Załatwianie spraw

ZAŁATWIANIE SPRAW

 

1. Zamieszkanie w DPS

Osoba pragnąca zamieszkać w tutejszym Domu winna złożyć podanie we właściwym rejonowo ośrodku pomocy społecznej, który kompletuje niezbędną dokumentację i przesyła ją do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Włocławku (87 – 800 Włocławek, ul. Brzeska 15).
Decyzję o skierowaniu do domu pomocy społecznej i decyzję ustalającą opłatę za pobyt w domu pomocy społecznej wydaje organ gminy właściwej dla tej osoby w dniu jej kierowania do domu pomocy społecznej.
Decyzję o umieszczeniu w domu pomocy społecznej wydaje Starosta Powiatu Włocławskiego prowadzącego dom pomocy społecznej.
Pobyt w domu pomocy społecznej jest odpłatny do wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania. Koszt ten ustala Starosta Włocławski i ogłasza w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego do dnia 31 marca każdego roku.

W 2019 roku koszt pobytu w DPS w Rzeżewie wynosi 3.520,14 zł miesięcznie.

Obowiązani do wnoszenia opłaty za pobyt w domu pomocy społecznej są w kolejności:

  • mieszkaniec domu, nie więcej jednak niż 70% swojego dochodu
  • małżonek, zstępni przed wstępnymi,
  • gmina, z której osoba została skierowana do domu pomocy społecznej.

Sprawy odpłatności regulują szczegółowo przepisy art .61 - 64 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64 poz.593)

2.Informacja o wolnych miejscach

Obecnie  DPS w Rzeżewie  nie dysponuje  wolnymi miejscami.

3. Przyjmowanie skarg i wniosków

W DPS w Rzeżewie obowiązują przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
W sprawie skarg i wniosków przyjmuje:
  • codziennie w dni robocze w godzinach 8.00-15.00
    kierownik sekcji administracyjno – gospodarczej,
  • w każdy wtorek w godzinach: 8.00-15.00
    Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Rzeżewie,
  • w każdy wtorek od 8.00-16.00
    (w Starostwie Powiatowym we Włocławku ul. Cyganka 28)
    Starosta
    Wicestarosta
    Sekretarz
    Naczelnicy wydziałów
  • w każdy wtorek od 13.30 - 15.30
    Przewodniczący Rady Powiatu
  • w każdy piątek od 14.30 - 15.30
    Wiceprzewodniczący Rady Powiatu


Załatwianie skarg i wniosków od Mieszkańców Domu odbywa się zgodnie z następującą procedurą:
  1. Prawo do składania skarg i wniosków posiada każdy Mieszkaniec.
  2. Przedmiotem skargi bądź wniosku mogą być w szczególności:
    1. sprawy codzienne Mieszkańców,
    2. organizacja zajęć w Domu
    3. propozycje zmian, innowacji,
    4. uwagi dotyczące drobnych bieżących problemów i potrzeb,
    5. uwagi i zastrzeżenia do pracy personelu DPS.
  3. Zobowiązani do przyjmowania skarg i wniosków od Mieszkańców Domu są:
    1. Dyrektor DPS,
    2. kierownicy działów,
    3. główny księgowy,
    4. starszy pracownik socjalny.
  4. Przyjmowanie skarg i wniosków odbywa się w czasie pracy w godzinach 8.00 – 15.00.
  5. Skargi i wnioski zbiorowe składa w imieniu Rady Mieszkańców jej Przewodniczący, bądź zastępca podczas spotkań Społeczności z Dyrektorem DPS, odbywanych w Domu jeden raz w miesiącu.
  6. W przypadku przyjęcia skargi bądź wniosku, przyjmujący powinien niezwłocznie w zależności od jej rangi:
    1. wyjaśnić ją samodzielnie,
    2. jeżeli dotyczy podległego służbowo pracownika – natychmiast wydać stosowne polecenia.
  7. W przypadku braku możliwości niezwłocznego załatwienia skargi bądź wniosku, Dyrektor Domu decyduje o dalszym sposobie załatwienia sprawy.
  8. W przypadkach tego wymagających, Dyrektor może powołać specjalny zespół w celu wyjaśnienia zasadności skargi.
  9. Wszelkie skargi i wnioski Mieszkańców Domu muszą być odnotowane w zeszycie skarg i wniosków, który znajduje się w pokoju nr 5 w budynku administracyjnym – u kierownika sekcji administracyjno – gospodarczej.
    W zeszycie tym należy odnotować:
    1. datę wniesienia skargi/wniosku,
    2. imię i nazwisko osoby wnoszącej skargę/wniosek,
    3. opis sytuacji wraz z osobami, zjawiskami, których dotyczy skarga/wniosek,
    4. sposób załatwienia skargi/wniosku,
    5. datę udzielenia odpowiedzi.
  10. Każda skarga ze strony Mieszkańca musi zostać szczegółowo zbadana, a jej sposób załatwienia odnotowany w zeszycie skarg i wniosków.
  11. W przypadku skargi Mieszkańca na drugiego Mieszkańca, po uznaniu jej zasadności Dyrektor podejmuje działania zgodne z postanowieniami Regulaminu dla Mieszkańców DPS w Rzeżewie oraz zgodnie z obowiązującymi na terenie Domu procedurami wewnętrznymi.

4. Prowadzone rejestry, ewidencje, archiwa i sposoby ich udostępniania

Archiwum
W DPS w Rzeżewie istnieje archiwum zakładowe, w którym zgromadzone są dokumenty wytworzone od dnia 16 grudnia 1991 roku, dotyczące spraw:
  1. pracowniczych (listy płac, karty wynagrodzeń, akta osobowe),
  2. finansowo – księgowych,
  3. Mieszkańców Domu,
  4. związanych z dotychczasowym funkcjonowaniem jednostki.

Sposoby i zasady udostępniania dokumentów z archiwum DPS określa instrukcja organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego dla Domu Pomocy Społecznej w Rzeżewie opracowana na podstawie ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1396). Dokumenty udostępniane są z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.

Prowadzone rejestry i ewidencje:
Rejestr pobytu Mieszkańców w DPS
Rejestr osób przyjętych do pracy w DPS
Rejestr osób zwolnionych z pracy w DPS


Wytworzył: Jolanta Wiktorska (15 października 2003)
Opublikował: Wiesław Kopyciński (15 października 2003, 17:38:48)

Ostatnia zmiana: Anna Miłkowska (8 maja 2019, 14:02:50)
Zmieniono: Zaktualizowano miesięczny koszt pobytu mieszkańca

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 3258

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij