Protokół nr 2/2003

Protokół nr 2 / 2003
 
z posiedzenia Rady Społecznej przy SPZPS we Włocławku , które odbyło się dnia
28.08.2003 r. we Włocławku przy ul. Wyszyńskiego 21 / świetlica Oddziału Dziennego Psychiatrycznego budynek „ D” /.
 
Proponowany porządek obrad :
 
1. Otwarcie posiedzenia Rady.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu nr 1 / 2003 z posiedzenia Rady Społecznej w dniu 30.06.2003 r.
5. Przyjęcie informacji Dyrektora o funkcjonowaniu SPZPS we Włocławku po wejściu w   życie o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.
6. Przyjęcie sprawozdania finansowego i analizy finansowej za I półrocze 2003 r.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia pozytywnej opinii o uzyskaniu przez SPZPS darowizny w kwocie 25.000,00 zł z przeznaczeniem na zakup aparatury medycznej – gastrofiberoskopu .
8. Przyjęcie sprawozdania z badań ankietowych przeprowadzonych w Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku, dotyczących przekształcenia SPZPS w spółkę prawa handlowego .
dyskusja na temat planowanych kierunków rozwoju SPZPS – kontynuacja zagadnienia z poprzednich posiedzeń Rady.
9. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Pogotowia Stomatologicznego.
10. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Ambulatorium Dyżurnego dla pacjentów POZ.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Statucie SPZPS.
12. Sprawy różne,  w tym :
- informacja na temat pozyskania środków i montaż windy w Ośrodku Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych.
13. Wnioski i zapytania.
14. Zakończenie obrad.
 
Ad 1. Pan Przewodniczący powitał wszystkich zebranych na drugim posiedzeniu Rady Społecznej nowej kadencji.
 
Ad 2.
Stwierdzenie quorum.
 
Ad 3.
 
Pan Przewodniczący zapytał, czy są uwagi lub propozycje do proponowanego porządku obrad , a następnie zarządził głosowanie, kto jest za  jego za przyjęciem .
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęli porządek obrad.
 
 
 
 
 
Ad 4.
 
Pan Przewodniczący  zapytał czy członkowie Rady Społecznej zapoznali się z Protokołem
nr 1 , a następnie zarządził  głosowanie , kto jest za jego przyjęciem.
 
Członkowie Rady Społecznej w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęli Protokół nr 1.
 
Ad 5.
 
Pan Przewodniczący poprosił Dyrektora S. Becińskiego o zapoznanie członków Rady Społecznej z informacjami o funkcjonowaniu SPZPS we Włocławku po wejściu w życie ustawy o powszechnym ubezpieczeniu  w Narodowym Funduszu Zdrowia.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Warunki z jakimi spotkaliśmy się przy podpisywaniu aneksów do umów na rok 2003 zaskoczyły nas. Stawki za porady na rok bieżący zmniejszyły się o 20 %, co spowodowało ubytek ok. 8.000.000 zł. W rezultacie tych faktów musieliśmy poczynić w tym kierunku stosowne działania , zmierzające do zapełnienia powstałej luki. Działania nasze zmierzyły do poczynienia oszczędności, co pozwoli chociaż w części pokryć szkody. Zobowiązania w stosunku do zapłat składek ZUS i podatku są regulowane na bieżąco. Zaległości w opłatach podatku za lata ubiegłe zostały również opłacone. Interpretacja przepisów dotyczących stawek podatku od nieruchomości była taka , że wszystkie jednostki służby zdrowia prowadzą działalność gospodarczą więc zobowiązane są do płacenia podatku według obowiązujących stawek . W tym roku zostało to zweryfikowane i jest w tym również nasza zasługa, ponieważ poprzez  rozmowy z wicepremierem Kalinowskim poruszyliśmy ten problem oraz przez interpelację poselską  sprowadziliśmy to  do odpowiedniego wymiaru .
Pogorszenie to odbija się na możliwościach naszej jednostki , jeśli chodzi o wymianę lub zakup nowego sprzętu diagnostycznego do placówek. W niektórych poradniach sprzęt jest stosunkowo zużyty, bo ma już po kilkanaście lat. Ma to również odnośnik do możliwości realizacji programu prowadzonego przez kolejne lata podwyżki wynagrodzeń. Potrzebne są tu premie motywujące do pracy , przesuwanie na stanowiskach pracy , lepsza jej organizacja, daleko posunięte oszczędności.
Aby funkcjonować zaciągnięty został kredyt na rachunku bieżącym na rok, linia kredytowa jest otwarta  i nie uległa  zmniejszeniu w porównaniu z rokiem ubiegłym , co wystarcza na zabezpieczenie bieżące.
Miesiące letnie są dla nas okresem trudnym . Spowodowane jest to tym, iż wykonanie kontraktu w tym czasie jest niższe, w związku z wykorzystywaniem przysługującego urlopu przez personel medyczny oraz mniejszą zgłaszalnością pacjentów.
Jeżeli chodzi o Narodowy Fundusz Zdrowia nic się nie zmieniło, nadal pracujemy w oparciu o kontrakty aneksowane jeszcze przez Kasę Chorych i zmniejszone o 20 % stawki za porady w stosunku do roku ubiegłego. Czekamy na ujednolicenie, które jest obiecywane z dnia na dzień oraz agregację umowy na świadczenia z Branżową Kasą Chorych. Mijają kolejne miesiące a nic się nie robi , aby tę agregację przeprowadzić.
Podsumowując temat chciałbym poinformować , że wraz z plikiem dokumentów wysłaliśmy do Prezesa NFZ wezwanie zapłaty dotyczące ustawy 203 i oczekujemy odpowiedzi do 30 września. W razie odpowiedzi odmownej skierujemy sprawę na drogę sądową.
 
 
 
 
Pan Przewodniczący :
W obszarze objętym działaniami naszej jednostki wymienione są : powiat włocławski i tereny ościenne. Proszę podać procentowo liczbę pacjentów objętych opieką .
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Mogę podać : - miasto ok.60 %
                       - powiat włocławski ok. 30 %
- powiaty ościenne ok.10 %.
 
Pan Przewodniczący spytał o uwagi do przedstawionych informacji i zarządził głosowanie .
 
 
Wynik głosowania : jedna osoba wstrzymała się , pozostali członkowie Rady Społecznej przyjęli  informację Dyrektora o funkcjonowaniu SPZPS we Włocławku po wejściu w   życie o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.
 
 
Ad 6.
 
Pan Przewodniczący poprosił Pana Dyrektora S. Becińskiego o przedstawienie sprawozdania finansowego i analizy finansowej za I półrocze 2003 r.
 
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Omawiając ten punkt naszego spotkania chciałbym zwrócić Państwa uwagę na analizę finansową za I półrocze 2003 r. , w której uwidoczniona jest strata bilansowa w wysokości 336.207 zł. Strata byłaby większa , ale zmieniliśmy system rozliczania amortyzacji , rozliczamy ją raz w roku. Jeśli chodzi o  kolejne przykłady to sprzedaż usług medycznych w kontrakcie NFZ wynosiła 62 % w stosunku do roku 2000 i jest to spadek o ok. 25 % .Ta tendencja jest bardzo korzystna , ponieważ porad mamy tyle samo , a rosną nam przychody z innych rodzajów działalności. Należy wymienić tutaj jako sztandarową pozycję sprzedaż towarów i usług w aptekach. Gdyby nie środki wypracowane przez apteki wiele poradni musielibyśmy zamknąć, bo one nie są finansowane z tego co nam Kasa Chorych ustaliła w formie niskiej stawki . Analizując stawki za porady specjalistyczne można stwierdzić , iż są one najniższe  na terenie działania Narodowego Funduszu Zdrowia Kujawsko-Pomorskiego.
Pojawił się również przychód pod tytułem usługi ksero. Muszę powiedzieć ,że wprowadziliśmy opłatę za wykonanie kserokopii historii choroby z różnych względów.
 
Pan B. Czajka :
Sytuacja wygląda następująco: Pacjent ,który dostaje wezwanie na komisję lekarską nie dostaje oryginału historii choroby do ręki , lecz po opłaceniu otrzymuje kserokopię.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Zaraz wytłumaczę dlaczego wprowadziliśmy odpłatność za kserokopię. Po pierwsze po wydaniu oryginału dokumentacji medycznej nie pozostaje żadnego śladu ,że pacjent był leczony w naszych placówkach. Pacjenci nie zawsze po odbyciu komisji zwracali historię choroby do odpowiedniej poradni. Po czym za jakiś czas zgłaszali się z pretensjami ,że zaginęła ta dokumentacja. Drugą stroną jest fakt ,że w razie pozwania lekarza do sądu nie ma możliwości obrony, ponieważ jedyny dokument , na którym opierałaby się jego obrona został zagubiony. Trzecim aspektem sprawy jest fakt ,że wielokrotnie karty mają po kilkadziesiąt stron i kosztowne jest zatrudnienie pracownika , wykonującego tę pracę oraz koszt papieru i wymiany tonera w kserokopiarce . To nie jest wyciąganie pieniędzy od pacjenta, 10zł. to jest kwota pokrywająca nam koszty. Sprawą kolejna jest fakt ,że gdy ktoś nie środków na opłacenie to my po napisaniu krótkiego podania zwalniamy z tej odpłatności, jest to około
 10 % .
 
Pan B. Czajka :
Dla mnie nie jest paranoją pobieranie odpłatności za kserokopię, tylko fakt ,że orzecznicy czy też inne jednostki żądają wglądu do tych dokumentów.
 
Pani E. Kończyńska :
To idzie do różnych urzędników , oni to czytają a jest to przecież tajemnica lekarska.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Wracając do tematu analizy finansowej po stronie rozchodów widać koszty energii, usług, podatków, które niestety drożeją. Około 100 tys. musieliśmy wydać zgodnie z wyrokami sadowymi na 13-ste pensje. Tutaj chciałbym poinformować ,że pracownicy, którzy przechodzili na zasadzie art. 23I  będą [S1] domagać się zwrotu połowy wypłaconej kwoty. Odpowiedzialność jest solidarna. Dotyczy to Lubrańca , Lubania i innych ośrodków, które nie chcą przyjąć propozycji załatwienia sprawy polubownie , będziemy zmuszeni wejść na drogę sądową. Mam nadzieję ,że drugie półrocze będzie lepsze, bo już gorsze być nie może. Ponadto chciałbym poinformować ,że gdyby nastąpiła konieczność wypłaty wynagrodzenia w ratach wydałem zarządzenie dotyczące kolejności ich uiszczania i nadmieniam ,iż na tej liście ostatnim jest właśnie dyrektor. Kwota zadłużenia wobec pracowników dotyczącego 13-stych pensji jest duża. Nasza załoga jest mądra , lecz jest zbuntowana na zewnątrz. Z pracowników nikt nie wystąpił na drogę sądową przeciwko zakładowi domagając się wypłaty zaległości.
 
Pani E. Kończyńska :
Jeszcze mogą wystąpić. Nie wystąpią ?
 
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Już nie , bo mamy indywidualne umowy i ludzie wiedzą , że gdy będą pieniądze to je otrzymają. Wiedzą również ,że nie są szpitalem i w każdej chwili może jednostka być zlikwidowana.
 
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Ponadto proponowałem Panie Starosto i daję to pod rozwagę Rady Społecznej w roku 2001 na Komisji Zdrowia w mieście ,że byłoby najlepszym rozwiązaniem połączenie Zespołu Przychodni Specjalistycznych z Lecznictwem Podstawowym.
 
Pan Przewodniczący :
Czy nam się to opłaca ?
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Tak, opłaca się z wielu powodów, przyjmując za punkt wyjściowy punkt zero , czyli nie ma długów i zobowiązań. Opłacalność takich działań to brak problemu kierowania do specjalistów, jedne pomieszczenia , jedna administracja, więc w związku z tym mniejsze koszty.
Pan Przewodniczący :
Sytuacja się nam bardzo komplikuje i w obecnej sytuacji jest to chyba niemożliwe.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
To chyba tylko we Włocławku. Świetnym przykładem takiego połączenia jest Bielsko, tam w ciągu roku wynagrodzenia wzrosły o 17 %. Tylko dlatego, że zaczęli funkcjonować wspólnie.
 
Pani E. Kończyńska :
A organ założycielski który ?
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Oni podpisali porozumienie miedzy dwoma organami założycielskimi. Powołali wspólną jednostkę , która otrzymuje pomoc w formie zakupu sprzętu. Zakup sprzętu i remonty to jest ustawowy obowiązek organu założycielskiego.
 
Pani E. Kończyńska :
Pensje wzrosły kosztem POZ.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Nie, zmniejszona została administracja o 40 % i to co szło na koszty administracyjne powielało się, np.: główne księgowe dwie, dwa działy kadr , dwa działy płac itp.
Stąd się biorą te oszczędności.
 
Pan Przewodniczący zapytał o uwagi do sprawozdania finansowego i analizy finansowej za
I półrocze 2003 r.
 
W związku z brakiem uwag przystąpiono do głosowania .
 
W wyniku głosowania Członkowie Rady Społecznej przyjęli jednogłośnie sprawozdanie finansowe i analizę finansową za I półrocze 2003 r.
 
 
Ad 7.
Pan Przewodniczący poprosił Pana Dyrektora S. Becińskiego o wprowadzenie do kolejnego punktu porządku obrad dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie wyrażenia pozytywnej opinii o uzyskaniu przez SPZPS darowizny w kwocie 25.000,00 zł z przeznaczeniem na zakup aparatury medycznej – gastrofiberoskopu.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Zakup gastrofiberoskopu jest niezbędna , aby ta poradnia funkcjonowała. Ten sprzęt , którym  dysponuje obecnie już nie nadaje się do naprawy. Zakup ten jest to wydatek rzędu ok. 200 tys. złotych. Otrzymaliśmy z funduszu prewencyjnego PZU 25 ty. Zł i uruchomiliśmy procedurę przetargową, polegającą  na zamieszeniu w biuletynie zamówień publicznych specyfikacji, mówiącej o zapłacie 25 tys. złotych , a pozostała kwotę rozłożymy na raty – 10 rat z własnych zarobionych środków. W przypadku kiedy nie zgłosi się dostawca ,środki będziemy musieli zwrócić.
 
Pani E. Kończyńska i Pani J. Idczak :
Ile kosztuje urządzenie ?
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Urządzenie kosztuje w granicach 200 – 210 tys. zł. Płatność rat miałaby miejsce od stycznia 2004 r. z uwagi na to, że liczymy ,iż będziemy mieli już kontrakty na rok 2004 , będą one uśrednione i korzystniejsze skoro mamy obecnie najgorzej płatne porady specjalistyczne.
 
Pan B. Czajka :
Czy Pan Dyrektor liczył się z tym , że wejdzie nowa ustawa o podatku VAT i stawka od zakupu sprzętu medycznego wzrośnie do 22 % ?
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Ona już obowiązuje , niektóre sprzęty medyczne są już opodatkowane 22 %.
 
Pani E. Kończyńska :
W takim razie ile wynosi koszt całkowity tej aparatury, mniej więcej ?
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Na razie mamy uruchomiony przetarg, ale myślę ,że gdzieś mniej ponad 200 tys. zł. Jest to już najnowszej generacji aparat , który bada całkowicie wnętrze człowieka. 
 
Pan Przewodniczący :
Czy na terenie Włocławka jest taki sprzęt ?
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Nie ma takiego sprzętu, to jest jedyny na terenie byłego województwa włocławskiego.
 
Pan Przewodniczący :
Czyli zakup jest całkowicie zasadny.
 
Pan S. Sadowski :
Chciałbym zaproponować, aby wystąpić do samorządów o dofinansowanie 5.tys. każdy a później ewentualnie odpracować w formie usług medycznych.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Oczywiście, że tak. Na pewno wystąpimy.
 
Pan Przewodniczący zapytał, kto jest za podjęciem uchwały nr 75/2003 w sprawie wyrażenia pozytywnej opinii o uzyskaniu przez Samodzielny Publiczny Specjalistycznych we Włocławku darowizny w kwocie 25.000,00 zł z przeznaczeniem na zakup aparatury medycznej- gastrofiberoskopu.
 
Członkowie Rady Społecznej jednogłośnie przyjęli uchwałę nr 75 w sprawie wyrażenia pozytywnej opinii o uzyskaniu przez Samodzielny Publiczny Specjalistycznych we Włocławku darowizny w kwocie 25.000,00 zł z przeznaczeniem na zakup aparatury medycznej - gastrofiberoskopu.
 
 
 
 
 
 
Ad 8.
 
Pan Przewodniczący :
Dokonał wprowadzenia  do punktu : sprawozdania z badań ankietowych przeprowadzonych w Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku, dotyczących przekształcenia  SPZPS w spółkę prawa handlowego.
 
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Sprawa przekształcenia jednostki jest istotna dla zawarcia kontraktów na rok 2004. Z uwagi na to ,że coraz częściej docierają do nas informacje , że twór pod tytułem Samodzielny ZOZ jest jednostką , która w Unii nie ma racji bytu i są przygotowywane projekty uchwał przekształcających SPZOZ w spółki prawa handlowego, my zadziałaliśmy trochę wyprzedzająco. Zostały skierowane ankiety do załogi, określając na czym to przekształcenie miałoby polegać , mówiąc o tym, że ewentualne zobowiązania z tytułu 13 – stych pensji i
15 % przy przekształceniu przedsiębiorstw państwowych stałoby się udziałem pracowniczym w nowo powołanej spółce .Spółka prawa handlowego może ubiegać się o fundusze unijne i strukturalne. W obecnej sytuacji , kiedy mamy 25.000,00 zł. na zakup gastrofiberoskopu moglibyśmy ubiegać się o dofinansowanie  nawet do wysokości 75 % z funduszu Fary. My jako specjalistka mamy duże potrzeby uzupełnienia , a nawet odnowienia urządzeń diagnostycznych, bez którego nie możemy prawidłowo funkcjonować.
Ankieta stanowiła trzy pytania, brało w niej udział 71,4 % ogółu załogi , a szczegółowe informacje przedstawione zostały w odrębnym sprawozdaniu przedstawionym Panu Staroście.
Nasza propozycja jest taka , ażeby  Pan Starosta  zwołał wszystkie gminy i poprosił o wypowiedź na temat możliwości współfinansowania odnowy sprzętu, co pozwoli na lepszą pracę naszych placówek.
 
Pani J. Id czak :
Czy wobec wszystkich pracowników zobowiązania z tytułu 13-stych pensji występują , a jeśli nie to co z tymi pracownikami , w jaki sposób oni weszliby w posiadanie akcji ?
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Oni otrzymaliby akcje w ramach tych 15 %.
 
Pan Przewodniczący :
Pan Przewodniczący zapytał, kto jest za przyjęciem sprawozdania z badań ankietowych przeprowadzonych w Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku, dotyczących przekształcenia  SPZPS w spółkę prawa handlowego.
 
Członkowie Rady Społecznej jednogłośnie przyjęli sprawozdanie Dyrektora dotyczące
badań ankietowych przeprowadzonych w Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we Włocławku, dotyczących przekształcenia  SPZPS w spółkę prawa handlowego.
 
Ad 9,10,11.
Pan Przewodniczący zaproponował połączenie punktu
Punkt 9. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Pogotowia Stomatologicznego
Punkt 10. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Ambulatorium Dyżurnego dla pacjentów POZ.
Punkt 11. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Statucie.
porządku obrad, z podjęciem stosownych uchwał.
 
Członkowie Rady Społecznej wyrazili zgodę na połączenie punktu 9,10,11.
 
Pan Przewodniczący  udzielił głosu Dyrektorowi S. Becińskiemu w sprawie utworzenia Pogotowia Stomatologicznego, Ambulatorium Dyżurnego dla pacjentów POZ i zmian w Statucie.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
 
Podejrzewając, że nastąpi luka jeśli chodzi o Pogotowie Stomatologiczne i Ambulatorium Dyżurne występujemy z propozycją utworzenia takich placówek. Pogotowie Stomatologiczne i Ambulatorium Dyżurne miałoby lokalizację przy Łady. Jeżeli chodzi o Pogotowie Stomatologiczne na terenie Włocławka funkcjonuje tylko przy ulicy Wienieckiej w godz. Od 19.00 do 1.00 w nocy. Lokalizacja naszych jednostek uważam, że jest bardzo trafna, ponieważ znajduje się pośrodku dużego osiedla , gdzie pacjenci , aby otrzymać pomoc medyczną po godzinie 19.00 zmuszeni są dojechać do centrum miasta. Mamy pomieszczenia, niewykorzystane w soboty , niedziele oraz w godzinach nocnych. Ponadto zlokalizowana jest przy nich Apteka , która również mogłaby dyżurować w godzinach nocnych. Chcemy tę lukę wykorzystać i przystąpić do konkursu ofert oczywiście po uzyskaniu  akceptacji tego projektu
Przez członków Rady Społecznej , a w późniejszym czasie Rady Powiatu i zgłosić zmiany w Statucie w Krajowym Rejestrze Sadowym. Obsadę pielęgniarską wygospodarujemy z pracowników zatrudnionych, natomiast jeśli chodzi o lekarzy będziemy uzupełniać oraz będziemy wykorzystywać również naszych specjalistów. Zamierzamy również uruchomić Zakład Pielęgnacyjno-Opiekuńczy , który zlokalizowany miałby być w Wieńcu , w sanatorium. Jestem po rozmowach z Prezesem Zarządu Alicją Iżycką , która wydzierżawi nam pomieszczenia. W tym kierunku chcemy podążać , ponieważ z posiadanych informacji wynika , że Narodowy Fundusz Zdrowia  będzie miał na ten cel środki. Chcielibyśmy te jednostki uruchomić od 01.01.2004 r.
 
Pan Przewodniczący :
Myślę Panie Dyrektorze, że jeśli chodzi o Pogotowie Stomatologiczne to lokalizacja jest bardzo trafna.
Na terenie miasta Włocławka działa tylko jedno Pogotowie Stomatologiczne na dzień dzisiejszy ?
 
Pan Dyrektor S. Beciński:
Praktycznie można powiedzieć , że tak i jest ono w strukturach Zespołu Lecznictwa Podstawowego.
 
Pan B. Czajka :
Ambulatorium Dyżurne jest na ulicy Kilińskiego i obejmuje opiekę od 19.00 do 7.00 rano , a w niedzielę i święta całodobowo. Mamy podpisane z nimi  umowy i nasi pacjenci mają prawo z tego korzystać. Miesięcznie płacimy stałą stawkę , bez względu na ilość udzielonych porad.
 
Pan Przewodniczący zapytał czy do tego materiału są jakieś pytania ?
 
 
 
 
Pan Przewodniczący w wyniku braku pytań zaproponował głosowanie nad podjęciem uchwał dotyczącej utworzenia  jednostek organizacyjnych pod nazwą :
- Pogotowie Stomatologiczne
- Ambulatorium Dyżurne
- Zakład Pielęgnacyjno - Opiekuńczy.
 
Członkowie Rady Społecznej jednogłośnie przyjęli uchwały w sprawie utworzenia Pogotowia Stomatologicznego, Ambulatorium Dyżurnego i Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego.
 
Pan Przewodniczący zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w Statucie.
 
Członkowie Rady Społecznej jednogłośnie przyjęli uchwałę w sprawie zmian w Statucie.
 
 
Ad 12.
Pan Przewodniczący przystąpił do omawiania punktu 12 porządku obrad ze szczególnym uwzględnieniem informacji na temat pozyskania środków i montażu windy w Ośrodku Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych.
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Kilkakrotnie utrącano tę inicjatywę. Nareszcie doczekaliśmy się dofinansowania .Dwa zakłady dały nam gwarancję ,że sfinansują nam to przedsięwzięcie. Jest to już w zasadzie w fazie realizacji, trwają już tam prace budowlane, a winda jest zamówiona w Szwecji i będzie kosztowała w granicach 70.000,00 złotych. Winda będzie w tym roku uruchomiona i na otwarcie serdecznie zapraszam Pana Starostę oraz całą Radę Społeczną .
 
Pan Przewodniczący :
Kiedy zostaną zakończone prace nad montażem windy ?
 
Pan Dyrektor S. Beciński :
Myślę ,że do grudnia 2003 r.
 
Członkowie Rady Społecznej jednogłośnie przyjęli informację Dyrektora na temat pozyskania środków i montażu windy w Ośrodku Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych.
 
Ad 13.
Wnioski i zapytania zawarte zostały zawarte w protokole.
 
Ad 14.
Na tym posiedzenie Rady Społecznej zakończono.
 

Wytworzył: Elżbieta Szczepańska (28 sierpnia 2003)
Opublikował: Zbigniew Dankowski (1 lutego 2006, 10:44:22)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 760

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij