![]() |
Uchwała nr 546/17
Zarządu Powiatu
z dnia 19 lipca 2017
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego we Włocławku
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 814, 1579, 1948, z 2017 r. poz. 730 i 935) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego we Włocławku stanowiącym załącznik do uchwały Nr 196/16 Zarządu Powiatu we Włocławku z dnia
8 kwietnia 2016 r. zmienionym uchwałami Zarządu Powiatu we Włocławku nr 303/16 z dnia 15 września 2016 r., nr 346/2016 z dnia 31 października 2016 r., nr 409/17 z dnia 5 stycznia 2017 r., nr 440/17 z dnia 17 lutego 2017 r. oraz nr 468/17 z dnia 30 marca 2017 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 pkt 12 i 14 otrzymują brzmienie:
„12) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć wydział, samodzielny referat utworzony w strukturze organizacyjnej starostwa oraz samodzielne stanowiska utworzone w strukturze organizacyjnej starostwa nie wchodzące w skład wydziału lub samodzielnego referatu;”;
„14) statucie – należy przez to rozumieć Statut Powiatu Włocławskiego przyjęty uchwałą nr XX/199/16 Rady Powiatu we Włocławku z dnia 15 listopada 2016 r. (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. poz. 4102);”;
2) w § 10:
a) ust. 2 uchyla się,
b) oznaczenie ust. 1 skreśla się;
3) w § 11
a) ust. 2 uchyla się,
b) oznaczenie ust. 1 skreśla się;
4) w § 12:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Strukturę organizacyjną starostwa tworzą stanowiska: starosty, wicestarosty, etatowego członka zarządu, sekretarza powiatu, skarbnika powiatu oraz komórki organizacyjne określone w § 13 ust. 1.”,
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Wydziałem kieruje naczelnik wydziału lub inny pracownik zatrudniony na innym stanowisku, któremu starosta powierzył obowiązki naczelnika wydziału. Starosta może zdecydować o utworzeniu w wydziale, w ramach istniejących stanowisk merytorycznych, stanowiska zastępcy naczelnika, który będzie kierował oddziałem lub równorzędną komórką utworzona w trybie ust. 3.
c) po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:
„4a. Pracą samodzielnego referatu utworzonego w strukturze organizacyjnej starostwa kieruje pracownik zatrudniony na stanowisku kierownika referatu lub inny pracownik zatrudniony na innym stanowisku, któremu starosta powierzył obowiązki kierownika referatu.”,
d) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Regulamin, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, sporządzany jest w trzech egzemplarzach, z których jeden pozostaje w wydziale, drugi przekazywany jest do wydziału, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 6, trzeci egzemplarz przekazywany jest do stanowiska, o którym mowa § 13 ust. 1 pkt 18.”,
e) w ust. 8 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu:
„Zakresy te uwzględniają podział zadań wynikający z regulaminu oraz regulaminów wewnętrznych wydziałów.”,
f) ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. Pracownicy zatrudnieni w innych komórkach organizacyjnych niż wydział pracują w oparciu o indywidualne zakresy zadań i czynności zatwierdzane przez starostę.”;
5) w § 13:
a) ust. 1 - 6 otrzymują brzmienie:
„1. Strukturę organizacyjną starostwa tworzą następujące stanowiska i komórki organizacyjne:
1) Starosta - symbol „S”
2) Wicestarosta - symbol „SW”
3) Członek zarządu - symbol „S.C.”
4) Skarbnik powiatu - symbol „SK”
5) Sekretarz powiatu - symbol „SE”
6) Wydział Zarządzania, Administracji i Bezpieczeństwa - symbol „ZAB”;
7) Wydział Finansowo-Księgowy - symbol „FK”;
8) Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - symbol „GGN”;
9) Wydział Komunikacji - symbol „K”;
10) Wydział Edukacji i Spraw Społecznych - symbol „ES”;
11) Wydział Inwestycji i Rozwoju - symbol „IR”
12) Biuro Rady i Ochrony Informacji - symbol „BROI”;
13) Referat Ochrony Środowiska - symbol „OŚ”;
14) Powiatowy Rzecznik Konsumentów - symbol „RK”;
15) Radca Prawny - symbol „P”;
16) Audytor wewnętrzny - symbol „AW”;
17) Samodzielne stanowiska do spraw architektoniczno-budowlanych - symbol „AB”;
18) Samodzielne stanowiska do spraw pracowniczych - symbol „SP”.
2. W strukturze komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 pkt. 8, 12 i 13 funkcjonują stanowiska odpowiednio Geodety Powiatowego, Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych, Geologa Powiatowego.
3. Starosta może powierzyć pracownikom zajmującym stanowiska, o których mowa
w ust. 2, oraz jednoosobowe stanowiska, o których mowa w ust. 1 pkt 14 i 16, wykonywanie innych zadań niż te określone dla nich w regulaminie, w tym łączyć je z innymi stanowiskami, o ile nie sprzeciwiają się temu przepisy odpowiednich ustaw, właściwych dla ich utworzenia, z zastrzeżeniem iż nie dotyczy to sytuacji, o której mowa w ust. 7.
4. Stanowiska, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, 17 i 18, mogą funkcjonować jako jednoosobowe lub wieloosobowe stanowiska pracy.
5. Jeżeli starostwo zatrudnia dwóch lub więcej radców prawnych, jednemu z nich starosta powierza koordynowanie pomocą prawną oraz kierowanie pracą innych pracowników zatrudnionych w komórce, o których mowa w ust. 1 pkt 15.
6. W przypadku zatrudnienia dwóch lub więcej pracowników w komórkach organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 pkt 17 i 18 starosta może wyznaczyć pracownika koordynującego pracą tej komórki organizacyjnej.”,
b) ust. 12 i 13 uchyla się;
6) tytuł rozdziału 4 otrzymuje brzmienie:
„Rozdział 4
„Zadania ogólne komórek organizacyjnych”
7) § 14 uchyla się;
8) § 20 otrzymuje brzmienie:
„§ 20. 1. Referat Ochrony Środowiska realizuje zadania w zakresie ochrony środowiska, leśnictwa i rolnictwa oraz gospodarki wodnej i geologii.
2. Do podstawowego zakresu działania referatu należy prowadzenie spraw należących do właściwości starosty i organów powiatu, nie należących w świetle regulaminu do zakresu zadań innych komórek organizacyjnych, wynikających
w szczególności z:
1) ustawy Prawo ochrony środowiska;
2) ustawy o odpadach;
3) ustawy Prawo wodne;
4) ustawy Prawo geologiczne i górnicze;
5) ustawy Prawo łowieckie;
6) ustawy o lasach;
7) ustawy o ochronie przyrody;
8) ustawy o rybactwie śródlądowym;
9) ustawy o ochronie zwierząt;
10) ustawy o przeznaczaniu gruntów leśnych do zalesienia.
3. Stanowisko Geologa Powiatowego realizuje zadania należące do właściwości starosty działającego jako organu administracji geologicznej pierwszej instancji, a w szczególności:
1) podejmowanie rozstrzygnięć oraz wykonywanie innych czynności niezbędnych do przestrzegania i stosowania ustawy Prawo geologiczne i górnicze, w tym udzielanie koncesji;
2) kontrola i nadzór nad działalnością regulowaną ustawą Prawo geologiczne i górnicze,
w tym w zakresie projektowania prac geologicznych oraz sporządzania dokumentacji geologicznych.
4. Do zadań wydziału należy również:
1) prowadzenie spraw związanych z członkostwem powiatu w Związku Stowarzyszeń Włocławskie Centrum Edukacji Ekologicznej;
2) współpraca z innymi instytucjami i podmiotami publicznymi realizującymi zadania publiczne z zakresu ochrony środowiska, leśnictwa, rolnictwa;
3) wykonywanie innych zadań określonych w regulaminie oraz wynikających dla wydziału z zarządzeń i decyzji starosty.
5. Szczegółowy zakres obowiązków i zadań dla pracowników realizujących zadania,
o których mowa w ust. 1 i 2, określa starosta w trybie określonym w § 12 ust. 9.”;
9) po § 28 dodaje się § 28a w brzmieniu:
„§ 28a. 1. Samodzielne stanowiska do spraw architektoniczno-budowlanych realizują zadania należące do właściwości starosty i organów powiatu wynikające
w szczególności z:
1) ustawy Prawo budowlane, w szczególności w zakresie:
a) sprawowania nadzoru urbanistyczno-budowlanego,
b) sprawowania nadzoru techniczno-budowlanego,
c) prowadzenia spraw związanych z nakładaniem obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym oraz obowiązku ustanowienia nadzoru inwestorskiego i zapewnienia nadzoru autorskiego,
d) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem decyzji zatwierdzających projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę,
e) prowadzenia spraw związanych z udzielaniem bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych,
f) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego,
g) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem, na wniosek właściwego zarządcy drogi, decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi w odniesieniu do dróg powiatowych
i gminnych,
h) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę, decyzji zmieniających
i udzielających pozwolenia na budowę,
i) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem decyzji o wygaśnięciu pozwolenia na budowę,
j) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby,
k) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem decyzji na rozbiórkę obiektu budowlanego,
l) przyjmowania zgłoszeń dotyczących zamiaru zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części oraz zgłaszaniem sprzeciwu w tych sprawach,
m) przyjmowania zgłoszeń o zamiarze budowy lub wykonania robót budowlanych nieobjętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę oraz zgłaszaniem sprzeciwu w tych sprawach,
n) prowadzenia spraw związanych z nakładaniem obowiązku geodezyjnego wyznaczenia w terenie i wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej
w stosunku do obiektów wymagających zgłoszenia,
o) prowadzenia spraw związanych z nakładaniem obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę na roboty budowlane nieobjęte obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
p) przyjmowania zgłoszeń dotyczących rozbiórki nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia na rozbiórkę oraz z nakładaniem obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę robót nieobjętą obowiązkiem uzyskania pozwolenia na rozbiórkę,
q) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem decyzji rozstrzygających
o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub terenu sąsiedniej nieruchomości,
r) wydawania dzienników budowy i prowadzenia odpowiedniego rejestru,
s) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń potwierdzających spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego lub użytkowego dla ustanowienia odrębnej własności lokalu,
t) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń potwierdzających powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne budynków mieszkalnych dla celów dodatku mieszkaniowego,
u) prowadzenia rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji
o pozwoleniu na budowę,
v) prowadzenia spraw związanych z uzgadnianiem rozwiązań projektowych obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych;
2) ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w szczególności w zakresie:
a) prowadzenia analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego odnoszących się do obszaru powiatu i zagadnień jego rozwoju,
b) prowadzenia spraw związanych z opiniowaniem planów zagospodarowania przestrzennego;
3) ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
2. Oprócz zadań, o których mowa w ust. 1, stanowisko to realizuje też inne zadania określone w regulaminie oraz wynikające z zarządzeń i decyzji starosty.
3. Szczegółowy zakres obowiązków i zadań dla pracowników realizujących zadania,
o których mowa w ust. 1 i 2, określa starosta w trybie określonym w § 12 ust. 9.”;
10) w § 24 ust. 2 pkt 11 otrzymuje brzmieniu:
„11) przekazywanie uchwał rady do organów nadzoru oraz podmiotom zobowiązanym do ich wykonania;”;
11) w § 29 ust. 2:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) opracowywania projektów uchwał rady i zarządu oraz uczestnictwa w całym procesie ich procedowania, od momentu powstania projektów uchwał do momentu ich uchwalenia, z zastrzeżeniem pkt 2 i 4;”,
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) przekazywanie do wydziału właściwego w sprawach zarządzania i bezpieczeństwa wersji elektronicznej uchwał organów powiatu, innych wewnętrznych aktów normatywnych i innych dokumentów podlegających z mocy prawa publikacji
w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego;”;
12) w § 30 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Naczelnicy wydziałów, kierownik samodzielnego referatu utworzonego
w strukturze organizacyjnej starostwa oraz pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska utworzone w strukturze organizacyjnej starostwa, na polecenie starosty, uczestniczą w sesjach rady powiatu i w posiedzeniach komisji, a w przypadku otrzymania zaproszenia od przewodniczącego rady lub komisji uczestniczą w posiedzeniach za zgodą starosty.
2. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach, o których mowa w ust. 1, uczestniczący
w przygotowywaniu materiałów, o których mowa w § 29 ust. 1 i 2, na zaproszenie starosty, biorą udział w posiedzeniach zarządu.”;
13) § 36 otrzymuje brzmienie:
„§ 36. Naczelnicy wydziałów, kierownik samodzielnego referatu utworzonego
w strukturze organizacyjnej starostwa oraz pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska utworzone w strukturze organizacyjnej starostwa przyjmują radnych powiatu poza kolejnością wyłącznie w sprawach związanych z wykonywaniem mandatu radnego.”;
14) § 55 otrzymuje brzmienie:
„§ 55. Pisma adresowane do podmiotów, o których mowa w § 53 ust. 1 pkt 7 lit. h,
o ile dotyczą one wszczętych i prowadzonych już spraw przez daną komórkę organizacyjną i nie zostały wcześniej indywidualnie zastrzeżone do podpisu starosty, wicestarosty, etatowego członka zarządu, sekretarza lub skarbnika, podpisuje odpowiednio: naczelnik wydziału, kierownik samodzielnego referatu utworzonego
w strukturze organizacyjnej starostwa lub osoba zajmująca samodzielne stanowisko utworzone w strukturze organizacyjnej starostwa prowadząca sprawę.”;
15) w § 57 ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) uchwał zarządu oraz zarządzeń starosty podpisuje odpowiednio: skarbnik, sekretarz, kierownik jednostki organizacyjnej powiatu, naczelnik wydziału, kierownik samodzielnego referatu utworzonego w strukturze organizacyjnej starostwa przygotowującego projekt lub pracownik zajmujący samodzielne stanowisko utworzone w strukturze organizacyjnej starostwa przygotowujący projekt.”;
16) w § 60 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Uchwały rady sporządza się w 6 egzemplarzach, z których:
1) jeden egzemplarz jako załącznik do protokołu z sesji rady, w celach archiwalnych, przechowuje Biuro Rady i Ochrony Informacji;
2) jeden egzemplarz wraz z rejestrem uchwał, w formie zbioru archiwalnego, przechowuje Biuro Rady i Ochrony Informacji;
3) jeden egzemplarz otrzymuje starosta w celu utworzenia zbioru bieżącego prowadzonego w wydziale właściwym w sprawach zarządzania i administracji;
4) jeden egzemplarz otrzymuje wojewoda lub regionalna izba obrachunkowa - stosownie do zakresu działania;
5) jeden egzemplarz otrzymuje zarząd w celu określenia sposobu jej wykonania, a jeżeli uchwała przewiduje udział w jej wykonaniu innego podmiotu niż zarząd, uchwałę sporządza się w dodatkowym egzemplarzu przeznaczonym dla tego podmiotu;
6) jeden egzemplarz otrzymuje podmiot przygotowujący projekt danej uchwały lub koordynujący pracę powiatowych służb, inspekcji i straży, który zobowiązany jest do sporządzenia odpowiedniej ilości jej kserokopii i przekazania ich innym podmiotom uczestniczącym w jej wykonaniu na podstawie odpowiedniej uchwały zarządu.”.
2. Schemat organizacyjny starostwa stanowiący załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego we Włocławku, o którym mowa w ust. 1, otrzymuje brzmienie, jak w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2. Starosta w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszej uchwały przedłoży zarządowi powiatu jednolity tekst Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego
we Włocławku.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Włocławskiemu.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2017 r.
Zarząd Powiatu w składzie:
1. Kazimierz Kaca
2. Marek Jaskulski
3. Tomasz Chymkowski
4. Jerzy Donajczyk
5. Tomasz Jezierski
pobierz pełną treść Załącznika (165kB)
![word](img/ikony/word.png)
Opublikował: Elżbieta Insadowska (19 lipca 2017, 11:42:48)
Ostatnia zmiana: Elżbieta Insadowska (20 lipca 2017, 08:53:45)
Zmieniono: poprawiono literówkę
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 330