Kompetencje Przewodniczącego Rady

Do zadań Przewodniczącego Rady w zakresie organizowania prac rady, w szczególności należy:
1) przygotowanie porządku obrad rady,
2) określenie terminu, miejsca i przedmiotu sesji rady powiatu,
3) ustalenie listy gości zaproszonych na obrady rady, po zasięgnięciu opinii Starosty,  
4) zwołanie obrad Rady Powiatu,
5) otwarcie, prowadzenie i zamknięcie sesji rady,
6) po otwarciu sesji przewodniczący rady:
-  stwierdza na podstawie listy obecności prawomocność obrad,
-  przedstawia porządek obrad,
-  poddaje pod głosowanie porządek obrad oraz wnioski zgłoszone przez radnych,
-  przekazuje interpelacje i zapytania radnych, kierowane za jego pośrednictwem, do zarządu powiatu, starosty lub poszczególnych członków zarządu. 
7) czuwanie nad sprawnym przebiegiem obrad, zwłaszcza w stosunku do wystąpień radnych i innych osób uczestniczących w sesji,
8) zamykanie dyskusji po wyczerpaniu listy mówców,
9) przeprowadzanie procedury głosowania,
10)koordynowanie prac komisji,
11)podpisywanie uchwał Rady Powiatu, protokołów z obrad sesji oraz innych dokumentów Rady.
(wyciąg ze Statutu Powiatu).

Wytworzył: Katarzyna Dąbrowska - Czerwińska (26 czerwca 2003)
Opublikował: Katarzyna Dąbrowska - Czerwińska (27 czerwca 2003, 15:08:53)

Ostatnia zmiana: Katarzyna Dąbrowska - Czerwińska (15 czerwca 2011, 08:09:36)
Zmieniono: aktualizacja informacji

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 5565

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij