Forma prawna i struktura własnościowa
Zamówienia publiczne | Załatwianie spraw | Kontrole przeprowadzane w DPS w Rzeżewie
Aktualności | Archiwum zakładowe | Ogłoszenia o naborze pracowników
Wezwania do odbioru depozytów po zmarłych mieszkańcach
Sprawozdania finansowe za 2018 rok
Załatwianie spraw
ZAŁATWIANIE SPRAW
1. Zamieszkanie w DPS
Osoba pragnąca zamieszkać w tutejszym Domu winna złożyć podanie we właściwym rejonowo ośrodku pomocy społecznej, który kompletuje niezbędną dokumentację i przesyła ją do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Włocławku (87 – 800 Włocławek, ul. Brzeska 15).
Decyzję o skierowaniu do domu pomocy społecznej i decyzję ustalającą opłatę za pobyt w domu pomocy społecznej wydaje organ gminy właściwej dla tej osoby w dniu jej kierowania do domu pomocy społecznej.
Decyzję o umieszczeniu w domu pomocy społecznej wydaje Starosta Powiatu Włocławskiego prowadzącego dom pomocy społecznej.
Pobyt w domu pomocy społecznej jest odpłatny do wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania. Koszt ten ustala Starosta Włocławski i ogłasza w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego do dnia 31 marca każdego roku.
W 2019 roku koszt pobytu w DPS w Rzeżewie wynosi 3.520,14 zł miesięcznie.
Obowiązani do wnoszenia opłaty za pobyt w domu pomocy społecznej są w kolejności:
- mieszkaniec domu, nie więcej jednak niż 70% swojego dochodu
- małżonek, zstępni przed wstępnymi,
- gmina, z której osoba została skierowana do domu pomocy społecznej.
Sprawy odpłatności regulują szczegółowo przepisy art .61 - 64 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64 poz.593)
2.Informacja o wolnych miejscach
Obecnie DPS w Rzeżewie nie dysponuje wolnymi miejscami.
3. Przyjmowanie skarg i wniosków
W DPS w Rzeżewie obowiązują przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
W sprawie skarg i wniosków przyjmuje:
- codziennie w dni robocze w godzinach 8.00-15.00
kierownik sekcji administracyjno – gospodarczej, - w każdy wtorek w godzinach: 8.00-15.00
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Rzeżewie, - w każdy wtorek od 8.00-16.00
(w Starostwie Powiatowym we Włocławku ul. Cyganka 28)
Starosta
Wicestarosta
Sekretarz
Naczelnicy wydziałów - w każdy wtorek od 13.30 - 15.30
Przewodniczący Rady Powiatu - w każdy piątek od 14.30 - 15.30
Wiceprzewodniczący Rady Powiatu
Załatwianie skarg i wniosków od Mieszkańców Domu odbywa się zgodnie z następującą procedurą:
- Prawo do składania skarg i wniosków posiada każdy Mieszkaniec.
- Przedmiotem skargi bądź wniosku mogą być w szczególności:
- sprawy codzienne Mieszkańców,
- organizacja zajęć w Domu
- propozycje zmian, innowacji,
- uwagi dotyczące drobnych bieżących problemów i potrzeb,
- uwagi i zastrzeżenia do pracy personelu DPS.
- Zobowiązani do przyjmowania skarg i wniosków od Mieszkańców Domu są:
- Dyrektor DPS,
- kierownicy działów,
- główny księgowy,
- starszy pracownik socjalny.
- Przyjmowanie skarg i wniosków odbywa się w czasie pracy w godzinach 8.00 – 15.00.
- Skargi i wnioski zbiorowe składa w imieniu Rady Mieszkańców jej Przewodniczący, bądź zastępca podczas spotkań Społeczności z Dyrektorem DPS, odbywanych w Domu jeden raz w miesiącu.
- W przypadku przyjęcia skargi bądź wniosku, przyjmujący powinien niezwłocznie w zależności od jej rangi:
- wyjaśnić ją samodzielnie,
- jeżeli dotyczy podległego służbowo pracownika – natychmiast wydać stosowne polecenia.
- W przypadku braku możliwości niezwłocznego załatwienia skargi bądź wniosku, Dyrektor Domu decyduje o dalszym sposobie załatwienia sprawy.
- W przypadkach tego wymagających, Dyrektor może powołać specjalny zespół w celu wyjaśnienia zasadności skargi.
- Wszelkie skargi i wnioski Mieszkańców Domu muszą być odnotowane w zeszycie skarg i wniosków, który znajduje się w pokoju nr 5 w budynku administracyjnym – u kierownika sekcji administracyjno – gospodarczej.
W zeszycie tym należy odnotować:- datę wniesienia skargi/wniosku,
- imię i nazwisko osoby wnoszącej skargę/wniosek,
- opis sytuacji wraz z osobami, zjawiskami, których dotyczy skarga/wniosek,
- sposób załatwienia skargi/wniosku,
- datę udzielenia odpowiedzi.
- Każda skarga ze strony Mieszkańca musi zostać szczegółowo zbadana, a jej sposób załatwienia odnotowany w zeszycie skarg i wniosków.
- W przypadku skargi Mieszkańca na drugiego Mieszkańca, po uznaniu jej zasadności Dyrektor podejmuje działania zgodne z postanowieniami Regulaminu dla Mieszkańców DPS w Rzeżewie oraz zgodnie z obowiązującymi na terenie Domu procedurami wewnętrznymi.
4. Prowadzone rejestry, ewidencje, archiwa i sposoby ich udostępniania
ArchiwumW DPS w Rzeżewie istnieje archiwum zakładowe, w którym zgromadzone są dokumenty wytworzone od dnia 16 grudnia 1991 roku, dotyczące spraw:
- pracowniczych (listy płac, karty wynagrodzeń, akta osobowe),
- finansowo – księgowych,
- Mieszkańców Domu,
- związanych z dotychczasowym funkcjonowaniem jednostki.
Sposoby i zasady udostępniania dokumentów z archiwum DPS określa instrukcja organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego dla Domu Pomocy Społecznej w Rzeżewie opracowana na podstawie ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1396). Dokumenty udostępniane są z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
Prowadzone rejestry i ewidencje:
Rejestr pobytu Mieszkańców w DPS
Rejestr osób przyjętych do pracy w DPS
Rejestr osób zwolnionych z pracy w DPS
Wytworzył: Jolanta Wiktorska (15 października 2003)
Opublikował: Wiesław Kopyciński (15 października 2003, 17:38:48)
Ostatnia zmiana: Anna Miłkowska (8 maja 2019, 14:02:50)
Zmieniono: Zaktualizowano miesięczny koszt pobytu mieszkańca
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3259