałem zapytać Pana Mecenasa – czy wszyscy muszą wyrazić zgodę na piśmie na zmianę w Regulaminie Wynagradzania i Regulaminie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych ?
Co się stanie jeżeli wszyscy pracownicy nie wyrażą zgody ?
 
Pan Juliusz Bieniek – Radca Prawny SPZPS:
Ustawa o Związkach Zawodowych przewiduje ,że w takiej sprawie Związki  mogą  reprezentować nie tylko członków zrzeszonych w Związkach, ale ogół pracowników. Wyjątek stanowią osoby pod ochroną prawną.
 
Pan Piotr Grudziński :
Czyli nawet bez zgody wszystkich  pracowników takie zmiany mogą zostać wprowadzone ?
 
Pan Juliusz Bieniek – Radca Prawny SPZPS:
Tak.
 
Pani Renata Jaworska :
Czy w sytuacji jeśli koncepcja Pani p.o. Dyrektor Agnieszki Sadowskiej będzie przyjęta a po rozstrzygnięciu konkursu na stanowisko dyrektora na nim znajdzie się ktoś inny to czy koncepcja naprawy ulegnie zmianie ?
 
Pan Przewodniczący :
Tak może się stać. Koncepcje Pani Dyrektor nie są zamknięte i na pewno mogą ulegać modyfikacjom. Obecna koncepcja umożliwia Pani Dyrektor Agnieszce Sadowskiej podejmowanie pewnych działań .
 
Proponuję zakończyć dyskusję i przejść do kolejnego punktu porządku obrad .
 
Ad 8.
Pan Przewodniczący zarządził przejście do pkt 8 porządku obrad , który ściśle związany jest z poprzednim punktem – Rozpatrzenie projektu uchwały Rady Społecznej w sprawie wyrażenia pozytywnej / negatywnej opinii o przyjęciu „Koncepcji dalszego funkcjonowania Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku”
 
 
 
Pan Przewodniczący:
Podjęcie decyzji i zaopiniowanie tego projektu uchwały poprzedzone było dyskusją. Otrzymaliście Państwo projekt uchwały w sprawie wyrażenia pozytywnej bądź negatywnej opinii oraz uzasadnienie , które stanowi integralną część tejże uchwały .Proponuję podjąć dyskusję przed podjęciem decyzji .
 
Pan Bogdan Czajka :
Z materiałów  dotyczących projektu tej uchwały wynika, że zakładają one zmiany funkcjonowania zakładu. Dobrze by było , gdyby w uzasadnieniu rozwinięte zostało jakich przychodni/poradni dotyczyłyby zmiany i wszystko co się z tym łączy.
 
Pan Piotr Grudziński :
W projekcie uchwały w paragrafie 3 brzmiącym” Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku” uważam ,że  to jaki kształt będzie miała ta uchwała zależy od Państwa.
 
Pan Krzysztof Wrzesiński:
Proponuję w koncepcji Pani Dyrektor zamieścić zapis o jak najszybszym terminie rozstrzygnięcia płatności „Ustawy 203”
 
Pan Przewodniczący :
Zapisuję wniosek Pana Krzysztofa Wrzesińskiego dotyczący zapisu w koncepcji jak najszybszego rozstrzygnięcia problemu „Ustawy 203”, czyli do końca marca 2005 roku.
 
Pan Juliusz Bieniek – Radca Prawny SPZPS:
Nie za bardzo widzę miejsce w tej uchwale, aby ten istotny element z programu naprawczego Pani Dyrektor uwypuklić. Możemy to przyjąć jedynie jako postulat i jeśli przepisy prawa zwłaszcza ustawa o związkach zawodowych i konieczność konsultacji zezwoli na to do 1 kwietnia , marca lub lutego to w interesie SPZPS będzie uczynić to i niezwłocznie podjąć działania.
 
Pan Przewodniczący:
Proponuję przegłosować wniosek formalny Pana Krzysztofa Wrzesińskiego dotyczący dokonania zapisu w koncepcji Pani Dyrektor Agnieszki Sadowskiej terminu rozstrzygnięcia problemu „Ustawy 203” do końca marca 2005 roku. Kto z państwa jest za przyjęciem wniosku formalnego , proszę o przegłosowanie ?
 
 
Wniosek formalny dotyczący dokonania zapisu w koncepcji Pani Dyrektor Agnieszki Sadowskiej terminu rozstrzygnięcia problemu „Ustawy 203” do końca marca 2005 roku został przyjęty przy 5 głosach za i 2 wstrzymujących.
 
 
Pan Przewodniczący :
Proponuję przejść do procedury głosowania nad projektem uchwały z uwzględnieniem zmian zawartych we wniosku Pana Krzysztofa Wrzesińskiego. Kto z Członków Rady Społecznej  jest za przyjęciem projektu uchwały nr 104/2005 Rady Społecznej w sprawie pozytywnej opinii o przyjęciu koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS – proszę o przegłosowanie ?
 
 
 
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania wyrazili pozytywną opinię o przyjęciu koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku z uwzględnieniem zmian i przyjęli uchwałę 104/2005 w sprawie pozytywnej opinii o przyjęciu  koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS przy 6 głosach za i 1 wstrzymującym.
 
Ad.9.
Pan Przewodniczący:
Proponuję przejść do kolejnego punktu porządku obrad, mianowicie pkt 9 o brzmieniu Rozpatrzenie projektu uchwały , na wniosek Dyrektora SPZPS , w sprawie pozytywnego /negatywnego zaopiniowania ograniczenia działalności Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych , polegającego na zakończeniu działalności aptek. Podobnie jak w punkcie poprzednim na Państwa ręce dotarł projekt uchwały Rady Społecznej wraz z bardzo obszernym materiałem o którego zaprezentowanie poproszę Panią Dyrektor.
 
Pani p.o. Dyrektor Agnieszka Sadowska :
Przestrzeganie ustawy o zamówieniach publicznych funkcjonowanie na dotychczasowych zasadach aptek jest w tej chwili niemożliwe i nie będzie opłacalne. Zatem prosty rachunek ekonomiczny wskazuje , iż z tytułu ewentualnych czynszów najmu jakie były brane pod uwagę w chwili podejmowania decyzji o ograniczeniu działalności SPZPS w zakresie aptek może osiągać kwotę równą dotychczasowym „zyskom”. Jeszcze za administrowania i zarządzania jednostką Pana Józefa Stanisława Becińskiego były rozpoczęte rozmowy z kierownikami tych aptek . Proponując im wynajem pomieszczeń i otworzenia aptek na własny rachunek uzależniam od tego ,że zatrudniają pracowników tam zatrudnionych i przejmują zobowiązania w stosunku do nich oraz przejmują towary – leki , które znajdują się na stanie poszczególnych aptek. Uważam , że koncepcja z jednej strony pozwoli na uzyskanie przychodów z tytułu funkcjonowania aptek na dotychczasowym poziomie a z drugiej natomiast zmniejszy skalę zobowiązań pracowniczych oraz pozwoli na ograniczenie stanu zatrudnienia w SPZPS-się i w związku z tym na oszczędności w funduszu pac.
 
Pan Bogdan Czajka :
Przedstawione materiały są wystarczające. Proponuję przejść do procedury głosowania.
 
Pan Przewodniczący:
Przed przystąpieniem do procedury głosowania nad projektem uchwały proponuję w tym właśnie projekcie wprowadzić dwie drobne zmiany, które wiążą się w istocie rzeczy z przywołaniem podstawy prawnej. Proponuję w paragrafie 1 po ust. 1 dopisać ust.2 o następującej treści : „Realizacja celu określonego w ustępie 1 winna nastąpić w ramach ogólnej koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS przyjętej przez Radę Powiatu we Włocławku.
Druga propozycja zmiany dotyczyłaby paragrafu 2 ust.1 i przybrałaby następującą formę: „ Zobowiązać Dyrektora SPZPS we Włocławku do opracowania zmian w Statucie SPZPS we Włocławku i uwzględniających przyjęte założenie realizacji przyjętej koncepcji dalszego funkcjonowania SPZPS we Włocławku. Proponuję przegłosować zmiany dotyczące projektu  uchwały 105/2005 w sprawie wyrażenia pozytywnej/negatywnej opinii o ograniczeniu działalności Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku – proszę o przegłosowanie ?
 
Zmiany dotyczące uchwały 105/2005 w sprawie wyrażenia pozytywnej/negatywnej opinii o ograniczeniu działalności Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku zostały przyjęte jednogłośnie.
 
 
Pan Przewodniczący :
Wobec przyjęcia zmian uchwały proponuję poddać ją procedurze głosowania . Kto z Członków Rady Społecznej jest za przyjęciem uchwały Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku w sprawie wyrażenia pozytywnej opinii o ograniczeniu działalności Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku wraz ze zmianami – proszę o przegłosowanie.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania wyrazili pozytywną opinię o ograniczeniu działalności samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku z uwzględnieniem zmian i podjęli uchwałę nr 105/2005 w sprawie wyrażenia pozytywnej opinii o ograniczeniu działalności Samodzielnego Publicznego Zespołu Przychodni Specjalistycznych we Włocławku .
 
Ad .10.
Pan Przewodniczący :
Proponuję przejść do punktu 10 porządku obrad. Chciałbym dokonać wprowadzenia do tego punktu . Pomimo ,że nie ma takiego obowiązku , czyli rozpisywania konkursu na stanowisko Dyrektora podjąłem decyzję o wszczęciu postępowania konkursowego. Moja decyzja poparta jest Uchwałą Rady Powiatu nr 309 / 05 z dnia 12 stycznia 2005 roku , która została jednogłośnie przyjęta przez jego członków. Ma ona na celu wyłonienie pięcioosobowego składu komisji konkursowej. W jego skład ma wejść osoba reprezentująca Związki Zawodowe działające na terenie SPZPS – jest to Pan Marek Ciechurski z NSZZ „Solidarność” , również w skład tej komisji ma wejść przedstawiciel Rady Społecznej. Wobec powyższego proszę o podawanie kandydatur .
 
Pan Bogdan Czajka :
Proponuję Pana Piotra Grudzińskiego.
 
Pan Piotr Grudziński :
Wyrażam zgodę.
 
Pan Krzysztof Wrzesiński :
Zgłaszam kandydaturę Pani Ewy Kończyńskiej .
 
Pani Ewa Kończyńska :
Wyrażam zgodę.
 
Pani Ewa Kończyńska :
Proponuję osobę Pana Krzysztofa Wrzesińskiego.
 
Pan Krzysztof Wrzesiński :
Wyrażam zgodę.
 
Pan Przewodniczący :
Proponuję zamknięcie listy kandydatów.
 
Członkowie Rady Społecznej  wniosek Pana Przewodniczącego jednogłośnie przyjęli.
 
Pan Przewodniczący :
Proponuję przejście do głosowania nad kandydaturami w kolejności zgłoszeń. Kandydat Pan Piotr Grudziński- proszę o głosowanie.
 
Kandydatura Pana Piotra Grudzińskiego została przyjęta jednogłośnie.
 
Pan Przewodniczący :
Wobec przyjęcia kandydata z ramienia Rady Społecznej do Komisji Konkursowej mającej na celu wyłonienie osoby na stanowisko Dyrektora SPZPS we Włocławku proszę o przegłosowanie stosownej do tego uchwały.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania przyjęli uchwałę w sprawie wyboru kandydata do Komisji Konkursowej mającej na celu wyłonienie osoby na stanowisko Dyrektora SPZPS we Włocławku przy 4 głosach za , 2 głosach wstrzymujących się i 1 osoba nie brała udziału w głosowaniu.
 
 
Ad. 11.
Sprawy różne zawarte w protokole.
 
Ad.12.
Wolne wnioski i zapytania zawarte w protokole.
 
Ad.13.
Na tym posiedzenie Rady Społecznej zakończono.
 
 
 

Wytworzył: Elżbieta Szczepańska (20 stycznia 2005)
Opublikował: Zbigniew Dankowski (31 stycznia 2006, 20:49:43)

Ostatnia zmiana: Zbigniew Dankowski (31 stycznia 2006, 20:53:55)
Zmieniono: Zmiana treści

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2082

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij