Tryb sporządzania i przyjmowania
Tryb
sporządzania oraz wymagania w zakresie zawartości protokołów z
sesji rady powiatu, a także procedury związane z zatwierdzaniem
protokołów zostały określone
w § 32 – 34 Statutu Powiatu
Włocławskiego. Oto ich treść.
„§ 32. 1. Z przebiegu obrad sporządza się zapis dźwiękowy oraz protokół nie później niż w 10 dni po jej zakończeniu. Protokół stanowi urzędowe stwierdzenie przebiegu obrad. Zapis dźwiękowy ulega kasacji po zatwierdzeniu protokołu na następnej sesji.
2. Protokół powinien zawierać w szczególności:
numer, datę i miejsce odbywania sesji, godziny jej rozpoczęcia i zakończenia, imiona i nazwiska przewodniczącego rady i osoby sporządzającej protokół;
stwierdzenie prawomocności obrad;
odnotowanie przyjęcia protokołu poprzedniej sesji;
ustalony porządek posiedzenia;
przebieg obrad, a w szczególności: streszczenie wystąpień lub na wniosek mówcy treść jego wystąpienia, teksty zgłoszonych i uchwalonych wniosków, odnotowanie zgłoszenia pisemnych wystąpień;
przebieg głosowania i jego wyniki;
wskazanie wniesienia przez radnego zdania odrębnego do treści uchwały;
podpis przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego prowadzącego obrady i osoby sporządzającej protokół.
§ 33. 1. Radni mogą zgłaszać poprawki i uzupełnienia do protokołu nie później niż
do dnia rozpoczęcia następnej sesji rady. O przyjęciu lub odrzuceniu poprawki rozstrzyga przewodniczący rady po wysłuchaniu protokolanta i przesłuchaniu zapisu dźwiękowego przebiegu obrad.
2. Jeżeli wniosek, o którym mowa w ust. 1 nie zostanie uwzględniony, wnioskodawca może wnieść sprzeciw do rady.
3. Rada przyjmuje protokół z poprzedniej sesji po rozpatrzeniu sprzeciwu, o jakim mowa w ust. 2.
§ 34. 1. Do protokołu dołącza się: listę obecności radnych, listę zaproszonych gości, teksty przyjętych przez radę uchwał, protokoły głosowań tajnych, zgłoszone na piśmie wnioski nie wygłoszone przez radnych, usprawiedliwienia osób nieobecnych, oświadczenia i inne dokumenty złożone na ręce przewodniczącego rady.
2. Protokół z obrad zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej.”
Wytworzył: Lech Chymkowski (2 lutego 2012)
Opublikował: Elżbieta Insadowska (27 czerwca 2003, 13:42:45)
Ostatnia zmiana: Piotr Zimny (2 lutego 2012, 09:46:24)
Zmieniono: aktualizacja informacji
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 5557