Kompetencje | Skład zarządu | Kontakty | Oświadczenia majątkowe członków zarządu
Inne oświadczenia i informacje składane przez człoków zarządu
Inne oświadczenia i informacje składane przez człoków zarządu
Kompetencje
Zgodnie przepisami ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.) zarząd powiatu jest organem wykonawczym powiatu. W skład zarządu powiatu wchodzą starosta jako jego przewodniczący, wicestarosta i pozostali członkowie.Zarząd powiatu wykonuje uchwały rady powiatu i zadania powiatu określone przepisami prawa. Do podstawowych zadań zarządu powiatu należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał rady
- wykonywanie uchwał rady
- opracowywanie programów rozwoju w trybie
określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
- gospodarowanie mieniem powiatu
- wykonywanie budżetu powiatu
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek
organizacyjnych powiatu
- uchwalanie regulaminu organizacyjnego starostwa powiatowego.
a) zaciągania zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków, w ramach upoważnień udzielonych przez radę powiatu;
b) emitowania papierów wartościowych, w ramach upoważnień udzielonych przez radę powiatu;
c) dokonywania wydatków budżetowych;
d) zgłaszania propozycji zmian w budżecie powiatu;
e) dysponowania rezerwą budżetu powiatu;
f) blokowania środków budżetowych, w przypadkach określonych ustawą.
W realizacji zadań zarząd powiatu podlega wyłącznie radzie powiatu. Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy zarządu określa statut powiatu.
Wytworzył: Magdalena Pacholczak (26 czerwca 2003)
Opublikował: Magdalena Pacholczak (27 czerwca 2003, 14:04:11)
Ostatnia zmiana: Elżbieta Insadowska (5 kwietnia 2018, 10:26:18)
Zmieniono: uaktualniono dane
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 6176