Regulamin Zespołów Przedmiotowych | Regulamin wycieczek szkolnych
Regulamin przyznawania dodatku motywacyjnego
Regulamin przyznawania nagród dyrektora
Regulamin nauki jazdy | Regulamin rekrutacji uczniów
Regulamin pomocy materialnej | Regulamin doradztwa zawodowego
Regulamin pracy dyrektora | Regulamin pracy nauczyciela
Ceremoniał sztandarem
Regulamin wycieczek szkolnych
Podstawa prawna Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95, poz. 425 z późn. Zm.), Rozporządzenie MENiS z dnia 8 listopada 2001 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. Nr 135, poz. 1516).
1. Organizacja i program wycieczki powinny być dostosowane do wieku, zainteresowań i potrzeb uczniów, ich stanu zdrowia, sprawności fizycznej, stopnia przygotowania i umiejętności. Obowiązkiem organizatora jest sprawdzenie stanu zdrowia i umiejętności uczniów, wymaganych podczas wycieczki (imprezy).
2. Wycieczka powinna być należycie przygotowana pod względem programowym i organizacyjnym, a także omówiona ze wszystkimi uczestnikami w zakresie:
a) celu wycieczki,
b) trasy i terminów postojów,
c) zwiedzanych obiektów,
d) harmonogramu,
e) regulaminu zachowania uczniów podczas wycieczki.
3. Zgłoszenie wycieczki powinno nastąpić najpóźniej na dwa dni przed terminem wyjazdu.
4. Zwiedzenie parku narodowego lub rezerwatu, wycieczki górskie powinny odbywać się po oznakowanych szlakach turystycznych. Organizacje wycieczek w górach określają odrębne przepisy.
5. Zgodę na wyjazdy zagraniczne uczniów wydaje dyrektor szkoły po zawiadomieniu organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
6. Organizator wycieczki zobowiązany jest do zapewnienia właściwej opieki i bezpieczeństwa jej uczestnikom.
7. Udział uczniów niepełnoletnich w wycieczkach wymaga pisemnej zgody rodziców. Organizator wycieczki obowiązkowo uzyskuje od rodziców pisemną zgodę na wyjazd dziecka.
8. Organizator wycieczki wypełnia w 2 egzemplarzach kartę wycieczki opracowaną przez dyrektora szkoły.
9. Dokumentacja wycieczki zawiera :
a) kartę wycieczki z harmonogramem i załączoną listą uczestników – po 2 egz. (wzór w sekretariacie).
b) pisemną zgodę rodziców (pozostaje w szkole).
c) regulamin zachowania się uczniów podczas wycieczki.
d) preliminarz finansowy wycieczki, przewidujący koszty realizacji programu (kierownik i opiekunowie nie ponoszą kosztów przejazdu, zakwaterowania i wyżywienia).
e) pisemne podsumowanie, ocenę i rozliczenie finansowe wycieczki po jej zakończeniu.
10. Kierownika wycieczki lub imprezy wyznacza dyrektor spośród pracowników pedagogicznych szkoły o kwalifikacjach odpowiednich do realizacji określonych form krajoznawstwa i turystyki.
11. Opiekunem wycieczki lub imprezy może być nauczyciel lub inna osoba pełnoletnia, która uzyska zgodę dyrektora szkoły.
12. Zgodę na wycieczkę (imprezę) oraz kartę wycieczki wydaje i podpisuje dyrektor szkoły.
Wytworzył: Marek Kaźmierski (16 grudnia 2011)
Opublikował: Marek Kaźmierski (17 grudnia 2011, 22:21:05)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1990